Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Dreamy schreef:Ik heb niet het pupil-probleem, wel had ik last van droge ogen / irritatie met lenzen op een gegeven moment.
Ik heb mijn ogen laten laseren en destijds de TransPRK (No-Touch methode, computergestuurd) aangeraden gekregen, ivm littekentjes en het op deze manier het nauwkeurigst bleek.
Heb het laten doen bij Vision Ooglaseren in Amsterdam.
Ben zeer tevreden en kan het iedereen aanraden
Storm schreef:Kan iemand me vertellen hoe het werkt als je van dichtbij prima kan zien en veraf erg slecht? Ik moet nu mijn bril af zetten als ik lees, of mijn telefoon gebruik. Dit omdat mijn forse sterkte de letters zo klein maakt, dat ik anders moeite heb met lezen. Daar wil ik natuurlijk niet op inleveren. Dus mijn vraag is eigenlijk, als ik voor laseren zou gaan, heb ik dan een leesbril nodig? Mijn sterkte is -6 ongeveer.
Storm schreef:Kan iemand me vertellen hoe het werkt als je van dichtbij prima kan zien en veraf erg slecht? Ik moet nu mijn bril af zetten als ik lees, of mijn telefoon gebruik. Dit omdat mijn forse sterkte de letters zo klein maakt, dat ik anders moeite heb met lezen. Daar wil ik natuurlijk niet op inleveren. Dus mijn vraag is eigenlijk, als ik voor laseren zou gaan, heb ik dan een leesbril nodig? Mijn sterkte is -6 ongeveer.
belle_boef schreef:Klopt het dat je nooit meer “ruw” in je ogen mag wrijven na het lazeren. Dat is het enige wat mij tegen zou houden.
belle_boef schreef:Klopt het dat je nooit meer “ruw” in je ogen mag wrijven na het lazeren. Dat is het enige wat mij tegen zou houden.
NoorW schreef:Hi bokkers,
Ik zit al een paar jaar te overwegen mijn ogen te laten laseren omdat ik mijn bril helemaal zat ben en ik lenzen niet lang verdaag ivm droge ogen. Ik heb een vooronderzoek laten doen om te kijken of ik geschikt was en daar kwam uit dat ik wel geschikt zou zijn, maar dat ik wel groter dan gemiddelde pupillen heb (8mm in het donker). Dit is niet gek als jonge vrouw (24 jaar) zijnde, die hebben relatief gezien vaak grotere pupillen. Ik heb het opgezocht en dit verhoogt wel de kans op complicaties na het laseren qua licht halo’s en starburst zien in de nacht. De laserkliniek heeft er aan het einde van de rit baat bij als ik wel laser, dus helemaal vertrouw ik hun oordeel toch niet. Zeker omdat ik lees dat de FDA 8 mm als uiterste pupilmaat ziet voor het uitvoeren van een laseroperatie ivm de verhoogde risico’s.
Nu ben ik heel benieuwd naar hoe bokt laseren heeft ervaren. Zijn er mensen met blijvende klachten van deze aard? Het is een onomkeerbaar proces, dus het blijft spannend. Hoe zit het met droogheid van de ogen? Ik ben met name benieuwd naar de Relex Smile methode, die overweeg ik nu het meest.
kimmeuwissen schreef:Je geeft aan dat je de contactlenzen niet kan kunt verdragen vanwege de droge ogen.
Na het laseren worden de ogen nog droger.
Contactlenzen kun je uit doen, als je ogen te droog zijn geworden. Na het laseren, kun je er niks meer aan doen, behalve steeds maar blijven druppelen. Lijkt me niet dat je dat wilt.
Van de pupil maat weet ik niks af.
Ik was niet geschikt voor te laseren vanwege een te dun hoornvlies.
Daarom heb ik nou lensimplantaten. Hiervan worden de ogen niet droger.
Ik heb inderdaad ook halo's, maar ik zelf vind dit niet storend.
Nico12 schreef:Algemene en conforn eigen ervaring de nadelen:
* in donkere situaties niet optimaal zien.
* terug kerende rijbewijs keuringen.
* op oudere leeftijd altijd een bril nodig.
* extra risico op multifocale bril na staar operatie.
* meer kans op droge ogen klachten.
Gebruikers op dit forum: 96Laura, amand0, criollo_yess, lindidorst, Lynn_Nikita, Mitch_Beauty, N_B_N, Paloma_Janet, Vecar, wortel115 en 25 bezoekers