Superpep wagenziekte medicatie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Earth

Superpep wagenziekte medicatie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-23 13:03

Heb ik weer. Mijn cinnarizine was op dus ik naar de Duitse apotheek. Daar gaf ze me Superpep (dimenhydrinat) mee, goed spul volgens haar. Ze zei dat het kauwgom was, dat leek me wel wat. Ik heb niet gevraagd naar bijwerkingen omdat ik dat van cinnazirine dat ook niet heb, dus ik verliet de winkel en stopte zo'n ding in m'n mond. Smaakte zoals mint kauwgom dus prima. Maar na 5 min kreeg ik helemaal een dove tong, alsof er verdoving in zat :=

Dus kauwgom maar snel uit gedaan. Gelukkig trok dat snel weg maar ik ben niet echt gelukkig met zo'n bijwerking. Inmiddels heeft m'n maag er ook zo'n bedenkingen over. Niet misselijk, geen buikpijn maar een weeig gevoel.

Nu zoek ik dus naar bijwerkingen maar ik kan het niet vinden want Duits haha en ik kan niet te lang op m'n telefoon kijken ( dit typ ik al met veel tussenpozen:') ). Dus maar zo even de vraag of iemand bekend is met deze medicatie. Ik kon niet meer terug naar de apotheek en heb m'n eigen gebeld maar die zijn tot half 2 dicht.

Nyaleti

Re: Superpep wagenziekte medicatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-23 13:10

Altijd googlen op de werkzame stof, niet de merknaam.

https://consumed.nl/medicijnen/dimenhyd ... -zelfzorg/

Vaak voorkomende bijwerkingen (treden op bij minder dan 1 op de 10 gebruikers): slaperigheid, droge mond, hoofdpijn en buikpijn. Deze bijwerkingen zijn gewoonlijk licht van aard en verdwijnen binnen een paar dagen, zelfs als u doorgaat met het innemen van dit middel.

Soms voorkomende bijwerkingen (treden op bij minder dan 1 op de 100 gebruikers): zweten, rode verkleuring van de huid, verstoorde spijsvertering (indigestie), misselijkheid, diarree, nervositeit, krampen, vergeetachtigheid, oorsuizen (tinnitus), waarneming van kriebelingen, jeuk of tintelingen zonder dat daar aanleiding voor is (paresthesie), onvrijwillig beven (tremor).

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-23 13:16

Ja dat bedacht ik me later was :+
Super bedankt!

Picopico

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-23 13:17

Geen ervaring met die medicatie. Je zou als alternatief eens naar een Sea Band kunnen kijken. Zijn een soort polsbandjes met knopjes. Bij mij werkte het goed en het heeft geen bijwerkingen (of ja, na een paar uur waren mijn handen iets dikker). Een gemiddelde drogist zou het moeten hebben.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-23 14:17

Ik heb ook geen ervaring met medicatie, maar wat hier altijd goed helpt is verse gember. Een gerecht met gember, of in de thee, of gewoon rauw erop kauwen.. Ik heb dan een half uur later geen last meer.