Mijn vriend en ik zijn nu al zo'n 1,5 tot 2 maanden een beetje aan het sukkelen. Hij begon eerst met vooral veel hoesten, daarna ik met ook koorts erbij. Nu zijn we een aantal weken verder en het blijft maar. Dan is de ene weer beter begint de ander weer te hoesten. Ik heb zo nu en dan ook koorts er weer bij. Ik ben bij de huisarts geweest, gelukkig geen longontsteking. Hij benoemt dat mijn weerstand lager zou zijn en ik daardoor weer een ander virus had opgepikt. Vriend is vorige week geweest omdat hij veel meer last kreeg van benauwdheid (astma). Hij moet nu standaard pufje nemen en kijken of het dan wegtrekt. We waren allebei weer van het vieze hoesten af en vriend begon weer, en je raadt het al, ook ik lig sinds vanochtend weer te hoesten. Het is een hele vieze kriebelhoest met slijm. Slijm is ook echt heel vies, iets wat we beide nooit eerder hadden. Dachten zelf aan corona, en ondanks dat de test negatief is, sluit ik deze niet uit.
We hebben allebei best wel een stressvolle periode, doodzieke kat, familiegedoe, verhuizingen etc. Ik weet dat stress een behoorlijke impact kan hebben. Maar wat is er dan tegen te doen? Vriend heeft 2 weken vrij gehad maar we hebben uiteraard vanwege kat niet even weg kunnen gaan. Dagjes weg wel gedaan. (Spa, pretpark etc) Mijn vriend kan niet zomaar vrij nemen en geld voor een vakantie zit er voorlopig niet in.
Heeft iemand ideeën? Kan het zijn dat we nu alle virussen oppakken? Of zijn we eigenlijk niet beter geweest en blijft het hangen? Of heeft stress er ook wat mee te maken? Maar vooral, wat zouden we kunnen doen?
Ohja, er is in huis niks veranderd qua geurtjes of ander wasmiddel en dergelijke.
Jullie zijn verhuisd lees ik? Het kan zijn dat er iets in het huis is waardoor jullie geïrriteerd raken. Of je bent naar een vieze omgeving verhuisd (grote stad) vanuit een veel schonere omgeving.
Wij zijn zelf (nog) niet verhuisd. Dit zal november/december zijn.
Mijn moeder wel en zo moest mijn oude slaapkamer leeg. En natuurlijk de rest van het huis
Nyaleti
Geplaatst: 04-09-23 15:21
Door echt een bonk stress (wat vaak samen gaat met slecht of kort slapen) kan je weerstand minder worden waardoor je vatbaarder bent voor virusjes en je herstel minder snel gaat.
Ik zou beginnen met een goed weerstand supplement met vitamine C. Evt ook alle vitamines en mineralen even laten checken dmv bloedonderzoek. Heb je in huis niks geks? Schimmel of vocht in de badkamer?
rien10
Geplaatst: 04-09-23 15:22
Is er iets veranderd in je huis? Nieuwe (of 2e hands) meubels, kleed, verf, huisdier, gordijnen, behang?
Montgri
Geplaatst: 04-09-23 15:22
Stress kan zeker ziekmakend zijn. Je bent gevoeliger voor alles en ook virussen. Zelf ga ik nu door overspanning/burn-out heen en ja je kunt echt ziek worden van mentale ontrust.
Dit helpt mij rust en ontspanning te vinden: Lekker na het avond eten een klein stukje rustig wandelen of fietsen, meerdere keren per week. Dan ook eens lekker de tijd nemen om op een bankje te zitten en genieten van de natuur om je heen bijvoorbeeld. Yoga lessen kunnen rust brengen. Lekker ontspannen een boek lezen, of kleuren/tekenen/schilderen. Tuinieren als dat je hobby is kan ook fijn zijn. Ik haal zelf veel rust uit gewoon lekker in het gras bij mijn paard op de weide te zitten, in het zonnetje, grasjes of bloemetjes plukken en daar mee friebelen. Heel stom misschien voor de buitenwereld… maar ik vind het echt rustgevend. Of bijvoorbeeld rozenbottels plukken voor mijn paard. Het geeft een soort voldoening. En dit is natuurlijk allemaal voor het mentale deel.
Misschien dat eens bewust naar je eten kijken ook verbetering kan bieden. Geen idee hoe jullie eetpatronen zijn en of jullie sporten. Maar cliché, gezond eten en drinken is natuurlijk altijd het beste. En misschien eens een bloedonderzoekje laten doen, wellicht speelt er een vitamine tekort waardoor jullie zo kwakkelen of is het een op een stapeling van meerdere dingen.
