Ideale sportschool gezocht

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mooblie

Ideale sportschool gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-23 10:42

Hi bokkers,

Omdat ik er met Google niet helemaal uit kom ben ik benieuwd of jullie mij misschien op weg kunnen helpen.

Ik zoek een sportschool waarbij een kundig iemand rondloopt die je even op weg kan helpen met het afstellen van een apparaat of met je eigen houding. En je daarna weer met rust laat. Bestaat dit?
Ik zit zelf in de omgeving van Utrecht / Amersfoort / Hilversum

Ik ben anderhalf jaar geleden flink gevallen en vanuit daar mijn rug lange tijd ontzien. Nu ben ik op een punt beland dat ik graag vanalles weer wil oppakken maar eerst mijn spieren terug moet opbouwen. Ik heb een begin gemaakt met mijn fysio maar op termijn zou ik dit zelf graag willen bijhouden.

Ik heb voor de val bij Basic Fit gezeten. Er lopen wel wat mensen rond maar bij vragen verwijzen zij meteen door naar de personal trainers. Soms heb je natuurlijk mensen rondlopen die uit aardigheid je opweg helpen, maar daar wil ik niet afhankelijk van zijn.

Meer mensen die hier tegenaan lopen?

Desireeeee

Re: Ideale sportschool gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-23 11:14

Dit bestaat zeker!

Bij mijn vorige sportschool hielpen ze je met apparaten, houding, maar gaven ze je ook zelfs hele workouts op dat moment om te doen. Dan gaf je aan wat je wilde trainen, en gaven ze je een oefening, ben je klaar met de oefening, kreeg je de volgende. Het is wel een duurdere prijsklasse dan de basic fit.

Ik ken jouw omgeving niet, maar ik zou dus zoeken naar een sportschool die niet onderdeel is van een keten (of maar enkele vestigingen heeft). Daarnaast ook zoeken in een wat hogere prijsklasse dan de basicfit. Ik denk dat je daarmee al een heel eind komt. En je kan het natuurlijk altijd vragen door een keer langs te gaan :)

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-23 11:18

Het fijnste is om bij een paar sportscholen in je omgeving een proefles te doen. Is gratis over het algemeen en kan je sfeer proeven en merken hoe de begeleiding is.

Daarnaast eens met Desiree dat sportscholen niet aangesloten bij een keten je vaak beter terecht kan met deze wensen.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-23 15:21

Helemaal eens met bovenstaande.

Ik ben ooit bij een zelfstandige fitness club geweest.
De eerste 3 lessen kreeg je een personal trainer.
Die stelde samen met jou een aantal doelen vast en maakte een schema.
Na die 3 lessen liep hij gewoon rond en hielp waar nodig.
Dit was een fitnessclub die ook medische fitness gaf.

deksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-23 15:31

Ik sport bij een sportschool waarbij je elke 6 weken een nieuw schema krijgt (in overleg) en wordt gemeten. Dit schema wordt dan met je doorgelopen. De medewerker legt de oefening/machine aan je uit. De volgende keren is het de bedoeling dat je het zelf doet maar de mederwerkers lopen regelmatig rond door de sportschool, daarnaast kan je altijd naar hen toelopen om om hulp te vragen.
Voor mij is het op deze manier heel fijn om te fitnessen. Ik voel me een stuk comfortabeler in deze kleine sportschool dan de basicfit.

Ik zou ook aanraden om inderdaad wat proeflessen te doen. Je bent met dit soort sportscholen niet aan het juiste adres bij een BasicFit of een Sportcity (alhoewel je daar vast ook prettig kan sporten, als je er zelf wat meer verstand van hebt).

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-23 15:36

Bij onze vestiging van Anytime fitness liepen zulke mensen rond. Bij basic fit hier kon je helemaal niks vragen haha ja je kon ze doorgeven als er ergens papier op was :D
Dus een anytime of een zelfstandige sportschool is dan een beetje wat je zoekt. En anders een sportschool waar je wellicht voor een aantal keer een PT kan boeken om je op weg te helpen

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-23 15:42

Volgens mij geef je het antwoord zelf al, om je echt goed op weg te kunnen na een blessure heb je iemand nodig die daar meer vanaf weet: een personal trainer.
Dus dat ze je verwijzen naar een pt'er om je verder te helpen is hartstikke juist.
De sportschool maakt dus weinig uit, neem een paar lessen pt en geef daarin duidelijk je wensen aan en gaan.

Mooblie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-23 17:04

smurffie schreef:
Volgens mij geef je het antwoord zelf al, om je echt goed op weg te kunnen na een blessure heb je iemand nodig die daar meer vanaf weet: een personal trainer.
Dus dat ze je verwijzen naar een pt'er om je verder te helpen is hartstikke juist.
De sportschool maakt dus weinig uit, neem een paar lessen pt en geef daarin duidelijk je wensen aan en gaan.

Ik snap wat je zegt maar daarvoor heb ik nu de fysio. Die helpt me echt fijn op weg.

Waar ik 'bang' voor ben is dat ik als ik straks zelfstandig verder ga ik niet voldoende kennis/inzicht heb om de oefeningen juist op te pakken.

Ik merk nu namelijk dat ik daar best wel moeite mee heb en mijn fysio mijn houding regelmatig even corrigeerd

Ik lees al wel goede tips, bedankt! Ik ga eens kijken naar de wat kleinere sportscholen! Ik lees bij een sportschool in de buurt dat ze begeleidingstijden hebben, dat klinkt ideaal :j

egnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-23 17:12

Ik sport om die reden bij een fysio. Die heeft gewoon zaal uren en dat staat er een fysio in de zaal. Wel duurder dan een gewone sportschool, maar ik vind het veel fijner. Ook niet van die kijk mij eens mensen maar gewoon mensen die in beweging willen blijven.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-23 17:20

Bij Movement gym heb je een abbo waar personal coaching bij zit.
En evt kan je ook daar naar de fysio.
Het is er niet goedkoop. Maar wel super fijn trainen.
Er zijn ook elke week tijden dat er uitleg gegeven wordt bij de apparaten trouwens.
https://movementamersfoort.nl/gym/

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-23 17:49

Fortitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-23 18:31

Ze zijn er zeker! Vaak wat prijziger en kleinschaliger, maar daardoor -vind ik- schoner, gezelliger en veel meer persoonlijk contact/hulp. Bij die van mij zit er zelfs een fysio inpandig. Ik zit niet in jouw regio, dus daar kan ik je niet mee helpen.

Wel kan ik je als tip meegeven om te kijken naar Egym circle. Dan krijg je een bandje, en de apparaten worden speciaal op jou afgesteld de eerste keer dat je komt. Het is een complete body workout en als je het bandje voor het schermpje houdt dan gaat de machine naar jouw instellingen. Hij heeft ook allerlei trainingsprogramma's en je kunt zelf ook de gewichten hoger of lager zetten op het touchscreen, zelfs terwijl je bezig bent. De egym geeft ook precies aan hoevaak en hoe snel je de oefening moet doen. Door die begeleiding is het haast onmogelijk om de oefeningen 'fout' te doen, of bijvoorbeeld door te strekken. Ik heb echt 1000 en 1 lichamelijke problemen en een hekel aan sport, maar dit heeft mij ZO veel geholpen :j beetje vaag verhaal misschien,aar er zijn vast filmpjes te vinden :')

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-23 18:39

sassefras

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-23 19:02