Wat is een fijne zelfbruiner?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Memories

Berichten: 2629
Geregistreerd: 05-05-10
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-23 14:16

lique68 schreef:
hoi ik gebruik ook Bondi sands, nu dark gebruikt, maar bij mij is alleen het echte mega witte eraf. Zo mooi bruin als op de foto hier in het topic helaas bij lange na niet.
ik douche, scrub en smeer daarna, laat ht een nacht intrekken. spoel ht s morgens weer af, iemand een idee wat ik verkeerd doe?


Is het een vette/olierijke scrub (of zijn je andere doucheproducten dat) of smeer je voor het opdoen van de bruiner ook nog lotion/crème? Dan pakt die bruiner namelijk voor geen meter, ik doe zelf het liefst 24 uur van tevoren geen crème/scrub/olies op mijn huid. Met de dark van bondi Sands zou je na een nacht slapen echt wel een goeie tint moeten hebben.

Ik lees even mee, ik was op zich altijd fan van bondi maar ik vind het qua prijs wat te gek worden om elke 5 dagen opnieuw te moeten smeren, dan is het echt al wel afgesleten bij mij.

Temeraire

Berichten: 3531
Geregistreerd: 27-06-04
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-23 14:29

Ik lees hier mee. Ik heb al meerdere geprobeerd maar ik blijf vlekken houden, ondanks scrubben en extra goed uitsmeren etc.
Ook een keer een soort pigment vlekken ervan gekregen die wekenlang zijn blijven zitten.

Dus ik durf niet goed meer :')

Florale
Berichten: 2787
Geregistreerd: 04-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-23 15:34

Ik ben heel blij met de zelfbruinende bodylotion van het Kruidvat. Na 3 dagen smeren geen melkflessen meer.
Ik smeer wel met de handschoen van Bond.

lique68
Berichten: 331
Geregistreerd: 12-03-18

Re: Wat is een fijne zelfbruiner?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-23 18:52

ik zal de scrub eens controleren, ik smeer geen bodylotion eerst, zou de scrub kunnen zijn ..
had ook een filmpje van Bondi sands zelf gekeken, 24 uur na scrubben etc pas tannen..dat doe ik niet, ga ik maar eens proberen.

lique68
Berichten: 331
Geregistreerd: 12-03-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-23 18:55

Temeraire schreef:
Ik lees hier mee. Ik heb al meerdere geprobeerd maar ik blijf vlekken houden, ondanks scrubben en extra goed uitsmeren etc.
Ook een keer een soort pigment vlekken ervan gekregen die wekenlang zijn blijven zitten.

Dus ik durf niet goed meer :')


ik vind tannen met zo'n handschoen, ik heb die van Bondi sands, makkelijk smeren, niet snel vlekken dan ook. er is ook een eraser van bondi. als je vlekken of iets hebt :)

Nyaleti

Berichten: 6151
Geregistreerd: 05-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-23 19:00

Florale schreef:
Ik ben heel blij met de zelfbruinende bodylotion van het Kruidvat. Na 3 dagen smeren geen melkflessen meer.
Ik smeer wel met de handschoen van Bond.



Heb je een linkje of foto van de fles?

L_iek
Berichten: 9711
Geregistreerd: 11-01-07

Re: Wat is een fijne zelfbruiner?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-23 19:01

Hoe zit het met zwemmen en Bondi sands?

Petunia27

Berichten: 206
Geregistreerd: 29-06-17

Re: Wat is een fijne zelfbruiner?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-23 20:55

Hier heb ik ook Bondi sands gekocht. Ben heel benieuwd. Krijg weleens de vraag of het wel goed met me gaat omdat ik zo bleek zie :+ Heb donker haar dus ook best groot contrast met de lichte huid. Hopelijk helpt dit een beetje.

Zwemmen zou geen probleem moeten zijn, wel opletten met het afdrogen, dat je niet te hard wrijft

Florale
Berichten: 2787
Geregistreerd: 04-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-23 22:08

Nyaleti schreef:
Florale schreef:
Ik ben heel blij met de zelfbruinende bodylotion van het Kruidvat. Na 3 dagen smeren geen melkflessen meer.
Ik smeer wel met de handschoen van Bond.



Heb je een linkje of foto van de fles?



Afbeelding

lique68
Berichten: 331
Geregistreerd: 12-03-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-23 22:49

insun schreef:
lique68 schreef:
hoi ik gebruik ook Bondi sands, nu dark gebruikt, maar bij mij is alleen het echte mega witte eraf. Zo mooi bruin als op de foto hier in het topic helaas bij lange na niet.
ik douche, scrub en smeer daarna, laat ht een nacht intrekken. spoel ht s morgens weer af, iemand een idee wat ik verkeerd doe?


Niet afspoelen en een weekje doorsmeren. Het wordt elke keer een beetje bruiner. :)


oh echt niet afspoelen, okee nooit uitgeprobeerd. Ga ik proberen!

Liselot

Berichten: 32191
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Re: Wat is een fijne zelfbruiner?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-23 08:57

Er zit een guide color in, dus afspoelen moet echt wel hoor... Hele rare tip dat

uggy

Berichten: 953
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-23 09:07

Dat Bondi klinkt heel erg goed. Maar hoe weet ik welke het beste aansluit bij mijn huidtype? Qua kleur?
Ik heb donker haar en tan redelijk gemakkelijk, maar het moet wel natuurlijk ogen uiteraard

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-23 09:11

Ik heb ook donker haar en bij mij verkleurt alles ook vrij snel, behalve mijn benen.

In jouw geval zou ik voor de light/medium gaan. Dark leek mij echt te donker.

