lotgenoten artrose handen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marisje76

lotgenoten artrose handen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-23 14:46

lieve allemaal

ik ben op zoek geweest naar dit soort topics maar ik kon ze niet vinden vandaar dat ik maar zelf een topic open.

al jaren heb ik wat last van mn handen als ik veel doe maar nooit echt aandacht aan geschonken want als ik met de activiteit stopte had ik meteen geen last meer. (bv crochetten of diamond painten of lang werken in de tuin)
tot een paar maanden geleden. ik had veel last van een dikke wijsvinger en pijn in mn pinkgewricht bij steunen op mn handen. en ik merkte dat ik mn duimen ging wegvouwen als ik iets moest optillen omdat dat teveel pijn deed, omdat ik aan de zijkant van mn bovenste gewrichtje op mn wijsvinger ook een bult had heb ik toch maar het besluit genomen om eens naar de huisarts te gaan.
een vervanger concludeerde op basis van mijn verhaal dat het artose was en dat ik 2 weken ibuprofen moest slikken voor de pijn. als ik last van mn handen bleef houden moest ik maar naar een handcentrum gaan.

helaas bood de ibu geen soelaas en heb ik niet afgewacht en meteen afspraak bij het handcentrum gemaakt, 6-8 weken wachtlijst.
gelukkig werd ik vorige week gebeld dat ze een uitvaller hadden en kon ik de dag erop terecht.
eigenlijk met weinig verwachting ging ik er naartoe, ja ik had verwacht dat ik wellicht een spalkje zou krijgen voor mn wijsvinger maar dat was het dan toch.

pfoeh...de diagnose viel me toch wel rauw op mn dak. het was een heel lijstje.
linkerhand: -artrose
-ook loopt bij mn pink bij gebruik mn strekpees van mn gewricht af
-wijsvinger, en aan die vinger ook een lichte
triggervinger. en idd botaangroei door artrose

rechterhand: -artrose
-ringvinger zakt te ver door in middelste gewricht

omdat niet alles tegelijk behandeld kan worden is er gekozen om eerst te behandelen waar ik het meeste last van heb. dus mijn wijsvinger en mn pink.
wijsvinger overdag een neopreen spalk en snacht s een harde spalk
voor mijn pink een brace waarbij het gewricht niet helemaal gestrekt of gebogen kan worden en mn pink en ringvinger aan elkaar zitten. dit is in ieder geval voor 6 weken.
over 2 weken gaat hij kijken of hij mijn rechter ringvinger ook kan doen maar eerst dit.

Afbeelding

Afbeelding

ik zat er helemaal doorheen, dit was echt slecht nieuws, ben 47... wil mijn handen graag nog lang gebruiken. maar goed ik besef ook dat ik nog helemaal in het begin sta met de behandeling en dat er nog veel mogelijk is.
ik ben linkshandg dus nu ben ik wel echt beperkt met die harde pinkspalk vooral.

het is een heel verhaal geworden,
ik zou het fijn vinden als mensen reageren die ook artrose hebben om zo bv wat tips uit te wisselen betreft voeding . medicatie, hulpmiddelen , gemoedstoestand etc. etc.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-23 19:34

Helaas hier ook een "gelukkige" artrose pootjes eigenaar. Kromme vingers inmiddels met niet al te beste motoriek en kracht. Gelukkig valt het kwa pijn met vlagen mee en met vlagen een drama met knakkende gewrichten en alles laten vallen. Zolang ik niet veel doe, niet veel type of klus is het te doen, maar iet te vaak te veel doen met de handen is gegarandeert "feest"

Handtherapie wel gehad ook braces maar heel veel helpen doet het niet. -O-

Wel al eerder braaf bijna dagelijks prutsen met lichte dingen. Kleuren, puzzelen, lego. Kleine repeterende bewegingen die de motoriek en soepelheid soort van op peil houden voor zover dat kan.

Mijn topic destijds geopend na de bevestiging van artrose

[MWS] Erge artrose in vingers, hoe verder?

