Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
maaikemuis schreef:Phoei… ik heb twee en een halve maand geleden mijn schouder gebroken bij een val van de fiets. Er is bij mij alleen gekeken naar een foto, de ct-scan van het ziekenhuis dat de eerste trauma opvang heeft gedaan hebben ze genegeerd. Pas 4 weken later werd duidelijk dat ik mijn schouder verbrijzeld had en pas toen ben ik geopereerd.
Ik heb dan ook geen normaal herstel. Ik heb nu een frozen shoulder die extreem pijnlijk is en niet te mobiliseren valt. Normaal zou je met een week of 4-6 weer een beetje kunnen bewegen maar de 90 graden. Het herstel is lang. Ik kijk tegen een revalidatietraject aan van 12 tot 18 maanden. Hou er rekening mee dat de pijn zeker een week of 6 kan aanhouden (bij mij inmiddels al veel langer).
Schakel een fysio in die is aangesloten bij het schoudernetwerk van jou regio, dat gaat veel helpen.
Ik hoop dat het ziekenhuis waar jouw moeder bij loopt, zich beter opstelt richting zijn patiënten als het ziekenhuis van mij.
Edit: wat bij mij heel erg hielp tegen de pijn was het intapen van de schouder. Bij mij is dit stiekem gedaan op de gipskamer. Chirurg was mordicus tegen. Ik ben die gipsverbandmeester nog altijd heel dankbaar.
Edit 2: zorg dat ze half zittend kan slapen. Op de zij of plat op de rug slapen is extreem pijnlijk.
Edit 3: naast paracetamol moet ze ook echt een spiegel opbouwen van een nsaid (bijvoorbeeld naproxen). Ik gebruik al 2,5 maand oxy en ben daar nu van aan het afkicken.
superpony schreef:Ik vroeg of fysio fijn was, maar dat was niet nodig zeiden ze.