Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Captain schreef:Ik sta er hetzelfde in als jij. Ik word voornamelijk heel moe dat de meerderheid zich aan moet passen aan een klein groepje welke het hardste schreeuwt.
AnnoNiemand schreef:Captain schreef:Ik sta er hetzelfde in als jij. Ik word voornamelijk heel moe dat de meerderheid zich aan moet passen aan een klein groepje welke het hardste schreeuwt.
Eens. Ik word er zo moe van. Ik ben gewoon een vrouw. Klaar. Laatst hoorde ik dat je dan cisvrouw (oid) bent. Hou op zeg. Ik ben gewoon een VROUW. En nou kappen.
Evamarie schreef:Ookal heb je de behoefte niet uit te dragen dat je vrouw bent. De eigenschappen heb je gewoon wel. Grote oorbellen in doen bijv.
Net als dat een man vrouwlijke eigenschappen kan hebben en zich vrouw voeld. Alleen een piep hebben maakt niet dat hij/zij per se een man is, vind ik. Dat is net wat die persoon zelf wilt zijn.
Fijn dat die vrijheid er is te kunnen kiezenen dat het gemakkelijker gemaakt wordt die rotpiep dan te verwijderen
speedfiets_2 schreef:"Laat ik voorop stellen 0.0 problemen te hebben met wie dan ook, ongeacht geslacht, uiterlijk, seksuele voorkeur etc maar ik vraag me zo langzamerhand wel af... waarom?"
Blijkbaar wel anders open je geen topic. Zou het voor je geen optie zijn om een avondje bij het COC bij te wonen? Misschien een paar mensen aan spreken die zich tussen man en vrouw in voelen? Meestal helpt het om iemand in irl te spreken. En laat je niet foppen door internet. Zoveel social media outlets met clickbait zooi. Tuurlijk komen de meest schreeuwende en extreme(en vaak neppe) gevallen dan naar voren. Lekker negeren.
Daarnaast is er een grote groep mensen die biologisch beide kenmerken hebben. Moeten die dan van jou kiezen wat ze zijn? Daar ben ik dan benieuwd naar hoe iemand die alleen binair kijkt daar in staat. Er zijn meedere culturen waarbij intersekse/nonbinaire mensen gewoon een geaccepteerd deel uitmaken van de samenleving.
linnnh schreef:Fijn voor jou, dat je een hetero vrouw bent. Ik snap dat het daarom ook moeilijk is voor je om te begrijpen dat er 100 vormen zijn, omdat je er zelf niet mee te maken hebt. Jij hoeft je in onze samenleving etc niet aan te passen als (witte) hetero vrouw en wordt geaccepteerd hoe je bent. Probeer je te verplaatsen in hoe een niet witte, niet hetero, niet binaire persoon zich voelt, als er continue mensen zijn die vinden dat diens gevoel of manier van uiten aanstellerij/schreeuw om aandacht/onzekerheid is.
Met alle respect, maar mensen zoals jij zijn de reden dat er nog veel harder geroepen moet worden door de kleine groep die zich anders voelt dan de norm.
mariettek schreef:Een beetje inlevingsvermogen zou bij veel mensen soms prettig zijn.
Fijn dat jij geen reden ziet om meer smaken te zien dan man of vrouw.
Maar waarom mogen anderen hier niet anders over denken? Is jouw mening belangrijker dan die van een ander?
linnnh schreef:Fijn voor jou, dat je een hetero vrouw bent. Ik snap dat het daarom ook moeilijk is voor je om te begrijpen dat er 100 vormen zijn, omdat je er zelf niet mee te maken hebt. Jij hoeft je in onze samenleving etc niet aan te passen als (witte) hetero vrouw en wordt geaccepteerd hoe je bent. Probeer je te verplaatsen in hoe een niet witte, niet hetero, niet binaire persoon zich voelt, als er continue mensen zijn die vinden dat diens gevoel of manier van uiten aanstellerij/schreeuw om aandacht/onzekerheid is.
Met alle respect, maar mensen zoals jij zijn de reden dat er nog veel harder geroepen moet worden door de kleine groep die zich anders voelt dan de norm.
Wildgirl schreef:Maar, verwacht niet dat ik in jouw normering/hokjesgeest mee ga. Voor mij ben je een man. Accepteer en respecteer ik je niet? Jazeker wel maar laat mij mijn eigen criteria hanteren.
Niemand hoeft van mij te kiezen of mijn criteria te volgen. Zolang deze maar wel geaccepteerd worden.