WK vrouwenvoetbal 2023

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pien_2010

WK vrouwenvoetbal 2023

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-23 09:55

Op dit moment is het pauze in de wedstrijd Nederland en Viëtnam. De opdracht voor de Leeuwinnen is met zoveel mogelijk doelpunten winnen zodat ze door gaan naar de volgende ronde als groepswinnaressen en daarmee Zweden nog ontwijken.
Vietnam heeft als opdracht om één doelpunt te scoren zodat ze eervol het WK kunnen verlaten. De vrouwen van Viëtnam mogen pas sinds 1997 voetballen hetgeen verklaard dat Nederland echt een flinke maat te groot voor ze is.
Op dit moment is het 5-0 voor Nederland.
Wie kijkt er mee en praat mee in dit topic.

Brugts in de 56 ste minuut maakt een geweldige 6 ste goal die krult in het uiterste puntje van de rechter goal. Onhoudbaar!

66 ste minuut Martens scoort maar net buitenspel. Martens is een genot voor het oog om te zien spelen.
Laatst bijgewerkt door pien_2010 op 01-08-23 10:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Mutti

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-23 10:23

Heerlijke wedstrijd om te kijken als je voor Nederland bent.

capopjekop

Re: WK vrouwenvoetbal 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-23 10:30

Onhandige tijden dat er gespeeld wordt. Daardoor heb ik er nog niets van gezien. Terwijl ik normaal wel altijd even kijk bij een eindtoernooi

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-23 10:33

capopjekop schreef:
Onhandige tijden dat er gespeeld wordt. Daardoor heb ik er nog niets van gezien. Terwijl ik normaal wel altijd even kijk bij een eindtoernooi

Tja dat heb je met het tijdsverschil!
Hier 7 uur in avond dus later is niet echt mogelijk hier.

Ik was zelf bij de Wellington wedstrijd vs USA.
Dunedin was me iets te ver weg :)
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-23 10:36

Wat gaaf je foto's Lieneke. Eens met Mutti en capopjekop.

Assist Gragt op Roord. Bam goal 7. Prachtig doelpunt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-23 10:46

Onderweg naar huis vanaf de camping dus heb de radio aan staan. De app loopt alleen een klein beetje achter. Vriend van me is steeds aan het appen dat er een nieuwe goal valt terwijl ik dat nog niet hoor. :+

Ik hoop zo dat Portugal nog stunt en USA eruit knikkert. :=

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-23 10:53

Bijna had Portugal gescoord Lente. Helaas.

Gaby

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-23 10:55

Ben ik nou zo'n softie dat ik het best zielig voor Vietnam vind, dat ze zo ingemaakt worden? -O- Ik hoop dat ze nog een punt zullen scoren.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-23 10:56

Lienek schreef:
capopjekop schreef:

Hoezo niet?
In Europa zijn wedstrijden om 9 uur savonds heel normaal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-23 10:58

pien_2010 schreef:
Bijna had Portugal gescoord Lente. Helaas.

Ik hoorde het. Jammer jammer!

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-23 11:02

Mooie wedstrijd gespeeld! Eenvoudige winst.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-23 11:11

Ik volg het met een half oog. Net zoals ik het herenvoetbal half volg ik had vietnam echt wel een doelpunt gegeven als nederland. Gewoon voor het idee. Zo sneu. Maar heee ze voetballen wel mee op het Wk. _/-\o_

Wel leuk hierboven live aanwezig. *\o/*

Wat me vooral opvalt is dat de dames zoveel vriendelijker voetballen, als in minder grof naar elkaar, meest geen dramatische schwalbes met zinloos kronkelen op de grond. Supporters die eigenlijk geen sjit en narigheid veroorzaken. Kortom voetbal zoals voetbal ooit was bedoeld. :j

Wel stom in het straatbeeld merk je er niet veel tot niks van. Geen versierde straten, niet veel in de winkels aan oranje dingen. Dat is best raar alsof het alleen toe doet als de mannen weer eens ahum "goed spelen"

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-23 11:16

Lienek schreef:
capopjekop schreef:
[/q

Hoezo niet?

Ja maar 9 uur ‘s avonds op een dinsdag avond dan gaan ze nooit mensen dat stadion in krijgen. Het is ook geen vakantie periode.
Nu was er al genoeg leeg helaas.
Daar ligt gewoon het knelpunt denk ik. Nieuw Zeelanders zul je niet motiveren om dan naar de wedstrijd te gaan. En Dunedin is nou ook niet echt een grote stad zoals Auckland en Wellington (en veel te veel zuid voor het grote publiek!)

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-23 11:58

Ja het is daar natuurlijk wel een heel andere voetbalcultuur en beleving dan in Europa. Ik ga bijvoorbeeld ook altijd stuk om tiktoks van Amerikanen die dan Europese ultra's rond voetbal zien :D super groot contrast met de beleving daar :')

Al had ik juist verwacht dat daar het vrouwenvoetbal juist weer wel populairder zou zijn dan hier. Maar dat is een vooroordeel vanuit mij

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-23 13:53

capopjekop schreef:
Hoezo niet?

