Ik zit al een tijd met het volgende probleem. Ik heb ontzettend last van het heel snel warm hebben en overmatig zweten. En dan niet een beetje zweten op de bekende plekken aka oksels, maar echt enorm veel en overal. Tot ik sta te druipen alsof ik net onder de douche vandaan stap. En dan niet alleen bij zware inspanning, maar bij bijna alles wat ik doe. Als ik mijn lange haar bijvoorbeeld uit een knot haal en het valt in mijn nek, is dat al genoeg voor een zweetaanval. Dus steek ik het bijna altijd op. Of als ik in de winkel sta om even iets snel te halen. Eigenlijk triggert alles die reactie, behalve wanneer ik rustig zit. Ik krijg het dan zo ontzettend snel ineens heel warm, mijn hoofd begint te gloeien en dan begin ik enorm te zweten. Het begint bij mijn hoofd, hals en nek, maar al snel is mijn hele lichaam nat. Met paardrijden heb ik er het meeste last van. Ik kan amper een paar minuten poetsen of ik ben alweer zeiknat van het zweet. Ik heb ook standaard een doekje mee om mijn gezicht mee droog te vegen. Maar de eindstand is een knalrode kop en bijna al mn kleren zeiknat tegen de tijd dat ik thuis ben en het weer uit kan doen. Ook het huishouden doe ik met de gordijnen dicht en bijna al mijn kleren uit omdat het anders niet gaat. Dat lijkt me niet normaal toch? Het is zomer en dus warmer en dat helpt ook niet mee, maar ook met normale temperaturen van de 15 graden gebeurt het. Ik heb dit probleem al langer, maar ik ben er nu echt zat van.
Ik ben normaal trouwens niet zo'n persoon die dit soort vragen op een forum stelt. Ik heb gebeld naar de huisarts hij is t/m begin september op vakantie en de waarnemend arts vond dit niet belangrijk genoeg voor nu, dus moet ik wachten tot mijn eigen huisarts terug is. In de tussentijd vraag ik me toch af of er mensen zijn met tips of ervaringen, ik zou graag iets proberen om het wat beter te maken. Zit dit ook weer gutsend van het zweet te typen, alleen maar omdat ik thuiskwam en het hier warmer is dan buiten. En naast dat het heel vervelend en hinderlijk is, vind ik het eigenlijk ook enorm genant. Constant heb je mensen die er wat over zeggen, of opmerken hoe rood ik ben, ik schaam me gewoon. Ik begin bepaalde dingen echt te vermijden door dit probleem...
Alvast enorm bedankt voor het meedenken!