Koolhydraatarme recepten gezocht!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LWDaisy

Koolhydraatarme recepten gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-23 08:35

Hoi,

ik en mijn vriend willen met een half oog iets aan ons eetpatroon veranderen. Ik kook graag - maar meestal nogal stevig :') Het is ook allemaal zo lekker haha. Ik ben nogal van de botersauzen, mmm..

Ik kwam dus op het idee om wat bewuster koolhydraatarm(er) te gaan eten/koken.
Moeilijk, want ik hou enorm veel van brood hahaha. Maar goed, ik wil het wel proberen.

Natuurlijk heb ik google al vrolijk afgezocht, maar ik kom best vaak "hetzelfde" tegen. Ik heb een heleboel recepten gevonden die mij wel lekker lijken, maar ik zoek zoveel mogelijk variatie. Anders houden we (ik denk vooral mijn vriend) dit niet vol. Dus dacht ik: laat ik het hier eens vragen, misschien hebben jullie nog lekkere recepten voor ons!

Ik eet zo goed als alles - op broccoli na. Ik kan er ook niets aan doen :') Mijn vriend is veel moeilijker haha, maar gezien ik de boodschappen doe en de kokkin des huizes ben, moet hij er maar zo'n beetje mee leven. Hij is wel allergisch aan schaaldieren, dat is het enige wat ik hem niet aandoe. Verder is hij ook op voorhand vrij dramatisch als ik hem vis voorschotel, maar kabeljauw en zalm lukken nog net.

Ik maakte vorige week een bloemkool-pizza-schotel (volgens Google, ik heb het niet verzonnen), en die viel erg in de smaak:
Afbeelding

Het is vooral belangrijk dat het a) lekker is en b) dat we er ook voldaan van zijn. Zodat we niet een uur later nog in de snoepkast duiken en de moeite om kha te koken teniet doen.

Ik hoef niet perse vlees terug te vinden in mijn eten, mijn vriend wel. Ik kan er altijd wat kip oid onder draaien, dus ik kan wel gerechtjes aanpassen, maar heb voorlopig nog een basis nodig om van te vertrekken.

Ik vind ook best veel recepten met kaas. Vinden we beide erg lekker, maar ik vraag me wel af of dat nou zo gezond/afslankend is?

Dus als jullie receptjes of leuke websites hebben, hoor ik dat heel graag! *\o/*

MarliesV

Re: Koolhydraatarme recepten gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-23 08:41

Cavaletto

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-23 08:48

KHA is goed te doen. Er zijn zelfs lekkere recepten voor KHA brood en gebak. Ik maak zelf veel gerechten van Oans kitchen. Je vind de site als je Googled op Oans kitchen.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-23 10:00

Citaat:
mexicaanse bootjes

2 courgettes
200 gram rundergehakt
400 gram Mexicaanse Roerbakgroente
1 klein blikje tomatenpuree (70 gram) chilipoeder, paprikapoeder, komijnpoeder, knoflookpoeder, peper en zout
40 gram geraspte kaas

Bereidingstijd: 20 minuten en 20 minuten in de oven op 180 graden Celsius

Bereidingswijze
• Was de courgettes en snijd ze in de lengte doormidden. Schrap het binnenste gedeelte eruit (bewaar dit) zodat je een soort ‘bootje’ overblijft van de courgette.
• Leg de courgette bootjes in de ovenschaal en zet deze 15 minuten in de oven op 180 graden Celsius zodat ze een beetje kunnen garen.
• Snijd het overgebleven gedeelte van de courgette in kleine stukjes en bak het straks mee met de Mexicaanse Roerbakgroente.

• Verwarm in een bakpan de boter en bak het gehakt rul. Voeg er vervolgens de Mexicaanse roerbakmix en het binnenste geschraapte gedeelte van de courgette toe.
• Voeg de tomatenpuree, 1 theelepel chilipoeder, 2 eetlepels paprikapoeder, 2 eetlepels komijnpoeder, 1 theelepel knoflookpoeder en wat peper en zout door de groente en gehakt.
• Schep het vleesmengsel in de courgette bootjes en verdeel de geraspte kaas erover. Bak het geheel ongeveer 20 minuten in de oven af. Eet smakelijk
• Ook erg lekker om een halve paprika te mengen met dit gehaktmengsel. Het voordeel is dat je de paprika vooraf niet hoeft te garen maar direct kan vullen met het gehaktmengsel.