NotYourLine

Berichten: 1495
Geregistreerd: 10-12-14

Re: Wat is een fijne zelfbruiner?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-23 09:43

Ik heb op basis van dit topic ook de zelfbruiner van de Kruidvat gekocht, en ik ben er onwijs blij mee. Even goed laten intrekken / opdrogen is de enige tip die ik heb. Eindelijk weer een beetje kleur op m'n benen :o

Liselot

Berichten: 32191
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-23 12:03

uggy schreef:
Dat Bondi klinkt heel erg goed. Maar hoe weet ik welke het beste aansluit bij mijn huidtype? Qua kleur?
Ik heb donker haar en tan redelijk gemakkelijk, maar het moet wel natuurlijk ogen uiteraard


Ik heb donker haar en mijn gezicht en armen kleuren behoorlijk omdat ik veel buiten ben ondanks mijn type 1 lichte huid. Ik heb de dark en deze sluit precies aan bij mijn armen

Sodera

Berichten: 5303
Geregistreerd: 25-09-04
Woonplaats: Ireland

Re: Wat is een fijne zelfbruiner?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-23 18:53

Als je twijfelt qua kleur zou ik altijd de lichte kleur nemen. Je kunt hem nl opbouwen als je 1 laagje light/medium te licht vindt: doe je er de volgende dag nog weer een laagje overheen ;-)!

Change3x

Berichten: 6582
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Re: Wat is een fijne zelfbruiner?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-23 18:54


Padoertje
Berichten: 1540
Geregistreerd: 12-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-23 19:28

Change3x schreef:
Ik kreeg bij Bondi Sands heel gauw vlekken dus ben afgehaakt.

Ik gebruik deze instant tan, je kunt doordat het meteen bruin is een mooie tan zonder vlekken creëren en het blijft ook heel goed zitten.
https://www.boozyshop.nl/bali-body-inst ... l8QAvD_BwE


Hoe dan? Ik heb met nog enkel ander product zo’n vlekkeloos resultaat gehad. Gisteren mijn dochter ermee ingesmeerd (die is echt heel bleek) en ook mooi egaal geworden.

Amber_anne

Berichten: 6919
Geregistreerd: 09-04-18

Re: Wat is een fijne zelfbruiner?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-23 20:12

Ik heb de Bondi sands net gesmeerd. Kleurt die nog heel veel door na het smeren of is het minimaal

Nyaleti

Berichten: 6151
Geregistreerd: 05-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-23 21:03

Florale schreef:
Florale schreef:
Ik ben heel blij met de zelfbruinende bodylotion van het Kruidvat. Na 3 dagen smeren geen melkflessen meer.
Ik smeer wel met de handschoen van Bond.



[ [url=m/7EYDZt.jpg]Afbeelding[/url] ]



Wow deze werkt echt :)
Ik durf de zelfbruiner van St Moriz niet te gebruiken want ik ben een kluns (doe ik denk ik als het weer even lange broeken weer is) dus deze gehaald voor maar 4 euro.

Uiteraard is het verschil minimaal naar 1 keer smeren maar denk dat ik hier het echt witte er mee af krijg en het kan gewoon niet fout gaan.
Ik heb die bronze bodylotion van Dove lang gehad maar die deed echt niks.

tienus63

Berichten: 12080
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Wat is een fijne zelfbruiner?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-23 23:13

Ik vind die van de Kruidvat selftanning milk/lotion prima werken.
Kleurt netjes, geeft niet af.
Nadeel trekt langzaam in. Geeft wel natuurlijk resultaat en is erg voordelig.

De drops van Collistar vind ik niet prettig. Puur durf ik het niet aan. En door lotion of crème wordt het hetzelfde effect als de lotion van de Kruidvat.

De fijnste vind ik voor mij die van Garnier, de mousse.
Trekt snel in en heeft op mijn huid heel natuurlijk resultaat.
Momenteel in de aanbieding bij de Kruidvat. 2 voor de prijs van 1.

Ik smeer twee tot drie keer per week. Ik zwem redelijk veel.

Afbeelding

Suzanne F.

Berichten: 49226
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-23 07:28

Ik smeer Collistar er gewoon puur op? En dan meestal een dag later nog een keertje om de kleur wat donkerder te krijgen. Ik zal even zoeken welke ik heb.

Deze:

Afbeelding

tienus63

Berichten: 12080
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Wat is een fijne zelfbruiner?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-23 09:38

Die heb ik ook. Ik heb hem door crème gedaan.
Puur smeer je gewoon met je handen op je benen? Ik ben bang dat het zo streperig wordt.

lique68
Berichten: 331
Geregistreerd: 12-03-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-23 10:45

Change3x schreef:
Ik kreeg bij Bondi Sands heel gauw vlekken dus ben afgehaakt.

Ik gebruik deze instant tan, je kunt doordat het meteen bruin is een mooie tan zonder vlekken creëren en het blijft ook heel goed zitten.
https://www.boozyshop.nl/bali-body-inst ... l8QAvD_BwE


dit klinkt ook heel goed, vooral omdat het wat cover geeft ook, kunnen mijn benen wel gebruiken :j , in hoeverre bedekt/camoufleert het adertjes etc? de kleur lijkt mooi ook, Sally Hansen airbrush gebruik ik wel eens, maar de kleur vind ik niet echt mooi.
Maar Bondi sands en vlekken, op droge plekjes op je huid stapelt het een beetje op, dat wel.

Josien_

Berichten: 9009
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-23 11:01

Afgelopen weekend weer de st moritz gebruikt en heel blij met het resultaat. Inmiddels zijn mijn benen ook een beetje bij gebruind, maar over een paar dagen nog eens benen en lichaam doen voor mijn vakantie *\o/* .