Hielspoor

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34877
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Hielspoor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-23 11:24

Sinds een paar maanden heb ik last van hielspoor aan mijn rechtervoet. Ik ben op zoek naar fijne schoenen voor de wintermaanden. Het beste loop ik momenteel op Skechers met memory foam. Ook ben ik op zoek naar fijne pantoffels met voldoende demping in de zool. Heb onlangs lucovitaal pantoffels gekocht in de hoop dat deze zouden doen wat ze beloven maar helaas krijg ik daar alleen maar meer pijn van.

fjordjes

Berichten: 12098
Geregistreerd: 03-07-05

Re: Hielspoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-23 11:26

Ik had ondanks skechers nog steeds last van hielspoor, ik had speciale zooltjes besteld op internet. Dat heeft mij wel goed geholpen.

Eef_Bam

Berichten: 4137
Geregistreerd: 19-08-09
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-23 11:28


WendyBZ

Berichten: 13145
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-23 11:31

Ga naar een podoloog en laat zooltjes aanmeten :j Ik heb zooltjes gekregen met een zachte uitsparing en dat was echt een verademing. Sowieso vond ik het heel fijn dat iemand goed naar je looppatroon kijkt, waar klachten vandaan komen en bijvoorbeeld ook wat voor schoenen je het best kan dragen.

Serendipity1

Berichten: 6047
Geregistreerd: 13-02-04

Re: Hielspoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-23 11:45

Helaas heb ik ook al heel lang last van hielspoor. Veel schoenen zitten ook niet lekker. Heb enorm veel geprobeerd ook. Zooltjes verhielpen mijn probleem helaas ook niet.

Ik heb laatst bij Bever nieuwe trailrunschoenen gekocht. Ze maakten daar een scan van m'n voet, en zochten schoenen met eigenschappen die daarbij passen (zoals bijvoorbeeld brede voorvoet, smalle hiel).
Ik heb in lange tijd geen schoenen gehad die zo goed zitten en waarbij ik zo weinig last heb.

Lang verhaal kort; wat voor een ander werkt, hoeft voor jou niet te werken, dus probeer schoenen te zoeken die bij jouw voeten passen.

germie

Berichten: 26135
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-23 11:51

Shockwave? Werkte niet. Hakverhogers? Drama. Sketchers? auw auw auw.
Wolky schoenen? Nope. Xsensible schoenen? Nope. Gabor Rolling soft? Nope
Oofos? vergeet het maar.
Zooltjes voor hielspoor van Senco, Tulli's, Sofsole, Soleution, Sidas, allemaal erg duur en kon er niet op lopen. De zooltjes van 5 euro van Ali express waren minstens net zo goed.
Podoloog? Nope.

Wat bij mij hielp waren de zooltjes van Mysole, gewoon de Multisorb. Rond de 20 euro per paar en ineens kon ik allerlei schoenen weer aan waar ik eerder niet op kon lopen.
En waar ik verder tevreden over ben zijn zooltjes van de podoloog waarbij ik zelf de voetafdrukken gemaakt heb en dus niet langs hoefde te komen. Dus maatzolen via internet waarbij je kon aangeven wat je wilde. Daar bestel ik deze maand nog een paar. Die heb ik in wandelschoenen.
Het idee dat je bij hielspoor of achillespeesklachten de hak moet verhogen werkt bij mij totaal niet, hoe platter hoe fijner ik loop. Veel podologen denken aan zacht en verhogen, nee, dat werkt dus niet bij mij.

Wat bij de 1 werkt, werkt bij een ander totaal niet.

Ik heb toen ik er last van had wel 1000 euro uitgegeven aan schoenen en ook enige 100-en euros aan zooltjes. Uiteindelijk was dus wat simpels wat hielp gelukkig. En inmiddels kan ik al die schoenen weer gewoon dragen, dus uiteindelijk zal ik ze wel verslijten. Maar het is dus proberen en proberen en helaas kost dat enorm veel geld. Ik heb nog ongedragen schoenen staan van allerlei A-merken. Dus nu de regel 2 paar er uit is max 1 paar er weer in.

chanicha

Berichten: 12232
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-23 11:52

Bij mij heeft Shockwave heel goed geholpen.
Ben er nu al een paar jaar vanaf.
Laatst bijgewerkt door chanicha op 23-10-23 11:53, in het totaal 1 keer bewerkt

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34877
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-23 11:52

Ja zooltjes heb ik ook naar gekeken. Maar welke zijn nu echt fijn? Fjordjes welke heb jij?