Citaat:
. Courgette lasagne
Ingrediënten (4 personen):
2 courgettes
300 gram rundergehakt
90 gram geraspte kaas 30+
2 teentjes knoflook
2 uien
1 blik gepelde tomaten
1 blik tomatenpuree (van 140 gram)
10 gram Italiaanse kruiden
400 gram champignons
Beetje roomboter

Bereidingstijd: 25 minuten voorbereiden en
30 minuten in de oven

Bereidingswijze
• Verwarm de oven voor op 180 graden (heteluchtoven)
• Snijd de courgettes met een kaasschaaf of aardappelschiller in dunne plakken, snipper de ui en snijd de knoflook en champignons fijn
• Verhit de boter in een pan en fruit hier de uitjes en knoflook aan en voeg het gehakt en champignons toe en bak dit mee tot het gaar is.
• Vervolgens voeg je de tomaten uit blik en tomatenpuree hieraan toe met de Italiaanse kruiden. Bak dit 10 minuten.
• Beleg de bodem van een ovenschaal met courgetteplakken
• . Verdeel 1 soeplepel gehaktsaus over de courgette. Bestrooi dit met een beetje kaas en bedek het vervolgens met courgetteplakken . Herhaal dit proces tot het gehaktmengsel op is. Eindig met een laag courgetteplakken en een beetje kaas.
• Bak de courgette lasagne 30 minuten in de oven.

Citaat:
Italiaanse kabeljauw uit de oven

Ingrediënten
4 kabeljauwfilets (diepvries)
600 g Italiaanse roerbakmix (zak)
245 g mozzarella
75 g tomatentapenade (bakje à 150 g)

3.5 el milde olijfolie
2 el gedroogde oregano

Laat de kabeljauwfilets ontdooien. Verwarm de oven voor tot 200 °C. Verhit 1 el olie in een ruime koekenpan op middelhoog vuur en bak de roerbakmix 5 min. Schep regelmatig om en breng op smaak. Halveer de mini-mozzarella

Vet de ovenschaal in met een 0,5 el olie en leg er de kabeljauwfilets in. Verdeel de tapenade over de vis en schep er de roerbakmix op. Verdeel er de mozzarella over en bestrooi met 1 el oregano. Bak de ovenschotel 20 min. in het midden van de oven.

Citaat:
witlofschotel
600 gr bloemkool (1 middelgrote bloemkool)
1/2 groente bouillonblokje
30 gr boter
zout en peper naar smaak
handje verse bieslook, fijngesneden
3 stronken witlof
6 plakken ham
80 gr geraspte kaas of naar smaak

Bereidingswijze
1. Verwarm de oven voor op 180 graden.
2. Pak de bloemkool en verwijder de bladeren en de stronk weg. Snijd de bloemkool vervolgens in kleine roosjes. Doe de bloemkoolroosjes en het bouillonblokje in een grote pan en vul deze met water. Breng de het water aan de kook en kook de bloemkool binnen 10-15 minuten gaar.
3. Giet de inhoud van de pan na het koken in een vergiet en schud deze goed heen en weer. Dep de bloemkool vervolgens droog met een stuk keukenpapier en doe de roosjes terug in de pan. Voeg dan de boter, zout en peper naar smaak toe aan de pan. Pureer de bloemkool m.b.v. een staafmixer tot puree. Voeg ten slotte de fijngesneden bieslook toe en roer dit door de puree.
4. Maak de witlof schoon en verwijder het buitenste blad. Halveer de witlof en verwijder de bittere kern. Vul een pan met water en kook hierin de witlof 6-8 minuten gaar. Laat de witlof na het koken goed uitlekken in een vergiet.
5. Schep vervolgens de bloemkoolpuree in een ovenschotel en wikkel elke helft witlof in een plak ham. Plaats de ingewikkelde witlof op de puree en bestrooi royaal met kaas. Bak de witlofschotel 20-25 minuten in de voorverwarmde oven. Verdeel na het bakken in 3 porties. Eet smakelijk!

