Chronisch ziek, soms is dat echt ff .^.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Earth

Chronisch ziek, soms is dat echt ff .^.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-23 19:21

Ik weet gewoon niet wat ik moet zeggen. Ik zit nu op de bank, te vechten tegen de vermoeidheid, ogen die bijna dichtvallen, maar ik wil niet slapen. De afgelopen paar weken is het erg slecht gesteld. Ik ben vorige week nog wel last minute een weekend weg geweest en dan kan ik even ontsnappen aan de sleur en dan gaat het wel eventjes iets beter. Maar dat komt dan echt omdat ik leef op adrenaline, en dan sleur ik mijn lijf er wel doorheen.

Maar daarna is het weer helemaal poedersuiker, mijn lichaam is de hele tijd boos, grieperig, zweterig, moe, zo moe. Heel veel slapen, ik maak 13 uur als ik geen wekker zet, en dat is alleen maar de nacht. Eerder was dat nog 9,5 uur, dat was voor mij redelijk normaal. Maar de laatste weken lijkt het wel of mijn lichaam iets secundairs onder de leden heeft. Ik heb ook constant een piep in mijn oren, wat ik meestal heb als ik ziekjes ben. Ik kan dat er gewoon niet bij hebben, dan is het meteen helemaal ellende...

Doordat ik moe ben word ik meer down, als ik down ben word ik meer moe. Het is ook een waardeloze vicieuze cirkel waar ik soms echt in verstrikt raak en moeilijk uit kom. Ik heb vandaag zowaar wat in het huishouden gedaan, best veel ook en meestal voel ik me daarna wel beter, maar helaas voel ik dat effect nu niet. Ik doe ook bijna niks buiten de deur, de energie is er gewoon echt niet.

Ik ben al 20 jaar moe en langer chronisch depressief, met de medicatie ging het wel aardig maar ik zal nu moeten ophogen ben ik bang. Ik loop ook bij de neuroloog voor terugkomende hoofdpijnaanvallen. Daarvoor slikte ik te lang naproxen, en ik hoopte dat mijn extra vermoeidheid en ziekige gevoel daardoor kwam. Maar daar ben ik nu bijna een maand mee gestopt en het is niks beter.

Wat ik met dit topic wil? Gewoon even van me afzeuren. Je hoeft niet te komen met adviezen, want ik heb ze allemaal al gedaan.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-23 19:27

:knuffel:
Ik voel met je mee......

Ik heb ook geen tips, wil je ook geen tips geven, want weet gewoon dat het K.t is.

Echt grote knuffel vanuit hier.

Afbeelding

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Chronisch ziek, soms is dat echt ff .^.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-23 19:38

:(:) Wat rot dat je je zo voelt!
Je had een tijd geleden toch ook een topic over je reintegratie? Hoe is dat verder gelopen?

Lijsken

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-23 19:39

Sterkte :(:)

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-23 19:44

Thanks allen.

Cayenne daar ben ik nu mee bezig, maar ik weet niet hoe ik zo moet re-integreren := En dat ziet mijn coach ook wel maar daar ken ik nu niet zoveel mee helaas. Maar ik zit nu in het officiële spoor 2 traject.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-23 20:10

Earth schreef:
Thanks allen.

Cayenne daar ben ik nu mee bezig, maar ik weet niet hoe ik zo moet re-integreren := En dat ziet mijn coach ook wel maar daar ken ik nu niet zoveel mee helaas. Maar ik zit nu in het officiële spoor 2 traject.

Ik vroeg me vooral af of ze zelf ook inzien dat je op deze manier niet kunt re-integreren :\
Kun je geen second opinion of iets dergelijks aanvragen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-23 20:21

Dikke virtuele knuffel!!! :knuffel:
Weet hoe het voelt, het gaat nooit meer weg... -O-
Toch hoop ik op beter tijden voor je en dat je uit je dip mag klimmen..

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-23 20:39

Cayenne schreef:
Earth schreef:
Thanks allen.

Ik vroeg me vooral af of ze zelf ook inzien dat je op deze manier niet kunt re-integreren :
Kun je geen second opinion of iets dergelijks aanvragen?

Nja dat heb ik meerdere keren aangegeven, dat mijn gezondheid zo ontzettend wisselt. Soms heb ik dagen of weken dat ik wel kan werken, maar zoals nu kom ik net aan uit bed... := Maar goed, ik doe alles braaf wat ze van mij verwachten, dan zien we vanzelf waar het op uit komt. Het is sowieso al lastig, want in het arbeidsdeskundige rapport staat dat ik niet mag werken in cliëntcontact, dan valt heeel veel al af. En ik mag ook gene lichamelijk zwaar werk doen. Dus ik moet ergens achter een pc zitten denk ik zonder iemand anders te spreken dan mijn collega's, dat is ook niet echt wat voor mij. Het was heel lastig om ook iets te vinden wat ik mijn zoekprofiel past. Daar zijn we overigens nog steeds niet helemaal uit :=

KM_Ris

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-23 20:40

Heftig hoor. Dikke knuffel! :(:)

Mirjam79

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-23 20:46

Je hart even luchten kan altijd! Lucht soms wel lekker op om het even van je af te schrijven.
Sterkte!

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-23 21:00

Sterkte (lotgenoot). Het is allemaal naar nu. Maar de kleur komt terug. Al is het maar in kleine momenten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-23 21:30

Waarom ben je bang voor medicatie verhoging? Als je dat nu juist nodig hebt.. Misschien brengt het je daarna weer 'kleur' zoals men het hier boven noemt.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-23 21:45

Ja ik moet ook niet bang zijn, maar ik heb gewoon geen zin in dat gedoe weer. :P Van de bijwerkingen word ik ook weer gaar namelijk.

Het leven is nu gewoon heel klein. Mijn lijf voelt de hele dag zuur, alsof het constant in overbelasting is. Soms word ik ook gewoon niet helemaal wakker, hoe kort of lang ik ook slaap. Dat voelt gewoon zo oneerlijk. Ik vraag niet zoveel, maar ik krijg niks. Meestal kan ik dat wel redelijk handelen, maar op dit soort dagen wil ik daar echt tegenaan schoppen, tegen die ellende. En ik keek uit naar de vakantie volgende week, maar het wordt echt schijtweer en dat vind ik nu ook zo stom.
Het leven raast aan me voorbij, en ik heb gevoel alsof ik stilsta. Stil in de tijd, ik ben nog steeds 27 jaar, ik kan en wil niet ouder worden want dan voelt mijn leven nog verder verzonken in niks.
Ik heb echt een geweldige man die me er doorheen sleept, anders had het nog zwaarder geweest.

Anastasia24

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-23 22:41

Lieve ts, virtuele knuffel. :knuffel: Weet dat je niet alleen bent en soms is het enige dat je kunt doen het leren accepteren, en dat kost een leven lang. Je had nog beter 2 benen kunnen breken dan zo in de prut zitten mentaal(en lichamelijk(zoals mijn moeder zo leuk verwoord) ). Ik hoop dat je je weer beter gaat voelen de komende dagen, weer een beetje kleur gaat ziet want ook dit soort dagen horen er helaas bij. :knuffel:

Furst

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-23 03:17

Ook van mij een virtuele knuffel. Ik voel het helemaal, jammer genoeg. Je bent niet alleen en mijn DM staat altijd open als je graag eens persoonlijk contact hebt of je hart wilt luchten :knuffel: