Hoe sta jij 's ochtends op?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Snippergroen

Hoe sta jij 's ochtends op?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-23 22:52

Hallo allemaal!

Al jaren heb ik een vast opstaan ritueel. Mijn wekker gaat af op mijn telefoon, die schakel ik uit, scroll 15 minuten op mijn telefoon zodat ik rustig wakker kan worden en sta dan op. Dat werkt voor mij opzich prima, maar ik zou graag eens proberen mijn telefoon buiten de slaapkamer te laten. Een wekker kopen is geen probleem. De uitdaging zit voor mij meer in het wakker blijven als de wekker gaat :') Ik heb echt die 15minuten bezigheid nodig om te zorgen dat ik wakker blijf en niet meteen weer in slaap val. Snoozen wil ik niet. Mijn huidige routine is ontstaan omdat ik toentertijd van het snoozen af wilde. Ik overweeg een wake up light. Ik kan me indenken dat dat nog wel helpt om wakker te blijven.

Dan heb je ook nog van die wonderlijke mensen die meteen kunnen opstaan na de wekker. Hoe doen die dat? :') en hoe voelt dat? Sta je meteen 'aan' of ben je eerst een kip zonder kop?

Ik ben heel benieuwd naar jullie aanpak. Misschien haal ik er tips uit! Hoe is jullie opstaan routine?

Yenni

Re: Hoe sta jij 's ochtends op?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-23 22:56

Ik sta meestal wel gelijk op. Heb wel meerdere wekkers staan omdat ik bang ben om mij te verslapen. Al gebeurd dat zelden.
Ik hou er niet van te haasten en heb sochtends een vaste routine waar ik bijna niet van afwijk...

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-23 23:11

Ik ben zo iemand die gelijk het bed uit springt als de wekker gaat. Ik gun mezelf 40 minuten voor wassen, aankleden, haar doen,ontbijten tas vullen met eten voor werk. Soms lukt het ook nog om gauw de vaatwasser uit te ruimen.

Ik ben wel ook een hele lichte slaper en altijd wel een ochtendmens, in ben verbaasd als ik zelf na 9 uur wakker wordt.

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-23 23:14

moonsparkle schreef:
Ik ben zo iemand die gelijk het bed uit springt als de wekker gaat. Ik gun mezelf 40 minuten voor wassen, aankleden, haar doen,ontbijten tas vullen met eten voor werk. Soms lukt het ook nog om gauw de vaatwasser uit te ruimen.

Ik ben wel ook een hele lichte slaper en altijd wel een ochtendmens, in ben verbaasd als ik zelf na 9 uur wakker wordt.

Maar.. hoe doe je dat. Dat meteen opstaan? :') functioneer je dan ook meteen? En voel je je dan ook echt meteen wakker?

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-23 23:15

Ik sta ook gelijk op als de wekker gaat. Uitrekken, diepe zucht en uit bed. :+

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-23 23:16

Absoluut, ik kan dan juist weer niet snoozen want mijn hersens zijn gelijk geactiveerd. Soms lijkt het mij weleens lekker als ik tot 10 uur zou kunnen blijven slapen :')

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-23 23:20

Telefoon laat ik buiten de slaapkamer. Als mijn wekker gaat sta ik meteen op en loop direct slaapdronken naar de wc waardoor ik meestal onderweg wel een deurpost raak. Daar overpeins ik de keuzes van mijn leven en slaapdronken kleed ik me aan. En dan de rest, opfrissen, tanden poetsen, ontbijt. Tegen de tijd dat ik ga ontbijten functioneer ik dan weer redelijk.
Dus nee, ik word niet fris en fruitig wakker, verre van. Er op bed niet over na blijven denken maar zonder aarzelen uit bed springen bij het alarmsignaal helpt me op gang.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-23 00:05

Ik snooze een stuk of 5 x.

Maar dan ga ik eruit.
Eerst naar beneden voor een kop koffie.
Daarna naar de douche om mij klaar te maken voor mijn werk.
Dan pak ik mijn tas in, brood ligt al klaar in de koelkast.

Dan rook ik een sigaret buiten.
Geef ik de katten wat lekkers en ga ik de deur uit.

Bij thuiswerken start ik de laptop tegelijk op met het koffiezetapparaat.
En start ik in mijn joggingbroek de dag.

Ik ga er meestal rond 6 uur uit.
Ergens tussen 7 en half 8 ga ik de deur uit.
Bij thuiswerken start ik ook vaak om 6 uur.

Westhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-23 00:10

Ik zet m’n wekker uit en draai me nog “5 minuten” om. Vervolgens doe ik mijn ogen weer open en ontdek dat er toch al 45 min. verstreken zijn. En dan kom ik altijd 20-30 min. te laat op werk aan, iedere dag eigenlijk wel :+

Ik ben geen ochtendmens. Dat juist ‘s ochtends de kat wil knuffelen en in m’n armen komt liggen helpt ook niet mee :7

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-23 00:13

Ooh goed topic, ik ben ook benieuwd hoe mensen dit in godsnaam doen. Ik ben de eerste vijf minuten als m'n wekker gaat compleet van de kaart, snap niet wat er gebeurt, wat m'n wekker is, hoe hij uit moet etc. En dan val ik meestal terug in slaap.

Dus hoe zet je je hersenen aan?!

Lay_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-23 00:17

Zodra mijn wekker gaat (5.30) ben ik 'wakker', geregeld dat ik zelfs voor de wekker al geruime tijd wakker ben.
Ik kleed mij aan, zet een kop koffie en neem die mee naar buiten waar ik een sigaret rook en tevens scroll ik dan doelloos op mijn telefoon. Om 6u maak ik de jongste wakker en maak daarna zijn ontbijt. Zodra hij aan het eten is ga ik mij wassen, opmaken.
Daarna leg ik de lunches klaar, die ik de avond ervoor al heb klaar gemaakt voor man en de andere 3 kinderen.

Soms pak ik zelf nog iets te eten mee voor naar het werk.
Ik vertrek om 6.30 naar het werk mits ik een dagdienst heb. Als ik een late dienst heb dan probeer ik meestal wel wat langer te blijven liggen maar helaas ben ik geen echte uitslaper.

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-23 00:18

Ik lees mee voor de gouden tip. Ik zet nu een wekker en een kwartier later nog een. In dat kwartier mag ik met mijn ogen dicht liggen. Dan doe ik het licht aan, pak mijn telefoon en scroll net zo lang tot ik veels te laat uit bed ga en ik me moet haasten.

Keer op keer.

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-23 00:45

Zowel mijn vriend als ik snoozen een stuk of 10x. Onze wekkers gaan langs elkaar af. :+ Een hele slechte gewoonte en meestal functioneer ik het eerste halfuur niet. Ik haast vrijwel altijd in de ochtenden omdat ik liever zo lang mogelijk in bed blijf liggen. Gek genoeg nog nooit te laat gekomen.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-23 00:46

Ik vond niks kanslozer dan snoozen. :')
Zet die wekker dan gewoon een kwartier later en slaap.
:+

Dus, ik spring gelijk mijn nest uit. Uiterlijk om 7.20 uur,vanwege de medicatie van de hond. Ik gun mezelf wél gerust 1.15 uur om me klaar te maken. Heerlijk! Koffie, nieuws, lummelen met de honden!

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-23 00:56

Ja ben ook zoon idioot die direct opstaat nadat de wekker gaat. Als ik toch verleid wordt gaat het mis. Heel eventjes de ogen dicht en ik verslaap me. En daar heb ik een hekel aan. Zowiezo is mijn ritme anders dan 'normaal' omdat normaal niet past bij mij dus ik slaap best wat uurtjes. Dus ben dan sowieso beter wakker dan als ik weinig uren heb geslapen.
Mn wekker gaat, die zet ik uit en ik zit eigenlijk direct op de rand van mn bed, doe mn plasje en ga mn tanden poetsen. Daarna slinger ik de werkmail aan en al makeuppend en aankledend check ik de mail. Dan naar beneden, hondjes naar buiten doen en koffie. Dat is mijn rust monent om wakker te worden.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-23 01:18

Ik word wakker met een radiowekker. Een praatprogramma werkt het beste.
Direct opstaan bekomt mij niet goed. Ik slaap vaak diep tegen de ochtend. Dus ik moet echt even bijkomen voordat ik opsta.
Eenmaal eruit, kan ik gerust in een kwartier de dag starten.

Appeltje00

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-23 03:15

Mijn kinderen hebben geen snooze knop :+. Ik word meestal wakker van één van de twee die me roepen. Dat betekent direct opstaan om te voorkomen dat de ander wakker wordt. Als we dan eenmaal op de bank zitten moet ik altijd wel even bijkomen door wat te scrollen op m’n telefoon.

