karuna schreef:Jakkes, geen optie dus dan.

Het is het enige waar ik wel tegen kan
Ik heb wel eens infuus gehad die soort doorzichtige gevallen. Maar geen idee waar je dat kan krijgen? Heeft een dermatoloog of je arts geen ideen?
Ik heb geen dermatoloog en huisarts die mijn hele dossier kent is helaas ziek. De vervanger doet zijn best, maar die snapt de problemen niet zo goed. Ik hoop dus dat eigen arts snel terug is, want ik heb nog meer dingen waar ik mee zit en de vervanger niet (goed) mee kon helpen.
MarliesV schreef:Fixomull stretch was hier de oplossing. Kan er overheen, blijft zitten, nauwelijks belasting voor de huid.
Ik moest tapen voor mijn knie, huid was binnen een dag rood/gezwollen en binnen 2 dagen echt kapot van de tape. Met dit er onder had ik geen last en kon ik telkens pijnloos vervangen.
Gebruik het nu nog steeds als ik een keer iets af moet dekken met bv een gaasje. Dit plakt goed, blijft prima zitten en geeft geen last bij mij, in tegenstelling tot dingen als leukoplast ed.
Ga ik naar kijken, dank je wel!
Stybba schreef:Je zou Tegaderm kunnen proberen. Dit is een soort folie-achtige pleister. Ik ken het zelf voor kort gebruik van enkele uren, maar ken ook iemand die het gebruikt voor een (diabetes) implantaat wat een maand blijft zitten. Een heel stuk vriendelijker voor de huid dan pleister iig!
Dat klinkt ook goed. Daar had ik al een link over gehad, dus staat op het lijstje!
Lalidan schreef:Inderdaad van dat folie spul, heb je in verschillende varianten. Ik kan wel kijken welke ik hier heb liggen, dan wil ik je best een stukje opsturen zodat je het kan proberen. Ik heb ook wel medical tape dat je mag proberen.
Andere optie, die niet werkt voor je decollete maar misschien wel voor je arm, is een dun laagje van dat zelfklevende verband erom doen. Heb ik ook wel een stukje van om uit te proberen als je wilt.
Andere optie is een laagje latex (of watermelon, latexvrije variant) over de pleister/de randen van de pleister smeren..... Heb ik ook wel wat voor je van liggen. Maar dan moet je dus wel zeker weten dat je geen latex allergie hebt (watermelon heb ik ook, maar slechts heel weinig.... Niet genoeg om te delen, helaas)
Ik vraag me wel af of je stiekem niet allergisch bent voor een component in de lijm, want dan wordt het met de loop van de tijd waarschijnlijk alleen maar erger. Dus in dat geval is het wel belangrijk met je arts te kijken welke pleister wel/niet kunnen en of je toch niet over moet naar een alternatief..... Beter op tijd er mee beginnen met zoeken en praten, want allergieën kunnen ineens best snel uit de hand lopen. Dan is het fijn als er al een plan ligt.
Als je iets van mijn spul wilt proberen, stuur je maar een pb.
Qua pijnstilling hebben we helaas geen alternatief waar ik goed op reageer. Maar ik houd het wel in achterhoofd en ga met mijn arts praten zodra ze er weer is. Ook over mogelijke allergie idd. Ik weet niet of het echt allergie is hoor, want mijn huid is door ziekte ook enorm kwetsbaar.
Zelfklevend verband voor mijn beeldvorming, is dat net zoiets als vetwrap? Want dat heb ik wel 
Maar ik zal je pben, heel erg bedankt!
Het is ook een lastige combinatie, goed genoeg vast moeten zitten om 3 dagen te overleven inclusief douchen en wrijving, maar tegelijk ook goed te verwijderen zijn zodat ik huid niet kapot maak 
Het enige waar ik mee zit is de prijs. Ik heb een heel erg klein budget, of eigenlijk geen want het moet van anders budget af dan. Ik wil dus wel overleggen of er iets via zorgverzekering kan, maar laatste keer had vorige apotheek beloofd dat te regelen en niet gedaan. Ik ben ook bang dat het niet eens mogelijk is, dus dan is de prijs wel belangrijk ivm toch hoge of snelle verbruik