Mijn kromme ietwat droge rechterhand nu, zoals je ziet zijn er best wat gewrichten inmiddels dik en krom gegroeid, -O- vooral wijsvinger en middelvinger rechts en linker wijsvinger zijn er het ergste aan toe

Afbeelding

JeaDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-23 20:00

Ik heb ook artrose aan mijn handen, mijn duim gewrichten zijn totaal versleten een aantal van mijn vingers flink vergroeid. Rechts al jaren een triggerfinger die gaat binnenkort geopereerd worden. Links een beginnende triggerfinger daar 3 weken geleden een cortisone injectie in gehad, dat lijkt goed te helpen. Ook aan beide handen geopereerd aan cts. In oktober een bult van mijn linkerhand verwijderd dat bleek ontstoken weefsel te zijn door overbelasting.
Ik ben bijna 59 trouwens.

Afbeelding

Afbeelding

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-23 20:33

jee,jullie hebben het wel heel erg..

marisje,ik mis even of er röntgenfoto’s gemaakt zijn van de handen?
en ik ben wel benieuwd naar zo’n handcentrum, wat doen ze daar precies?

hier ook artrose, in meer gewrichten. stomme is dat ik erg last heb van rechterhand ringvinger,maar daar zit dus net geen artrose.
er zijn doordat ik toch wel wat pijn er aan heb foto’s gemaakt en zit wel hier en daar wat lichte artrose.
heb nu geen spalkje meer, heb wel een oval 8 ring gehad,maar kwijt geraakt.
ben gewoon aan het werk,wel met wringhulpen(ben schoonmaakster) en moet zelf er een beetje om denken.
ben wel ooit bij een handfysio geweest,maar van die oefeningen krijg ik eigenlijk nog meer last.
wat hier absoluut helpt is cbd en cbg olie, gember en ik smeer wel eens wat voltaren gel op de pijnlijke plekken. en warm houden!

thequeensmum

Re: lotgenoten artrose handen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-23 20:43

Heb je overgewicht? Afvallen helpt ook bij artrose in de handen.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-23 20:51

Ik heb ook artrose, onder andere in mijn handen.

....ik heb wat gemengde gevoelens mbt de uiterst vriendelijke arts die op mijn 51ste zei 'Het is artrose, het spijt mij.'
Ik vond het zo lief...
Maar ik heb sinds mijn 23ste artrose. Het voordeel van dat ik toen werd weggestuurd / niet serieus werd genomen is, dat de term "slijtage" mij bespaard is gebleven.

Er zijn een paar maatregelen om goed voor je kraakbeen te zorgen. (sommigen zeggen: kraakbeen laten herstellen)
Ten eerste: bewegen.
Let op, er is beginpijn mogelijk: je 'moet' eerst de gewrichtsvloeisof warm (en dun en sterk) maken = rustig bewegen ook als het pijn doet.
Die pijn kun je voorkomen of inkorten door vaak te bewegen.
Is de synovia, de vloeistof warm en dun, kun je fiks aan de slag - en beweging voedt dan het hongerige kraakbeen.
(Volgens sommigen is artrose meer hongerig kraakbeen dan iets anders - en kraakbeen wordt niet doorbloed, maar dus tijdens beweging gevoed.)
"Het voeden van het hongerige kraakbeen" gaat ongeveer als volgt. Ten eerste: drink voldoende voldoende water, kraakbeen is een soort spons.
Dan graag een goede pH van de verschillende lichaamsvochten (met pH papier van de drogist kun je makkelijk zelf speeksel en urine testen).
Is die pH stabiel op orde, dan is met wat mazzel de vloeistof rondom het kraakbeen ook van de goede pH.
En bij correcte pH hebben de 'bekende' middelen zoals MSM en glucosamine met zink, koper en mangaan zin: het kan daadwerkelijk het kraakbeen in.
Verder heb ik het idee dat ik goed reageer op het middel sculacia en op de fysiotherapeut die ultra kort geluid geeft.

En ik neem met plezier "Oma's medicijn".
Een lekker mengsel van cacaopoeder en sinasappelsap met kruiden - gember, evt. sambal, curcuma plus zwarte peper en evt kaneel of eiwitpoeder.
Aan te vullen met rozemarijn, maar dat wil ik niet in de cacao hebben. (Smaakt heerlijk bij tahin, dus maak ik ook dagelijks een hapje tahin plus rozemarijn.)
Bijna half kopje sinasappelsap, bijna half kopje cacao, theelepel gember, theelepel geelwortel, mespuntje zwarte peper.

