Ik brak 3 jaar geleden mijn kuitbeen, mensen vragen altijd wat ik heb want ik loop niet goed. Ik ben na dat ik uit het gips kwam bij de fysio geweest en later bij de osteopaat. Omdat ik dacht dat ik beenlengte verschil had heb ik ook mijn zooltjes na laten kijken. Ik heb geen beenlengte verschil, toen weer naar de osteopaat geweest en die vertelde dat mijn hamstring te kort is. Die moet ik oprekken zo dat het beter zou moeten gaan. Helaas gaat het eigenlijk steeds slechter, ik speel bij een Schotse folkband en bij een pipe en drumband en staan is echt niet te doen. Ik moet mijn been iets schuin naar voren zetten anders voel ik het heel erg in mijn onderrug aan de kant van dat been. De ochtend na het oefenen moet ik warmtepleisters op mijn rug doen vanwege de pijn. Nu merk ik dat ik zelf na een eindje lopen ook al veel pijn heb. Wat zouden jullie doen, terug naar de osteopaat of naar de fysio?
Waarschijnlijk wat uit de buurt voor je, maar ik kan je aanraden om eens contact op te nemen met The Bonesetters in Emmeloord. Zij kijken naar het totaalplaatje en hebben ook alle soorten behandelingen. Fysio, osteo, chiropractor, tit-tar. Mensen komen van ver voor een behandeling. Sinds kort houden ze nu en dan ook zitting in Amsterdam.
marleen_usar
Geplaatst door de TopicStarter: 27-04-23 11:50
Oke ik kom daar wel eens in de buurt dus op zich is dat een optie.
Vayo
Geplaatst: 27-04-23 11:52
Persoonlijk zou ik eerst naar de fysio gaan. Ik heb zelf in november mijn kuitbeen en enkel in het gewricht gebroken en heb veel baad gehad bij fysio. Ik liep ook lang anders, waardoor omgeving zag dat er “iets” was. Ik heb goed leren lopen bij de fysio. Liever korte stukjes goed belasten en correct bewegen dan langere afstanden en dan verkeerd gaan belasten. Ik heb daar ook gesport onder begeleiding. Dit maakt je bewuster van je lijf, je houding en (correcte) beweging. Tevens heeft de fysio alles op een verantwoorde manier opgerekt om zo te zorgen dat ik geleidelijk aan meer beweging in mijn been/voet kreeg.
Je zou evt ook de orthopeed er nog eens naar kunnen laten kijken. Misschien is er iets over het hoofd gezien destijds of heb je andere schade opgelopen in de tussentijd die je nu wijt aan die breuk.
Heb je wel eens gekeken naar de invloed van je brein op je klachten? Dokter Howard Schubiner vind ik een aanrader.
fransje23
Geplaatst: 27-04-23 13:41
Een fysio met een oefenzaal zodat je onder begeleiding de juiste spieren kunt trainen. Dit kunnen dingen zijn die door rustig trainen best opgelost of in ieder geval verbeterd kunnen worden.
'Het lid sinds een beenlengte verschul, maar is het niet' - dat kan een gewrongen bekken zijn.
Dwz dat je bekken gedraaid is in waarschijnlijk beide SI gewrichten. Bijvoorbeeld je linkerzitbot naar voor en je bovenste heupbot rechts naar achter. Het effect van deze 'wring' is, dat beide heupkommen en -koppen niet op dezelfde hoogte staan, wat dus maakt dat één been langer lijkt.
Iedere goede 'manueel geschoolde' therapeut kan vaststellen of het zo is, en zo ja het oplossen.