Beenpijn raadsel

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hieperdi

Beenpijn raadsel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-23 14:17

Hoi ik ben heel erg benieuwd naar jullie mening.
Ik loop al zo’n 2/3 jaar met een pijnlijke scheenbeen/knie. Vooral traplopen en auto in en uitstappen doet echt veel pijn. Ook ben ik erachter dat mijn moteriek en kracht stuk minder is in dat linkeronderbeen.

Omdat het elke keer tijdje op en af is (3 maanden wel last, 3 maanden niet). Heeft het even geduurd voordat ik naar de HA ermee ging. In febr ben ik daar dan heen geweest en zij wisten het ook niet. Ga maar naar het ZH foto’s maken. Ik foto’s gemaakt. Niks te zien. Ga maar naar de nuroloog. Ik naar de nuroloog in mei (precies in periode dat ik er geen last van had). Wat onderzoekjes hier en daar. Jaa ik denk dat het het tarsaal tunnel syndroom is. Kom maar terug zodra je weer last hebt. Ik vervolgens googlen erop maar deze klachten scheinen vooral in de voet te zitten en je kan er evt een klapvoet van krijgen. Maar ik, ik heb last van mijn scheenbeen en rondom knie. Nu had me werkgever mij 3 sessies gegeven bij een therapeut die werkt op wat meer holistisch kant. Ik ben daar vorige week geweest en morgen heb ik weer een afspraak. Hij heeft heel mijn onderbeen los gemaakt, ik zat de dag erna onder de blauwe plekken. -O- Het was geen fijne behandeling maargoed maar ff doorzetten denk ik dan maar. Helaas nog geen effect en de pijn lijkt erger te worden. Pijn is ook in rust.

Ik heb er 2 fotos bijgezet. Me rechterbeen kan ik goed strekken. Linkerbeen gaat zeer moeizaam en als ik doorzet doet het pijn aan mijn knie.

Afbeelding

Afbeelding
Iemand enig idee

Dovahkiin

Re: Beenpijn raadsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-23 14:34

Ik mis in dit verhaal een fysiotherapeut, of lees ik daar overheen?

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-23 14:34

Laat je verwijzen naar een sportarts. Kennis had soortgelijke klachten en ook enige maanden bij huisarts en therapeuten geen resultaat.

Een sportarts kijkt anders naar beweging en bewegen.
Mijn kennis bleek een hernia te hebben, zat dus niet in het been maar in de rug.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-23 14:38

Heb je recht op fysiotherapie? Dan kun je ook daar eens heen gaan, zij kunnen vaak veel herkennen en evt ook helpen met de behandeling/oefeningen.

Hieperdi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-23 14:48

Bedankt! Nee dit jaar geen fysio verzekering. Stom van mij he! Er is wel een fitness ruimte waar ik wat oefeningen heb moeten doen en die ik thuis dan ook moet doen. Wat ik gewoon braaf doe

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-23 14:49

Zet eens een foto van je hele lijf neer, de rugzijde en graag rechtop met de voeten naast elkaar.
Zo is er niets te zien.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-23 14:51

Je kan evt 1x gaan om te vragen of ze willen kijken, dat valt erg mee qua kosten.

Hieperdi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-23 14:53

Brainless schreef:
Je kan evt 1x gaan om te vragen of ze willen kijken, dat valt erg mee qua kosten.

Ja ik weet nou niet of er in basis nou ook x aantal keer fysio zit of dat je daar echt speciaal voor moet verzekeren. Ik zal er eens naar kijken

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-23 14:56

Alleen als je een verwijzing hebt, maar dan moet je nog de eerste 19 behandelingen zelf betalen dacht ik.
Toch zou ik naar een fysio gaan, zij hebben vast vaker met dit bijltje gehakt.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-23 14:57

In de basis zit niets, alleen in (sommige) aanvullende verzekeringen.
Maar dat wil niet zeggen dat je dan niet kan gaan, als je het niet erg vind om 1 of 2 behandeling/controle te betalen is dat goedkoper dan aanvullend te verzekeren.
Je kan bellen voor een afspraak en vragen wat het kost.