Ik doe de bloemkoolpuree bij dit gerecht altijd onderop.

De lekkerste pizza bodem
Afbeelding

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-23 10:29

Oh dat ziet er allemaal al lekker uit!
Ik heb ooit eens komkommerbootjes gemaakt, heb mijn recept uit een krant van de jaren 50 gehaald :') Was heerlijk!

Ik wil idd ook zelf brood bakken. Ik heb een beetje ervaring, maar niet kha haha. Challe, suikerbrood en chocoladebrood :')

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-23 10:34

Waarom perse kh arm? Waarom gewoon niet iets magerder koken of minder grote porties?
Koolhydraten zijn niet de vijand.

Kimddddd

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-23 10:49

Koolhydraatarme crackers met eiersalade voor lunch :)

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-23 11:07

Ik kijk voor recepten ook altijd op de website van Low Carb Chef.
Ik typ in het zoekveld waar ik bv zin in heb en dan komen er vanzelf recepten uitrollen.

Ik hou zelf ook enorm van brood en persoonlijk nog geen 1 kha brood gevonden die ik lekker vind.
Dus ik eet dan gewoon af en toe 2 plakken extra volkoren minder zout brood. Dat zit maar op 25 gram koolhydraten.

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-23 11:21

Supervixen schreef:
Waarom perse kh arm? Waarom gewoon niet iets magerder koken of minder grote porties?

Ik heb geen idee hoe ik daar aan moet beginnen.. Mijn vriend eet zoals een 12jarige haha, spinazie met worst enzo. Heel veel kroketten ook. Dus ik heb echt recepten nodig als houvast :+ Ik kook heel graag en eet zelf zo goed als alles, maar voor hem heb ik echt een stok achter de deur nodig :') als ik "maar het is kha" kan roepen heb ik meer kans dat hij het wilt opeten ipv een liter ijs te eten haha.

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-23 11:22

Kimddddd schreef:
Koolhydraatarme crackers met eiersalade voor lunch :)

Ooh ik heb gisteren nog een flinke portie eiersalade gemaakt, die vind mijn vriend altijd heerlijk!

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-23 11:33

Afvallen doe je toch echt door minder kcal te eten dan dat je verbruikt.

Van koolhydraten heb je altijd een voorraadje in je lever zitten in de vorm van glycogeen. Dat voorraadje heeft wat water nodig.
Als je KHA gaat eten raak je dat voorraadje snel kwijt ( je lichaam gebruikt het als energie ) en dus val je heel snel zeker 2 kilo af.
Dat is vocht en je glycogeen voorraad.

Het klopt dat je ,omdat er weinig glucogeen in je lichaam zit , je lichaam alleen maar vet heeft om energie van te maken als je KHA blijft eten.

Maar dat werkt alleen als je toch echt minder kcal eet.

Er zit ook een direct nadeel aan : voor intensief sporten heeft je lichaam glycogeen ( koolhydraten) nodig. Als die er niet zijn kun je niet intensief sporten.

Naast nog wat andere nadelen

Tot zover my 2cents :D

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-23 12:47

De site van lowcarbchef is idd fijn, daar staan een hoop lekkere recepten.

Eleeke schreef:
Er zit ook een direct nadeel aan : voor intensief sporten heeft je lichaam glycogeen ( koolhydraten) nodig. Als die er niet zijn kun je niet intensief sporten.

Ik eet al jaren hele periodes KHA en ben het niet met je eens. Ik heb oa wekelijks 10-12 km op hardgelopen en zelfs de Johan Cruijff loop (14 km) ging er goed op. :+ Je krijgt een andere verbranding en je lichaam haalt de energie dan uit eiwitten en vetten.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-23 13:00

Kijk eens naar recepten van project gezond goed te vinden op internet en normaal voedsel ipv al die gekkigheid

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-23 13:05

LWDaisy schreef:
Supervixen schreef:

Ik heb geen idee hoe ik daar aan moet beginnen.. Mijn vriend eet zoals een 12jarige haha, spinazie met worst enzo. Heel veel kroketten ook. Dus ik heb echt recepten nodig als houvast :+ Ik kook heel graag en eet zelf zo goed als alles, maar voor hem heb ik echt een stok achter de deur nodig :') als ik "maar het is kha" kan roepen heb ik meer kans dat hij het wilt opeten ipv een liter ijs te eten haha.

