Zeer slechte en lichte slaper

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hieperdi

Zeer slechte en lichte slaper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-23 15:39

Hoi helaas heb ik de laatste 2 jaar veel last snachts van wakker worden. Ik ben altijd wel al een wat lichte slaper geweest maar het isbde laatste jaar alleen maar erger geworden. We wonen aan een redelijke drukke weg 30 km zone maar vaak toch wel 50/60 gereden wordt. Voorheen had ik hier niet veel last van maar de laatste 1/2 jaar dus wel helaas. Het inslaap vallen zelf gaat altijd wel redelijk goed, maar ik wordt van elk klein geluidje wakker, en heb soms een onveilig gevoel. Tevens wordt ik ook vaak wakker met gelijk allerlei gedachtens van wat ik die volgende dag allemaal te doen heb. Ik wordt al gauw 3,4,5 keer per nacht wakker helaas.
Ik wil gaan kijken voor oordopjes maar is er nog meer wat ik kan doen? Het wonen hier gaat mij steeds meer tegen zitten, snachts is het gelukkig niet zo erg druk maar wordt toch bij elke dichtslaande auto deur wakker

nafkedemi

Re: Zeer slechte en lichte slaper

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-23 15:48

Misschien eens kijken naar hoe je ritme 's avonds is. Zit je nog veel op de telefoon, tv of computer. Wat eet je overdag(Met name suikers) hoe donker is je slaapkamer? Zijn allemaal dingen die invloed kunnen hebben.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-23 16:16

Is er veel veranderd? Meer stress, andere baan, nieuwe relatie, dus dingen waar je over piekert?

Slaaptraining, je slaap ritme onder de loep nemen, is iets wat goed kan helpen.

Oordopjes zal misschien het wakker worden wat beperken, maar ik heb het idee dat er meer achter zit.

Hieperdi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-23 16:16

nafkedemi schreef:
Misschien eens kijken naar hoe je ritme 's avonds is. Zit je nog veel op de telefoon, tv of computer. Wat eet je overdag(Met name suikers) hoe donker is je slaapkamer? Zijn allemaal dingen die invloed kunnen hebben.

Dankjewel ik zal er eens opletten! Ipv telefoon lees ik tegenwoordig een boek voor het slapen en de kamer is gelukkig goed verduisterd

Hieperdi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-23 16:17

MarliesV schreef:
Is er veel veranderd? Meer stress, andere baan, nieuwe relatie, dus dingen waar je over piekert?

Oordopjes zal misschien het wakker worden wat beperken, maar ik heb het idee dat er meer achter zit.

Nee niet dat ik weet. Ben ook bekend met nachtzweten, ene nacht wat erger dan andere nacht

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-23 16:24

Herkenbaar!
Oordopjes doen hier zeer, op maat gemaakt ook. Ik heb een Numsy met brown noise geluid wat redelijk helpt in noodsituaties. Een slaapmasker met geluid is ook niet de oplossing. Ik extreme gevallen heb ik tamazepam gehad, maar helpt ook niet met bijvoorbeeld een snurkend iemand naast je. Valeriaan tabletjes helpen voor mij wel om beter in te slapen met een druk hoofd.

Er is dus heel veel mogelijk, laat je goed adviseren en probeer wat dingen uit. Wellicht is er lichamelijk iets aan de hand (bijvoorbeeld overgang als stom voorbeeld, heeft mn ma last van) of inderdaad teveel hooi op je vork waardoor je heel rusteloos blijft. Er is altijd een reden en alles wat je kan verhelpen is mooi meegenomen ;)

Maar het is vreselijk, dus ik snap je helemaal. Na mijn auto-ongeluk ben ik dus nog gevoeliger voor geluid geworden, heel irritant.

nafkedemi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-23 16:40

Wat misschien ook kan helpen is om op je ademhaling te letten. Zorg dat deze goed een buikademhaling is. Hierdoor ontspan je weer meer.

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-23 16:50

Ik ken dit helaas maar al te goed. Bij mij is het de laatste jaren alleen maar erger geworden dankzij een burnout en de daarop volgende problemen. Bij mij helpen Loop Quiet oordopjes wel goed, daar krijg ik geen last van. Helaas helpen die niet tegen langdurige geluiden of mijn vriend die enorm woelt in zijn slaap. :n

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-23 16:53

Ik slaap de laatste 10-11 jaar erg slecht, gemiddeld een 3 tot 4 uur slaap verdeeld over de nacht. Ik word wakker door de pijn of omdat ik naar het toilet moet, de ene keer slaap je vrij vlot verder en de andere keer lig je maar zo 1½ uur wakker.. Ik neem tegenwoordig deze in: https://www.drogist.nl/valdispert-night ... gIAIPD_BwE, ik merk dat ik vrij snel en wat langer slaap. Ben ik het echt beu en erg moe en wil graag een goede nacht doorslapen neem ik droomcaps, ben er soms wel wat duf van maar op de zondag vind ik dat niet zo erg.

