Zoals de titel aangeeft, is dit een topic over lucide dromen.
Het zou leuk zijn als jullie je ervaringen hiermee willen delen, want ik vind het zelf super interessant!
Ik besefte sinds mijn kindertijd soms al dat ik aan het dromen was, dat lijkt me vrij normaal.
Tot iemand me ooit vertelde over lucide dromen en je dus je dromen kan sturen op zo'n moment.
Niet dat ik er bewust mee aan de slag ging daarna, maar na de geboorte van mijn tweede kind volgde er een erg onregelmatig slaappatroon en sindsdien krijg ik af en toe een lucide droom.
In mijn allereerste lucide droom kon ik het laten regenen. Ik keek op naar de hemel en wilde regen, en meteen volgde een flinke bui dikke regendruppels!
In latere dromen hield ik het bij kleine dingen, zoals het licht aan en uit.
Toen vertelde iemand dat ze had kunnen vliegen in haar droom en dat leek me zo gaaf! Enkele maanden later kreeg ik een lucide droom en was het eindelijk zover en ben ik beginnen vliegen! Tot ik wel erg hoog was, toen leek het alsof mijn hersenen dat niet meer oké vonden en schrok ik meteen wakker

Vannacht had ik een droom in een droom. Ik was met mijn vriend ergens en plots besefte ik dat we waren beginnen dromen. Ik vertelde hem dat dit een lucide droom is (hij is er nogal sceptisch over, vindt het teveel op Inception lijken en dat vindt hij maar vreemd allemaal

Ik vind het altijd heel gaaf als het gebeurt! Al is het zeker geen doel en verder denk ik er ook niet aan ofzo als ik ga slapen

Ik ben benieuwd naar jullie dromen of pogingen tot!