Eef_Bam
Geplaatst: 04-09-23 15:41
Klinkt wel meer als de klachten die mensen hebben bij langdurige blootstelling aan schimmel in huis, kan dat het geval zijn?
Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!
Geplaatst: 04-09-23 15:46
Eef_Bam schreef:
Klinkt wel meer als de klachten die mensen hebben bij langdurige blootstelling aan schimmel in huis, kan dat het geval zijn?
Dit was mijn gedachte: Schimmel in het oude of nieuwe huis?
dalena
Geplaatst door de TopicStarter: 04-09-23 15:50
Niks nieuws in huis. Niks geks in huis, deze week bezichtigingen dus zou niet zou handig zijn
Wandelen doen we veel, zo zijn we gisteren naar de Brunssummerheide geweest en lopen we regelmatig 's avonds een stukje. Eten is wel een dingetje. Door de drukte en al eten we nu wel vaker uit de airfryer bijvoorbeeld. Al let ik er wel op dat we ook onze fruit en groente nog binnen krijgen, al zou meer geen probleem zijn.
Qua ontspannen spelen we ook graag een spelletje, zowel gamen als bordspellen.
Vitamines is wel een goede, laten we dan maar eerst beginnen met c.
Slecht slapen valt eigenlijk wel mee. Ik zet altijd muziek op en zo val ik rond de 30 minuten in slaap, zonder kan ik echt uren wakker liggen.
Edit; we hebben een kleine badkamer en niks van schimmel te zien. Zou niet handig zijn met bezichtigingen
dalena
Geplaatst door de TopicStarter: 12-11-23 20:17
Helaas sinds een paar dagen weer heel erg last. Hoesten is nooit weggeweest maar het wordt steeds extremer. Huisarts wilde in het begin iedere keer niks doen en ik moest maar gewoon uitzieken. Vorige week toch maar weer een afspraak gemaakt en nu afspraak voor allergie test en astma test.
Vannacht ging heel slecht. Druk op de borst, benauwd en zelfs piepende ademhaling. Ik vond het best wel eng, gelukkig kon mijn vriend me goed helpen en kon ik zijn pufje nemen. (In overleg met de huisarts)
Vandaag wel weer extreem hoesten maar niet meer zo erg als vannacht..
Overigens klinken mijn longen gewoon schoon, dat wordt regelmatig gecheckt. Ook geen koorts meer gehad.
Eens een CO2 meter kopen en eens kijken hoe die uitslaat. Als ie bij ons hoog uitslaat krijg ik ook last van hoesten en benauwdheid.
Celebi
Geplaatst: 13-11-23 20:29
Zou zeker even kijken of er niet ergens schimmel in jullie huis zit. Achter gordijnen, kasten en in alle kieren en hoeken die je kunt vinden. Schijn je wel goed ziek van te kunnen zijn, zeker op de longen.
Ziek van stress? Jazeker! Maar ik herken jullie klachten daar niet perse in. Dat slaat vaak door de hormonen die vrijkomen op je maag/darm stelsel. Misselijkheid, buikpijn, kokhalzen, overgeven, diarree en optipatie zijn daar vaker hele heftige lichamelijke klachten van. Hoofdpijn, hartkloppingen en vermoeidheid komen bijvoorbeeld al sneller voor bij langdurige stress.
Wat inderdaad wel heel goed kan is dat door de stress jullie beide wat gevoeliger zijn voor virusjes die rondgaan. Elkaar aanspreken, meerdere andere virussen achter elkaar. Het kan normaal al, maar zeker na een periode van stress en wellicht weinig slaap, etc.
Goed dat jullie wel onderzoek laten doen. Als er verder geen ontstekingen of bacteriën uitkomen zal er waarschijnlijk weinig anders opzitten dan rust, regelmaat en afwachten.
Brainless
Geplaatst: 13-11-23 20:31
Sinds ik corona heb gehad blijf ik hoesten/kuchen benauwd met liggen enz, is nu al langere tijd aan de gang en ik ben helaas niet de enige die langdurig (hopelijk niet levenslang) klachten heb over gehouden aan corona.
dalena
Geplaatst door de TopicStarter: 13-11-23 22:17
Als ik niet thuis slaap heb ik er trouwens ook last van. In Frankrijk heb ik nog wat gekocht voor de hoest.
Ik vermoed zelf wel iets sinds corona. Dit ook aangegeven bij huisarts maar die vond dat niet zo.
Allergie test is onder andere voor huisstofmijt, even kijken wat daar uit komt.