Ik ben wel veel sterker en heb een mooiere vorm gekregen maar ben nog niet bij het eindresultaat. Zijn er op bokt meer dames die dit mooi vinden en/of ambiëren? Misschien kunnen we elkaar helpen en inspireren.
Leonie Henrich

Evelien Nellen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
secricible schreef:Indrukwekkend Loez, ik had pas toen de mnd 6mnd was weer energie voor sportenwas ook net weer lekker begonnen toen ik mijn voet brak dus nu weer opnieuw beginnen binnenkort.
Ik deed crossfit en was behoorlijk sterk (DL van 115kg) maar weinig van over. Wil nu straks toch stoppen met CF en starten met normaal fitness.
DezeNaam schreef:Ik doe zelf geen krachttraining, maar ik vind dit soort dingen altijd wel interessant. :p
Wel ben ik iemand die ook liever gespierd/atletisch blijft als het op postuur aankomt. Volgens mij heb ik daar van nature wel wat aanleg voor, gelukkig maar want met mijn levenswijze hadden sommige mensen er volgens mij toch al wat anders uit kunnen zien.![]()
Vroeger streefde ik heel erg naar het hebben van abbs en meer armspieren. Mijn abbs heb ik gelukkig nog. Moesten die verdwijnen dan ga ik echt huilen. (Misschien toch maar ff meer beginnen te sporten)
Maar goed, ik deed dus ook wel graag wat opzoekwerk over spieren, welke invloed de lichaamsbouw en de genen hebben,... Het valt me op dat je er echt belachelijk weinig (juiste dingen) over vindt als het over vrouwen gaat.
Zoals deze website bijvoorbeeld; https://www.optimavita.nl/bewegen/genet ... ttraining/
Dat plaatje van die man en die vrouw...De vrouw wordt al meteen tja euhm.. Erg 'vrouwelijk' afgebeeld, amper been- en armspieren terwijl de man dat wel heeft.
Ik erger me daar in het algemeen wel wat aan, alsof vrouwen -zelfs in de sportwereld- geen benadrukte spieren kunnen hebben.
Ik vraag me dan ook af of dat iets is waar jullie tegenaan lopen als het aankomt op het vinden van informatie? (Nu zal dat in de club zelf wel anders zijn neem ik aan)
En iemand had het hier over lichaamsvet dat onder de 18% moet zijn, hoe meet je dat? Ik heb wel een weegschaal die dat zogezegd kan meten. Maar het is natuurlijk de vraag hoe betrouwbaar dat ding is.