Hometrainer kopen - is meer betalen voor virtueel trainen het waard?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dees

Hometrainer kopen - is meer betalen voor virtueel trainen het waard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-23 10:18

Ik ga een hometrainer fiets kopen en de bedoeling is een paar keer per week mijn 30 minuten cardio ermee te realiseren. Ervaringen uit het verleden leerden mij inmiddels: motivatie houden is een dingetje :')

Nu heb ik wat hometrainers op een shortlist. van FitBike (5 en 6) en Virtufit (2.0 en 2.1).
En ik vraag me af: die duurdere versies die zijn voorzien van "iPlus" en "iConsole".... Dan kun je volgens mij trainen met een app en mogelijk via Google Maps rondrijden in je eigen wijk. Maar heeft het verder toegevoegde waarde?
Dat met die apps lijkt leuk, maar als het nieuwtje er vanaf is, gebruik je het dan ook werkelijk nog?

Wie helpt mij kiezen? :D

Roosch

Re: Hometrainer kopen - is meer betalen voor virtueel trainen het waard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-23 10:37

Ik heb geen hometrainer maar een crosstrainer en voor mij zou het absoluut geen meerwaarde hebben. :+ Ik zet de tv aan en staar daarnaar, niet naar het schermpje op de trainer.

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-23 10:38

Gaat het je om het entertainment tijdens het bewegen? Dan zou ik gewoon voor een model gaan met smartphone/tablet houder, strategische positie voor een tv-scherm, of oortjes in/podcast aan en gaan. Smart koppelingen met telefoon om trainingsdata bij te houden hebben voor mij geen toegevoegde waarde omdat info zoals trainingsduur, hartslag etc al via een smartwatch bijhoudt. Zo’n fietsroute virtueel navolgen vind ik 1x leuk voor 10 minuten maar dat is heel persoonlijk, misschien vind jij het fantastisch zorgt het er voor jou wel voor dat je blijft trainen.

SimonDesteny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-23 12:12

Wij hebben een spinningfiets van FitBike.
Fietsen normaal veel in de buitenlucht (mountainbike).
Voor de dagen dat het niet zo goed uit kwam en tijdens mijn herstel wouden we toch eens een indoorfiets proberen.
We hebben deze dan 2e hands aangeschaft (was nog vrij nieuw, incl. garantie), het was immers eerst om te kijken of het zou bevallen, en scheelde toch wel enorm met nieuw aanschaffen.
Wij geven niet zoveel om het virtuele gedeelte dus deze fiets heeft dan ook een heel simpel schermpje.
Smartwatch houd alle gegevens bij. De fiets bevalt super! :j

met Iplus of IConsole ben je natuurlijk niet verplicht om virtueel te trainen, je kunt deze ook gebruiken zonder (abonnement op een app).
Wellicht staat er bij je in de buurt een te koop? (Mocht je 2e hands overwegen).
Scheelt dan wellicht in aanschaf mocht je het virtuele gedeelte toch graag willen proberen?
Meestal is de eerste maand op een app gratis te proberen en wellicht zijn er wel gratis apps.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-23 15:53

Heb op marktplaats een passende tweedehands gevonden. Het wordt er toch eentje met iConsole, maar ik verwacht daar niet al te veel van. Ik hoop dat ie leuke automatische trainingsprogramma's heeft, zodat ik alleen maar hoef te "zitten en trappen". Met een tablet en Netflix erbij moet het lukken :=

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-23 16:47

Hier met de Wahoo kickr wel de Bluetooth icm app met trainingsprogramma’s. Maar hier wordt in de winter getraind zodat er in het voorjaar tochten van 8 dagen met iedere dag 180 km of meer gefietst kunnen worden. Dan is indoor trainen zonder programma saai en niet te doen omdat je je ontwikkeling niet goed kunt bijhouden.