Veilig alternatief zwembandjes kind 5 jaar

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

dorientjuh

Veilig alternatief zwembandjes kind 5 jaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-23 14:59

Mijn dochtertje (bijna 6 jaar) vindt haar zwembandjes niet meer fijn, ze schuren bij haar oksels. Bij CenterParcs hadden wij zo’n zwemvestje van de decathlon uitgeprobeerd:

https://www.googleadservices.com/pagead ... QHA&adurl=

Maar ik vond dat haar hoofd hiermee te minimaal boven water bleef. Wat is een goed alternatief voor zwemvleugels?

secricible

Re: Veilig alternatief zwembandjes kind 5 jaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-23 15:03

Puddlejumper?

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-23 15:07

Wij hebben bandjes van de flipper swimsafe... die vonden we fijner dan de driehoekjes

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-23 15:44

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-23 15:58

Je hebt natuurlijk Puddle Jumpers en drijfpakjes, van die zwempakjes met drijvers er ingenaaid zeg maar.
Voor onze jongen werkt een foam zwemgordel ook prima, en deze ronde zwembandjes die veel fijner zijn dan die rottige zwemvleugeltjes: https://www.kraulquappen.de/

En dan heb je ook nog de Schlori zwembandjes die kind niet belemmeren en op verschillende manieren bevestigd kunnen worden om op de juiste manier te ondersteunen naarmate kind handiger in het water wordt :) https://www.greenjump.nl/Product/Spelen ... weekmakers

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-23 16:02

Ik vind de puddle jumper echt geweldig. Mijn kinderen klagen er nooit over en willen er thuis in spelen, dus het zal wel prima zitten denk ik. Qua drijven doet het ook wel meer dan bandjes in mijn beleving :j

We hebben het merk Sevylor. We hadden eerst (blijkbaar) en ander merk. Die bleef veel minder mooi en de hoes was na 1 keer zwemmen helemaal verschoven.

TeSzZz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-23 17:20

Mijn dochter vond de oranje zwemvleugels heel vervelend zitten ivm schuren/snijden in de huid. Kwam bij de decathlon zwembandjes tegen met stof aan de binnenkant en die zaten voor haar wel prettig. Inmiddels heeft ze haar diploma en zijn ze doorgeschoven naar haar nichtje en ook die is er blij mee.
https://www.decathlon.nl/p/zwembandjes- ... iews-floor

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-23 17:30

Morrie schreef:

Deze hebben mijn kleindochters ook en zijn echt goed!

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-23 18:18

Puddlejumper werkt fantastisch. Hier voor allebei gehad

wyoming

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-23 18:28

TeSzZz schreef:
Mijn dochter vond de oranje zwemvleugels heel vervelend zitten ivm schuren/snijden in de huid. Kwam bij de decathlon zwembandjes tegen met stof aan de binnenkant en die zaten voor haar wel prettig. Inmiddels heeft ze haar diploma en zijn ze doorgeschoven naar haar nichtje en ook die is er blij mee.
https://www.decathlon.nl/p/zwembandjes- ... iews-floor

Deze heb ik ook gekocht voor mijn dochter van 5 jaar. Ze heeft er een week, iedere dag, mee gezwommen en geen 1x geklaagd. Terwijl ze bij de standaard oranje bandjes altijd hele rode plekken kreeg in haar oksels.

manonutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-23 20:04

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-23 20:06

Puddlejumper hebben ze bij ons om.

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-23 21:46

Hier puddlejumper, van kleins af aan al. Ideaal. Ze worden steeds zwaarder, dus drijfvermogen steeds minder en ze leren zichzelf al beetje in het water redden.

Laatst een keer na gebruik vlinders ivm puddlejumpers niet mee en beide jongens hebben verschrikkelijk rode en geïrriteerde oksels gehad.

_merel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-23 22:18

Onze kindjes hadden ook puddlejumpers, en ineens hadden ze beide schuurplekken. Ze werden te krap. Onze dochter is in juni 5 geworden maar had afgelopen oktober al schuurplekken. Tot oktober was ik ook groot fan. Nu zijn ze volop aan het zwemlessen, maar ik zou kiezen voor bandjes van een ander merk

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-23 23:52

EasyswimAfbeelding

Het veiligste vest wat ik ben tegen gekomen. Mijn zoontje heeft hier zwemles in en kan dan los leren zwemmen zonder dat hij zinkt. Wel krap aan doen.

wortel115

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-23 05:33

Wij gebruiken een pool noodle. Onze zoon is 3. Geen bandjes of dergelijke ook niet tijdens zwemles.

