Zwanger uitgerekend winter/voorjaar 2024

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
welmoed__

Berichten: 6566
Geregistreerd: 18-02-07
Woonplaats: North of Drenth

Re: Zwanger uitgerekend winter/voorjaar 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-24 09:53

Wat lekker Yipe, bijna met verlof!

Rensjee

Berichten: 394
Geregistreerd: 02-11-07

Re: Zwanger uitgerekend winter/voorjaar 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-24 11:54

Op 18-3 is Scout geboren!
Gezien bloedverdunners ivm een longembolie in december ben ik ingeleid. Het ging erg hard en met 2,5 uur was hij er haha. Alles is goed gegaan en we zijn heerlijk aan het genieten

Nathachou

Berichten: 1264
Geregistreerd: 13-11-05
Woonplaats: Den Haag

Re: Zwanger uitgerekend winter/voorjaar 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-24 12:04

Gefeliciteerd met de geboorte van Scout!

Yipee

Berichten: 1861
Geregistreerd: 24-07-11
Woonplaats: Vianen

Re: Zwanger uitgerekend winter/voorjaar 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-24 12:24

Gefeliciteerd met de geboorte van Scout! Dat is zeker een snelle bevalling. Kijk je er positief op terug? :)

Eilinora

Berichten: 11918
Geregistreerd: 23-10-04

Re: Zwanger uitgerekend winter/voorjaar 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-24 14:44

Gefeliciteerd!

Rensjee

Berichten: 394
Geregistreerd: 02-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-24 17:02

Yipee schreef:
Gefeliciteerd met de geboorte van Scout! Dat is zeker een snelle bevalling. Kijk je er positief op terug? :)


Ja absoluut. Ik wist dat ik geen ruggenprik mocht (vorige keer wel gehad en ik ben echt een piepert). Achteraf was er sowieso nergens meer tijd voor omdat het ineens super hard ging. ze hebben me echt een beetje onder de douche gepusht, zelf was ook niet meer van bed gekomen. Achteraf was dat heel prettig en ik heb gewoon iemand nodig die zo doorpakt anders blijf ik hangen in zelfmedelijden haha. Nee het was echt prima wel :)

Yonker

Berichten: 13506
Geregistreerd: 19-09-06
Woonplaats: Oss

Re: Zwanger uitgerekend winter/voorjaar 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-24 17:08

Gefeliciteerd Rensjee!! Klinkt inderdaad als een hele vlotte bevalling maar wel fijn dat je het al prettig hebt ervaart. Nu lekker genieten <3

Set_Elkol
Berichten: 14849
Geregistreerd: 06-06-06

Re: Zwanger uitgerekend winter/voorjaar 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-24 19:23

Gefeliciteerd, toffe naam!

Wiwabalia

Berichten: 4693
Geregistreerd: 09-04-06
Woonplaats: Culemborg

Re: Zwanger uitgerekend winter/voorjaar 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-24 19:27

Gefeliciteerd met Scout!!

En bedankt voor de felicitaties van de rest, wij zitten nog helemaal op de roze baby wolk. Alleen oudere broer weet nog niet zo goed wat dat babytje hier komt doen haha.. :=

jojoni
Berichten: 839
Geregistreerd: 19-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-24 09:21

Hey allemaal,
Ik ben voor t eerst in lange tijd ook weer online.

Allereerst gefeliciteerd aan alle nieuwe mama's!
En wat goed om al die positieve verhalen te lezen. Ik probeer eens in de zoveel tijd alles bij te lezen maar reageren lukte eerder echt niet..

Hier hebben we echt even tijd nodig gehad om een ritme te vinden en dan ook geen tijd gehad voor andere dingen dan onszelf..

