Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
taartjee schreef:Hier! Ik meld mij!
Sinds ik de Implanon heb laten plaatsen (hormoonstaafje) bijna geen last meer van migraine. Waar ik eerder minimaal 2 keer per maand plat lag met een aanval, kan ik me nu niet meer zo voor de geest halen wanneer de echt laatste aanval is geweest. Qua medicatie kan ik je dan niet verder helpen, maar misschien wel met wat andere tips.
Op welk hormoon reageer jij? Oestrogeen of Progesteron? Dat kan je namelijk al heel veel helpen met het zoeken naar de juiste oplossing. Ik reageer bijvoorbeeld op oestrogeen, daardoor heb ik nu met de implanon een regelmatige afgifte van hormoon zonder oestrogeen. Ik heb zelf de minipil ook een poosje gebruikt, maar door de High-Low van de hormonen, toch migraine.
Wat bij mij heel erg helpt is op vaste tijden je grote maaltijden eten, zo krijg je ook geen laagte in je voeding en energie (wat bij mij dus ook kan triggeren) en heeft je lichaam een vast patroon qua voedingsstoffen. Verder zorgen dat je genoeg drinkt over de dag verspreid, maar ook genoeg eten. Daar komt het patroon van eten dan ook weer kijken.
Verder wens ik je echt heel veel sterkte en hopelijk is het maar tijdelijk dat je er nu last van hebt!
BarbaLala schreef:Ik was benieuwd naar de reacties hier in het topic, maar als ik dan lees dat 9/10 migraine verdoezelt met hormonen dan vind ik dat erg teleurstellend.
Ik ben van mening dat als je een hormonaal probleem hebt, je dat dient op te lossen, ipv te verdoezelen.
Hormonen slikken, spuiten of anderszins (laten) inbrengen in je lichaam is zo slecht dames!
En bovendien symptoombestrijding.
Ik wil jullie echt op het hart drukken om verder te kijken en de oorzaak op te lossen ipv jezelf kapot maken met hormonen.
Twiggy2008 schreef:Lees met jullie mee, omdat ik net (weer) in de medische molen zit voor migraine.
Ik heb al jaren zware migraine aanvallen, maar nu zo'n 3, 4x per maand. Vroeger 1 of 2x per maand, hormonaal (menstruatie) en bij heftige spanning. Ik ben inmiddels bijna 53, heb ook last van hoge spierspanning in mijn lichaam, wat in nek, schouders en rug nog erger wordt bij de eerste symptomen van migraine. Daarnaast standaard heftige misselijkheid, niets meer kunnen eten/drinken 24 uur.
Triggers - lastig te vinden. De laatste keer kreeg ik het van de warmte, het werken in de zon bij mijn paarden bijvoorbeeld. De warme zomer werkte voor mij ook niet mee, zeg maar.
Ook vermoeidheid of te weinig drinken, zijn triggers. Denk ik. Voeding niet.
Ik heb al veel geprobeerd in de loop der jaren. Acupunctuur, massage, acupressuur tot aan bèta blokkers (wat een rotzooi), triptanen, botox, etc. Niets helpt. Hormonen, sorry, maar dat wil ik niet. Heb vroeger de pil, mirena e.d. gebruikt, ik kreeg ook toen migraine.
Heb nu een verwijzing lopen bij de neuroloog, maar de eerlijkheid gebiedt mij te zeggen, dat ik vooral ga omdat mijn omgeving dat wil. Ik geloof er niet meer zo in... en dan al die troep, die je moet slikken (wat niet eens helpt). Ik vrees dat ik ermee moet leven en probeer het me maar zo 'fijn' mogelijk te maken.
Mijn werk is geweldig, alle begrip daar, en thuis idem dito. Dus geen stress daarover, dat is zó fijn.
Ben benieuwd of ik hier nog een tip lees, wat ik zou kunnen proberen. Hopelijk ben ik straks na de overgang ook van die vreselijke migraines af, nu al 28 jaar gedoe!!
BarbaLala schreef:Ik was benieuwd naar de reacties hier in het topic, maar als ik dan lees dat 9/10 migraine verdoezelt met hormonen dan vind ik dat erg teleurstellend.
Ik ben van mening dat als je een hormonaal probleem hebt, je dat dient op te lossen, ipv te verdoezelen.
Hormonen slikken, spuiten of anderszins (laten) inbrengen in je lichaam is zo slecht dames!
Ik wil jullie echt op het hart drukken om verder te kijken en de oorzaak op te lossen ipv jezelf kapot maken met hormonen.
Twiggy2008 schreef:Dank je wel, Sabri. Deze arts zit gelukkig héél erg in de buurt en ik ken hem van naam. Eén van mijn vriendinnen loopt ook bij hem op de poli (clusterhoofdpijn), maar helaas heeft haar behandeling nog steeds geen succes. Zij is inmiddels zelfs 100% afgekeurd, terwijl ze een topfunctie heeft gehad jarenlang (met deze aandoening).
Je wordt toch niet zomaar doorgestuurd naar deze hoofdpijnpoli? Mijn huisarts doet moeilijk, omdat ik op zich al jarenlang migraine heb. Alleen nu vaker, wat alsnog vervelend is, want het ontwricht je leven nogal....
Dus ze vinden het 'onnodig' om mij door te sturen (twee huisartsen in onze praktijk gesproken). Ik ben er wat moedeloos van, eerlijk gezegd...