Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
pien_2010 schreef:Klopt Lithya. Ik krijg een kroon op mijn implantaat. Mijn kies die rot was is getrokken, er is qat kunstbot in de kaak erbij gedaan na het trekken, daarna implantaat geplaatst na bepaalde tijd. En nu weer 3 maanden wachten tot juni .
Lithya schreef:pien_2010 schreef:Klopt Lithya. Ik krijg een kroon op mijn implantaat. Mijn kies die rot was is getrokken, er is qat kunstbot in de kaak erbij gedaan na het trekken, daarna implantaat geplaatst na bepaalde tijd. En nu weer 3 maanden wachten tot juni .
Er wordt ook immediaat geïmplanteerd. Dat is het kies eruit, implantaat erin. Dan blijft het bot mooier behouden, eindresultaat is mooier, maar een keer in ingreep en minder wachttijd.
Marigo schreef:Dank voor het delen van jullie ervaringen! Geeft al wat inzicht.
Persoonlijk vind ik een implantaat nog wel spannend met de ingreep die nodig is: pin in het kaakbot. @Pien, dat is jou dus reuze meegevallen? Hoe lang is het echt pijnlijk geweest na de plaatsing?
Een brug is denk ik geopperd omdat beide kiezen die aangetast moeten worden grote vullingen hebben. Al lees ik dat een brug ook esthetisch minder mooi is, drukpijn kan geven en grotere kans geeft op botverlies.
Zucht…helaas kan ik het ook niet zo laten. Het gat is net zichtbaar als ik lach en ik mis kracht met kauwen.
Morrie schreef:ik mis boven 4 kiezen (en 1 verstandskies) en onder 2 verstandskiezen (nr. 4 zit ergens ver in m'n kaak verstopt) en ik laat er vooralsnog niets inzetten. Ik heb vreselijke tandartsangst (doktersangst in het algemeen) en krijg echt paniekaanvallen als ik er alleen maar aan denk.
Als de ene kies linksboven er ook uit moet, heb ik echt een probleem, maar dat zie ik dan wel weer. Ik kan me prima redden zo
Morrie schreef:ik mis boven 4 kiezen (en 1 verstandskies) en onder 2 verstandskiezen (nr. 4 zit ergens ver in m'n kaak verstopt) en ik laat er vooralsnog niets inzetten. Ik heb vreselijke tandartsangst (doktersangst in het algemeen) en krijg echt paniekaanvallen als ik er alleen maar aan denk.
Als de ene kies linksboven er ook uit moet, heb ik echt een probleem, maar dat zie ik dan wel weer. Ik kan me prima redden zo
Winged schreef:volgens mij hebben wij elkaar in het coronapriktopic regelmatig ondersteund. En ik kan zeggen: de coronaprik vond ik op gevoelsmatig vlak erger dan het zetten van een implantaat.
Maar: Als je echt zoveel angst hebt voor een tandarts en je mist het één en ander wat mogelijk een kauwprobleem gaat geven: Is een (deels) kunstgebit dan niet wat? Een klein plaatje op de plek van de kiezen?