Maar dat maakt voor jou niks uit het blijft op de werkdag hier. Het is hier dan 9.00 uur of 11.00 uur in de ochtend

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-23 14:23

pillow schreef:
capopjekop schreef:
Hoezo niet?

Maar dat maakt voor jou niks uit het blijft op de werkdag hier. Het is hier dan 9.00 uur of 11.00 uur in de ochtend

Hoe weet jij dat nou. Of ken je m'n agenda :')

Maar goed, dit gaat erg offtopic. Het is zoals het is. Ik had alleen onze dames meer publiek gegund. Voor het mannenvoetbal zetten de meeste de wekker nog wel. Ik had het hun ook gegund dat er oranjekoorts zou losbreken

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-23 14:32

Wij gaan kijken vanaf nu, ongeacht de tijd. Wij (mijn man en ik) zijn met pensioen dus kunnen dat doen. Zaterdag op zondag 4 uur gaan we kijken (ik geloof dat het dan is,). Ze gaan in Sydney spelen waar ze graag zijn.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-23 14:37

Dat is wel een voordeel pien :D Ik lees lekker mee, dan krijg ik het via jullie toch een beetje mee

Gaby schreef:
Ben ik nou zo'n softie dat ik het best zielig voor Vietnam vind, dat ze zo ingemaakt worden? -O- Ik hoop dat ze nog een punt zullen scoren.

Dit herken ik wel, maar ik weet hoe het is om dik te verliezen :')

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-23 17:05

Nee hoor Gaby je bent geen softie. Ik had dat ook. Dat ene doelpunt had ik ze zo gegund.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-23 18:26

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-23 18:35

Tuurlijk doet hij dat. Ieder zijn smaak. Ik vind voetballen erg leuk.

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-23 21:09

capopjekop schreef:
Hoe weet jij dat nou. Of ken je m'n agenda :')

Maar goed, dit gaat erg offtopic. Het is zoals het is. Ik had alleen onze dames meer publiek gegund. Voor het mannenvoetbal zetten de meeste de wekker nog wel. Ik had het hun ook gegund dat er oranjekoorts zou losbreken

Hier is het dus wel, wat voor een land als Nieuw Zeeland heel apart is, want rugby is onze sport.
En dan om te zien hoeveel er gepraat wordt over dit event is geweldig, het mannen WK kreeg echt veel minder aandacht!
Het is voor ons juist goed en alle meiden die willen of al voetballen om ons te stimuleren. Het leeft enorm en als je dan om 9 uur op dinsdag avond een wedstrijd speelt dan heb je gewoon helemaal geen publiek! En zeker veel families die je nu ziet.

Even voor het idee; de wellington wedstrijd begon om 1 uur smiddags en ik moest 4 uur rijden om daar te komen dus ben die dag om 6 uur vertrokken om op tijd de fanzone te kunnen en de parade mee te lopen!

Was overigens op het journaal;

Afbeelding

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-23 22:16

Leuk dat je er bij bent!

Het is ook geweldig dat de droom om profvoetballer en voor oranje te spelen niet meer alleen meer voor kleine jongetjes is weggelegd. Qua populariteit moet er nog veel gebeuren in Nederland, maar de grootste winst is er voor onze meiden wmb. Toen ik jong was en iedere dag met m'n broertje aan het voetballen was waren we altijd bekende voetballers aan het naspelen en dan was ik ook maar een man want goede speelsters kende ik toen helemaal niet. Hoe tof is het dat m'n nichtje dat wel kan, mocht ze interesse krijgen in de sport.

Wie is jullie favoriet om het toernooi te winnen?

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-23 22:22

Ja precies dat!
Ik groeide ook op met het niet kennen van een enkele vrouwelijke speelster.

Als ik de jeugd zie is het geweldig en zeker in een land waar voetbal zo weg geduwd wordt maakt het mij helemaal enthousiast!

Sommige clubs hier hebben nu heel veel meiden teams wat echt geweldig is!

Ik hoop op NL natuurlijk!
Alhoewel Japan ook lastige is net als Zweden!

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-23 08:36

Er zijn meerdere favorieten waaronder Japan, Zweden, en op papier ook England ook al vind ik de laatste tegenvallen. En ik vind Nederland erg goed spelen, en de speelsters zijn echt topfit.
Wat me opvalt nu Miedema er niet bij kan zijn, en dus niet meer alles via haar loopt, het team vele male gevaarlijker is geworden. Er zijn veel meer aanvalster s met scorend vermogen tot en met verdedigers toe die opeens voor de goal staan. Zo knap maar ook zo lastig voor de tegenpartij.

Ik vind vrouwen voetbal heerlijk. Ik mocht niet op voetballen. Bestond niet dat een meisje voetbalde. En nu zie je op de voormalige voetbalclub van Brugst allemaal jonge en oudere meisjes tv kijken waarbij de camera heel subtiel, alle meisjes hoofdjes in beeld brengt waar te zien is dat iedereen het zelfde vlechtjes kkapsel heeft als Brugts. Duidelijker wat vrouwenvoetbal kan betekenen voor kinderen kun je het niet hebben. Geweldig vind ik dat. Mijn man en ik moesten er zo om lachen.