Love_myhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-23 15:02

fysio behandeling kan je ook los betalen.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-23 15:22

Lugea

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-23 15:26

Ik zou in dit geval toch de fysiotherapeut eens raadplegen. Vaak staan de kosten hiervan ook wel op de website vermeld.

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-23 15:27

Laat een ct scan maken, daar zien ze wellicht meer op

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-23 16:11

Yenni schreef:
Laat een ct scan maken, daar zien ze wellicht meer op

CT scan dan is je bewegings apparaat onbelast. Als er een afwijking in het bekken zit die alleen met lopen tevoorschijn komt ben je nog steeds geen millimeter verder.

Wistaire

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-23 16:25

Is er al gedacht aan shin splints? Ik zou ook even informeren bij een Fysio, dat zit niet in de basis maar vaak kan je prima thuis verder met oefeningen na een paar afspraken.

Hieperdi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-23 16:50

Wistaire schreef:
Is er al gedacht aan shin splints? Ik zou ook even informeren bij een Fysio, dat zit niet in de basis maar vaak kan je prima thuis verder met oefeningen na een paar afspraken.

De HA zei van niet. Dan moet je bij aanraking van het been er pijn hebben. Maar dat heb ik niet bij aanraking

marygoround

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-23 16:04

Hm, ik loop al lang (12 maanden nu) met shin splints en mijn moeder recent ook, beide met andere oorzaak trouwens. Zij heeft ook echt last van haar knie erbij en volgens haar fysio komt dat vaker voor.
Of het bij mij zeer doet bij aanraking is afhankelijk van hoe veel ik gelopen heb en hoe overbelast het dus eigenlijk is, al zijn de plekken wel vaak wat gevoelig.

Ik zou ook voor de fysio gaan, die kunnen vaak ook goed zien waar het vandaan komt. En mocht het toch shin splints zijn kunnen ze je met oefeningen inderdaad aardig op weg helpen.

Wil je sterkte wensen, scheenpijn is enorm vervelend.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-23 16:16

heb je alleen last van je scheenbeen of ook last van je onderrug?

hier ook scheenbeen klachten.
maar dat komt hoofdzakelijk uit de onderrug.
kijk anders toch of je zelf een paar behandelingen bij een fysio kunt betalen? zit rond de vijfendertig-veertig euro per behandeling en vaak kunnen zijn wel een erg goede diagnose geven plus tips.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-23 17:04

Is er een mri gemaakt van je hoofd?

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-23 17:24

Chiropractie al gedaan?

Hieperdi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-23 22:06

Bedankt allemaal inmiddels tweede sessie gehad. Ik ben flink stijf vooral in mijn bovenbenen en dat klopt ook. We vermoeden dat het shin splints is en dat dat voornamelijk uit mijn bovenbeen komt. Ik heb nu oefeningen meegekregen om me bovenbenen te trainen en wat te rekken. Volgende week me laatste sessie. Nog steeds last al lijkt het met lopen wel stuk minder pijnlijk teworden nu. MRI is er niet gemaakt van mijn hoofd. Wellicht zou je dat kunnen aanvullen?

Hieperdi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-23 22:06

ellepel schreef:
heb je alleen last van je scheenbeen of ook last van je onderrug?

hier ook scheenbeen klachten.
maar dat komt hoofdzakelijk uit de onderrug.
kijk anders toch of je zelf een paar behandelingen bij een fysio kunt betalen? zit rond de vijfendertig-veertig euro per behandeling en vaak kunnen zijn wel een erg goede diagnose geven plus tips.

Ja onderrug vooral na het paardrijden. Nachtje slapen en dan is het weer weg

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-23 22:38

Hutcherson schreef:
Is er een mri gemaakt van je hoofd?

Welke diagnose denk je aan dat je daarnaar vraagt?
Ik kan echt geen enkele reden bedenken om een MRI van het hoofd te maken bij deze klachten dus ik leer graag van je.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-23 23:46

Motorische problemen in been (of benen) plus krachtverlies, plus pijn in scheenbeen(botvlies) waren bij mijn ex het begin van MS.
En aangezien er neuroloog betrokken was nam ik aan dat die simpele uitsluitingstest gedaan was. Vandaar mijn vraag.