:') Je vriend moet zich niet zo aanstellen hahaha

Nee door je khd te beperken (hoe erg wil je beperken?) kun je veel kcal besparen. Maar het kan ook met simpelere aanpassingen (die je steeds meer opvoert zonder dat hij het merkt):

Begin bijvoorbeeld met de helft van de kaas OF saus OF pasta/aardappel/rijst te gebruiken (en dan stapsgewijs steeds gezonder maken). Dan heb je een kleinere hoeveelheid die je aan moet vullen met extra groenten. Pureer extra wortel, bloemkool, broccoli door de saus bijvoorbeeld. En met de pasta/rijst/aardappel --> extra groenten die dezelfde bite hebben.

in pasta's:
- 50 gram pasta p.p. + 200 gram extra groenten (courgetti, pompoen slierten, wortelrasp)
- helft van de lasagne bladen en de helft groentebladen (courgette, pompoen, aubergine)

in ovenschotels:
- 150 gram aardappel p.p. + de rest vervangen door 200 gram extra groenten p.p. (bloemkoolrijst, pompoenblokjes)
- alpro cooking light i.p.v. slagroom gebruiken
- 30+ geraspte kaas max. 50 gram voor 2 personen ipv een heel zakje

in sauzen:
- sauzen op basis van passata, tomatenblokjes
- gehakt/worst vervangen door tartaar (helft vd kcal)
- minder bewerkt vlees eten (worst, schnitzel etc.) en meer zelf kruiden

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-23 13:12

Een koolhydraatarm dieet is toch niks mis mee? Niet verkeerd om daar op te letten en heel anders dan een koolhydraatvrij / keto dieet.

Als TS haar vriend letterlijk eet wat ze hier omschrijft, lijkt de switch me wel enorm. Al snap ik de gedachtegang van een dieet volgen ipv 'gewoon gezonder gaan eten', dat is voor mij ook lastiger om aan te houden en voor mij werkt een dieet met restricties veel beter, maakt het wat meer zwart wit ofzo.

Maaar, project gezond kan ik wel echt aanraden! Mijn moeder heeft dit gevolgd en met avondeten deed ik mee. Het zijn vrij standaard recepten waarvoor je echt geen keukenprinses hoeft te zijn of uren de tijd moet hebben. Volgens mij hebben zij recepten van één boek ook gewoon online staan.

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-23 13:45

Eleeke schreef:

Nog nooit last van gehad en ik eet al heel wat jaren ketogeen (tarwe intolerantie).
Ik kon makkelijk 1.5u intensieve krachttraining doen 5x per week

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-23 13:55

Nadir schreef:
De site van lowcarbchef is idd fijn, daar staan een hoop lekkere recepten.

Eleeke schreef:

Ik eet al jaren hele periodes KHA en ben het niet met je eens. Ik heb oa wekelijks 10-12 km op hardgelopen en zelfs de Johan Cruijff loop (14 km) ging er goed op. :+ Je krijgt een andere verbranding en je lichaam haalt de energie dan uit eiwitten en vetten.

De wetenschap is het daar niet helemaal mee eens.
Maar het klopt zeker dat je lichaam eiwitten gaat verbranden -> en dus spieren

Hoe hard loop je ?
En je loopt natuurlijk maar een korte afstand, dat doe je binnen het uur, dan zijn er wel wat koolhydraten in je lichaam om te verbranden vanuit je spierglycogeen.
Je eet natuurlijk geen 0 koolhydraten.

Natuurlijk kun je op vetverbranding hardlopen, maar niet heel hard. Dat is fysiek gewoon onmogelijk.
Je lichaam heeft meerder batterijen die energie produceren.
De batterij die je 10seconde energie geeft( er komt een tijger achter je aan en je kan harder rennen dan ooit )
Je glycogeen batterij - fikse inspanning en na een uur a anderhalf heb je die leeg ( als je niet aanvult )
en dan vetverbranding waarmee je uuuuuren door kan gaan ( theoretisch dagen en dage, alleen je spieren worden op een gegeven moment moe... maar het is niet de energie voorziening die een probleem geeft)

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-23 13:58

Kelly_Taco schreef:
Eleeke schreef:

Nog nooit last van gehad en ik eet al heel wat jaren ketogeen (tarwe intolerantie).
Ik kon makkelijk 1.5u intensieve krachttraining doen 5x per week

Hoeveel koolhydraten eet je nog per dag ?
Als je nog redelijk wat eet dan red je je wel. Zeker met krachttraining.

