Ader ontsteking?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Melvern

Ader ontsteking?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-23 08:38

Hoi Bokkers,

Er is vast iemand die dit eens heeft ervaren en mij kan zeggen wat wijsheid is nu.

Gister ben ik uit het ziekenhuis ontslagen na 3 dagen. Donderdag begin van de middag een infuus geplaatst. Dat is toen 2 keer gebruikt voor pijnstilling. Zaterdagmiddag is het er weer uitgehaald. Het is in de tijd niet meer gebruikt.

Ik merkte wel dat het pijnlijk was, maar gaf de schuld aan de plaatsing. ( Binnenkant elleboog )

Toen het infuus er gister uitging was het gaasje al was viezig ( was ik er zelf afhaalde na druk erop etc. ). Het bleef ook lang wat bloeden en vochtig zijn.

Vannochtend toen ik keek, was het nog roder en naar mijn idee is het nog steeds wat vies. Mijn arm is warm en de plek is hard en gevoelig.

Moet ik hiervoor het ziekenhuis bellen of loopt het niet zo'n vaart.

Spoiler:
Afbeelding

secricible

Re: Ader ontsteking?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-23 08:44

Ik zou sowieso even bellen voor overleg

Mariposa11

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-23 08:45

Ik snap nooit zo goed dat dit soort vragen op bokt worden gesteld, terwijl in dezelfde tijd een belletje naar het ziekenhuis zo is gepleegd om te vragen wat wijs is.

Bellen om te overleggen dus.

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-23 08:53

Bedankt voor jullie reactie, ik zal zometeen wel een belletje doen.

Mariposa, ik vraag het hier omdat hier geen 12 wachtende voor me heb en ik niet in de wachtrij sta met een vraag die helemaal niet gesteld hoeft te worden. Het is er al onwijs druk en ik bel alleen als het nodig lijkt te zijn. Vandaar dat ik hier op bokt vraag, aan mensen met mogelijk ervaring en mensen met tijd die even willen reageren.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-23 09:26

Alleen goed koud houden.
En dan even aankijken

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-23 09:33

Ik heb gebeld en de verpleegkundige zei me dat ik de roodheid moest aftekenen en terug moet bellen als het roder wordt of ik ziek wordt.

Echwel, koelen ga ik mee beginnen, dankjewel voor je reactie.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-23 09:57

Ik kreeg in het ziekenhuis een nat verbandje er omheen en dat hielp wel maar je kan ook zalf krijgen daarvoor. Succes!

proudmamaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-23 09:58

Ik wilde inderdaad al adviseren om de rode vlek af te tekenen maar dat is dus al geadviseerd. De plek lijkt namelijk al iets naar boven te lopen.
Nat houden zodat het vuil eruit trekt.
Goed in de gaten houden of het niet over de baan van het bloedvat omhoog loopt, anders toch weer bellen of maandag naar de huisarts.