Ongelukken en ongevallen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

maralyn

Ongelukken en ongevallen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-23 08:54

-O-

En weer rijdt er een hele colonie met brandweer en politie voorbij met loeiende sirenes.

Als je dicht bij een kazerne woont, is dat best normaal. Maar dit jaar is het meer raak dan de vorige jaren, lijkt het.

Ook op het nieuws is het eigenlijk al vanaf mei topdrukte.
De ene ongeluk na de andere, met en zonder dodelijke slachtoffers. -O-

En als je het dan al niet treft, zijn er wel mensen die je kent die het treffen.
Eenzijdig ongeval, soms met betrokkene.

Valt mij dit alleen op?
Of zijn er meer die zeggen, mai mai wat veel ongelukken.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-23 08:58

Tsja, er zijn gewoon belachelijk veel mensen, waarvan het grootste gedeelte (bij mij in de omgeving iig) altijd haast heeft en/of gewoon schijt heeft aan regels/anderen. Dus ja, dan heb je veel ongelukken ook.

Al denk ik dat de hulpdiensten bij ons minstens zo vaak moeten uitrukken voor een steek-/schietpartij. :n

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-23 09:05

Ik schrok gisteren van een krantenartikel waarbij de politie controleerde op alcohol; 4 auto’s aangehouden, waarvan 2 jongeren onder de 25 met teveel alcohol op en 1 van 19 met drugs op. Dus 3 op 4 auto’s in het verkeer, die niet aan het verkeer zouden moeten deelnemen. Bizar en zo onverantwoordelijk naar je medemens.

Mungbean

Re: Ongelukken en ongevallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-23 09:17

„Lijkt het“

Zulke dingen worden bijgehouden dus zonder daarwerkelijkse cijfers is het speculatie.

Voor het verkeer lijkt het in iedergeval te kloppen. Vorig jaar was ook hoger dan de jaren ervoor.

https://nos.nl/artikel/2458538-aantal-d ... -flink-toe

Ik was laatst voornamelijk verrast dat er duizenden mensen per jaar gepakt worden op rijden zonder rijbewijs of geldig kentekenbewijs. Maar ik weet niet of dat in verhouding staat tot ongevallen.

https://www.ad.nl/auto/aantal-bestuurde ... eg%20reden.

Wat ik ook interessant vond laatst is dat op de Zwitserse snelwegen aggressief rijden door vrouwen blijkbaar sterker toe neemt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-23 09:43

Ik woon naast de brandweerkazerne.
Onze brandweer heeft ook een duikteam en bedient ook twee andere gebieden. ZuidHollandZuid en Utrecht.
Houdt in dat de waterwagen er regelmatig uit vliegt. Ja ik hoor wat er uitrijdt en of het haast is of een dier op hoogte.
Daarnaast is de N210 nog steeds berucht vanwege de vele inhaal verkeerde weghelft ongelukken.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-23 10:09

Sizzle schreef:
„Lijkt het“

Zulke dingen worden bijgehouden dus zonder daarwerkelijkse cijfers is het speculatie.

Voor het verkeer lijkt het in iedergeval te kloppen. Vorig jaar was ook hoger dan de jaren ervoor.

https://nos.nl/artikel/2458538-aantal-d ... -flink-toe

Ik was laatst voornamelijk verrast dat er duizenden mensen per jaar gepakt worden op rijden zonder rijbewijs of geldig kentekenbewijs. Maar ik weet niet of dat in verhouding staat tot ongevallen.

https://www.ad.nl/auto/aantal-bestuurde ... eg%20reden.

Wat ik ook interessant vond laatst is dat op de Zwitserse snelwegen aggressief rijden door vrouwen blijkbaar sterker toe neemt.

Ja, van mijn kant is het speculatie, klopt inderdaad... :o

Het viel mij gewoon op.
Meer om mij heen.
Meer in het nieuws.
:j

En misschien waren er wel meer mensen die het opvielen... -O-

prompter

Re: Ongelukken en ongevallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-23 10:12

Mij viel het ook op. En ook hoe vaak er in auto's lachgas wordt aangetroffen. Geen goede combi :n