Stoppen met roken

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Giolli
Zeg maar Ber!

Berichten: 19227
Geregistreerd: 17-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-23 08:59

Ik ben toevallig nu 15 dagen geleden gestopt. Boekje van Allen Carr gelezen, peuken weg gegooid en geen zin meer in gehad. Gaat prima, mijn man rookt nog wel.

Ik heb de eerste 5 dagen ‘s nachts geen oog dicht gedaan, daarna ging het beter. Verder geen afkickverschijnselen :D Ik heb 15 jaar gerookt en ik vind het heel erg fijn om er af te zijn, wat een genieten.

luuntje

Berichten: 13993
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-23 09:14

Mijn man heeft ook pleisters en kauwgom geprobeerd maar dat werkte niet voor hem.
Uiteindelijk was hij er klaar mee. Hij had 25 jaar gerookt.
Boek van Alan Carr gekezen. En zijn mindset veranderd.

Hij ging niet meer roken. En dat is voor hem anders dan stoppen met roken.

Inmiddels is hij 15 jaar van het roken af.
De eerste 3 weken vond ik een ramp. Liep mij in de weg en was humeurig.

miereneter

Berichten: 2568
Geregistreerd: 25-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-23 09:22

Ik was een chronische stopper-en-herbeginner. Na het lezen van het boek van Carr ben ik een keer anderhalf jaar gestopt, toen maakte mijn vriend het uit, vond ik mezelf zielig en ben ik weer begonnen.

Eergisteren was ik jarig en heb ik mezelf 'schone longen' cadeau gedaan. Oftewel, ik ben gestopt met roken. Hoop door het positief te benaderen, cadeautje voor mezelf, dat het deze keer gaat lukken.

Mijn valkuil is sociaal roken, op het werk en op café. Thuis taal ik er niet naar. Als ik twee weken vrij ben en thuis zit, rook ik helemaal niet. Heel raar. Ik heb geen last van afkickverschijnselen, maar zodra ik een sigaret zie, krijg ik enorme goesting om te roken. Maar: tot nu toe is het me ook op het werk gelukt om niet te roken, dus ik ben goed vertrokken. Dag drie :Y) .

Geeft hoop om te horen hoeveel mensen hier het al wel gelukt is!

nps
Berichten: 1986
Geregistreerd: 12-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-23 09:31

Hier heb je geen reet aan, maar zwanger worden heeft mij geholpen :') Moet wel zeggen dat ik niet echt een verstokte roker was, meer een gezelligheidsroker. Rookte zo 2 a 3 sigaretten op een dag en soms dagen niet. Sinds ik het vermoeden had meteen niet meer gerookt, en dat zo volgehouden. Eigenlijk helemaal geen moeite mee gehad en sindsdien zeker nog wel wat terrasjes en festivallen gehad. Ik wil het eigenlijk wel zou houden, ik wil niet dat de kleine gaat roken en wil ook bv geven. Dat de kleine via mijn nicotine binnenkrijgt (plus dat ik mega stink als ik kindje aanleg) staat me enorm tegen. Ik ben bang als ik weer ga toegeven aan toch-een-sigaretje-want-het-is-gezellig ik heel gemakkelijk weer ga roken. Ik heb wel gedroomd dat ik rookte trouwens en toen voelde ik me heel schuldig toen ik wakker werd. :')

Maar echt heel goed TS dat je wil stoppen! Ik denk dat het belangrijkste is dat je gewoon echt niet meer moet willen en heb verder eigenlijk niet echt tips. Wens je wel heel veel succes, sterkte en je bent goed bezig.

Maeve
Berichten: 1871
Geregistreerd: 12-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-23 09:33

Ik ben al sinds mijn 14e een af en aan roker. Maanden wel, maanden niet. 5 jaar niet, 2 jaar niet, etc. Mijn valkuil is heftige stress, lees een familielid ernstig ziek, een familielid met een beerput van problemen die ineens wordt opengetrokken, een plotseling sterfgeval. Alsof ik dan ineens weer “mag”. Als een soort recalcitrante actie. Inmiddels weer 3 maanden rokend.
Minderen werkt voor mij niet, net als het voornemen om te stoppen en nooit meer te beginnen. Ik weet dat ik, als ik stop, ooit weer van de wagen val en dat is dan oké en ook weer tijdelijk. Ik sta het mezelf nu toe, maar de huidige situatie lijkt voorlopig niet opgelost te worden, dus toch weer na aan het denken hoe mijn volgende stoppoging vorm te geven. Wat sowieso helpt is dat we gestopt zijn in huis te roken en naar buiten moeten.
Een app helpt me ook bij het stoppen, zien hoe lang je al volgehouden hebt, en hoeveel geld bespaard etc.
Ik lees hier mee en bereid me voor, stoppen gaat sowieso weer lukken. Denk dat ik lollies ga eten en dan de hele dag op het stokje blijven kauwen ofzo :')