In apothekerstermen is het een selectieve COX-2 remmer, maar niet belastend voor je maag. (Gember en curcuma zijn 'actief goed' voor je maag; de ontsteking rem je met gember, rozemarijn en curcuma plus zwarte peper.)
Als het herfst wordt het aangevuld met L-theianine, vitamine D en eventueel PEA. (De officiële formule tegen pijn luidt: deze 3 plus curcuma/ geelwortel en zwarte peper.)

...ik heb CBD op mijn lijstje staan voor als de huidige middelen niet genoeg meer doen.

Van de handtherapeut heb ik ook de neopreen dingen gehaad, maar vooral voor 'snachts, en met een verhaal dat het de ochtendstijfheid voorkomt.
Overdag als gezegd graag en veel bewegen.

Ibuprofen slikken heb ik altijd geweigerd. (Nu ja, ik heb het wel eens geslikt, maar NIET voor artrose. Om kraakbeen minder pijnlijk te maken moet je langdurig een hoge spiegel in je bloed hebben, en moet je maagzuur worden geremd - en de ervaring leert dat het met oma's medicijn ook goed gaat.)
Soms smeer ik het wel op een gewricht dat tijdelijk ontstoken is: een gewone tube voltaren.)
Laatst bijgewerkt door Janneke2 op 03-04-23 21:10, in het totaal 2 keer bewerkt

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-23 21:08

Ik heb artrose in mijn grote gewrichten, al beginnen mijn handen ook op te spelen, en wat mij heel goed helpt is de goede CBD en CBG druppels.
Ik bestel het bij CBDland en heb het altijd snel in de bus.
Op FB is er een site Carpe Diem waar je terecht kan met je vragen.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-23 21:11

Hier geen artrose in mijn handen maar heb je al glucosamine geprobeerd? Dit schijnt te helpen.
Overigens heb ik wel beginnende artrose in mijn knie

Marisje76

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-23 22:59

Ik heb wel overgewicht, ben bezig met het gecombineerde leefstijl traject maar dat gaat niet met grote sprongen. Ik sta nog helemaal in het begin van het traject maar ben zeker benieuwd naar jullie ervaringen. Idd omtrent eten, bewegen medicatie etc.

Handtherapeut is ook Ergo en voor nu meet hij de spalkenx aan en geeft tips en oefeningen. Voor de rest moet ik het nog gaan zien

JeaDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-23 08:33

Ik ben ook een poos bij de ergotherapeut geweest met name om te helpen om mijn duim te versterken, maar dit gaf helaas niet veel resultaat...
Verder heb ik supplementen als glucosamine/chondroitine/msm, groenlipmossel enz en ook cbd geprobeerd maar het hielp bij mij niet. Ik gebruik 3 a 4x per dag 2 paracetamol en als ik veel pijn heb eventueel ibuprofen.
Voor in huis heb ik een vaatdoek wringer(https://www.bol.com/nl/nl/p/comforthulp ... 61EALw_wcB ) en deze dweil(https://www.bol.com/nl/nl/p/vileda-turb ... CWEALw_wcB )
Voor paardrijden gebruik ik jachtteugels (https://www.agradi.nl/norton-teugels-pr ... jqEALw_wcB ) Toen ik nog officiële wedstrijden reed had ik van het KNHS hiervoor een dispensatie pas.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-23 11:24

JeaDH schreef:
Verder heb ik supplementen als glucosamine/chondroitine/msm, groenlipmossel enz en ook cbd geprobeerd maar het hielp bij mij niet.

Balen...!

Heb je je pH gemeten?

JeaDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-23 00:11

Janneke2 schreef:
Balen...!

Heb je je pH gemeten?

Nee nog nooit, wat zouden de waarden moeten zijn? En als ze te hoog of te laag zijn wat moet je dan doen?

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-23 11:09

Je kunt zelf bij de apotheek of drogist pH papier kopen. (Waarden van 4 tot 8.)
In principe horen zowel urine als speeksel rond de zeven te zijn.