Germie ik ga ze opzoeken.

fjordjes

Berichten: 12098
Geregistreerd: 03-07-05

Re: Hielspoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-23 11:56


Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132238
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-23 11:59

Nou, dat is ook toevallig. Ik loop er ook al maanden mee en krijg vanmiddag mijn eerste shockwave-behandeling. Ga binnenkort ook naar de podoloog.

Ik loop nu op Skechers met een half leren/zacht zooltje erin. Ik heb de slip-in versie omdat ik niet kan bukken. Ik heb verschillende halve zooltjes geprobeerd en deze bevallen me tot nog toe het best:
https://www.bol.com/nl/nl/p/orthopedisc ... 8103/?s2a=

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34877
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-23 11:59

Dank je!

pmarena

Berichten: 48497
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-23 12:02

Het is echt heel verschillend wat bij de 1 wel en bij de ander niet helpt, zoals je hier ook ziet.
Ik ben erg van de barefoot schoenen geweest de afgelopen 8 jaar, en in die groepen zie je ook vaak verhalen langskomen van mensen die er vanalles aan gedaan hebben maar er last van bleven houden. En voor wie uiteindelijk de oplossing bleek om juist al die rare schoenen en zooltjes de deur uit te doen, en helemaal terug naar basic te gaan.

Dus juist de overgang maken naar zo min mogelijk demping en ondersteuning. Maar wèl werken aan het sterker maken van de voeten ook vaak, voetentraining onder leiding van podoloog.

Maar bij anderen werkt shockwave weer wel geweldig. Dus tja.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34877
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-23 12:13

Pmarena ik kan absoluut niet op blote voeten lopen, zeker niet als ik al een dag veel gelopen heb. Dus barefoot schoenen lijken mij niet de oplossing voor mij. Ik heb echt demping nodig. Normaal kan ik de hele zomer lopen op blote voeten en Birkenstocks. Deze zomer amper gedaan. Ik merk idd ook dat wat voor de een werkt dat voor de ander niet hoeft te helpen.

Lian

Berichten: 638
Geregistreerd: 11-01-07
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-23 12:14

Ik zweer bij xSensible stretchwalkers en steunzolen van een podotherapeut (dus geen podoloog). Een goede podotherapeut ziet het hele plaatje en kijkt verder dan alleen de voeten. Mijn probleem ontstond namelijk doordat ik gek compenseer voor mijn zwakke heupen en niet enkel en alleen door overbelasting. Eerder verkeerde belasting dus. Nu al jaren geen last van de hielpees, behalve als ik meer dan 30 kilometer loop op een dag.

Maar zoals iedereen al zegt: wat bij iemand werkt is erg wisselend. Ik ken bijvoorbeeld ook mensen die zweren bij barefoot schoenen. Daar moet je heel erg aan wennen, maar genoeg die er daarna bij zweren en nooit meer op normale schoenen lopen. Hopelijk kan je iets vinden wat voor jou werkt!

germie

Berichten: 26135
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Hielspoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-23 12:19

Stretchwalkers zijn hele brede schoenen. Ik kon gewoon de veters niet strak genoeg krijgen, de stukken stof of leer kwamen al over elkaar. Dus je moet echt passen. Online schoenen bestellen kan alleen als je het model al kent is mijn ervaring.

Lian

Berichten: 638
Geregistreerd: 11-01-07
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-23 12:32

germie schreef:
Stretchwalkers zijn hele brede schoenen. Ik kon gewoon de veters niet strak genoeg krijgen, de stukken stof of leer kwamen al over elkaar. Dus je moet echt passen. Online schoenen bestellen kan alleen als je het model al kent is mijn ervaring.


