Gender-gate, slaan we niet een beetje door?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Wildgirl

Berichten: 11683
Geregistreerd: 14-11-03
Woonplaats: Drenthe

Gender-gate, slaan we niet een beetje door?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-23 17:18

Allereerst, hou het respectvol

Het valt me de laatste paar jaar steeds meer op.
Het uitbreiden van de soorten genders en seksuele voorkeuren is een ongoing proces.
Het hier naar leven en dit fanatiek uitdragen lijkt wel een soort van populair te worden.
Kinderen krijgen z.g genderneutrale namen, kleding en opvoeding en ouders propaganderen dat de kleine zelf later mag kiezen tot welk gender hij/zij/hen/dien wil behoren.
Jeugdzorg wordt overspoelt door kinderen en jongeren welke niet blij zijn met zichzelf/het vanaf de geboorte aanwezige geslacht.
Aanspreek titels veranderen, bedrijven richten zich op diversiteit en ondertussen strijdt de (met name) LHBQThuppeldepup community harder dan ooit tegen racisme.
Nou hoor je mij niet ontkennen dat er geen racisme is op basis van gender of seksuele voorkeur echter, door zo 'door te slaan' in het vergrootglas wat men erop legt zorgt men juist voor een uitzonderingspositie en, hoge bomen vangen veel wind.

Na Google raad te plegen kwam ik erachter dat er inmiddels honderden gender vormen zijn.
Voor mij persoonlijk, is het heel simpel.
Je bent een man of een vrouw.
Dan kun je, je anders voelen, kleden, homoseksueel of biseksueel zijn. Dik. Dun. Zwart. Blank.
Maar je bent nog steeds een man of een vrouw.

Laat ik voorop stellen 0.0 problemen te hebben met wie dan ook, ongeacht geslacht, uiterlijk, seksuele voorkeur etc maar ik vraag me zo langzamerhand wel af... waarom?
Waarom moet het continu benoemd worden, onder een vergrootglas komen te liggen en veroordeeld worden op het moment dat je er niet in mee gaat?

Is het een behoefte aan erkenning?
Is het willen shockeren?
Is het onzekerheid of juist zelfverzekerdheid?

Ik ben een vrouw, heteroseksueel en voel me vrouw. Ik bemerk bij mezelf dat ik nooit de behoefte voel dat uit te dragen.
Het is wat het is, accepteert een ander dat wel of niet, ik lig er niet wakker van maar het interesseert me ook gewoon niet.
Waar zit die trigger?

Ik ben benieuwd naar de gedachtegang g c.q mening van andere bokkers.

Zilfstar

Berichten: 7564
Geregistreerd: 24-10-07
Woonplaats: Bij die Zwarte en die Bonte

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-23 17:24

Ik kijk er heel anders tegen aan door de vriendengroepen v mijn dochter, een heerlijke combi van diverse LGBTQ+ mensen.

Sowieso is wetenschappelijk aangetoond (boek ‘wij zijn ons brein’ oa) dat er tussen man en vrouw nog heel veel schakeringen liggen. Het is niet zo zwart/wit.

En ik ben v mening dat ieder zich zo mag uiten en het ook mag uitdragen hoe hij/zij/hen zich voelen. Zo is de een man, de ander vrouw, weer een ander genderfluide of trans…

Daarbij: iedereen, hoe je je ook voelt ‘draagt dat uit’. In kleding, make-up, haarstijl, loopje, beweging, uitstraling etc.

Bij ons wappert dan ook de progress vlag in top en steun ik de vrienden v mijn dochter in hun transities, uit-de-kast-komens en verhalen etc. En steun ik ook mijn dochter in haar reis, haar verhaal…

En nee deze mensen willen niet shockeren. Ze willen zichzelf mogen zijn.

Captain

Berichten: 21463
Geregistreerd: 15-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-23 17:27

Ik sta er hetzelfde in als jij. Ik word voornamelijk heel moe dat de meerderheid zich aan moet passen aan een klein groepje welke het hardste schreeuwt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-23 17:27

Ookal heb je de behoefte niet uit te dragen dat je vrouw bent. De eigenschappen heb je gewoon wel. Grote oorbellen in doen bijv.