De eerste 2 weken waren voor ons vrij moeilijk ivm borstvoeding.. maar ondertussen hebben we gelukkig onze weg gevonden en gaat dat stukje redelijk goed. Helaas is ze niet zo'n goede eter dus ik blijf me wel zorgen maken of ze genoeg binnen krijgt. Ze blijft wel aankomen maar niet genoeg na de zin van de vroedvrouw/consultatiebureau.
En ik blijf me ergens in mijn achterhoofd altijd zorgen maken over wat als ik niet genoeg melk meer heb...
Ik kolf nu dus best veel trouwens. Alleen snachts ligt ze nog echt bij mij. En dan ook niet iedere nacht. We zijn gezegend maar een baby die snachts heerlijk in haar eigen bed slaapt. Meestal 7/8 uur. Ze wordt alleen soms (zeg 2 van de 3 nachten) wakker van krampjes en dan ligt ze dus ook even aan als troost..

Snachts slaapt ze dus goed in haar eigen bed, het is echt drinken-neerleggen en binnen een kwartier slapen. Alleen overdag gaat dat niet zo op. Ze wil heel veel vast gehouden worden. Zelfs niet kunnen wegleggen als ze dan in slaap valt enzo. Gelukkig wordt t wel beter nu ze de wereld begint te ontdekken maar in t begin was dat echt moeilijk. En zo precies ook alsof ze voelde als ik mijn gsm of afstandsbediening ging pakken :') .

We zitten nu dus in een vrij goed ritme van wakker worden/fles/spelen in de box/mee in de draagdoek/..
Ik voer ondertussen weer de paarden volledig zelf en mest uit als mijn man thuis is (vindt ik nog moeilijk met de draagdoek en om onze dochter nu alleen met de wieg bij de stallen te laten staan terwijl ik met de kruiwagen weg ben... eh nee..) met t mooie weer hebben we zelfs 2 paarden getraind. Was wel een mooi zicht, ik met de baby in de draagdoek en 2 honden op de koets :j . Alle voorbijgangers gingen bijna rechtdoor ipv met de bocht mee omdat ze zo aan het kijken waren :').
Ik voel me ook weer echt fijn in mijn lijf, nu net iets meer dan 2 maanden na de bevalling. Terwijl het 2 weken geleden bv allemaal nog erg moeilijk was..

Voor mijn man blijft t soms nog erg moeilijk, vooral als ze huilt. Dat is gewoon omwille van de hersenschade en dat zal altijd zo blijven. Maar ook hij leert er langzaam mee omgaan gelukkig. Op de goede dagen zijn we een heek goed team qua zorgen voor. Op de slechte dagen spring ik gewoon wat meer in en geeft hij nu gelukkig ook aan als het niet meer gaat met zijn hoofd.

Over een kleine maand begin ik weer te werken en dan gaat de baby naar de opvang. Dat voelt wel een beetje dubbel. Maar t gaat haar op termijn natuurlijk ook goed doen.. en dan maak ik me natuurlijk weer meteen zorgen ivm de melk :') . Hoe ga ik dat nu weer voor elkaar krijgen. Want ik heb nu niet zoveel reserve dat ik smorgens al meteen kan kolven voor 3 voedingen..
Hopelijk vinden we onze weg daar ook weer in..

Bellex

Berichten: 9301
Geregistreerd: 06-11-05
Woonplaats: Daar waar de kat woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-24 13:45

Rensje gefeliciteerd met Scout! *\o/*

Nathachou hoe gaat het bij jou?

Jojoni wat fijn dat jullie steeds meer je draai vinden, het is ook niet niets een (1e) kindje! Gebruik je ook bezemmaatjes en eet je anijs? Schijnt te helpen voor je productie. Lijkt je dochter wel tevreden en verzadigd gedurende de dag? Dat is de belangrijkste graadmeter in mijn ogen, niet elk kindje volgt de standaard lijntjes immers.

Doubtless

Berichten: 8482
Geregistreerd: 29-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-24 15:07

Gefeliciteerd Rensje!

En jojoni klinkt alsof jullie lekker gaan :) goed zo! Ik vind het wel een beetje link om de baby mee te nemen op de koets :o? Is dat niet meer iets voor wanneer ze oud en groot genoeg zijn om een cap op te doen?

