Wat heb jij geleerd, doe of denk je nu anders dan dat je 10 jaar jonger was?
Daar ben ik wel benieuwd naar

Zelf ben ik eind 20. Ik en vriendinnen van dezelfde levensfase zijn veel bezig met welke richting ga je op met je leven, welk werk ga je doen, waar wil je wonen, wil je nog meer vrijheid of al settelen etc..
Maar ik maak me nu denk ik ten opzichte van 10 jaar geleden veel minder zorgen over wat anderen van me vinden, ik kan meer mezelf zijn en heb ook veel meer zelfkennis.
Ik heb nu ook dat ik qua uitgaan rustiger aan wil doen, destijds was een feestje/uitgaan echt een groot ding, hele avond optutten, indrinken en tot 6 uur door. Nu doe ik liever rustig een drankje/spelletje thuis en niet te lang (of niet) de stad in. Maar ik waardeer mijn slaap nu meer, en een dag rustig in de natuur wandelen doet me veel beter dan een avond drinken
Misschien komt er later nog meer in me op.
Hoe is dat bij jullie?
ben ook benieuwd hoe mensen van andere levensfasen dit ervaren.
Ik heb voor mezelf een jaar of 10 geleden besloten dat ik dat niet meer ging doen, enkel dingen die mij blij maken en energie geven. Natuurlijk horen soms vervelende taken bij je werk of in je leven, maar terugkerende afspraken, hobby's of zelfs werkgerelateerde taken die een ánder van je verwacht, leuk maar als ik geen ja denk zeg ik ook geen ja. De dingen die ik voor de verwachting van anderen deed zogen zo ontzettend veel energie dat ik soms letterlijk geen energie meer had voor de dingen die ik zelf graag wilde doen. Zodra ik stopte met pleasen van anderen is mijn leven zo positief veranderd! Meer energie, geen moeite meer met opstaan uit bed (ook toen ik mijn tweede studie ging doen, waar ik zelf voor koos ipv de 1e die men van me verwachtte) en die druk van m'n schouders verdween, heerlijk! 
tot nu toe meestal beter alleen af geweest