Ontstoken oorbellen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

QC1997

Ontstoken oorbellen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-23 16:00

Hoi,

In begin mei heb ik mijn derde gaatjes laten schieten in mijn oor. Na 6 weken vervangen voor ringetjes. Deze gingen op een gegeven moment zeer doen dus ze weer vervangen door de zweerknopjes. Maar ook met de zweerknopjes begonnen ze weer te bloeden en korstjes te vormen. De korstjes zaten vast aan het achterste sluiting dus leek me verstandig even ringetjes in te doen en 2x per dag reinigen met sterilon. De korstjes en het bloeden waren toen snel over. Maar nu enkele weken later begint het weer. Iemand tips?

(Toevoeging:er zit ook een rood/bloedend bultje aan de achterkant net boven mijn oorbel gaatje)
Laatst bijgewerkt door QC1997 op 15-07-23 16:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Re: Ontstoken oorbellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-23 16:01

Titanium ringetjes erin doen.

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-23 16:05

Nooit sterilon gebruiken, dat irriteert je oor alleen maar.

Eigenlijk is het ook niet goed om te schieten omdat je de huid dan uit elkaar rukt ipv een stukje te verwijderen zoals ze dat met een piercing doen.

Het beste wat je nu kunt doen is je oorbel verzorgen zoals ze dat aanraden bij een piercing. Wassen met unicura zeep en een zoutwater oplossing

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-23 16:14

Je zou kunnen proberen om ze schoon te maken met alcohol. Hier had dochter een tweede gaatje laten schieten, netjes schoon gehouden met Dettol…heel haar oor dik en rood. Daarna overgestapt naar pure alcohol en toen ging het goed.

Maar misschien ben je gewoon allergisch voor het materiaal van je oorbellen?

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-23 16:16

Babyneusspray 2x per dag

QC1997

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-23 16:21

Druif_01 schreef:
Je zou kunnen proberen om ze schoon te maken met alcohol. Hier had dochter een tweede gaatje laten schieten, netjes schoon gehouden met Dettol…heel haar oor dik en rood. Daarna overgestapt naar pure alcohol en toen ging het goed.

Maar misschien ben je gewoon allergisch voor het materiaal van je oorbellen?

Heb oorbellen van myjewellery in die zouden anti allergie moeten zijn

fotolijstje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-23 16:25

2x per dag verzorgen met zeezout en heet water.
Niet meer van oorbel veranderen en er ook niet meer aan zitten.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-23 16:28

Barbabientje schreef:
Babyneusspray 2x per dag

Handige tip! Een zoutwater-mini douche waarmee je overal goed bij kunt :)

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-23 21:57

Echt gouden oorbellen nemen. Niet goldplated, echt goud.
Is duur, maar dan heb je hier eigenlijk nooit meer last van.
En ontsmetten kan prima met sterilon hoor.

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-23 22:04

Hetzelfde gehad met m’n 2de gaatje. Kan niet tegen de zweerknopjes. Pus liep er uit en oorlel was helemaal dik en rood. Zweerknopjes eruit en m’n wit gouden knopjes erin en de problemen waren over.

amber15

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-23 22:06

Even langs een piercingshop. Ik bleef ook dat probleem houden. Uiteindelijk daar knopjes gekregen waar mijn gaatjes niet op reageerden en toen genazen ze eindelijk.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-23 22:19

Zet de zweerknopjes niet te strak (men is vaak geneigd om deze te strak aan te drukken), dat kan ook voorkomen dat je van die vervelende bultjes aan de achterkant krijgt.
Kies voor Titanium of echt gouden oorbellen, deze geven vaak het minste irritatie. Chirurgisch staal reageert niet iedereen even goed op, ook al zou je dat wel verwachten.

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-23 22:34

Suzanne F. schreef:

Het ontsmet maar helpt absoluut niets met de genezing, het werkt de genezing zelfs tegen. Rivm en alle piercing shops raden het af, dat is niet zonder reden

FleurSandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-23 22:38

Echt zilver of goud gebruiken. Ik heb bij andere materialen ook meteen problemen

Friezenkind

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-23 00:44

Hebben ze niet per ongeluk door kraak been geschoten? Dan duurt genezing minimaal 12 weken. Bij schieten in kraakbeen kan het beschadigen dan duurt genezing nog langer. Ik heb ooit een piercing gehad die verkeerd was gezet (in kraakbeen) en na 6 maanden van blijven ontsteken ring er maar uitgehaald. Achteraf bleek dat ie die verkeerd gezet was en kraakbeen was beschadigd. Ik zou naar een piercingshop gaan om advies te vragen.

SjonnieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-23 02:07

Oorbellen die ontstoken zijn zou ik gewoon weggooien :P

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-23 09:26

SjonnieZ schreef:

Ik zou het net plaatsen. Ontstoken oorbellen terug brengen naar de juwelier. Je kunt ze ook in een bakje met soda leggen gaat het misschien over.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-23 09:40

Voor genezing: oogzalf. Terramycine is hier in Vlaanderen zowat standaard wat ze aanraden bij problemen met gaatjes, voor mij ook een wondermiddel. Allicht kan je het in NL ook krijgen, misschien onder een andere naam.

QC1997

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-23 09:41

pillow schreef:
SjonnieZ schreef:

Ik zou het net plaatsen. Ontstoken oorbellen terug brengen naar de juwelier. Je kunt ze ook in een bakje met soda leggen gaat het misschien over.

Bij mijn eerste en tweede gaatje dezelfde oorbellen erin en daarbij gebeurd niks

Goldwynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-23 09:51

Het bultje kan misschien ook komen omdat er te snel een ringetje in is gegaan. Piercers (of in ieder geval diegene waar ik naar toe ga) raden ringetjes af tijdens de wondgenezing omdat een ringetje een heel andere druk uitoefent op de wond/ het gaatje waardoor er bultjes kunnen ontstaan.

Ik zou er met mijn kennis van nu (1 piercing, 1e en 2e gaatjes wel geschoten destijds) wel naar een shop gaan voor advies. Zij kunnen met je meedenken en advies geven over hoe te behandelen.

Dit plaatste de piercer waar ik naar ga over ringetjes; https://www.instagram.com/p/CdBDuWasPbu/
Laatst bijgewerkt door Goldwynn op 16-07-23 10:07, in het totaal 1 keer bewerkt

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-23 09:53

QC1997 Jij snapt het helemaal. :+

QC1997

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-23 10:05

Heb contact gehad met de juwelierszaak waar ik ze heb laten schieten. Advies: zweerknopjes terug in en met een zoutoplossing schoonmaken. Moet binnen 2-4 dagen minderen. Ringetjes mogen wel maar dan van goud of zilver en niet van het materiaal dat myjewellery gebruikt. En proberen zo min mogelijk op mijn oor te slapen, maar ja dat is best lastig :))

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-23 12:16

Amber_anne schreef:
Suzanne F. schreef:

Het ontsmet maar helpt absoluut niets met de genezing, het werkt de genezing zelfs tegen. Rivm en alle piercing shops raden het af, dat is niet zonder reden

Vanaf jongs af aan tot op heden heb ik altijd sterilon gebruikt en nooit problemen gehad. Bij één oorbel had ik zelfs in plaats van sterilon (omdat ik die toen spontaan op een vakantie had laten zetten en niets bij me had) 70% alcohol gebruikt. Super snelle genezing en geen problemen gehad. Dat wil niet zeggen dat een ander er ook geen last van heeft, maar wat betreft het afraden door shops denk ik dat het ook een stukje commercie is. Het enige waar ik sebamed voor gebruikt heb, is voor tattoos, aangevuld met sperti tegen de jeuk. Honingzalf werkt overigens ook goed voor tattoos, maar dat is niet aan dit topic gerelateerd.

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-23 12:21

Vervelend dat ze zo lastig doen, heb je dit bij de andere gaatjes ook gehad na het schieten?
Bij mij duurde het ook erg lang voordat het rustig werd. Wat goed hielp is een zoutoplossing maken, in een eierdopje doen en daar even met je oorlelletjes in hangen. Dat deed ik twee keer per dag en daarna goed droogdeppen, en verder vooral lekker met rust laten.

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-23 12:30

Amber_anne schreef:
Suzanne F. schreef:

Vanaf jongs af aan tot op heden heb ik altijd sterilon gebruikt en nooit problemen gehad. Bij één oorbel had ik zelfs in plaats van sterilon (omdat ik die toen spontaan op een vakantie had laten zetten en niets bij me had) 70% alcohol gebruikt. Super snelle genezing en geen problemen gehad. Dat wil niet zeggen dat een ander er ook geen last van heeft, maar wat betreft het afraden door shops denk ik dat het ook een stukje commercie is. Het enige waar ik sebamed voor gebruikt heb, is voor tattoos, aangevuld met sperti tegen de jeuk. Honingzalf werkt overigens ook goed voor tattoos, maar dat is niet aan dit topic gerelateerd.[/quote]

Het kan bij jou gewerkt hebben maar het wordt werkelijk door iedereen afgeraden. Dat is gewoon niet voor niks, er is veel meer informatie over de werking van middelen dan vroeger.

Shops winnen er niks aan om te zeggen dat je een zout oplossing moet gebruiken. Daar zit geen winst achter.