ImkeTarek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-23 08:31

Evamarie schreef:
Easyswim[ [url=m/0qkzlw.jpg]Afbeelding[/url] ]

Het veiligste vest wat ik ben tegen gekomen. Mijn zoontje heeft hier zwemles in en kan dan los leren zwemmen zonder dat hij zinkt. Wel krap aan doen.

Deze hebben wij ook voor ons zoontje van 3. Hij zwemt hier zelfstandig mee rond, voelt zich hier veel vrijer mee dan met bandjes

Balko

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-23 08:45

Ik heb deze voor mijn dochter van 2,5
Bekijk Flipper Swimsafe - zwembandjes - oranje - 2 stuks - EF-1010 op: https://www.bol.com/nl/p/flipper-swimsa ... _iphoneapp

En het zwemvest wat hier boven genoemd is voor mijn dochter van 4,5.
Zwemvest vind ik beter omdat ze ook echt kan leren zwemmen. Dat is wel belangrijk op deze leeftijd.
De bandjes zijn perfect, ze raken het water niet met het mondje en zijn zoveel beter dan alle andere bandjes.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-23 21:17

ImkeTarek schreef:
Evamarie schreef:
Easyswim[ [url=m/0qkzlw.jpg]Afbeelding[/url] ]

Deze hebben wij ook voor ons zoontje van 3. Hij zwemt hier zelfstandig mee rond, voelt zich hier veel vrijer mee dan met bandjes

Weet jij hoe duur ze zijn? Ik denk erover na er 1 aan te schaffen.

ImkeTarek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-23 21:41

Evamarie schreef:
ImkeTarek schreef:

Weet jij hoe duur ze zijn? Ik denk erover na er 1 aan te schaffen.

Ik heb net even terug gekeken, heb hem via bol gekocht voor €36,99 maar diezelfde link laat nu een prijs zien van €44,99
https://www.bol.com/nl/p/easyswim-fun-z ... androidapp

Diddykong

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-23 21:48

Mijn dochter gaat starten met zwemles na de vakantie. Ze heeft nu zo'n easyswim pakje, daar werkt de zwemles ook mee. Op zich heel fijn, want ze kan vrij bewegen. Echter vond ik de puddlejumper wel beter om het hoofd boven water te houden. Ze krijgt nu meer water binnen zeg maar. Ik vind hm dus meer geschikt voor kinderen op zwemles. Maar kan ook zijn dat het wennen is natuurlijk.

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-23 21:50

Die van ons hebben een fibby, het kost even wat tijd om ze dit aan te leren maar uiteindelijk is het een goede opstap voor zwemles en ze dragen het graag omdat het geen belemmering geeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-23 23:46

Dankje Imketarek!

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-23 23:52

dorientjuh schreef:
Mijn dochtertje (bijna 6 jaar) vindt haar zwembandjes niet meer fijn, ze schuren bij haar oksels. Bij CenterParcs hadden wij zo’n zwemvestje van de decathlon uitgeprobeerd:

https://www.googleadservices.com/pagead ... QHA&adurl=

Maar ik vond dat haar hoofd hiermee te minimaal boven water bleef. Wat is een goed alternatief voor zwemvleugels?

Ik denk dat het niet uitmaakt. Zo leert ze wel haar hoofd omhoog houden. En je blijft er toch bij. Kinderen kunnen verdrinken in water van 10 cm diep. Ongeacht wat ze aan hebben. Ik was vroeger nooit verder dan 1 meter bij mijn dochter vandaan in het zwembad toen ze nog niet kon zwemmen. En toen ze het wel kon was ik nog steeds een havik.

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-23 21:47

Ik of mijn vriend zijn natuurlijk altijd bij haar in het water. Ze zit sinds december op zwemles en is nu halverwege haar zwemdiploma A.

Fijn, al die suggesties! :) ik ga er even goed naar kijken.