MuSLi

Berichten: 5258
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-23 09:36

Je mindset is hierin heel belangrijk. In plaats van zeggen ik stop voorgoed met roken.
Zeg je: ik rook vandaag niet. En dat zeg en doe je dan morgen weer. En de dag erop weer.
Door het in kleine (haalbare) stappen op te knippen wordt het een minder grote opgave.
Deze kleine stappen zijn te overzien en elke dag die je voltooid voelt als een overwinning :)

Zo'n app die je vertelt hoeveel geld het je bespaart hielp mij overigens ook wel.
En cadeaus in het verschiet stellen bij het behalen van mijlpalen hielp mij ook wel.
Ondertussen al bijna 10 jaar gestopt. Ik geloof over 9 dagen exact 10 jaar :j

ista
Berichten: 1138
Geregistreerd: 09-03-06
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-23 09:41

Ik rookte 25/30 sigaretten per dag en ben op 21 juni 2012 cold turkey gestopt.

Op moeilijke momenten was mijn mantra: ik WIL het niet meer. Dat sleepte me weer een minuutje de dag door. Hoe langer ik gestopt was, hoe langer de tussenpozen tussen moeilijke momenten werden en hoe meer zonde het zou zijn als ik op zou geven.

Maar heel eerlijk: nog steeds heb ik wel eens een moeilijk moment. In de zomer op een terras, bij een etentje, onder vrienden, op vakantie. Nu zijn dat maar 10 momenten per jaar of zo en die zijn zo weg te wuiven gelukkig. Maar het blijft een zaadje dat voorgoed in mijn hersens gepland is ben ik bang.

miereneter

Berichten: 2568
Geregistreerd: 25-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-23 09:47

MuSLi schreef:
Je mindset is hierin heel belangrijk. In plaats van zeggen ik stop voorgoed met roken.
Zeg je: ik rook vandaag niet. En dat zeg en doe je dan morgen weer. En de dag erop weer.
Door het in kleine (haalbare) stappen op te knippen wordt het een minder grote opgave.
Deze kleine stappen zijn te overzien en elke dag die je voltooid voelt als een overwinning :)

Zo'n app die je vertelt hoeveel geld het je bespaart hielp mij overigens ook wel.
En cadeaus in het verschiet stellen bij het behalen van mijlpalen hielp mij ook wel.
Ondertussen al bijna 10 jaar gestopt. Ik geloof over 9 dagen exact 10 jaar :j


Dat is een mooie tip. Dag per dag, dan maak je het overzichtelijk en haalbaar.
Voor mij helpt daarbij het positief formuleren: niet "ik moet iets leuks/lekkers opgeven" maar wel: "ik gun mezelf iets goeds".

Nou ja, na drie dagen moet ik nog niet te hoog van de toren blazen, maar die drie heb ik alvast in mijn zak.

Fair
Berichten: 3558
Geregistreerd: 18-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-23 10:26

Ik ben ook cold turkey gestopt. Iets wat erg hielp was dat mijn moeder in de laatste fase COPD zit en dat is niet mis.

Wat mij heel erg hielp was een datum uitkiezen dat je stopt. Ik vind de 'stop gewoon nu' niet werken, ik vind het fijn als ik me kan voorbereiden. Elke keer als ik er zin in had, napoleon snoepjes eten. :') (Zou het vervangen voor iets gezonders).

Wat mij ook erg hielp was ik wou stoppen voor mezelf. Niet omdat een ander dat van me verwachte, niet; ik wil blijven roken maar ik moet stoppen omdat.. Mijn mindset moest echt worden: ik stop voor mezelf, omdat ik mezelf een gezonder leven gun zonder verslaving. Ook de gedachte: Ik mag best zin hebben in een sigaret (niet tegen dat gevoel vechten, dat maakt het alleen maar erger) maar ik mag niet roken. Ik mag alles behalve een sigaret opsteken. Wat me ook hielp was om tegen zoveel mensen mogelijk zeggen dat ik stop, dat hielp erg in de steun.

Ik maakte ook gebruik van een stop app, ik vond het leuk om de statistieken te zien, dat motiveerde erg. Daarnaast was het ook erg motiverend hoeveel geld er per maand over bleef. :')

De eerste 2 weken waren het zwaarst. Daarna ging het steeds makkelijker. Inmiddels ben ik 2,5jr gestopt en soms, als ik bij een bushalte sta te wachten oid, komt de gedachte weer op van 'oh ik kan even roken'. Maar dan kan ik er vooral om lachen en je merkt echt dat dat gewoon je gewoonte was, niet de verslaving.

Xanthippe

Berichten: 1723
Geregistreerd: 02-12-08
Woonplaats: België

Re: Stoppen met roken

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-23 10:43

Hier ook een verstokte roker. Ik rook nu, geloof ik, een 20 jaar. Veel te lang.
Tijdens mijn 2 zwangerschappen ben ik wel telkens gestopt, maar na max een halfjaar weer begonnen. Ik wil eigenlijk helemaal niet stoppen, rook "te graag" maar weet dat ik het zou moeten. Als ik nu stop, weten mijn kinderen van 7 en 4 volgend jaar niet meer dat ik gerookt heb. Oké de oudste misschien wel nog, maar toch niet heel actief meer.

Ik heb een tijdje gevaped, maar constant miserie met verbande coils, niet genoeg voorraad bij, flesjes die uitliepen,... Dus al snel weer naar gewone sigaretten gegrepen, want dat was minder gedoe.

Ik vind het heel moeilijk om voor mezelf de juiste mindset te vinden. Zeker omdat ik met ex-rokers gesproken heb, die na 40jaar nog steeds dat stemmetje in hun hoofd hadden, dat vertelt dat ze moeten roken.
En die fut heb ik niet, die kracht heb ik niet, dat karakter heb ik niet. Dat wil ik niet, dat kan ik niet. Ik ken mezelf, ik heb echt 0,0 karakter.

Dus dat maakt het me ongelooflijk moeilijk, ik maak het mezelf ongelooflijk moeilijk, denk ik. Dus ik hoop hier tips en trics te kunnen vinden, die me wel helpen.
Ik wil ook niet aan de medicatie, want weet van mezelf dat ik verslavingsgevoelig ben, en dat is dan volgens mij van de regen in de drup.

4EverHobbes

Berichten: 1817
Geregistreerd: 06-12-04
Woonplaats: In the land of far, far away

Re: Stoppen met roken

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-23 10:50

Ik ben meerdere keren cold turkey gestopt (jaren lang), maar toch steeds weer begonnen. Eind mei dit jaar met behulp van hypnose definitief gestopt. Ook omdat ik toen mijn vader meermalen in het ziekenhuis heb moeten zien terwijl hij aan de beademing lag vanwege COPD, laatste fase. Dit heeft me over de streep getrokken, ik rook nooit meer... Papa overleed op 10 juli aan de gevolgen van COPD.

Olle

Berichten: 2726
Geregistreerd: 30-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-23 10:55

Xanthippe schreef:
Ik heb een tijdje gevaped, maar constant miserie met verbande coils, niet genoeg voorraad bij, flesjes die uitliepen,... Dus al snel weer naar gewone sigaretten gegrepen, want dat was minder gedoe.


Waarom koop je geen disposables?
Altijd nog beter dan gewone sigaretten :)

Pareltjes
Berichten: 2218
Geregistreerd: 21-07-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-23 10:57

Ik ben niet ineens gestopt. Dat lukte me niet omdat ik het ritueel ging missen. Daarom met electronische sigaret gedaan, steeds lagere dosis en daardoor mn brein om de tuin kunnen leiden. Tot het moment dat je een tijd 0 nicotine rookt en je brein geen beloning meer krijgt. Toen stierf ook het ritueel weg.
Nu 9 jaar gestopt na 25 jaar roken.

Ps ik had geen vape maar een electronische met verwisselbare filters. En géén smaakjes!

Xanthippe

Berichten: 1723
Geregistreerd: 02-12-08
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-23 11:03

Olle schreef:
Xanthippe schreef:
Ik heb een tijdje gevaped, maar constant miserie met verbande coils, niet genoeg voorraad bij, flesjes die uitliepen,... Dus al snel weer naar gewone sigaretten gegrepen, want dat was minder gedoe.