19marjo90

Berichten: 962
Geregistreerd: 13-04-11
Woonplaats: thuis

Re: Zwanger uitgerekend winter/voorjaar 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-24 15:16

Gefeliciteerd Rensjee!

jojoni
Berichten: 839
Geregistreerd: 19-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-24 15:38

@bellex, ik moest jouw bezemmaatjes even googlen :') . Maar ik heb gevonden wat je bedoelde. Op t moment gebruik ik daar niets van. Ik heb ook gewoon genoeg melk en op 1 of andere manier verhoogt de productie ook als de baby meer nodig heeft. T is meer iets dat door mijn hoofd blijft spelen. Als ze over 2 maanden vaste voeding mag beginnen krijgen, zal dat ook wel minder worden..
Op dit moment lijkt ze tijdens de hele dag zeker tevreden en verzadigd. En laat ze soms ook wat van haar fles staan..

@doubtless: ik pak op dit moment wel alleen t wedstrijdpaard voor de koets. Die ken ik door en door. En die zal ook niet zomaar gaan spoken. De andere is wat stijf merkte ik met longeren dus die zou misschien gaan klooien voor de koets en pak ik dus ook niet tegelijk met de baby. En op dit moment zit de baby in de draagdoek bij mij of de meter/papa/... dus in mijn ogen best veilig. Want diegene kan gewoon de koets af als t fout zou gaan.. en die heeft zijn handen vrij..
Het is ook niet dat we gaan racen ofzo. Ik zie eigenlijk weinig gevaar.. terwijl ik echt altijd van t ergste uitga :')
Maar correct me if i'm wrong!

Doubtless

Berichten: 8482
Geregistreerd: 29-12-10

Re: Zwanger uitgerekend winter/voorjaar 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-24 09:44

Zolang het goed gaat is dat veilig :D ik heb een paar enge verhalen meegemaakt met stalgenoten, daarom zou ik het wel een spannende vinden. Maar dat is voor eenieder zelf te bepalen :j

Nathachou

Berichten: 1264
Geregistreerd: 13-11-05
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-24 00:27

Wij zijn op woensdag 27 maart trotse ouders geworden van een meisje, genaamd Novi Lou (roepnaam Novi).
Naar omstandigheden doen we het beide goed, ik zal later uitgebreider vertellen over de bevalling.

Wiwabalia

Berichten: 4693
Geregistreerd: 09-04-06
Woonplaats: Culemborg

Re: Zwanger uitgerekend winter/voorjaar 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-24 02:21

Gefeliciteerd Nathachou! Mooie naam ook. :j

Eilinora

Berichten: 11918
Geregistreerd: 23-10-04

Re: Zwanger uitgerekend winter/voorjaar 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-24 05:26

Gefeliciteerd!

Doubtless

Berichten: 8482
Geregistreerd: 29-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-24 08:00

Gefeliciteerd :D

Set_Elkol
Berichten: 14849
Geregistreerd: 06-06-06

Re: Zwanger uitgerekend winter/voorjaar 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-24 08:41

Gefeliciteerd!

EmptyWords

Berichten: 10576
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: Zwanger uitgerekend winter/voorjaar 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-24 08:47

Gefeliciteerd!

Yesterday
Berichten: 2602
Geregistreerd: 16-06-05

Re: Zwanger uitgerekend winter/voorjaar 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-24 10:55

Gefeliciteerd Rensje en Nathachou! :)

Rensjee

Berichten: 394
Geregistreerd: 02-11-07

Re: Zwanger uitgerekend winter/voorjaar 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-24 15:17

Gefeliciteerd!

Bellex

Berichten: 9301
Geregistreerd: 06-11-05
Woonplaats: Daar waar de kat woont

Re: Zwanger uitgerekend winter/voorjaar 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-24 15:26

Gefeliciteerd Natachou en wat een leuke naam!! Goed herstel gewenst, goed bijkomen en hopelijk lekker genieten nu

welmoed__

Berichten: 6566
Geregistreerd: 18-02-07
Woonplaats: North of Drenth

Re: Zwanger uitgerekend winter/voorjaar 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-24 22:44

Gefeliciteerd! En inderdaad leuke naam! :)