Zo nee, zijn er een aantal opties. Dure dingen zijn niet nodig.
Een goede natuurgeneeskundige is een optie.
Andere optie: een braaf 'huismiddeltje': ga bad in bad (echt ligbad) met natriumbicarbonaat: een half uur weken in water van 37 graden met 100 gram poeder.
(Koop een pot van een kilo bij een echte drogist: kost 5 euro oid. Er zijn peperdure dingen met de Engelse naam van het spul: sodium bicarb - gewoon laten liggen.)

En wat heel belangrijk is, is voeding.
Er zijn zogeheten PRAL tabellen. Het komt er ongeveer op neer dat het zin heeft om veel groenten en fruit te eten en weinig vlees en suiker.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-23 12:04

Deze wasknijpers zijn volgens de omschrijving op de verpakking geschikt voor mensen met artrose in de handen.
Helaas ken ik deze niet in Europa.
Ik heb een verpakking meegenomen voor een vriendin met ernstige artrose in de handen en ze is erg blij mee.
Ik vind ze zelf ook ideaal, altijd de goede kant vast.

Twin clothes pegs:
https://www.paknsave.co.nz/shop/product ... ction-pegs

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-23 12:20

Hier dan geen artrose, maar beknelde zenuwen. Dus niet dezelfde kwaal! Volgens mij komen hulpmiddelen voor handproblemen echter wel vaker overeen, omdat het beide aandoeningen zijn waarbij je gewoon echt sneller en veel pijn kan hebben bij het gebruik van je hand(en). Dus misschien dat je toch iets hebt aan mijn tips?

Hier is een lijstje van hulpmiddelen en aanpassingen die ik fijn vind in dagelijks gebruik. Ik zou ook zeker je therapeut hierin betrekken, wellicht dat je ook met hem/haar producten kunt uitproberen inclusief tips voor je houding en andere dingen waar je rekening mee moet houden. Scheelt veel geld als je eerst spullen kunt proberen, want niet alles werkt voor iedereen even prettig (plus wat ik al zei, ik heb een andere aandoening, wat voor mij fijn werkt dat werkt misschien niet voor jou).

Voor het gemak even onderverdeeld in kopjes
Kleding:
- broeken zonder knoop en rits, die met alleen stretch gewoon goed om je midden blijven zitten. Ik heb ook nog wel gewone broeken, maar voor de dagen dat ik veel pijn heb vind ik die stretch dingen heel fijn omdat je dan geen friemel handelingen hebt met je vingers en polsen. Fijn om achter de hand te hebben voor noodgevallen zeg maar.
- bh's met stretch, zonder friemelsluiting. Bijvoorbeeld de goedkopere sportbh's. Ze zijn lang niet zo stevig en ondersteunend als een normale bh, maar als je door de pijn die sluiting niet open of dicht krijgt dan is het fijn als je toch iets achter de hand hebt.
- schoenen: als je last hebt met het strikken van veters, kijk dan bijvoorbeeld naar schoenen/laarzen met een rits, elastische veters zijn ook fijn.
Dit soort veters heb ik in mijn sneakers:
https://www.amazon.nl/CampTeck-Veters-s ... 5008&psc=1
- reumahandschoenen
Ik heb deze, ze komen met grip bolletjes en zonder die bolletjes, ik vind zelf dat die zonder bolletjes langer mooi blijven met wassen (die met de bolletjes zijn bij mij niet goed uit de wasmachine gekomen)
https://www.podobrace.nl/shop/hulpmidde ... dschoenen/

-

Dagelijks leven:
- steelstofzuiger (dus zonder kast die je achter je aan moet trekken en de trap op moet tillen enz). Die zet je op de grond en je hoeft alleen maar te richten. Scheelt tillen
- spraymop ipv een dweil, scheelt wringen en tillen.
- reumapen om mee te schrijven, penverdikkers (bijvoorbeeld die van vitility) vind ik ook fijn werken.
- lusschaar of reuma schaar ipv gewone schaar (deze scharen gaan automatisch weer open, dat scheelt je een handeling)
- reverse pincet ipv gewoon pincet (deze pincetten sluiten vanzelf, je hoeft alleen kort kracht te zetten om ze te openen ipv dat je constant kracht moet zetten om ze gesloten te houden).
- boodschappen trolley die je achter je aan kan trekken ipv het tillen van zware tassen/boodschappen.