Waarom koop je geen disposables?
Altijd nog beter dan gewone sigaretten :)


Dat is nu wel terug een optie, omdat die nieuwe op de markt zijn gekomen.

Nu nog naar de boekenwinkel gaan en eentje kopen... :')

Lijsken
Berichten: 1036
Geregistreerd: 10-02-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-23 11:05

Xanthippe schreef:
Ik vind het heel moeilijk om voor mezelf de juiste mindset te vinden. Zeker omdat ik met ex-rokers gesproken heb, die na 40jaar nog steeds dat stemmetje in hun hoofd hadden, dat vertelt dat ze moeten roken.
En die fut heb ik niet, die kracht heb ik niet, dat karakter heb ik niet. Dat wil ik niet, dat kan ik niet. Ik ken mezelf, ik heb echt 0,0 karakter.

Dus dat maakt het me ongelooflijk moeilijk, ik maak het mezelf ongelooflijk moeilijk, denk ik.
Dus ik hoop hier tips en trics te kunnen vinden, die me wel helpen.


Als ik dit dikgedrukte lees zou ik je vooral de tip willen geven om aan die houding/mindset te werken. Wat je kan is geen vaststaand iets dat in beton gegoten is en nooit verandert. Je kan met goede begeleiding heel veel veranderen aan je zelfvertrouwen, doorzettingsvermogen etc. De praktijkondersteuner GGZ of een (goede!) coach kan je daarbij helpen. Stoppen met roken is dan een 'bijzaak' in een groter geheel, want ook op andere terreinen kan je er veel aan hebben om jezelf geen drempels op te leggen :)

Berdien

Berichten: 64534
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-23 11:06

Goed zo TS! Willen stoppen is de eerste stap :)

Het is ondertussen al jaren geleden, maar ik ben cold turkey gestopt. Rookte vooral op mijn toenmalige werk, uit verveling := Toen ik op een frisse herfstochtend helemaal uitgewaaid van de fiets in de lift met een aantal rokers stapte vond ik dat zó vies, de lucht van die mensen %) Ik wilde echt perse niet ook zo ruiken dus heb geen sigaret meer op aangeraakt. De weerzin was zo groot, die overstemde de zin in roken.

Verder zijn hier al hele goede tips gegeven. Zet hem op!!

MarliesV

Berichten: 15218
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Stoppen met roken

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-23 11:12

Ik heb hier even terug gelezen, ben in januari 2016 gestopt. Mijn proces is hier te lezen:
MarliesV @ [MWS] Stoppen met roken.

Maar ik ben (na 17 jaar roken en echt stevig) met een Allan Carr cursus gestopt. Die mindset moet om.
Als je dat lukt, dus waarom rook je en waarom heb je het eigenlijk niet nodig (en dan dus niet boehoe het is zo duur, slecht, vies enz) maar simpel weg: die peuk neemt geen stress weg, dat momentje voor jezelf kan je ook anders invullen enz. Dan ben je er, als je dat besef hebt.

Natuurlijk heb je de eerste dagen lichamelijke ontwenning, maar met de handgrepen die ik destijds via die cursus had, kon ik daar prima mee om gaan.

Inmiddels ben ik dus 7.5 jaar rookvrij en ik moet zeggen, ik mis het niet. Vind het nog steeds niet vies als iemand naast mij rookt, maar heb niet de behoefte om er zelf 1 aan te steken.

Succes TS!

MaraYvette
Berichten: 3799
Geregistreerd: 22-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-23 14:18

MarliesV schreef:
Ik heb hier even terug gelezen, ben in januari 2016 gestopt. Mijn proces is hier te lezen:
MarliesV @ [MWS] Stoppen met roken.

Maar ik ben (na 17 jaar roken en echt stevig) met een Allan Carr cursus gestopt. Die mindset moet om.
Als je dat lukt, dus waarom rook je en waarom heb je het eigenlijk niet nodig (en dan dus niet boehoe het is zo duur, slecht, vies enz) maar simpel weg: die peuk neemt geen stress weg, dat momentje voor jezelf kan je ook anders invullen enz. Dan ben je er, als je dat besef hebt.

Natuurlijk heb je de eerste dagen lichamelijke ontwenning, maar met de handgrepen die ik destijds via die cursus had, kon ik daar prima mee om gaan.

Inmiddels ben ik dus 7.5 jaar rookvrij en ik moet zeggen, ik mis het niet. Vind het nog steeds niet vies als iemand naast mij rookt, maar heb niet de behoefte om er zelf 1 aan te steken.

