Yoga reiki pilates door de bomen het bos niet meer zien

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hieperdi

Yoga reiki pilates door de bomen het bos niet meer zien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-23 22:18

Goedeavond ben mij aan het oriënteren voor iets maar ik ben er nog niet helemaal uit en wellicht kunnen jullie daarbij helpen met ervaringen.

Lang verhaal kort, ik ben iemand die sommige dingen niet los kan laten, soort van controldrang (zoiets als 2 x terug lopen om er zeker van te zijn dat de voordeur echt dicht is). Ik ben ook een overdenker, en vind ik het lastig om ontspanning te vinden. Daarbij ben ik lichamelijk erg stijf (vooral mijn benen) en wordt ik geregeld wakker snachts. Geluidje hier geluidje daar hop gelijk op de camera kijken. Soms bekommerd mij ook een onveilig gevoel (zou t geen inbreker zijn?).

Ik zou graag wat meer rust en ontspanning willen zowel mentaal als fysiek maar er zoveel op de markt dat ik niet weet waar ik moet beginnen. Ik heb me ingelezen over reiki yoga meditatie etc maar ik weet niet waar ik goed aan doe. Ik ben toen ik kind was gediagnosticeerd met adhd, daar heb ik ritalin en concerta voor geslikt tot mijn 18e. Uiteindelijk ermee gestopt, nu 12 jaar geleden. Het was fijn spul, maar ik cijferde mezelf wat weg en werd iets TE mat.

Raineri

Re: Yoga reiki pilates door de bomen het bos niet meer zien

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-23 23:07

Ik vind pilates rustgevend. Move With Nicole heeft veel video’s online die je kunt volgen. Maar ieder z’n ding. Sommige mensen vinden yoga fijner. Kun je wellicht met een psycholoog/ therapeut hierover het gesprek aangaan? Zij kunnen je dingen wat beter uitleggen en misschien heb je dan wat aanknopingspunten een manier te vinden om hiermee om te gaan dmv lichamelijk inspanning. Overigens, als dwangmatig gedrag je hindert in het leven zou ik sowieso een gesprek hierover aangaan met een psycholoog.

Hopelijk vind je snel wat! :(:)

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-23 23:10

Misschien een mindfulness training.
Dat is een training om je aandacht beter te leren focussen. Deze wordt soms ook vergoed door je zorgverzekeraar.
Pilates is een vorm van Yoga. Dat kent verschillende vormen. Het is sowieso goed voor je lenigheid en ontspanning.
Reiki is heel wat anders. Een soort rustgevende energiebehandeling, (wanneer je daarvoor open staat en baat bij hebt.)
Wat bij jou past, kunnen we natuurlijk niet beoordelen.
In het najaar heb je vaak een aanbod van een proefles om iets uit te proberen.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-23 05:54

Yin yoga.
Ik sta altijd aan maar door yin yoga krijg ik rust.

Proefles aanvragen dan kan je zien wat je fijn vind.

Hieperdi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-23 07:01

Mando schreef:
Yin yoga.
Ik sta altijd aan maar door yin yoga krijg ik rust.

Proefles aanvragen dan kan je zien wat je fijn vind.

ik zat zelf tekijken voor yin yang joga tekijken er is hier een dorp verderop die dit geeft maar de tijden hiervan zijn niet handig voor mij. Echt balen

Hieperdi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-23 09:18

senna21 schreef:
Misschien een mindfulness training.
Dat is een training om je aandacht beter te leren focussen. Deze wordt soms ook vergoed door je zorgverzekeraar.
Pilates is een vorm van Yoga. Dat kent verschillende vormen. Het is sowieso goed voor je lenigheid en ontspanning.
Reiki is heel wat anders. Een soort rustgevende energiebehandeling, (wanneer je daarvoor open staat en baat bij hebt.)
Wat bij jou past, kunnen we natuurlijk niet beoordelen.
In het najaar heb je vaak een aanbod van een proefles om iets uit te proberen.

Bedankt voor de tip! Wil in september oktober ermee gaan starten

Chinas

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-23 09:26

Ik zou ook mindfulness aanraden! Heb zelf ook net een 10-weekse mindfulness cursus gedaan, en wat was dat heerlijk ontspannend (heb ook adhd). Ik keek echt uit naar de lessen omdat het na een lange werkdag echt even ontspannen was, we deden veel body scans ook dus ook fysiek gewoon even helemaal ontspannen. Heb hierdoor ook echt handvaten gekregen om het meer in het dagelijkse leven toe te passen.
Yin Yoga heb ik ook geprobeerd maar was t voor mij net niet.

jetm

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-23 09:43

Ik volg het extensive body awareness programma van Noora Ehnqvist en ben daar erg enthousiast over. Voordeel vind ik dat het online is (dus dat je het op je eigen tijd kunt doen) en een variatie aan filmpjes met verschillende doelstelling en tijd en een beschrijving per filmpje. Dus je kunt kiezen waar jij (of je lijf) behoefte aan hebt.
Nu ben ik zowiezo erge fan van Noora en ga minimaal 1x per jaar naar een clinic van haar
Laatst bijgewerkt door jetm op 17-08-23 09:56, in het totaal 1 keer bewerkt

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-23 09:47

Ik heb reiki I en reiki II. Ik heb er zelf veel baat bij, maar het is daarnaast zeker belangrijk om iets in de vorm van sport en bewegen te doen waarin je jezelf helemaal kan ontspannen als in: je piekergedachtes stop zetten. Reiki kan zeker helpen om meer innerlijke rust te krijgen, maar ik merk dat daarnaast iets anders doen (voor mij helpt wandelen met de hond enorm, en natuurlijk de paarden) ook nodig en helpend is.