Ben jij extra verzekerd

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

marleen_usar

Ben jij extra verzekerd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-23 19:14

Ik moest 95 euro aftikken en de vervolgafspraken zijn 45 euro bij de fysio. Heel eerlijk ik denk dat er genoeg mensen zijn die dit niet kunnen betalen als ze niet extra verzekerd zijn. Ik ben dus ook niet extra verzekerd.

Klis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-23 19:17

Ja, ik weet dat ik jaarlijks een aantal fysiobehandelingen nodig heb ivm hoofdpijnklachten die vanuit mijn nek komen. Ik heb dus heel bewust een aanvullend pakket met fysiobehandelingen. Daarentegen weet ik bijvoorbeeld ook dat ik bij de tandarts nooit wat heb en daar dus ook geen aanvullende verzekering voor (1x per jaar controle betalen weegt niet op tegen verzekering betalen).

Edit: ik heb overigens wel ook een tandongevallenverzekering. Dat kan anders ook een duur grapje worden met 1 stom ongeluk.
Laatst bijgewerkt door Klis op 01-05-23 19:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-23 19:17

Ik ben heel goed verzekerd.
Ik heb de basisverzekering van DSW met de TOP verzekering als aanvullend. Ik heb 27 fysiobehandelingen per jaar bijvoorbeeld.
Maar ook tandzorg is heel goed verzekerd.

Ik kom, mede doordat ik mijn eigen risico maandelijks betaal, nooit voor onvoorziene kosten.. heel erg fijn!

Grapje kost me wel ongeveer €187.50 pm en €37.50 pm...

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-23 19:19

Ik ben altijd aanvullend verzekerd gewoon omdat het maar 11€ meer was.
En ivm gehoorapparaat… maar ja ik heb een duur merk en de verzekering zegt als je die kan betalen dan heb je genoeg geld

Maar ik gebruik mijn fysio soms

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-23 19:20

Ja, ik ben heel uitgebreid verzekerd. Naast dat ik veel zorg nodig heb wordt het ook zowat verplicht. Bijna 200 euro per maand wat ook al lastig is.

20 fysio per jaar en dat is naast de behandelingen die ik vanuit basis krijg en maak ik meestal op. Daarnaast 500 euro tandarts en dat gaat helaas elk jaar op en zou zelfs meer moeten maar dat kan niet. En nog wat dingen die nodig zouden zijn maar niet vergoed worden dus wat ik niet doe.
Laatst bijgewerkt door MyWishMax op 01-05-23 19:43, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-23 19:24

Nee, had wel altijd tandheelkunde en fysio, maar toen kon ik fysio via mijn werk doen (inmiddels ook niet meer) en ik gebruikte het allemaal toch nooit. Op zich wilde ik de verzekering wel houden.

Maar toen kwam 2022. Met een oorlog, energiecrisis en inflatie. Toen heb ik het karigste van het karigste genomen :') ( met wel een laag eigen risico, want die verbruik ik altijd).

Azmay

Re: Ben jij extra verzekerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-23 19:27

Ik kijk wat ik nodig denk te hebben en zorg dat mijn eigen risico zo laag mogelijk is.

Dit jaar dus extra verzekerd voor oa fysio en anticonceptie.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-23 19:34

Nee ik ben niet extra verzekerd. Heb dus maar paar fysio behandelingen als het nodig zou zijn.

Veraaaaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-23 19:38

Ik heb een extra dekking voor de fysio, ook voor hoofdpijn gerelateerde klachten uit mijn nek. Verder geen extra tandarts verzekering, mocht er wat moeten gebeuren betaal ik dat liever zelf, vorig jaar was dat €70.

Vind eigenlijk dat fysio en tandarts in de basis verzekering zou moeten zitten. Veel mensen stellen nu zorg uit, waardoor de de kosten uiteindelijk enorm zijn…

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-23 19:42

Hier de basis van de basis en ook nog het eigen risico op het hoogste. Living on the edge :))

Ga ook maar max 1x per jaar naar de tandarts want dat grapje kost me telkens 85 euro voor die 15 minuten dat ik binnen ben.

Nou heb ik verder ook geen klachten, ziektes of aandoeningen. Behalve allergieën waar ik medicatie voor heb, maar die zijn niet zo duur. Gemiddeld gebruik ik €40 eigen risico per jaar. Maar ik rijd wel paard, dus ik neem wel het risico dat ik mag dokken als de ambu een keer moet komen ;)

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-23 19:45

Ik ben extra verzekerd. Naast mijn gewone zorgverzekering ben ik verzekerd voor 9 fysio behandelingen per jaar, 200 euro bril of contactlens vergoeding en 450 euro tandzorg.
De 450 euro is echter al op...

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-23 19:48

Hier ook maar basis, eigen risico gewoon het wettelijke gezien medische toestanden. Ik ben ieder jaar mijn eigen risico kwijt.

