Ervaringen met myringoplastiek?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

secricible

Ervaringen met myringoplastiek?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-23 08:12

Hoihoi,

Sinds begin vh jaar heb ik een scheurtje in mijn trommelvlies. Ik had er weinig last van en daarom in overleg met de KNO arts besloten 6mnd tot een jaar te wachten of het zou sluiten.
Sinds gisteren echter wel gehoorverlies, oorpijn en een loopoor. De kans op spontaan herstel wordt ook wel steeds kleiner natuurlijk dus ik ben me toch eens aan het inlezen. Zijn er mensen met ervaring met deze operatie?

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-23 07:53

Niemand?

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-23 09:28

Ik heb een aantal jaren geleden een operatie aan mijn oor gehad waarbij o.a. het trommelvlies gesloten is. Ik zou nu je klachten hebt zeker opnieuw overleggen met de kno arts. Een open verbinding met het middenoor vergroot het risico op ontsteking, dus wel iets om alert op te zijn.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-23 11:33

Wendy_Komen schreef:
Ik heb een aantal jaren geleden een operatie aan mijn oor gehad waarbij o.a. het trommelvlies gesloten is. Ik zou nu je klachten hebt zeker opnieuw overleggen met de kno arts. Een open verbinding met het middenoor vergroot het risico op ontsteking, dus wel iets om alert op te zijn.

hoe heb jij de operatie en het herstel ervaren?

En ja, eens. Ik heb nu uiteindelijk druppels gekregen om de ontsteking te verminderen voor nu. En moet rustig aan de overweging maken wat ik wil qua operatie. Heb wel al dopjes voor in het water zodat er geen water in kan komen, maar waarschijnlijk toch iets geweest dat de boel getriggerd heeft.

Wendy_Komen

Re: Ervaringen met myringoplastiek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-23 14:34

Ik vond de oortampon die volgens mij 2 dagen moest blijven zitten het meest irritant. Ik heb tuba dysfunctie met daardoor ingetrokken trommelvlies. Ze hebben bij mij ook een stukje kraakbeen uit mijn oorschelp genomen en achter het trommelvlies geplaats, en de ruimte in het middenoor groter gemaakt door wat bot te verwijderen.
Al met al viel het herstel mij mee.