Verschil Sumatriptan en Rizatriptan?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Hieperdi
Berichten: 2620
Geregistreerd: 24-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-23 13:48

Ik vind sumatriptan beter en sneller werken.
Rizatriptan werkte ook op het begin, maar scheinbaar kreeg ik er snel gewenning voor dus het hielp op den duur niet meer.
Bij rizatriptan kreeg ik als bijwerking droge mond en opslot slaan van me kaken.
Bij sumatriptan wordt ik suf/stoned, veel rust in mijn hoofd en algehele ontspanning van lijf.
Heerlijk gevoel voor een adhd’er

Mondy

Berichten: 11890
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Re: Verschil Sumatriptan en Rizatriptan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-23 14:45

Ik werd ook al gebeld dat de 100mg niet meer beschikbaar was en dat dat eerst komende tijd ook niet meer gaat gebeuren. Andere mg ook niet meer na rond bellen.
Ik krijg nu een andere (volgens mij geen riza) en ook daar moet ik weken op wachten ...
Hopelijk werken die ook.

Sumatriptan werkt tot nu toe wel het snelste idd. Benieuwd wat het andere spul gaat doen.

viphorse

Berichten: 1518
Geregistreerd: 28-07-09
Woonplaats: Oss

Re: Verschil Sumatriptan en Rizatriptan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-23 16:32

Ik ben zojuist naar de apotheek geweest en heb nog 6 tabletjes gekregen . Eerst volgende levering van sumatriptan staat 5-6 gepland maar daar kunnen ze geen zekerheid op geven . Ik krijg nu ook wat anders en dat is zojuist besteld

Siggislief

Berichten: 14092
Geregistreerd: 04-10-04
Woonplaats: Amsterdam

Re: Verschil Sumatriptan en Rizatriptan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-23 16:35

Ik kreeg in 2020 maar 6 tabletjes, maar moet weer nieuwe aanvragen die van mij zijn nu overdatum.
En heb er nu nog 2 over. Ben benieuwd wat ik mee krijg.

Saar4
Berichten: 2354
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-23 20:32

Ik heb voor de liefhebber nog een dicht doosje Sumatriptan Teva 50 mg liggen. Houdbaar tot maart 2024. Ben zelf overgegaan op Naratriptan omdat Sumatriptan te kort werkt voor mij (mijn aanvallen duren altijd 72 uur). Als ik het terugbreng naar de apotheek wordt het vernietigd dus maak er liever iemand blij mee. Stuur me even een pb voor meer info.

koenlover

Berichten: 2416
Geregistreerd: 24-12-04
Woonplaats: Boekel

Re: Verschil Sumatriptan en Rizatriptan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-23 20:50

Mijn man gebruikt al jaren rizatriptan en kreeg juist een paar maanden terug sumatriptan mee omdat rizatriptan niet beschikbaar was. Voor zijn gevoel werkt rizatriptan sneller maar is de werking bijna gelijk.

mick75

Berichten: 4545
Geregistreerd: 18-04-08
Woonplaats: In Hell

Re: Verschil Sumatriptan en Rizatriptan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-23 21:17

Heb het tot nu toe niet uit hoeven proberen gelukkig

TamaraFloor
Berichten: 835
Geregistreerd: 07-12-09
Woonplaats: Zaandijk

Re: Verschil Sumatriptan en Rizatriptan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-23 22:07

Ik had altijd rizatriptan maar was toen niet leverbaar. Toen de sumatriptan gekregen en die werkt voor mij hetzelfde.
Net weet nieuwe besteld maar niet leverbaar dus maar even de apotheek belen of die rizatriptan er wel weer is!
Maar ik heb dan ook gewone migraine en ze werken bij mij allebei binnen een uur!

viphorse

Berichten: 1518
Geregistreerd: 28-07-09
Woonplaats: Oss

Re: Verschil Sumatriptan en Rizatriptan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-23 07:41

Ik krijg als het goed is vandaag of morgen immigran maar zelfs dat waren de laatste doosjes vertelde ze bij de groothandel. Ik heb ze gelukkig erg weinig nodig maar laatste dagen is het wel weer bingo met de migraine

Siggislief

Berichten: 14092
Geregistreerd: 04-10-04
Woonplaats: Amsterdam

Re: Verschil Sumatriptan en Rizatriptan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-23 17:07

Ze hadden bij ons ook niets meer van Sumariptan of Rizatriptan.
Enige wat ze nog hadden was Imigran 50mg en max 3 tabletten.