Het kan wel, het is alleen suboptimaal, maar in jouw geval uiteraard iets heel anders dan iemand die wil afvallen.

Je koolhydraten uit je dieet halen omdat je graag heel vet wil eten, is gewoon neit een goede reden en daar wordt je niet gezonder van.
Teveel aan eiwitten zet je ook om in vet, dus ook niet perse een goede keuze.

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-23 14:01

Nyaleti schreef:
Een koolhydraatarm dieet is toch niks mis mee? Niet verkeerd om daar op te letten en heel anders dan een koolhydraatvrij / keto dieet.

Klopt , excuus , ik kreeg het idee dat ze echt keto wilde.
Ik ben nog steeds geen voorstander van koolhydraatarm, maar ik focus me dan ook vooral om heel fanatieke duursporters.
( en leer krachtsporters af zich vol te stoppen met eiwitten :D )

Maar ik krijg het gevoel dat het voor TS en vriend , vooral een goed idee zou zijn om meer groenten / fruit en midner vlees/frituur en botersaus te nemen ipv geen pasta /rijs/ brood te gaan eten.

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-23 14:02

Bloemkool nasi!

https://www.ah.nl/allerhande/recept/R-R ... -kip-en-ei

Ik eet niet KH-arm maar zo nu en dan vind ik het fijn om wel wat minder KH erin te stoppen, dus gebruik wel graag courgetti voor spaghetti of dus bloemkoolrijst voor je rijstgerechten. De rest kun je dan gewoon hetzelfde houden. :)

Op een dag dat ik dit eet, eet ik ook gewoon een broodje voor lunch etc., maar dan heb ik met avondeten een keer minder koolhydraten. En extra groente!

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-23 14:03

Maar je hoeft ook niet meteen keto te eten.
Als je overdag wel brood eet omdat je dat gemakkelijk vind op school/werk maar het avondeten wel op de koolhydraten let dan krijg je genoeg binnen voor te sporten.

Als ts dan zelf gaat koken, recepten dus zonder suiker en pakjes en zakjes dan zijn ze ineens een heel stuk beter bezig.
En als het niet gaat om extreem af te vallen oid maar gewoon gezonder te eten is dit prima te doen.
En kan er ook best een keer wel macaroni gegeten worden.
Maar in Nederland zijn we wel ster in koolhydraten stapelen , en als ontbijt, lunch en diner.

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-23 14:05

Maar als het doel is om gezonder te eten... Je kunt ook heel ongezond koolhydraatarm eten. Waarom dan niet meer focussen op wat minder frituur, kaas/vet en kant en klaar en meer groenten en fruit?

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-23 14:31

Eleeke ik ben het met je eens en je geeft er ook een mooie uitleg bij.

Ik ben zo'n fanatieke duursporter. Ik loop zo'n 12 à 13 (ultra)trailmarathons per jaar, ik loop zo'n 65km per week hard.
Dat gaat echt niet op weinig of geen koolhydraten.

Als je houvast wilt hebben aan recepten, kun je net zo goed op de app van albert heijn kijken. Daar staan ook het aantal kcal per portie bij. Dan pak je die, die wat laag in kcal zitten. Daar staan genoeg simpele, gezonde recepten op.
Veel makkelijker dan je hele dieet omgooien naar kha.

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-23 14:40

Frituurpan hebben we bewust niet in huis, we kennen onszelf haha.
We hebben beide een gezond bmi hoor, maar we merken dat de jaren ons beginnen in te halen :')

We willen vooral wat gezonder gaan eten. Als we beide een paar kilo's kunnen verliezen is dat fijn. Maar ik wil vooral afstappen van die botersauzen (ik mis ze nu al haha) en altijd maar hetzelfde eten.