-

Keuken
- L-vormige keukenmessen, ook wel hoekmessen genoemd (maar let op! Ik heb ze omdat mijn pols ook is aangedaan, ik weet niet of dit bij artrose ook zinvol is! Ik zou dat overleggen met de therapeut)
- vaatwasser gebruiken ipv met de hand afwassen
- kan je nog tillen met artrose? Ik niet meer, daarom heb ik een koffieapparaat waar cupjes in gaan, en het water reservoir doe ik gewoon wat minder vol vanwege het gewicht. Dan hoef je daarna alleen nog je kopje koffie (of thee) te tillen en niet het hele kannetje, je hoeft de kan dan ook niet te tillen en kantelen om in te schenken (inschenken kan ik niet meer, maar nogmaals, ik heb andere handproblemen dus dit is voor jou misschien niet relevant!)
- openers! Er bestaan handige en minder handige openers om verpakkingen open te krijgen, ik vind zelf dit type heel fijn:
https://www.huis-en-comfort.nl/p/multi- ... _143272713
Ik heb zelf een andere van een ander merk maar die kon ik niet online terug vinden, maar hij ziet er hetzelfde uit.
- fruit en groente schillen:
Duur ding, maar deze schiller vind ik prettig. Heel scherp, ik kon niet meer schillen, nu weer wel! (tip, niet met de hand afwassen want hij snijdt je afwasborstel meteen kapot)
https://www.bol.com/nl/nl/p/chef-n-palm ... oductTitle
- kan je je bestek nog goed vast houden? Ik heb voor slechte dagen deze verdikkers, deze passen om je bestaande bestek (en ook om potloden, pennen, en andere dingen mee te verdikken)
https://www.plein.nl/vitility-handvatve ... erm=938896

Het is een mega post geworden :') oeps... Maar goed.
Misschien dat de mensen hier in het topic die meer van artrose weten meteen mee kunnen kijken of er iets bij zit wat niet nuttig is voor ts? Het zou super zonde zijn als ik haar blij maak met een dooie mus. Maar ik weet ook hoe *** het is wanneer je je handen niet meer goed kunt gebruiken, en niet reageren omdat ik niet 100% hetzelfde heb vond ik ook geen optie.
Sterkte ermee ts, het lijkt mij echt heel naar om te hebben. Op naar minder pijn in het dagelijkse leven, ik hoop dat ik je iets heb kunnen helpen.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-23 12:31

Fijne post <3

Ik zweer bij een joggingbroek met elastiek :D en kwa veters. Ik knoop ze dicht met dubbele knoop en selecteer de schoenen dan waar ik met dichte gestrikte veters in kan stappen dan. Anders is het een ramp.

Ik probeer glazen potten met een metalen draaideksel te vermijden, zeker nu ze een afgeschuinde kant hebben waardoor de opener veel minder grip heeft. -O- sommige blikken zijn tegenwoordig ook een ramp, dan ben ik echt aan het prutsen om ze open te krijgen. Voorkeur dus voor pakken die je openknipt. :+

Ik heb overal extra dikke pennen met stroeve grip en mijn potloden hebben een speciaal stukje rubber wat ik kan gebruiken als het nodig is.

Ik gebruik juist een rugzak voor boodschappen, ook ivm krukken (wat weer een ramp is bij heel zere handen).

En veel plastic servies goed en bekers waar kan, van dat camping spul omdat ik erg goed ben in dingen laten vallen. Dat kostte zoveel servies dat in slechte tijden ik nu kan terug vallen op kunststof.

O ja mijn bestek is ook allemaal met een extra dik handvat zodat ik in ieder geval kan blijven eten. En voor slechte tijden ook nu een mini afwasmachine zodat ik niet handmatig hoef af te wassen als ik teveel last heb.

