Helaas ben ik sinds augustus 2021 ‘druk’ geweest met een abces en een hardnekkige fistel op een ongunstige plek. De eerste operatie was in die maand en er volgden nog vier operaties in november 2021, in mei en december 2022 en in maart van 2023. Bij alle operaties ging ik onder volledige narcose. De eerste vier operaties waren niet zo pittig en herstel ging dan ook binnen enkele weken. Tussendoor heb ik nog twee keer corona en een keer behoorlijk de griep gehad. De laatste operatie was een grotere operatie die gepaard ging met meer pijn en langer thuis zitten. Bijna twee maand later ben ik echter nog láng niet op het energieniveau van voor de operatie. De wond is nog niet volledig genezen en ik heb nog dagelijks last/lichte pijn en lichte pijnstillers (paracetamol en ibuprofen).
Ik werk wel weer volledig, maar daarnaast heb ik weinig energie voor alles daar omheen. Soms voel ik wel energie (al lijkt dit soms meer adrenaline), maar dat wordt altijd gevolgd door een enooooorme energiedip. Dan word ik binnen een paar minuten onwijs moe, zo erg dat ik het bijvoorbeeld amper op kan brengen tanden te gaan poetsen. Meestal ben ik na mezelf douchen en aankleden al in een energiedip en sleep ik mezelf door overige taken die ik nog moet doen. Op mijn werk gaat het wel prima, daar functioneer ik gewoon, al voel ik daar ook verminderd energie. Goed om te weten dat ik onregelmatig werk (ook nachtdiensten) in een beroep waarbij ik niet fysiek hoef te zijn. De onregelmatigheid zal niet helpen in het herstel.
Heeft iemand ervaring met zo’n verandering in energie na een operatie? De afgelopen ruim anderhalf jaar heeft mijn lichaam best pittig te verduren gehad met alle operaties en drie keer flink ziek zijn, maar het lijkt nu echt lang nodig te hebben voor herstel. Aankomende maandag heb ik een afspraak in het ziekenhuis en zal ik dit ook bespreken, maar voor die tijd ben ik benieuwd maar ervaringen en/of tips.
Alvast onwijs bedankt!