Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
nafkedemi schreef:Misschien eens kijken naar hoe je ritme 's avonds is. Zit je nog veel op de telefoon, tv of computer. Wat eet je overdag(Met name suikers) hoe donker is je slaapkamer? Zijn allemaal dingen die invloed kunnen hebben.
MarliesV schreef:Is er veel veranderd? Meer stress, andere baan, nieuwe relatie, dus dingen waar je over piekert?
Slaaptraining, je slaap ritme onder de loep nemen, is iets wat goed kan helpen.
Oordopjes zal misschien het wakker worden wat beperken, maar ik heb het idee dat er meer achter zit.
Slmt9 schreef:Ik slaap ook met brown noise (app Babysleep) op mn sleepphone (kan je ook op je zij liggen). Zonder kan ik al niet meer slapen. Ook heb ik altijd een slaapmasker zodat het zo donker mogelijk is.
Verder werkt deze ademhaling oefening goed (4 sec diep in, 6 sec rustig uit. Daarmee kalmeer je je zenuwstelsel en begin je na 3x ofzo al moe te worden en te gapen:
https://youtu.be/u0OBgihk2f8?si=iSHm5tuUOFMWJWbo
luuntje schreef:Vervelend probleem.
Slaap je met raam dicht of open?
Heb je al oordopjes?
Ik gebruik zelf melatonine, op maat gemaakte oordopjes, slaapmasker.
En nog slaap ik nooit door.
Als ik wakker ben blijf ik liggen, hooguit even naar de wc gaan.
Vooral niet denken ik kan nog maar zoveel uur slapen. Dan slaap ik helemaal niet meer.
meggiemeg schreef:Ik slaap de laatste 10-11 jaar erg slecht, gemiddeld een 3 tot 4 uur slaap verdeeld over de nacht. Ik word wakker door de pijn of omdat ik naar het toilet moet, de ene keer slaap je vrij vlot verder en de andere keer lig je maar zo 1½ uur wakker.. Ik neem tegenwoordig deze in: https://www.drogist.nl/valdispert-night ... gIAIPD_BwE, ik merk dat ik vrij snel en wat langer slaap. Ben ik het echt beu en erg moe en wil graag een goede nacht doorslapen neem ik droomcaps, ben er soms wel wat duf van maar op de zondag vind ik dat niet zo erg.
michelle933 schreef:Slmt9 schreef:Ik slaap ook met brown noise (app Babysleep) op mn sleepphone (kan je ook op je zij liggen). Zonder kan ik al niet meer slapen. Ook heb ik altijd een slaapmasker zodat het zo donker mogelijk is.
Verder werkt deze ademhaling oefening goed (4 sec diep in, 6 sec rustig uit. Daarmee kalmeer je je zenuwstelsel en begin je na 3x ofzo al moe te worden en te gapen:
https://youtu.be/u0OBgihk2f8?si=iSHm5tuUOFMWJWbo
Zet je dat dan via je telefoon aan? En gaat dat via een koptelefoon?
michelle933 schreef:MarliesV schreef:Is er veel veranderd? Meer stress, andere baan, nieuwe relatie, dus dingen waar je over piekert?
Slaaptraining, je slaap ritme onder de loep nemen, is iets wat goed kan helpen.
Oordopjes zal misschien het wakker worden wat beperken, maar ik heb het idee dat er meer achter zit.
Nee niet dat ik weet. Ben ook bekend met nachtzweten, ene nacht wat erger dan andere nacht
Robin_S schreef:Mijn hoofd denkt dag en nacht na, ik heb hierdoor mijn hele leven dan ook al slaapproblemen.
Mijn vriend heeft onlangs slaappillen gehaald, gewoon capsules met valeriaan.
Ik geloofde het eerst niet dat het zou volstaan, maar voor mij werkt het wel
Mando schreef:Ik ben ook een slechte slaper en we zo erg dat ik mezelf ziek heb gemeld nu.
Het zijn periodes, 2 jaar geleden ook zo'n periode gehad.
Omdat ik in de overgang zit komt dat er ook nog bij.
Alles van het kruidvat ligt hier in de lade en helpt niet.
Overgangsverpleegkundige zei tegen me. Beker melk en magnesium maar dan kwam ik in de knel met mijn schildklier medicatie die ik in de avond nam, dus die naar de ochtend gedaan.
Melk met magnesium helpt prima.
Soms wil ook een hooikoortstablet wel helpen.
Als echt niets helpt dan kom je toch uit op slaappillen.
Wat mij ook goed doet is de cbd pasta want ik lag ook te drijven in mijn bed en als ik dit gebruik dan niet.
Muziek iod wordt ik onrustig van.
Zo zie je maar dat voor iedereen het anders is.
Ik slaap wel met oordoppen anders spits ik me op elk geluid.
Het is echt lastig als je zo licht slaapt.
Mijn mobiel ligt naast mijn bed en die heb ik tegenwoordig op vliegtuig stand staan dat hielp ook wel.
Vorige week droomsap besteld. Dat was eng.
Mijn lijf lag knockout en mijn hoofd de hele nacht aan.