Ze hebben smallere modellen. O.a. de Next Generation heeft breedte G. Ik heb hele smalle voeten en pas ze prima met mijn steunzolen (originele zool eruit). Maar in de winkel passen is natuurlijk altijd het fijnste. Ze worden vaak in de wat luxere schoenenwinkels verkocht.

nimbletje
Berichten: 788
Geregistreerd: 25-01-08

Re: Hielspoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-23 12:45

Je hebt van Skechers ook schoenen speciaal voor mensen met oa
hielspoor. Arch fit is dat model. Heeft bij mij heel goed geholpen. Had na 2 weken dragen geen zere voeten meer en ik sta 8 uur per dag op de werkvloer.

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132238
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Re: Hielspoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-23 12:49

Wat is eigenlijk het verschil tussen een podoloog en een podotherapeut?

meniekske

Berichten: 820
Geregistreerd: 06-06-07
Woonplaats: Nieuw en st Joosland, Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-23 12:54

Vorig jaar had ik hielspoor aan allebei mijn voeten. Ik heb zo'n 6 shockwave behandelingen gehad maar dat deed bij mij niet veel. Daarna ben ik naar de podotherapeut gegaan en die heeft zooltjes gemaakt en dat heeft heel goed geholpen. Toevallig moet ik vd week er weer heen voor nieuwe zooltjes.
Laatst bijgewerkt door meniekske op 23-10-23 13:19, in het totaal 1 keer bewerkt

tamary

Berichten: 29325
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-23 12:56


chanicha

Berichten: 12232
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-23 12:57

Laatst bijgewerkt door chanicha op 23-10-23 13:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Loreke2
Berichten: 317
Geregistreerd: 26-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-23 12:57

Amai, toch veel mensen last hiervan, ik dus ook.
Ik draag nu ook skechers, arch fit en dit helpt bij mij ook, bij verschillende zooltjes kreeg ik nog meer last. Misschien ook eens een ander paar uit testen zoals hier aangegeven werd.

Hier sprak de huisarts over een inspuiting cortisonen als er echt geen beterschap komt maar dit zou ik graag toch willen vermijden, ik lees hier heel uiteenlopende verhalen over.

Maar het is vooral uitzoeken en testen wat voor jou het beste is, zoals eerder gezegd, want die pijn is inderdaad echt niet ok!

Cookies
Berichten: 6577
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Tuinzania

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-23 12:58

Ik heb ook al maanden hielspoor. Op de zooltjes van Footlogic kan ik goed lopen. Al het andere is drama. Ik heb ook geen idee hoe ik er af moet komen verder.
Ik doe wel vaak met de voet over een tennisbal rollen. Dat zou ook moeten helpen.

Annick75

Berichten: 1792
Geregistreerd: 16-09-09
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-23 13:06

Oscar schreef:
Wat is eigenlijk het verschil tussen een podoloog en een podotherapeut?



Heel kort gezegd, een podotherapeut is big-geregistreerd en is een beschermd beroep, podoloog is niet beschermd en ook niet big-geregistreerd. Er zit ook een verschil in wat ze kunnen en mogen.

UItebreidere uitleg: Verschil podotherepeut en podoloog

Met mijn knotsknietjes en overpronerende enkels ga ik naar een podotherapeut. Die ontdekte ook een mooi laagje eelt dat ontstaan was door mijn afwijkende looppatroon en toen ze dat weghaalde, bleken er een paar knappe eksterogen onder te zitten, waar ik gelukkig geen last van had. Maar een podoloog had ze niet ontdekt, omdat die geen eelt mag verwijderen.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34877
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-23 13:07

Over een tennisbal rollen met je voet lijkt me echt heel pijnlijk. Ik lees dat rust ook heel goed is. Maar ja, moet veel lopen op het werk, heb 2 paarden en 1 actieve hond := . De tips hier zijn iig super fijn, de Skechers archfit ga ik eens bekijken. Hebben een Skechers winkel in mijn woonplaats dqar hebben ze ze vast.