Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
flooooo schreef:Hoogzwanger twee ribben breken klinkt sowieso vrij heftig! Ik weet dat het ziekenhuis hier prima voor open staat maar dat het uiteraard wel afhangt van een aantal factoren. Ben ook meer op zoek naar ervaringen, wat ik uiteindelijk kies is iets waar de gynaecoloog en ik achter moeten kunnen staan.
Linoleum, die volg ik, ga het meteen opzoeken!
Lois, die ga ik ook volgen.
Dank jullie wel. Meer ervaringen of informatie is zeker welkom.
verootjoo schreef:Ik denk dat je oxytocine bedoelt. Oxycontin is een pijnstiller.
Ik heb zelf bij de tweede gekozen voor nog een C-sectie.
Ken wel een aantal mensen die een VBAC hebben gedaan, meestal verloopt het prima en soms niet. Net als gewoon eigenlijk.
Hoe lang is je eerste geleden?
Sizzle schreef:Zelf maar 1 kind maar ik weet dat het vooral afhankelijk is van het soort snede. In jouw geval zal het gewoon een keurig geplaatst sneetje zijn. Bij spoed KS is het vaak niet zo keurig en dan raden ze er vanaf. In jouw geval zou ik vooral afgaan op de ervaringen van het desbetreffende ziekenhuis. Als ze het opperen dan betekend het waarschijnlijk dat ze ook ervaren verloskundigen hebben.
Zo zou ik een stuitgeboorte doen destijds aangezien het ziekenhuis meer dan voldoende ervaring had. Echter wilde kind niet komen dus werd het toch nog een ks.
flooooo schreef:verootjoo schreef:Ik denk dat je oxytocine bedoelt. Oxycontin is een pijnstiller.
Ik heb zelf bij de tweede gekozen voor nog een C-sectie.
Ken wel een aantal mensen die een VBAC hebben gedaan, meestal verloopt het prima en soms niet. Net als gewoon eigenlijk.
Hoe lang is je eerste geleden?
Hahaha oeps ja dat bedoel ik.![]()
Waarom toch de keuze voor weer een sectio bij de tweede? Beide een primaire?
Het is als de kleine komt 2.5 jaar geleden dat ik ben bevallen.
Laar_ schreef:@BabiiVeeraa mijn situatie is wel wat anders, maar ik heb rond week 23 het gesprek over de bevalling bij de gynaecoloog opgestart. Dat was wel wat aan de vroege kant maar gezien ik de 40 weken niet ga halen vond ze dat wel prima. Ik zou het gewoon eens aankaarten bij je volgende afspraak. Overigens kun je ook een preconceptioneel gesprek aanvragen om het over dat soort dingen te hebben. Weet niet of ze dat alleen bij bijzondere gevallen doen, maar je zou eens kunnen informeren.
BabiiVeeraa schreef:Laar_ schreef:@BabiiVeeraa mijn situatie is wel wat anders, maar ik heb rond week 23 het gesprek over de bevalling bij de gynaecoloog opgestart. Dat was wel wat aan de vroege kant maar gezien ik de 40 weken niet ga halen vond ze dat wel prima. Ik zou het gewoon eens aankaarten bij je volgende afspraak. Overigens kun je ook een preconceptioneel gesprek aanvragen om het over dat soort dingen te hebben. Weet niet of ze dat alleen bij bijzondere gevallen doen, maar je zou eens kunnen informeren.
Oh dat is goed om te weten!
Mijn schoonzus had bij de eerste ks wegens niet vorderende ontsluiting na 3 dagen inleiden. Bij de tweede had zij pas met 32 weken een gesprek bij de gyn over de bevalling, dat lijkt mij zo laat.. Maar je kan er dus zelf eerder naar vragen.