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-23 17:04

Ik slaap ook met brown noise (app Babysleep) op mn sleepphone (kan je ook op je zij liggen). Zonder kan ik al niet meer slapen. Ook heb ik altijd een slaapmasker zodat het zo donker mogelijk is.
Verder werkt deze ademhaling oefening goed (4 sec diep in, 6 sec rustig uit. Daarmee kalmeer je je zenuwstelsel en begin je na 3x ofzo al moe te worden en te gapen:
https://youtu.be/u0OBgihk2f8?si=iSHm5tuUOFMWJWbo

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-23 17:14

Vervelend probleem.
Slaap je met raam dicht of open?
Heb je al oordopjes?

Ik gebruik zelf melatonine, op maat gemaakte oordopjes, slaapmasker.
En nog slaap ik nooit door.
Als ik wakker ben blijf ik liggen, hooguit even naar de wc gaan.

Vooral niet denken ik kan nog maar zoveel uur slapen. Dan slaap ik helemaal niet meer.

Hieperdi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-23 17:56

Slmt9 schreef:
Ik slaap ook met brown noise (app Babysleep) op mn sleepphone (kan je ook op je zij liggen). Zonder kan ik al niet meer slapen. Ook heb ik altijd een slaapmasker zodat het zo donker mogelijk is.
Verder werkt deze ademhaling oefening goed (4 sec diep in, 6 sec rustig uit. Daarmee kalmeer je je zenuwstelsel en begin je na 3x ofzo al moe te worden en te gapen:

Zet je dat dan via je telefoon aan? En gaat dat via een koptelefoon?

Hieperdi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-23 17:56

luuntje schreef:
Vervelend probleem.
Slaap je met raam dicht of open?
Heb je al oordopjes?

Ik gebruik zelf melatonine, op maat gemaakte oordopjes, slaapmasker.
En nog slaap ik nooit door.
Als ik wakker ben blijf ik liggen, hooguit even naar de wc gaan.

Vooral niet denken ik kan nog maar zoveel uur slapen. Dan slaap ik helemaal niet meer.

Het liefst wat open maarja dan slaap ik helemaal slecht haha

Hieperdi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-23 17:57

meggiemeg schreef:
Ik slaap de laatste 10-11 jaar erg slecht, gemiddeld een 3 tot 4 uur slaap verdeeld over de nacht. Ik word wakker door de pijn of omdat ik naar het toilet moet, de ene keer slaap je vrij vlot verder en de andere keer lig je maar zo 1½ uur wakker.. Ik neem tegenwoordig deze in: https://www.drogist.nl/valdispert-night ... gIAIPD_BwE, ik merk dat ik vrij snel en wat langer slaap. Ben ik het echt beu en erg moe en wil graag een goede nacht doorslapen neem ik droomcaps, ben er soms wel wat duf van maar op de zondag vind ik dat niet zo erg.

Bedankt ik ga er naar kijken! En de droomcaps wat houdt dat in?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-23 18:02

Eet en drink je s’avonds ook nog iets?

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-23 18:43

michelle933 schreef:
Slmt9 schreef:

Zet je dat dan via je telefoon aan? En gaat dat via een koptelefoon?

Klopt. Je kan kiezen met bluetooth of bedraad. Ik begon met het eerste. Maar als je dan 1x vergeet te laden schrik je je dood ‘s nachts omdat dat ding gaat piepen.
Als je bekabelt doet altijd even kabel omhoog laten lopen via je kussen zodat je er niet in stikt als je draait ‘s nachts.

Ik heb zelf een andere, maar deze krijgt op bol wel goeie reviews:
Bekijk EverestPeak® Bluetooth Slaapmasker - Slaaptrainer - Oogmasker - Met 3 in 1 Koptelefoon - 25x10CM - Zwart op: https://www.bol.com/nl/p/everestpeak-bl ... _iphoneapp

Hieperdi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-23 18:48

BigOne schreef:
Eet en drink je s’avonds ook nog iets?

Ja ik eet nog wel eens wat en drink meestal 1 of 2 grote glazen met water of limo

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-23 19:09

michelle933 schreef:
MarliesV schreef:

Nee niet dat ik weet. Ben ook bekend met nachtzweten, ene nacht wat erger dan andere nacht

Hoe oud ben je? Kan het niet de overgang zijn?