Net als dat een man vrouwlijke eigenschappen kan hebben en zich vrouw voeld. Alleen een piep hebben maakt niet dat hij/zij per se een man is, vind ik. Dat is net wat die persoon zelf wilt zijn.

Fijn dat die vrijheid er is te kunnen kiezen *\o/* en dat het gemakkelijker gemaakt wordt die rotpiep dan te verwijderen

AnnoNiemand

Berichten: 938
Geregistreerd: 16-05-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-23 17:29

Captain schreef:
Ik sta er hetzelfde in als jij. Ik word voornamelijk heel moe dat de meerderheid zich aan moet passen aan een klein groepje welke het hardste schreeuwt.

Eens. Ik word er zo moe van. Ik ben gewoon een vrouw. Klaar. Laatst hoorde ik dat je dan cisvrouw (oid) bent. Hou op zeg. Ik ben gewoon een VROUW. En nou kappen.

StalNollie

Berichten: 9251
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-23 17:31

Je word geboren met een vagina of een penis. Dus het feit is dat je word geboren als jongen of meisje. Dat je je later anders voelt prima. Maar we slaan wel enorm door.

Las laatst een stuk dat of we in de klas nog wel jongens en meisjes kunnen zeggen. Als zijnde opening van de ochtend bijv.

Jongens en meisjes zitten we gaan beginnen met de les.. serieus gaan we dit nu ook aanpassen

Nee stop we gaan te ver, veelste ver

Cchanny

Berichten: 8894
Geregistreerd: 21-09-09
Woonplaats: Noord-Holland.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-23 17:33

Captain schreef:
Ik sta er hetzelfde in als jij. Ik word voornamelijk heel moe dat de meerderheid zich aan moet passen aan een klein groepje welke het hardste schreeuwt.

Zo sta ik er ook wel in. Alleen wist ik niet dat er zoveel genders waren. Ik hoorde laatst iets op de radio over 72 genders.

sammyvriend

Berichten: 2580
Geregistreerd: 17-01-07

Re: Gender-gate, slaan we niet een beetje door?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-23 17:35

Voor degenen die frustratie voelen bij het 'moeten aanpassen'. Waar worden jullie specifiek moe van? Want aanpassen alleen kost geen moeite, het kost pas moeite (lijkt mij?) als je erop inlevert. En waar leveren jullie dan op in?

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Berichten: 3032
Geregistreerd: 15-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-23 17:36

"Laat ik voorop stellen 0.0 problemen te hebben met wie dan ook, ongeacht geslacht, uiterlijk, seksuele voorkeur etc maar ik vraag me zo langzamerhand wel af... waarom?"

Blijkbaar wel anders open je geen topic. Zou het voor je geen optie zijn om een avondje bij het COC bij te wonen? Misschien een paar mensen aan spreken die zich tussen man en vrouw in voelen? Meestal helpt het om iemand in irl te spreken. En laat je niet foppen door internet. Zoveel social media outlets met clickbait zooi. Tuurlijk komen de meest schreeuwende en extreme(en vaak neppe) gevallen dan naar voren. Lekker negeren.

Daarnaast is er een grote groep mensen die biologisch beide kenmerken hebben. Moeten die dan van jou kiezen wat ze zijn? Daar ben ik dan benieuwd naar hoe iemand die alleen binair kijkt daar in staat. Er zijn meedere culturen waarbij intersekse/nonbinaire mensen gewoon een geaccepteerd deel uitmaken van de samenleving.

tengeltje11
Berichten: 7186
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-23 17:38

Het slaat idd door.

Hier hoorde ik ook een discussie over moeder- en Vaderdag afschaffen omdat sommige kinderen dus niet meer standaard een vader en een moeder hebben, dus wordt het ouderdag…. Belachelijk, en wat dan met ouder-loze kids?