Tandarts kan ik, tot mijn oom met pensioen gaat, gratis naar toe.

Ik ben hartpatiënt met verschillende problemen, muv medicatie (tot max. eigen risico dus) wordt alles gewoon vergoed.

Ik heb wel een bril, maar betaal dit wanneer nodig uit eigen zak.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-23 19:51

Ik heb weliswaar 6 fysio behandelingen in mijn pakket zitten.
Maar mijn fysio heeft geen contract met verzekeraars afgesloten (nog nooit geloof ik), dus ik moet altijd direct afrekenen en krijg achteraf ongeveer 60% terug.

Dat is uiteraard een keuze, deze fysio is het waard, zelfs al zou ik niets terugkrijgen blijf ik naar haar toe gaan.
Ik bezoek haar gemiddeld een keer of 4 per jaar, dit jaar ga ik de 6 zeker halen door een blessure.

Maar het zij zo.

Ik heb het pakket zo afgestemd, dat ik de pakketkosten zelf er wel uit heb, maar ook niet over verzekerd ben.
En soms moet ik dan wat bijleggen.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-23 19:53

Ik ben niet extra verzekerd. Heb de basisverzekering. Eigen risico staat op €385 gewoon. Betaal de tandarts zelf en mijn medicatie moet ik ook zelf betalen.

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-23 19:58

Ja ik ben extra verzekerd voor de fysio.
Ik heb 4,5 jaar met een hernia geleefd en met fysio dat kunnen pappen en nathouden. Uiteindelijk toch geopereerd. Inmiddels 6 maanden verder. Omdat ik een fysio met contract hebt vergoed de verzekering de eerste 20 behandelingen ook. De 18 behandelingen die in mijn pakket zitten blijven dus staan voor eventueel een andere aandoening.

Hiervoor had ik ook altijd al 9 behandelingen in mijn pakket zitten omdat je nooit weet of je het nodig hebt.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-23 20:35

Ik ging een aantal jaar om de week naar de fysio en 1 keer per maand naar een mensendieck therapeut. Ik had dus de hoogste aanvullende verzekering van DSW en had het alleen met de 2 keer fysio er al uit. Dan zat er nog veel meer bij waar ik gebruik van maakt.

Inmiddels heb ik mijn pakket verlaagd, maar nog steeds een goede dekking.

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-23 20:36

Ik heb letterlijk alles, gezien onze kleine bij mij op de verzekering staat. En die 40€ in de maand maakt ook niet zo’n verschil meer op die premie :+

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-23 20:56

Zeker ik heb 52 fysiobehandelingen per jaar voor copd en nog eens 18 extra voor andere dingen
En dat voor 15euro per maand

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-23 21:05

Hier aanvullend verzekerd. Voor de tandarts.
Iets met veel gaatjes :=

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-23 21:20

Hier aanvullende verzekering en tandarts al helemaal, maar daar ga ik dan ook vier keer per jaar naar toe.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-23 21:37

Marije_jiplover schreef:
Ik heb weliswaar 6 fysio behandelingen in mijn pakket zitten.
Maar mijn fysio heeft geen contract met verzekeraars afgesloten (nog nooit geloof ik), dus ik moet altijd direct afrekenen en krijg achteraf ongeveer 60% terug.

Dat is uiteraard een keuze, deze fysio is het waard, zelfs al zou ik niets terugkrijgen blijf ik naar haar toe gaan.
Ik bezoek haar gemiddeld een keer of 4 per jaar, dit jaar ga ik de 6 zeker halen door een blessure.

Maar het zij zo.

Ik heb het pakket zo afgestemd, dat ik de pakketkosten zelf er wel uit heb, maar ook niet over verzekerd ben.
En soms moet ik dan wat bijleggen.

Mijn verzekering vergoedt niet gecontracteerde zorgverleners ook gewoon als die groep zorgverleners in mijn pakket zitten. Niet maar 60%.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-23 21:39

Ik heb alleen een aanvullende tandverzekering. Ik denk dat fysio me geen meerwaarde kan bieden door mijn eigen achtergrond en vaardigheden.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-23 21:40

Mochten je betaalde zorgkosten oplopen, kun je ze volgend jaar opvoeren bij de belastingaangifte. Er zit wel een drempel op wat aftrekbaar is.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-23 21:41

Echwel schreef:
Zeker ik heb 52 fysiobehandelingen per jaar voor copd en nog eens 18 extra voor andere dingen
En dat voor 15euro per maand

Chronische COPD hoef je niet voor te verzekeren, dat zit in de basis.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-23 21:42

Wat een prijzen. Mijn fysio is 35 euro.
Meestal ben je wel 20 minuten zoet. Nouja... Zoet.
Auw... :')

Ik heb 9 behandelingen.
Tand heb ik tot 150 euro.

Bril die ik niet meer. Kostte mij meer verzekering dan dekking.