Succes TS!


Niet vies,? Ik vond na stoppen echt heel snel al vier ruiken en nog steeds vreselijk snap niet dat ik dat zelf niet doorhad dat t zo stinkt

loez

Berichten: 11077
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Re: Stoppen met roken

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-23 14:40

Een keer gestopt zonder enige medicatie of moeite. Was er enorm klaar mee.
Daarna weer begonnen helaas. Toen ik zwanger raakte had ik dus de beste reden om te stoppen ooit, maar lukte het me niet… dus 4-5 Max per dag door gerookt. Toen kleine een half jaar was champix gekregen bij de huisarts. En ik wist als ik er vanaf ben wil ik niet meer. Zoveel voordelen.
Je ruikt en proeft beter. Dus pas gewassen was is weer echt heerlijk! Meer voordelen uiteraard, geld, gezondheid en ook voor de kleine wel zo fijn als mama niet altijd maar gaat staan roken haha

Ceetje_bokt
Berichten: 5178
Geregistreerd: 01-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-23 16:06

Mando schreef:
Ik was na 40 jaar op 20 mei jl gestopt.

Maar ik kwam zo vreselijk slecht in mijn vel te zitten, lees.. overgang, niet slapen al 3 maanden slecht en 3 weken 2 uur per nacht dat hou je niet vol dus heb ik vorige week zaterdag weer een peuk opgestoken en ik vond het vies maar blijkbaar had ik het nodig.
Spijt van.

Ik heb vorige week het boek van Allan carr weer gelezen en ik stop nu weer.
Nog 2 dagen dan vakantie dan is mijn pakje ook leeg en dan is het klaar.

Als je bent gestopt maak dan niet de fout om te denken even proberen want het nicotinemonster heeft je gelijk weer in de greep.
Ga ook vooral de trek in een sigaret niet verwarren met eten dan kom je kilo's aan.

Ik ga dat monster ook weer verslaan, ik ben sterker.
Het monster zit maar een paar dagen te huilen om nicotine en daarna sterft hij langzame dood.

Ik heb dus echt zo vaak gedroomd dat ik weer was begonnen met roken. Als ik dan wakker werd dan baalde ik zo tot ik me realiseerde dat het maar een droom was. Nicotineverslaving is echt hardnekkig.
Ga ervoor Mando! Versla het monster.

Marigold

Berichten: 12594
Geregistreerd: 11-03-05
Woonplaats: Noorden

Re: Stoppen met roken

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-23 16:56

Ja het is echt nooit meer doen anders moet je weer elke dag… -O-

MaartJ

Berichten: 1478
Geregistreerd: 24-07-06
Woonplaats: Middelburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-23 17:02

Ik heb gerookt van mijn 13e tot mijn 33e. Een aantal x geprobeerd te stoppen maar toen was mijn mindset nog niet op orde. Daardoor ook tot de conclusie gekomen dat ik het niet alleen kon.
Ik ben gestopt dmv hypnose, 1 sessie was voldoende. Wél van te voren alles wat met roken te maken had opgeruimd. Alle aanstekers, peuken, asbakken etc. zijn de dag ervoor de deur uit gegaan en ik had nog precies genoeg sigaretten tot de hypnose afspraak. Ik heb wel last gehad van lichamelijke afkickverschijnselen en ook echt wel lichamelijk een soort paniekgevoel, maar geen moment meer de ‘ik moet roken’-gedachte gehad.
Nu wel op feestjes, borrels etc… als ik anderen zie roken zou ik dat ook graag doen maar ik wéét dat ik dan weer verkocht ben, dus ik kan mezelf makkelijk tegenhouden.

KM_Ris

Berichten: 2943
Geregistreerd: 22-12-11
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-23 17:07

Ik rookte vanaf mijn 14e ongeveer. En ben gestopt toen ik 26 was. Inmiddels ben ik 28 dus 2 jaar rookvrij *\o/* ik rookte op het laatst zo'n medium pakje per dag.