We slaan idd door.
Van mij mag iedereen gewoon zijn wat hij wil, maar daar moet heel de maatschappij zich niet naar aanpassen.

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Berichten: 3032
Geregistreerd: 15-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-23 17:39

AnnoNiemand schreef:
Captain schreef:
Ik sta er hetzelfde in als jij. Ik word voornamelijk heel moe dat de meerderheid zich aan moet passen aan een klein groepje welke het hardste schreeuwt.

Eens. Ik word er zo moe van. Ik ben gewoon een vrouw. Klaar. Laatst hoorde ik dat je dan cisvrouw (oid) bent. Hou op zeg. Ik ben gewoon een VROUW. En nou kappen.

Cis betekend alleen je bent geboren als vrouw en je voelt je vrouw of te wel je bent gewoon vrouw. Niks geks of aparts alleen een verduidelijking

Wildgirl

Berichten: 11683
Geregistreerd: 14-11-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-23 17:42

Evamarie schreef:
Ookal heb je de behoefte niet uit te dragen dat je vrouw bent. De eigenschappen heb je gewoon wel. Grote oorbellen in doen bijv.

Net als dat een man vrouwlijke eigenschappen kan hebben en zich vrouw voeld. Alleen een piep hebben maakt niet dat hij/zij per se een man is, vind ik. Dat is net wat die persoon zelf wilt zijn.

Fijn dat die vrijheid er is te kunnen kiezen *\o/* en dat het gemakkelijker gemaakt wordt die rotpiep dan te verwijderen


Dat ben ik ook helemaal met je eens en dat maakt me ook allemaal niet uit echter, ik ken geen enkele man die oorbellen en een jurkje draagt en daar niet 'overdreven' mee om gaat.
Waar ik me soms aan stoor is niet het 'man op hoge hakken' verhaal maar de manier waaróp.

Ik heb in mijn vriendenkring een lesbisch en homostel, het homostel is heel relaxt en heeft net zo min de behoefte zich te profileren als dat ik dat heb. Het lesbische stel doen dit wel. Tot in het extreme. Toen hun dochter geboren werd en ik met een kraamcadeau kwam(waarbij ik rekening hield met zo neutraal mogelijk) was het tóch nog te meisjesachtig en mocht ik het weer meenemen.
Dat heeft me gekwetst. We hebben dit uitgesproken maar ik bemerk dat we enorm ver uit elkaar liggen op dit onderwerp dus ik vermijd dat in gesprekken.

Ik heb daar moeite mee soms/ het doet me verdriet.

@speedfiets, maar waarom die verduidelijking? Dat is toch niet nodig? Waarom moet alles een label hebben?

Soepblik
Berichten: 1184
Geregistreerd: 26-01-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-23 17:42

Ik heb moeite noch last van wie dan ook. Iedereen moet absoluut doen wat goed voor diegene is en waar diegene zich fijn bij voelt. Geweldig dat de maatschappij eindelijk toebeweegt naar een plek waar dat mogelijk is.

Wel vind ik dat er enorm veel nadruk op gender ligt. Als ik later kinderen krijg, zal het me echt een zorg zijn of die zich meisje, jongetje of alles daartussenin voelt en wordt. Zolang m'n kind maar gelukkig is en zich geaccepteerd voelt. Maar, je bent zoveel meer dan je gender. Het is in mijn ogen maar zo'n ongelofelijk klein deel van wie je bent en wat je allemaal kan, wil, te bieden hebt of waar je van droomt. Dat ik er soms moeite mee heb is overdreven; het is niet iets waar ik van wakker lig. Want nogmaals, iedereen moet precies dat doen waar diegene zich goed bij voelt. Maar ik vind het in veel gevallen zonde dat het soms lijkt alsof gender alle andere mooie eigenschappen overstemt.

Maarja. Wie ben ik om wat te vinden van een ander. Dat dan ook weer.

