Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Ibbel schreef:Ik mis de orthopeed in je lijstje.
Cowgirl schreef:Bij de orthopeed ben ik nog niet geweest. Ik heb altijd wel aangegeven dat ik een lengte verschil voel maar behalve door de podoloog is dat nooit bevestigd.
Citaat:Bij de podoloog heb ik steunzolen gekregen en daar een tijd mee gelopen maar ook dit was maar een tijdelijke oplossing. Na bezoek van de chiropractor heb ik de steunzolen niet 'nodig'.
Janneke2 schreef:Cowgirl schreef:Bij de orthopeed ben ik nog niet geweest. Ik heb altijd wel aangegeven dat ik een lengte verschil voel maar behalve door de podoloog is dat nooit bevestigd.
Kleine 'instinker' mbt beenlengteverschil:
het kan een kwestie van een gewrongen bekken zijn.
Bijvoorbeeld door/na een val:
in één of beide SI gewrichten kan het zo zijn dat bijvoorbeeld je linkerzitbot naar voor komt te staan en je linkerbovenrand wat naar achter, eventueel aangevuld met je rechterzitbot wat naar achter en de linkerbovenrand naar voor.
Je beide benen zijn dan op zichzelf gesproken nog steeds precies even lang -
maar omdat je bekken gewrongen is, staan je heupkommen niet op gelijke hoogte.Citaat:Bij de podoloog heb ik steunzolen gekregen en daar een tijd mee gelopen maar ook dit was maar een tijdelijke oplossing. Na bezoek van de chiropractor heb ik de steunzolen niet 'nodig'.
Hmmm - heb je een idee hoe dit in elkaar zit?
Beide manieren werken wel, en werken kennelijk op hetzelfde in - maar wat gebeurt er nou precies...???
Cowgirl schreef:Bij de orthopeed ben ik nog niet geweest. Ik heb altijd wel aangegeven dat ik een lengte verschil voel maar behalve door de podoloog is dat nooit bevestigd.
Citaat:Kleine 'instinker' mbt beenlengteverschil:
het kan een kwestie van een gewrongen bekken zijn.
Bijvoorbeeld door/na een val:
in één of beide SI gewrichten kan het zo zijn dat bijvoorbeeld je linkerzitbot naar voor komt te staan en je linkerbovenrand wat naar achter, eventueel aangevuld met je rechterzitbot wat naar achter en de linkerbovenrand naar voor.
Je beide benen zijn dan op zichzelf gesproken nog steeds precies even lang -
maar omdat je bekken gewrongen is, staan je heupkommen niet op gelijke hoogte.
Citaat:En hoe los je zo’n “gewrongen bekken” dan op? Of wie kan je daarbij helpen?
Marije_jiplover schreef:Eerste aan wie ik denk is Jannet van https://www.Ruiterfysio.nl
Ze zit alleen niet echt bij je in de buurt, nl in Kootwijkerbroek.
Die kijkt altijd naar het hele lichaam voor ze begint met behandelen.
Ik kwam voor scheefheid in m'n bekken/heupen, dat bleek te komen door een iets geblokkeerde enkel.
Inmiddels ga ik alleen nog maar naar haar met klachten aan mijn lijf.
In januari had ik een auto ongeluk waarbij ik was gaan spinnen.
In het ziekenhuis helemaal nagekeken en er was niks kapot.
Maar ik was dus wel helemaal scheef ingedraaid in de richting van de spin. Wat ik onder andere merkte aan mijn paard, die mij aangaf dat ik tegenstrijdige (zit)hulpen aan hem gaf.
Met een aantal behandelingen door Jannet ben ik weer "terug gedraaid" of te wel, weer recht gezet.
Plonspony schreef:Marije_jiplover schreef:Eerste aan wie ik denk is Jannet van https://www.Ruiterfysio.nl
Ze zit alleen niet echt bij je in de buurt, nl in Kootwijkerbroek.
Die kijkt altijd naar het hele lichaam voor ze begint met behandelen.
Ik kwam voor scheefheid in m'n bekken/heupen, dat bleek te komen door een iets geblokkeerde enkel.
Inmiddels ga ik alleen nog maar naar haar met klachten aan mijn lijf.
In januari had ik een auto ongeluk waarbij ik was gaan spinnen.
In het ziekenhuis helemaal nagekeken en er was niks kapot.
Maar ik was dus wel helemaal scheef ingedraaid in de richting van de spin. Wat ik onder andere merkte aan mijn paard, die mij aangaf dat ik tegenstrijdige (zit)hulpen aan hem gaf.
Met een aantal behandelingen door Jannet ben ik weer "terug gedraaid" of te wel, weer recht gezet.
Hier sluit ik me volledig bij aan!
Ik ben bijna 3 maanden geleden van mijn paard gevallen en heb daarbij mijn heiligbeen gebroken s3-s4. Ik liep al bij Jannet 3 a 4 keer per jaar voor regulier onderhoud. Ooit terecht gekomen omdat ik niet meer lekker mee naar links kon indraaien met paardrijden. Toen bleek ik van top tot teen geblokkeerd te zitten in mijn lichaam, Jannet heeft dat in 4 of 5 behandelingen stap voor stap verholpen.
Daarna ben ik dus zelf overgegaan op iedere 3 maanden, ik doe dat omdat ik dat zelf fijn vind.
Ik kom nu net terug van de eerste behandeling weer na mijn val, en ook daar weet ze me weer heel goed te helpen. Ik vind haar echt fantastisch, denkt ook verder dan alleen maar in standaard hokjes.
Mijn man, die erg sceptisch was, gaat inmiddels ook mee en is verholpen van zijn langdurige en alsmaar terugkerende blessure(s) met hardlopen.