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-23 19:27

Ik slaap ook slecht sinds er in 2002 's nachts een inbreker naast mijn bed heeft gestaan. Je kan je vast voorstellen dat ik ook van alles wakker schrik. Op dit moment slik ik in de ochtend een serotoninebooster en 's avonds time released magnesium. Hiermee slaap ik beter en ben ik uitgeruster en minder gestressed.

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-23 19:30

Ik wil aan wat er al gezegd is een boekentip toevoegen: "overprikkeld brein" van Charlotte Labée en/of "activeer je nervus vagus" van Luc Swinnen.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-23 19:35

Ik ben ook een slechte slaper en we zo erg dat ik mezelf ziek heb gemeld nu.
Het zijn periodes, 2 jaar geleden ook zo'n periode gehad.
Omdat ik in de overgang zit komt dat er ook nog bij.

Alles van het kruidvat ligt hier in de lade en helpt niet.
Overgangsverpleegkundige zei tegen me. Beker melk en magnesium maar dan kwam ik in de knel met mijn schildklier medicatie die ik in de avond nam, dus die naar de ochtend gedaan.
Melk met magnesium helpt prima.
Soms wil ook een hooikoortstablet wel helpen.

Als echt niets helpt dan kom je toch uit op slaappillen.

Wat mij ook goed doet is de cbd pasta want ik lag ook te drijven in mijn bed en als ik dit gebruik dan niet.

Muziek iod wordt ik onrustig van.
Zo zie je maar dat voor iedereen het anders is.

Ik slaap wel met oordoppen anders spits ik me op elk geluid.

Het is echt lastig als je zo licht slaapt.

Mijn mobiel ligt naast mijn bed en die heb ik tegenwoordig op vliegtuig stand staan dat hielp ook wel.

Vorige week droomsap besteld. Dat was eng.
Mijn lijf lag knockout en mijn hoofd de hele nacht aan.
Laatst bijgewerkt door Mando op 29-08-23 19:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-23 19:36

Mijn hoofd denkt dag en nacht na, ik heb hierdoor mijn hele leven dan ook al slaapproblemen.

Mijn vriend heeft onlangs slaappillen gehaald, gewoon capsules met valeriaan.
Ik geloofde het eerst niet dat het zou volstaan, maar voor mij werkt het wel :o

Hieperdi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-23 19:38

Robin_S schreef:
Mijn hoofd denkt dag en nacht na, ik heb hierdoor mijn hele leven dan ook al slaapproblemen.

Mijn vriend heeft onlangs slaappillen gehaald, gewoon capsules met valeriaan.
Ik geloofde het eerst niet dat het zou volstaan, maar voor mij werkt het wel :o

Gewoon de valeriaan capsules? En gebruik je dit alleen om te slapen of merk je overdag ook meer rust? Ik slik nu cbd met magnesium van de kruidvat

Hieperdi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-23 19:39

Mando schreef:
Ik ben ook een slechte slaper en we zo erg dat ik mezelf ziek heb gemeld nu.
Het zijn periodes, 2 jaar geleden ook zo'n periode gehad.
Omdat ik in de overgang zit komt dat er ook nog bij.

Alles van het kruidvat ligt hier in de lade en helpt niet.
Overgangsverpleegkundige zei tegen me. Beker melk en magnesium maar dan kwam ik in de knel met mijn schildklier medicatie die ik in de avond nam, dus die naar de ochtend gedaan.
Melk met magnesium helpt prima.
Soms wil ook een hooikoortstablet wel helpen.

Als echt niets helpt dan kom je toch uit op slaappillen.

Wat mij ook goed doet is de cbd pasta want ik lag ook te drijven in mijn bed en als ik dit gebruik dan niet.

Muziek iod wordt ik onrustig van.
Zo zie je maar dat voor iedereen het anders is.

Ik slaap wel met oordoppen anders spits ik me op elk geluid.

Het is echt lastig als je zo licht slaapt.

Mijn mobiel ligt naast mijn bed en die heb ik tegenwoordig op vliegtuig stand staan dat hielp ook wel.

Vorige week droomsap besteld. Dat was eng.
Mijn lijf lag knockout en mijn hoofd de hele nacht aan.

Oh waardeloos is dat he. Droomsap heb ik ook voorbij zien komen. Maar dit is geen medicatie toch?

Hieperdi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-23 19:40

Ik ben 30 jaar eliza. Ik hoop niet dat ik al in de overgang zit haha