Ibbel

Berichten: 49325
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-23 17:45

Ik denk dat je onderschat hoe groot de groep is. Het is geen kleine groep schreeuwers.
Van veel diersoorten is ondertussen bekend dat zo'n 10% 'gay' is. Je mag denk ik best aannemen dat ook diersoort mens minimaal 10% 'afwijkt' van wat we cultureel bepaald 'de norm' hebben gemaakt.

Bij je geboorte heb je meestal heel simpel een XX of een XY set chromosomen. Maar daar begint het al: er zijn ook XXY, XXX, X- (Y- is niet levensvatbaar) en andere chromosomale varianten. Het ís niet zwart-wit, je bent man of vrouw. Je hebt een set chromosomen die mééstal bepalen wat je uiterlijke kenmerken zijn en ook niet altijd, omgevingsfactoren en hormonale verstoringen tijdens de zwangerschap kunnen daar ook nog eens rare dingen mee doen.

Maar dan heb je het in principe over sekse. En sekse is heel wat anders dan gender.
Die sekse vertoont dus sowieso al variatie, dus met alleen XX of XY ben je er al niet. Daar bovenop heb je dus ook nog gender.

En om dan tamelijk bot te zeggen, deal with it, je bent man of vrouw, je hebt een penis of een vagina is ontzettend kwetsend voor mensen die voelen dat ze qua gender niet matchen met de lichamelijke uitvoering die ze hebben meegekregen.

En ik denk dat ze daarom zo 'roeptoeteren'. Niet om te benadrukken, maar om te voorkomen dat ze (soms onbedoeld) gekwetst worden.

Als de norm is dat paardenvlees wordt gegeten, en jij bent een paardenliefhebber, dan leg je daar toch ook de nadruk op, om te voorkomen dat je paardenvlees door de strot wordt geduw onder het mom: het is vlees, deal with it?
Laatst bijgewerkt door Ibbel op 17-05-23 17:46, in het totaal 1 keer bewerkt

linnnh

Berichten: 4180
Geregistreerd: 30-05-07
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-23 17:45

Fijn voor jou, dat je een hetero vrouw bent. Ik snap dat het daarom ook moeilijk is voor je om te begrijpen dat er 100 vormen zijn, omdat je er zelf niet mee te maken hebt. Jij hoeft je in onze samenleving etc niet aan te passen als (witte) hetero vrouw en wordt geaccepteerd hoe je bent. Probeer je te verplaatsen in hoe een niet witte, niet hetero, niet binaire persoon zich voelt, als er continue mensen zijn die vinden dat diens gevoel of manier van uiten aanstellerij/schreeuw om aandacht/onzekerheid is.

Met alle respect, maar mensen zoals jij zijn de reden dat er nog veel harder geroepen moet worden door de kleine groep die zich anders voelt dan de norm.

Lieser
Berichten: 1618
Geregistreerd: 15-03-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-23 17:50

Captain schreef:
Ik sta er hetzelfde in als jij. Ik word voornamelijk heel moe dat de meerderheid zich aan moet passen aan een klein groepje welke het hardste schreeuwt.

Hoezo moet jij je aanpassen dan?

mariettek

Berichten: 1705
Geregistreerd: 25-02-06
Woonplaats: Ermelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-23 17:50

Een beetje inlevingsvermogen zou bij veel mensen soms prettig zijn.

Fijn dat jij geen reden ziet om meer smaken te zien dan man of vrouw.

Maar waarom mogen anderen hier niet anders over denken? Is jouw mening belangrijker dan die van een ander?

Wildgirl

Berichten: 11683
Geregistreerd: 14-11-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-23 17:51

speedfiets_2 schreef:
"Laat ik voorop stellen 0.0 problemen te hebben met wie dan ook, ongeacht geslacht, uiterlijk, seksuele voorkeur etc maar ik vraag me zo langzamerhand wel af... waarom?"

Blijkbaar wel anders open je geen topic. Zou het voor je geen optie zijn om een avondje bij het COC bij te wonen? Misschien een paar mensen aan spreken die zich tussen man en vrouw in voelen? Meestal helpt het om iemand in irl te spreken. En laat je niet foppen door internet. Zoveel social media outlets met clickbait zooi. Tuurlijk komen de meest schreeuwende en extreme(en vaak neppe) gevallen dan naar voren. Lekker negeren.