Ergens ben ik ook wel blij met 3 tabletten, laatste keer was februari dat ik een aanval heb gehad.

Charaz

Berichten: 24374
Geregistreerd: 12-04-02

Re: Verschil Sumatriptan en Rizatriptan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-23 15:04

Imigran is Sumatriptan

Galeobdolon

Berichten: 1099
Geregistreerd: 27-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-23 16:00

Zijn er mensen die het verschil ook merken met Zolmitriptan?
Ik heb morgen een overleg met de huisarts omdat Sumatriptan niet meer genoeg werkt, zelfs na twee pillen ben ik slechts een paar uur matig verlost en begint het daarna volle bak weer. Ik slik al Domperidon er naast tegen het braken. (en als die er meteen weer uit komt een zetpil).

Eigenlijk heb ik het zelfde met Zolmitriptan, maar het verschil daar mee zou zijn dat je minder snel aan een maximum zit van wat je mag slikken.

mick75

Berichten: 4545
Geregistreerd: 18-04-08
Woonplaats: In Hell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-23 16:17

Inmiddels kan ik met zekerheid zeggen dat Rizatriptan voor mij niet werkt.

Dus wil ik het oude recept terug, wat nota bene nog open staat. Maar dat mag nu niet meer gebruikt worden want volgens de apotheek is er geen verschil en ben ik de enige die er moeilijk over doet. En de huisarts is met vakantie, vervanging alleen voor bloedspoed of doodsnood bereikbaar.

Imigran hebben ze nog wel maar willen ze niet geven, ook niet als ik zelf betaal.

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23551
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-23 16:29

mick75 schreef:
Inmiddels kan ik met zekerheid zeggen dat Rizatriptan voor mij niet werkt.

Dus wil ik het oude recept terug, wat nota bene nog open staat. Maar dat mag nu niet meer gebruikt worden want volgens de apotheek is er geen verschil en ben ik de enige die er moeilijk over doet. En de huisarts is met vakantie, vervanging alleen voor bloedspoed of doodsnood bereikbaar.

Imigran hebben ze nog wel maar willen ze niet geven, ook niet als ik zelf betaal.


Als je migraine hebt en je medicatie werkt niet mag je daar heel prima de vervanger voor bellen hoor.

Cantodea11
Berichten: 223
Geregistreerd: 11-12-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-23 16:47

mick75 schreef:
Inmiddels kan ik met zekerheid zeggen dat Rizatriptan voor mij niet werkt.

Dus wil ik het oude recept terug, wat nota bene nog open staat. Maar dat mag nu niet meer gebruikt worden want volgens de apotheek is er geen verschil en ben ik de enige die er moeilijk over doet. En de huisarts is met vakantie, vervanging alleen voor bloedspoed of doodsnood bereikbaar.

Imigran hebben ze nog wel maar willen ze niet geven, ook niet als ik zelf betaal.


Mocht je echt wat willen hebben in duitsland via internet kun je zo sumatriptan bestellen en dat is goedkoper als imigram

Achterom
Berichten: 23080
Geregistreerd: 28-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-23 17:38

Polly schreef:
mick75 schreef:
Inmiddels kan ik met zekerheid zeggen dat Rizatriptan voor mij niet werkt.

Dus wil ik het oude recept terug, wat nota bene nog open staat. Maar dat mag nu niet meer gebruikt worden want volgens de apotheek is er geen verschil en ben ik de enige die er moeilijk over doet. En de huisarts is met vakantie, vervanging alleen voor bloedspoed of doodsnood bereikbaar.

Imigran hebben ze nog wel maar willen ze niet geven, ook niet als ik zelf betaal.


Als je migraine hebt en je medicatie werkt niet mag je daar heel prima de vervanger voor bellen hoor.

Precies, gewoon doen.