Vroeger stond ik ook wel direct op na de wekker. Snoozen word ik alleen maar heel naar van. Dan val ik telkens kort in slaap en dan krijg ik hoofdpijn. Even 10 minuten bijkomen en dan probeer ik echt aan de slag te gaan. Als ik dat niet doe blijf ik in z’n slaapstand en heel moe.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-23 05:26

Ik wordt meestal voor de wekker wakker. Maar mijn hond zorgt dan ook wel voor 7 dagen per week om 5 uur op staan. Op vrije dagen ga ik 15 minuten wandelen met de honden, voeren en weer naar bed voor 2 a 3 uur.
Op werkdagen (zoals vandaag) blijf ik op terwijl ik thuis werk en 08.00 a 08.30 uur moet beginnen. We hebben inmiddels ontbeten en de honden hebben geplast. Ik ga zo deel stofzuigen en dweilen en daarna uur met de honden lopen. Dan laatste deel doen en is de vloer oke voor het weekend en ga ik werken. De avonden worden hier nooit laat dus omdat ik s ochtends vroeg start

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-23 05:56

Mijn man zijn wekker staat op 5.10 dan wordt ik wel al wakker.
Maar als hij geen wekker heeft dan rek ik me lekker uit, ga bak koffie zetten geef de katjes wat lekkers, tv even aan
Ik hoef pas 7.50 de deur uit dus ik zit even rustig op mijn mobiel, vaatwasser leeghalen brood maken
Gewoon rustig aan.

Als ik ga snoozen dan ben ik veel meer vermoeid en suf dan dat ik gelijk op sta en die snoozminuten rustig aan doe.

Maar ik ben ook altijd gelijk 'aan' als ik op sta.

Solaria_Liz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-23 06:34

Elke ochtend behalve zondag sta ik 6 uur op. Dan heb ik een uurtje om wakker te worden voor mijn peuter uit bed komt.
Zondag mag ik lekker uitslapen en gaat mijn man er uit met haar

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-23 06:44

ik heb een wekkerradio.
die gaat aan en dan hoor ik dus de radio, meestal luister ik even 5 minuutjes naar muziek en dan ga ik er uit.
ik heb wel de wekker 10 minuten eerder gezet zodat ikdus die tijd nog in bed rustig wakker kan worden en muziek/journaal luisteren.
nou ja en dan er uit,aankleden,ontbijten etc..

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-23 06:50

Palmera schreef:
Ik vond niks kanslozer dan snoozen. :')
Zet die wekker dan gewoon een kwartier later en slaap.
:+

Dit heb ik ook nooit begrepen nee. :+

Ik ben ook gelijk wakker en uit bed. Hoe? Geen idee, altijd al gehad. Ik zet wel meerdere wekkers maar dat is omdat ik bang ben me te verslapen (nog nooit gebeurd) en bij de eerste klank sta ik al naast m'n bed. Ik ben gelijk wakker maar ik neem wel alle tijd om rustig alles te doen. Ik woon nog geen 10 minuten van mn werk af maar sta 1.5 uur van tevoren op. Ga niet haasten in de ochtend want dat komt dan weer niet goed. :+

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-23 06:54

Als mijn wekker gaat ( meestal rond 03:30 uur ivm werk), stap ik direct mijn bed uit.
Ik loop naar de badkamer, was mezelf, poets tanden, zet bril op ( lenzen werkt niet zo vroeg)doe mijn haar enz.
Vervolgens ga ik naar beneden en pak al mijn spullen en meestal zet ik drinken en wat te eten voor de kleine meid neer. Als ik nog tijd over heb ruim ik bijv nog de vaatwasser uit. Vervolgens laat ik de hond 20 minuten uit en ga dan naar mijn werk. Ik ben dan meestal rond 04:45 uur aanwezig.

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-23 07:08

Ik werk onregelmatig dus de ene keer ben ik iets uitgeruster dan de andere keer :+

Als ik ochtenddienst heb gaat mijn wekker om 04.30, een wake up light. En om 04.40 gaat m'n telefoon af. Dan snooze ik nog 5 of 10 minuten anders trek ik het niet :Y)

Stampeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-23 07:12

Ik sta graag gelijk op. Maar ben dan wel ff met een cappuccino aan het wakker worden hoor. En een kleuter die gelijk aanstaat helpt ook. Al ben ik tijdens die cappuccino liever alleen. Ik slaap met mijn telefoon buiten de kamer en iwatch om. Die wekt mij.