Daarnaast is er een grote groep mensen die biologisch beide kenmerken hebben. Moeten die dan van jou kiezen wat ze zijn? Daar ben ik dan benieuwd naar hoe iemand die alleen binair kijkt daar in staat. Er zijn meedere culturen waarbij intersekse/nonbinaire mensen gewoon een geaccepteerd deel uitmaken van de samenleving.


Nu ga je te kort door de bocht.
Ik accepteer iedereen zoals hij/zij/whatever wil zijn c.q is. Waar ik moeite mee heb is het opgedrongen stukje.
Wanneer jij jezelf als nonbinaire transman neerzet is dat best. Maar, verwacht niet dat ik in jouw normering/hokjesgeest mee ga. Voor mij ben je een man. Accepteer en respecteer ik je niet? Jazeker wel maar laat mij mijn eigen criteria hanteren.
Niemand hoeft van mij te kiezen of mijn criteria te volgen. Zolang deze maar wel geaccepteerd worden.

Waar ik wel moeite mee heb is de enorme aandacht die hieraan geschonken wordt. Op mijn waarom vraag binnen de community kreeg ik het antwoord: "omdat het nodig is, wij stoppen niet voordat de hele wereld dit als normaal en standaard beschouwt".
Dat geeft mij een red flag.

Soepblik
Berichten: 1184
Geregistreerd: 26-01-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-23 17:51

linnnh schreef:
Fijn voor jou, dat je een hetero vrouw bent. Ik snap dat het daarom ook moeilijk is voor je om te begrijpen dat er 100 vormen zijn, omdat je er zelf niet mee te maken hebt. Jij hoeft je in onze samenleving etc niet aan te passen als (witte) hetero vrouw en wordt geaccepteerd hoe je bent. Probeer je te verplaatsen in hoe een niet witte, niet hetero, niet binaire persoon zich voelt, als er continue mensen zijn die vinden dat diens gevoel of manier van uiten aanstellerij/schreeuw om aandacht/onzekerheid is.

Met alle respect, maar mensen zoals jij zijn de reden dat er nog veel harder geroepen moet worden door de kleine groep die zich anders voelt dan de norm.



Ondanks dat ik je frustratie over dit soort (helaas veel) gevallen erg goed begrijp; dit heeft geen zin. Het doel is om de "moeilijke groep" (zo zal ik het maar even noemen) te bewegen tot acceptatie van lhbtiq+, en met een redelijk felle reactie als deze, hoe begrijpelijk ook, bereik je het tegenovergestelde. Dat is zonde van de energie, en we raken daardoor alleen maar verder van ons doel af.

Vraag je af: waarom wil deze groep niet veranderen. Veroordeel niet, maar toon empathie, ondanks dat het heel lastig is om dat op te brengen voor een mening zo afwijkend als die van jou. En bekijk dan op wat voor manier de moeilijke groep wel tot reden vatbaar is. Alleen dan kan je iemand veranderen.

Andersom geldt uiteraard precies hetzelfde. Luister naar elkaar, toon empathie. Aan miscommunicatie hebben we niets.

Wildgirl

Berichten: 11683
Geregistreerd: 14-11-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-23 17:53

mariettek schreef:
Een beetje inlevingsvermogen zou bij veel mensen soms prettig zijn.

Fijn dat jij geen reden ziet om meer smaken te zien dan man of vrouw.

Maar waarom mogen anderen hier niet anders over denken? Is jouw mening belangrijker dan die van een ander?


Lezen is ook een vak ;)
Natuurlijk is mijn mening niet leidend echter, er zit een verschil in verschillende meningen hebben c.q hier de nadruk op gaan leggen. Ik doe dat niet en verwacht dit ook van een ander niet.

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Berichten: 3032
Geregistreerd: 15-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-23 17:53

"@speedfiets, maar waarom die verduidelijking? Dat is toch niet nodig? Waarom moet alles een label hebben?"