En omdat mijn handen door een andere oorzaak tijdje niet echt lekker hebben gewerkt heb ik een handigheid ontwikkeld door met mijn handpalmen dingen te kunnen klemmen en openmaken.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-23 12:44

Ohja goeie, nog over dingen laten vallen. Een goeie screenprotector op je telefoon, een goed hoesje die zeker weten alle randjes van je telefoon bedekt, alle beetjes helpen om schade te voorkomen door vallen.
Mocht je moeite hebben met het vast houden van je telefoon, dan zou je ook eens kunnen googlen naar popsocket. Dat is een van de vele mogelijkheden die er zijn in de vorm van dat je 'iets' van extra houvast vast maakt op je telefoon. Daar zijn ook nog allerlei gadgets voor!

Nog wat super simpele tips die meteen te doen zijn:
- Voorgesneden plakken kaas ipv zelf plakjes snijden.
- als je moeite hebt met snijden van brood, crackers hoef je niet te snijden.
- als je moeite hebt met smeren van producten als salades, jam, appelstroop, pindakaas, probeer het eens met een theelepel ipv een mes, dan krijg je het makkelijker uit de pot en daarmee kan je het ook over je brood smeren.
- smeerbare roomboter ipv gewone, scheelt ook weer kracht moeten zetten.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-23 13:53

wat leuk die tips!

die spraymop is dat er een waarbij je zo’n hendeltje in moet knijpen?
ja dat is dus net wat hier niet gaat,zo’n hendeltje inknijpen word niks.

potten open maken is hier ook echt drama soms.
flessen drinken koop ik al niet eens want die kleine doppen krijgt ik niet los.
dan pak ik de waterpomptang :+

JeaDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-23 16:33

Wat een mooie tips, handig +:)+
Dat PH waarde verhaal ga ik mij eens in verdiepen.
Glazenpotten met ijzeren deksel, ik sla een gat in het deksel dan is het vacuüm eraf en gaan ze makkelijk open evt met een antislip lapje.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-23 10:52

Hoe is het gegaan ts?

Marisje76

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-23 11:29

Mn v2inger gaat wel beter ik merk dat de ontstekingsactiviteit in m'n kootje minder is nu hij rust krijgt.
Met mn spalk voor m'n pink en ringvinger kan ik niet goed vooruit maar mag hem in 3 weken gaan afbouwen om dan te gebruiken wanneer ik het meeste last heb, maar goed dan heb ik ook het meeste last van mn spalk dus dta is nog een beetje zoeken.
Handcentrum vond het wijs om toch ook reumafactor te gaan prikken dus dat ga ik volgende week doen.
Mijn rechter ringvinger heb ik nu een swanneck spalk voor 6 weken mag niet af kijken op het helpt.
Waarschijnlijk in de toekomst een operatie aan mijn handen om de ligamenten strakker te maken.
Dus voorlopig nog niet klaar ermee

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-23 12:16

Ellende :knuffel: Heb je ook een ergotherapeut die met je mee kan kijken? de mijne had wel wat tips hier en daar voor houdingen, met en zonder spalk, om dingen toch zoveel mogelijk, en zo comfortabel mogelijk te kunnen blijven doen.
Ik duim voor je dat je dingen gaat vinden die helpend zijn.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-23 16:14

Mag ik je topic lenen voor een vraag? Hebben jullie ook moeite met het schrijven van je handtekening, hebben jullie daar een oplossing voor? Voor mij werken pennen met een dikker body al beter als dunne pennen of potloden, met veel beleid kan ik daarmee schrijven. Maar mijn handtekening lijkt dus echt nergens meer naar, die bewegingen kan ik gewoon niet meer maken en mijn handtekening is ook elke keer iets anders omdat ik de controle mis. Ik vraag mij ook af of dat een probleem kan vormen op een of andere manier :o tot nu toe niet, maar wat als je nou een bedrijf, of iemand binnen een bedrijf treft die daarover gaan mierenn**ken...?
Heeft iemand daar ideeën over?

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-23 21:56

JeaDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-24 08:09

Inmiddels ruim een jaar verder, en mijn duimbasis is nu zo slecht (beide duimen) dat ik geopereerd ga worden (trapeziectomy) rechts is eerst aan de beurt.
Wie heeft deze operatie ook gehad en hoe is het verlopen