Heftige reactie muggen (insecten)beet.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Deemiii

Heftige reactie muggen (insecten)beet.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-23 21:48

Ik hoop dat het hier goed staat!

Hoi Bokkers!

Ik heb wel vaker heftige reacties op muggenbulten (flinke zwellingen, roodheid) maar het begint steeds heftiger te worden. 2 weken terug ‘sloeg’ het op mijn gewrichten (beet zat op mijn elleboog) en kreeg ik erge last van mijn elleboog en schouder.

Nu ben ik gisteren gestoken op mijn enkel/onderbeen en zit er echt een mega zwelling. Wederom pijn in mijn gewricht maar ook pus en een blaar erop. Nu begin ik mij ook een beetje grieperig te voelen, wat ik eerst allemaal nooit had.

Er zullen vast meer mensen zijn die hier last van hebben. Smeren jullie iets op de beet?

En hoe voorkomen jullie dat jullie gestoken worden? Deet? Ik draag altijd al lange kleding maar daar prikken ze natuurlijk zo doorheen.

Anoniem

Re: Heftige reactie muggen (insecten)beet.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-23 21:55

Ik heb altijd iets van cetirizine of desloratadine in huis. Als het te erg wordt slik ik dat.

Het is al eens doorgeslagen in wondroos in mijn enkel. Dat was echt hysterisch pijnlijk :=

Voorkomen dat ik gestoken worden lukt me niet altijd helaas. Maar wij hebben junglespray.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-23 22:01

Als het ontstoken is, is het raadzaam de huisarts te raadplegen. Het kan negen van de tien keer gewoon wegtrekken, maar één keer toch misgaan en dan kunnen de gevolgen ernstig zijn.
Ik ben zelf geen held in het opvolgen van mijn goede raad (ik had zelf ook drie weken geleden een ontstoken beet) die nog steeds een vlek van een hand groot achterliet), maar goed...

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-23 22:05

Bij ontsteking even langs de huisarts.

Ik reageer altijd super heftig op elke steek/beet.
Hooikoorts tabletten helpen daar goed bij!

Maar dat gaat natuurlijk niet op als het ontstoken is.

Deemiii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-23 06:25

Bedankt iedereen! Ik ga vanochtend de huisarts bellen. De zwelling is vannacht toegenomen, net zoals de blaar die erop zit. Heb vannacht heel slecht geslapen, constant koude rillingen, hoofdpijn en ben erg misselijk.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-23 07:17

Is het misschien een abces geworden?

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-23 07:21

Deemiii schreef:
Bedankt iedereen! Ik ga vanochtend de huisarts bellen. De zwelling is vannacht toegenomen, net zoals de blaar die erop zit. Heb vannacht heel slecht geslapen, constant koude rillingen, hoofdpijn en ben erg misselijk.

Dat klinkt als een fikse ontsteking. Goed dat je naar de huisarts gaat.

Deemiii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-23 07:21

Ik heb geprobeerd een foto te maken maar krijg het er niet goed op. Zou dat zo snel kunnen? Gistermiddag na mijn werk (denk zo’n half uur nadat ik thuis was) begon ik last te krijgen. ‘s Avonds ben ik nog 10km gaan lopen met de honden en merkte ik wel op dat ik me niet zo lekker voelde en last kreeg van mijn enkelgewricht. Toen ik een paar uur later keek zat er al een blaar op en vanochtend is die 2x zo groot geworden.

Om 6 uur vanochtend twijfelde ik nog wat ik met mijn werk zou doen, maar heb net besloten me ziek te melden.. Voel me behoorlijk beroerd.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-23 07:24

Ja, dat kan allemaal snel gaan. Rust is nu het devies. Achteraf gezien had je de 10 km beter niet kunnen wandelen. Maar ja, dat is niet terug te draaien.
Ik zou, totdat je naar de huisarts gaat, koelen. Stromend water of een ice pack.

Deemiii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-23 08:00

rien10 schreef:
Ja, dat kan allemaal snel gaan. Rust is nu het devies. Achteraf gezien had je de 10 km beter niet kunnen wandelen. Maar ja, dat is niet terug te draaien.
Ik zou, totdat je naar de huisarts gaat, koelen. Stromend water of een ice pack.

Nee de laatste paar kilometer waren ook echt zwaar… Maarja inderdaad, voordat ik begon met wandelen had ik ook niet echt verwacht dat dit zou gebeuren haha. Ik dacht zal wel weer zo’n dikke schijf worden en meer niet.

Voelt wel raar om me hiervoor ziek te melden, en als ik me niet zo beroerd had gevoeld had ik ook gewoon gaan werken.
Ik heb nu een koud washandje erop liggen. Ga zo even een Icepak uit de koelkast halen.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-23 08:02

Wel even een handdoek tussen het ice pack en je been doen.

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-23 08:15

Sterkte hopelijk slinkt het nog wat en dat je beter gaat voelen, Deemiii

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-23 08:48

Hier ook anti-histamine op voorraad voor geval dat. Heb desloratadine voor lichte reacties en clemastine voor heftigere reacties. Nadeel van clemastine is dat je er duf van wordt en ook 24u niet achter stuur mag kruipen.

Voor muggen in slaapkamer heb ik een klamboe en voor gewoon buiten sinds kort zo een thermacell achtig apparaatje met de blauwe schijfjes. Die ben ik nu beetje aan testen of dat beetje werkt