Rond mijn 26e kreeg ik last van een paniekstoornis (waarschijnlijk al veel eerder hoor, maar het kwam er nu pas echt uit)

Ik had heel veel last van lichamelijke klachten en was zo bang. Toch rookte ik elke dag een pakje leeg en na een tijdje was ik het zo ontzettend zat en ben ik naar de huisarts gegaan. We hebben toen een stop datum geprikt en ik heb een motivatie brief geschreven waarom ik wilde stoppen. Elke keer als ik dan wilde roken ging ik deze brief lezen. Dit lukte me 3 weken en toen heb ik weer een sigaret van mijn kennis gepakt. Die stak ik aan en ik werd zo misselijk. Gelijk paniek want ik was bang dat ik zou flauwvallen of wat dan ook. Die sigaret heb ik gelijk uitgemaakt en ik heb er nooit meer een gerookt.
Dus het was misschien niet de goeie manier.. deze keer heeft mijn angst me wel geholpen :+

Ik mis het niet meer. Maar ik voelde me sowieso altijd al ongemakkelijk om in het openbaar te roken.

Rubs

Berichten: 519
Geregistreerd: 29-03-11
Woonplaats: Zaanstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-23 17:23

Je kan het omdat je er klaar mee bent!
Dat was bij mij ook het begin van het einde, 25 geleden, na 20 jaar halfzware shag te hebben gerookt.

Wat mij vooral zo ging tegenstaan was het er altijd mee bezig zijn: heb ik nog genoeg, is het al tijd voor de 1e, stink ik uit mn mond (ja!), rookt er al iemand anders op de verjaardag, dan kan ik er ook 1 opsteken, rook ik er nog 1 of gaan we.....

Mijn manier
-Ik heb het boek van Allen Carr gelezen: Stoppen met roken.
-De avond voor het stoppen 2 x zoveel als normaal gerookt.
-Cold turkey stoppen en ook geen pleisters.
-Keiharde belofte aan mijzelf om nooit maar dan ook nooit meer 1 sigaret op te steken of haaltje te nemen
-Mij realiseren dat de fysieke verslaving al na 1 a 2 weken overwonnen is na het stoppen.
-Wat ook betekent dat de rest tussen je oren zit, en wie is er nu eigenlijk de baas over wat er tussen je oren zit?? Jij ja!
-Trek in een sigaret komt in golven en dan zoek je afleiding, bijv water drinken, appel eten, filmpje kijken
-Niet gaan snoepen, dat slaat nergens op
-Bijhouden hoeveel sigaretten je al NIET hebt gerookt, dat wordt heel snel een schrikbarend hoog getal, waardoor je ook trots bent op jezelf.
-Juist de rokers proberen je weer te laten roken, dan zeggen: mag ik even aan je adem ruiken voor ik beslis? hahah
-Nog een week een volle asbak bewaard om aan te ruiken als ik het zwaar zou krijgen, ja echt
-Genieten wanneer je binnen 2 dagen al makkelijker de trap op rent

Ik denk er nooit meer aan en het leven is prima zonder die troep

MarliesV

Berichten: 15218
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-23 09:06

MaraYvette schreef:
MarliesV schreef:
Ik heb hier even terug gelezen, ben in januari 2016 gestopt. Mijn proces is hier te lezen:
MarliesV @ [MWS] Stoppen met roken.

Maar ik ben (na 17 jaar roken en echt stevig) met een Allan Carr cursus gestopt. Die mindset moet om.
Als je dat lukt, dus waarom rook je en waarom heb je het eigenlijk niet nodig (en dan dus niet boehoe het is zo duur, slecht, vies enz) maar simpel weg: die peuk neemt geen stress weg, dat momentje voor jezelf kan je ook anders invullen enz. Dan ben je er, als je dat besef hebt.

Natuurlijk heb je de eerste dagen lichamelijke ontwenning, maar met de handgrepen die ik destijds via die cursus had, kon ik daar prima mee om gaan.

Inmiddels ben ik dus 7.5 jaar rookvrij en ik moet zeggen, ik mis het niet. Vind het nog steeds niet vies als iemand naast mij rookt, maar heb niet de behoefte om er zelf 1 aan te steken.

Succes TS!


Niet vies,? Ik vond na stoppen echt heel snel al vier ruiken en nog steeds vreselijk snap niet dat ik dat zelf niet doorhad dat t zo stinkt


Nee een net opgestoken sigaret vind ik nog steeds niet vies.

Ja oude rook, mensen die gerookt hebben enz vind ik wel 'vies' qua geur maar ik heb er geen afkeer tegen ontwikkeld, wat je wel vaak hoort. Maar dat is prima natuurlijk, scheelt veel irritatie haha.
Alleen als ik op een feestje ben geweest met rokers gaat wel alles direct de was in.