Mijn vriend is sowieso een vleeseter, en lust graag alles wat ongezond is. Bij een BBQ eet hij niets van groenten.
Als ik "stiekem" andijvie klaarmaak (stiekem, want snel de doos weggooien en doen alsof het spinazie is) lukt dat ongeveer 2 happen :')
Qua groenten lust hij niet zo veel - maar ik denk ook dat het deels "lussikniet" is, hij wilt vaak niet eens proeven. Rode kool, appelmoes, erwtjes, spinazie. Dat is het zowat :') Bloemkool is vies, witte kool eet hij niet eens, prei is vies, selder is vies, boontjes zijn vies, wortels en sla zijn voor konijnen, ... :') Over spruiten moet ik niet eens beginnen hier haha. Volgens mij heeft hij nog nooit radijzen of rapen gegeten :') Champignons kan ik in de spaghettisaus verstoppen, maar verder is hij daar ook niet echt fan van.

Als ik zelf echt zin heb in bijvoorbeeld aubergines (vind ie ook vies) geef ik hem lasagne oid.

Maar hij wilt het wel proberen. Hij is ouder, de kilo's komen er bij hem sneller aan haha.
De schotel die ik vorige week maakte, vond hij wonder boven wonder best lekker (hij mistte wel vlees zei hij). Ik probeer om niet op voorhand te vertellen wat er allemaal in zit, dan denkt ie op voorhand dat hij het niet zal lusten.

Fruit - I love it. Hij eet alleen bananen en gele appels.

Probleem is dat ik nooit heb moeten koken voor wij samen waren. Ik doe het ondertussen héél graag, en omdat ik zelf zo goed als alles lust, experimenteer ik ook heel graag. Maar ik kom altijd uit op de boerenkost die we altijd eten, want ja, verder is alles vies :') Maar hij wilt het dus wel proberen - vandaar mijn zoektocht naar receptjes. Ik kom héél veel tegen dat ik waarschijnlijk super lekker zal vinden - maar als ik hem mee wil krijgen, moet ik ook dingen vinden die hij wilt proberen. Anders zitten we binnen no time weer aan de kroketten, mac&cheese en pita :')

Ik hoef niet perse heel ons dieet om te gooien naar kha - het was het eerste wat in me opkwam. Hij eet op zijn werk altijd belegde broodjes (en overdrijft dan ook altijd haha, smos kaas met héél veel mayo + kip + spek, zo van die dingen), ik probeer dan 's avonds een beetje tegengewicht te bieden door het avondeten wat minder heavy te maken. Maar het moet ook wel lekker zijn, anders krijg ik hem nooit mee in het gezondere verhaal :)
Laatst bijgewerkt door LWDaisy op 12-07-23 15:20, in het totaal 2 keer bewerkt

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-23 14:52

Eleeke schreef:
Hoeveel koolhydraten eet je nog per dag ?
Als je nog redelijk wat eet dan red je je wel. Zeker met krachttraining.

Het kan wel, het is alleen suboptimaal, maar in jouw geval uiteraard iets heel anders dan iemand die wil afvallen.

Je koolhydraten uit je dieet halen omdat je graag heel vet wil eten, is gewoon neit een goede reden en daar wordt je niet gezonder van.
Teveel aan eiwitten zet je ook om in vet, dus ook niet perse een goede keuze.

Met keto eet je max 25gr khd op een dag.

Ik denk dat jij vergeet om onderscheid te maken tussen verzadigd en onverzadigd vet.
Het is natuurlijk ongezond om kilo's mayo naar binnen te werken en spek etc.
Maar gezonde vetten uit noten en avocado's is echt niets is mee.

Ben je bekend met het keto dieet?
Dan weet je ook dat je binnen bepaalde macro's eet?
Het is dus niet zo dat je lukraak alles in je mond kan stoppen.
Je eet grofweg gezegd 5% khd (waarvan je het grootste gedeelte uit groente moet halen), 25 % eiwit en 70% vet.

Ik zou mensen ook niet aanraden om hier zomaar mee te beginnen omdat je in de praktijk idd vaak ziet dat mensen de koolhydraten vervangen voor verkeerde vetten: spek, mayonaise, veel kaas etc.
Keto is geen dieet maar een levenswijze waarvan je idd wel moet weten wat je doet.