Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Linnie050 schreef:Pas een lifestyl change gevolgd voor het afvallen.
Je merkt dat je steeds in dezelfde val kuilen valt.
Jezelf leren kennen.
Je verleden, je situatie thuis als kind.
Uit je comfort zone.
Discipline opbouwen
Eigenwaarde ontwikkelen
Uitstel gedrag
Sodera schreef:Ik lees ook graag mee, heb ook wel zo mijn dingetjes.
Kiomiamigo, dit is dus precies zo'n reactie waar ik iig helemaal niks mee kan.... Sorry...
In verbinding komen met je traumas? Ja heel leuk hoor, maar hoe dan???
Je ziet ook op social media verschillende mensen "inner work" doen en journalling (noem dat gewoon een dagboek bijhouden) en dan denk ik, ja maar wat ga je daar in godsnaam opschrijven dan?
Ik weet zeker dat het me positief gaat helpen, maar alle populaire uitspraken en namen geven bij mij vooral heel veel allergie. Ik kan niet zo goed tegen van die wazige uitspraken, alles is een trauma etc. Iedereen die zichzelf coach mag noemen, helpt daar ook niet bij.
Dat maakt dat ik het lastig vind om goed van slecht te onderscheiden.
Kiomiamigo, dit is dus precies zo'n reactie waar ik iig helemaal niks mee kan.... Sorry...
Citaat:Ik kan niet zo goed tegen van die wazige uitspraken, alles is een trauma etc. Iedereen die zichzelf coach mag noemen, helpt daar ook niet bij.
Je ziet ook op social media verschillende mensen "inner work" doen en journalling (noem dat gewoon een dagboek bijhouden) en dan denk ik, ja maar wat ga je daar in godsnaam opschrijven dan?
Ik weet zeker dat het me positief gaat helpen, maar alle populaire uitspraken en namen geven bij mij vooral heel veel allergie. Ik kan niet zo goed tegen van die wazige uitspraken, alles is een trauma etc. Iedereen die zichzelf coach mag noemen, helpt daar ook niet bij.
kiomiamigo schreef:In ons zitten allemaal kindsdelen die als kind emoties hebben gehad die ze niet konden verwerken (dat noemen wij therapeuten trauma's) dat kunnen grote dingen zijn, maar ook hele kleine.
Citaat:Op het moment dat wij als volwassenen geraakt worden, dan huilt er eigenlijk zon kindje in ons. Alleen wat wij doen of geleerd hebben (stel je niet aan, joh er is niks aan de hand, niet piepen etc, hier hebben onze overtuigingen, aangeleerde patronen en overlevingsmechanismes een rol in) is dat kindje de rug toe te keren en al helemaal niet te troosten.
Als je leert dat kindje in jezelf te troosten, groeit je zelfliefde, eigen waarde en zelfvertrouwen.
Linnie050 schreef:Nee geen idee.
Vandaar dat ik zat te denken hoe ga ik dit patroon doorbreken.
Elke keer op dot punt gaat het weer fout.
Dankjewel voor de tips!
Afleiding helpt vaak voor korte duur.
Je blijft er toch aandenken.
Soms sta ik weer bij de kast.
Toch weer dicht maar 5 minuten....![]()
![]()
Ik ben al meer eiwitten gaan eten voor de vulling.
Het is echt een patroon.