Als jij voor jouzelf geen behoefte aan hebt is dat toch prima? Der is geen moet. Sommige vinden het gewoon fijn een label voor herkenbaarheid. Makkelijker andere te herkennen

Tango1979

Berichten: 2539
Geregistreerd: 21-08-09
Woonplaats: Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-23 17:54

linnnh schreef:
Fijn voor jou, dat je een hetero vrouw bent. Ik snap dat het daarom ook moeilijk is voor je om te begrijpen dat er 100 vormen zijn, omdat je er zelf niet mee te maken hebt. Jij hoeft je in onze samenleving etc niet aan te passen als (witte) hetero vrouw en wordt geaccepteerd hoe je bent. Probeer je te verplaatsen in hoe een niet witte, niet hetero, niet binaire persoon zich voelt, als er continue mensen zijn die vinden dat diens gevoel of manier van uiten aanstellerij/schreeuw om aandacht/onzekerheid is.

Met alle respect, maar mensen zoals jij zijn de reden dat er nog veel harder geroepen moet worden door de kleine groep die zich anders voelt dan de norm.


Mooie post!

Waarom zou je er een probleem mee hebben? Het aandacht trekken noemen? Waarom heb je er last van?

Ik ben een cis vrouw, hetero seksueel en blank, dus veel makkelijker kan het niet (tenzij ik een man was).

Het is niet aan mij om te oordelen hoe een ander zich voelt. Ik pas me met alle liefde aan, dat kost mij toch niks. Ik probeer rekening te houden met de wensen van een ander. En vooral niet weg te kijken van hoe anderen "anders" worden behandeld.

Wildgirl

Berichten: 11683
Geregistreerd: 14-11-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-23 17:56

linnnh schreef:
Fijn voor jou, dat je een hetero vrouw bent. Ik snap dat het daarom ook moeilijk is voor je om te begrijpen dat er 100 vormen zijn, omdat je er zelf niet mee te maken hebt. Jij hoeft je in onze samenleving etc niet aan te passen als (witte) hetero vrouw en wordt geaccepteerd hoe je bent. Probeer je te verplaatsen in hoe een niet witte, niet hetero, niet binaire persoon zich voelt, als er continue mensen zijn die vinden dat diens gevoel of manier van uiten aanstellerij/schreeuw om aandacht/onzekerheid is.

Met alle respect, maar mensen zoals jij zijn de reden dat er nog veel harder geroepen moet worden door de kleine groep die zich anders voelt dan de norm.


Ik moet me zeker wel aanpassen en ik wordt regelmatig niet geaccepteerd zoals ik ben omdat ik te dik ben en onder de tattoos zit.
Je moest eens weten hoeveel scheve gezichten dat geeft.
Ik probeer me er ook zeker in te verplaatsen en vraag en informeer er op los maar ik krijg nooit een sluitend antwoord.
Daarnaast, aanhakend op jouw laatste alinea; waarom zou je harder gaan roepen?
Waarom zou je niet accepteren dat er mensen zijn die je niet leuk vinden?

Ibbel

Berichten: 49325
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-23 17:56

Wildgirl schreef:
Maar, verwacht niet dat ik in jouw normering/hokjesgeest mee ga. Voor mij ben je een man. Accepteer en respecteer ik je niet? Jazeker wel maar laat mij mijn eigen criteria hanteren.
Niemand hoeft van mij te kiezen of mijn criteria te volgen. Zolang deze maar wel geaccepteerd worden.


Jij hanteert zelf hokjes maar zegt niet mee te gaan in de hokjesgeest van een ander? Waarom moet die ander wel jouw hokjes accepteren?

Iemand die zich geen man voelt, maar volgens z'n chromosomen wel een man is, noem jij een man, wánt chromosomaal is die dat, en jouw definitie heeft-ie maar te pikken?

Da's dan weinig inlevend...

Needje

Berichten: 19216
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-23 17:59

Dat hele woke gedoe is imo één grote sekte. :=

En ja, we slaan door imo!