Mud masters

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

leeslampje

Mud masters

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-23 08:53

In september doe ik mee aan de 6km van Mud Masters in Biddinghuizen, en ik ben vast niet de enige Bokker!

Het is voor mij de eerste keer. Ik heb wel ervaring met hardlopen, maar dat is natuurlijk niet echt te vergelijken.

Zijn er meer bokkers die mee doen? Misschien leuk om de voorpret, tips en voorbereiding hier te delen met elkaar :))

Supervixen

Re: Mud masters

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-23 08:55

Ik doe niet mee, maar heb wel eens de mudmasters gedaan, maar ook een aantal strong vikings en spartan races.

Heb je een beetje kracht in je armen? Dat mis ik namelijk zelf best wel en dat maakt sommige obstakels wat lastig.

leeslampje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-23 09:14

Ik doe een paar jaar krachttraining dus ik heb wel een aardige basis qua spierkracht. Maar nog wel (te) weinig in mijn armen, die zijn mijn zwakke plek. Monkey bars zijn mijn nachtmerrie...

Mijn personal trainer heeft veel van dit soort runs gedaan. En hij is nu al bezig met het maken van een nieuw trainingsprogramma voor mij voor de komende maanden, om specifiek voor de obstakels te trainen :') Dus hopelijk verbetert dat nog wat.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-23 09:17

Mudruns zijn sowieso vooral voor de fun. Wil iets niet, dan is het jammer dan :D Vies word je toch wel. Op youtube zijn ook wel het e.a. aan techniekfilmpjes te vinden en hoe je ervoor kan trainen: https://www.youtube.com/watch?v=_QTQEw1b_-U

(zelf survivalrunner en daarnaast heel wat obstakelruns gedaan voor de leuk)

Maar vooral: heel veel plezier!

Stampeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-23 09:43

Leuk!
Ik overweeg de family edition met mijn 5 jarige te doen. Vooral voor de lol want ben echt niet sportief en 5 is natuurlijk best jong.

leeslampje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-23 11:26

Dank voor het linkje Winged. Leuk om zulke enthousiaste reacties te horen.

@ stampeltje: lijkt me leuk om zoiets met je kind te doen. Had ik als kind vroeger in ieder geval fantastisch gevonden! Wat houd je nog tegen?

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-23 06:44

Ik heb jaren geleden wat MM's gevrijwilligt ter voorbereiding en in 2016 Biddinghuizen meegedaan.
Begin 2017 nog een Strong Sister's run gelopen.

Vond het beide keren echt geweldig, zelfs als je alleen loopt helpen mensen je door/ over/ onder een hindernis en moedigen je aan.

Was alleen wel bont en blauw en bij de Sister's run moesten we door zo'n ranzig slootje.
Die kleding kan je dus mooi weggooien, geur is er niet uit te krijgen.

En inderdaad, train ook je armen mee, die ga je echt nodig hebben.

Veel plezier.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-23 22:46

Ik doe ook mee in Biddinghuizen, maar dan de 12 km. We gaan met het team van mijn Personal Trainer, de meeste dingen red ik wel, maar door gebrek aan kracht in mijn handen zal de monkeybar een haast onmogelijk onderdeel worden en ik zie er niet naar uit om onder stroom gezet te worden := maar de rest van de obstakels lijken mij heel leuk ik ga met een stel zeer grote sportieve kerels die mij zo een muur over gooien dus ik heb er vooral veel zin in! Duurlopen is geen probleem, de conditie is er wel al verwacht ik wel echt kapot te gaan, maar het wordt leuk.

Begin september ga ik met mijn dochter van 10 de kindermudrun doen in Lelystad van 5 km. Dat wordt hoe dan ook lachen.