Oogleden liften, hoe/wat/waar? Ervaringen?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
pol013

Berichten: 8997
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Omg breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-24 09:18

BarbaraNova schreef:
Dat wordt nog een uitdaging om iemand te vinden dan die mijn paarden een week kan doen, daar moet ik wel even goed over nadenken of het pas meer richting zomer doen dat ze meer buiten staan en hele dag op de wei kunnen. Maar ik wilde idd naar de huisarts voor een verwijzing, wordt het niet vergoed door je verzekering dan?


Even een praktijktip voor de fase waarin je wel weer wat kunt doen maar nog op moet passen met vuil: skibril opzetten.
Die beschermt zowel tegen stoten als tegen vuil. Zo stond ik na het ooglaseren ook al heel snel weer bij de paarden terwijl ze je daarbij ook minimaal een week 'rustig en schoon' willen houden.

StalNollie

Berichten: 9119
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Re: Oogleden liften, hoe/wat/waar? Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-24 09:40

Het is ook het til werk etc de druk die op je ogen komt waardoor je dus rustig aan moet doen. Het is niet alleen het vuil. De methode die ik nu heb gedaan is dat niet omdat je geen hechtingen etc hebt. Maar deze methode werkt niet bij extreme gevallen

Padoertje
Berichten: 1539
Geregistreerd: 12-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-24 09:58

BarbaraNova schreef:
Dat wordt nog een uitdaging om iemand te vinden dan die mijn paarden een week kan doen, daar moet ik wel even goed over nadenken of het pas meer richting zomer doen dat ze meer buiten staan en hele dag op de wei kunnen. Maar ik wilde idd naar de huisarts voor een verwijzing, wordt het niet vergoed door je verzekering dan?


Als je bij o.a. Bergman een intake doet, dan kijken ze per persoon of het wel/niet in aanmerking kan komen voor een vergoeding uit je zorgverzekering (mits je aanvullend verzekerd bent). De kliniek maakt dan foto's en stuurt de aanvraag in naar je verzekeraar. Met een kleine week hoor je of je het vergoed krijgt. In mijn geval is het gelukt.

Popstra
Berichten: 13753
Geregistreerd: 21-06-08

Re: Oogleden liften, hoe/wat/waar? Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-24 10:32

Ja en dat duurt best een tijd en puntje bij paaltje krijg je of niks of wel en dan kost het je een schot eigen risico.
Dan kun je voor die 800 die het tegenwoordig kost beter gelijk naar een kliniek gaan en ben je zo aan de beurt.

Padoertje
Berichten: 1539
Geregistreerd: 12-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-24 10:41

Popstra schreef:
Ja en dat duurt best een tijd en puntje bij paaltje krijg je of niks of wel en dan kost het je een schot eigen risico.
Dan kun je voor die 800 die het tegenwoordig kost beter gelijk naar een kliniek gaan en ben je zo aan de beurt.


Eigen risico kost het je sowieso niet. En 1 week wachttijd maakt ook niet meer uit op een probleem waar je waarschijnlijk al jaren mee loopt toch? Het is altijd het proberen waard en al het werk wordt door de kliniek gedaan, dus je hoeft zelf niets te doen. Niet geschoten........ ;)

BarbaraNova

Berichten: 4205
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Vierpolders

Re: Oogleden liften, hoe/wat/waar? Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-24 12:11

daarom, ik ga gewoon een poging wagen...vindt 800 toch aardig geld

Popstra
Berichten: 13753
Geregistreerd: 21-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-24 20:55

Vanmiddag weer rondje kliniek gedaan. Botox Kraaienpootjes, fillers in de slapen en de traangoten. De botox is routine maar slapen en traangoten of "under eye area" laten vullen heb ik nog nooit laten doen.
Daar word dit mens blij van...

Suzanne F.

Berichten: 49216
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-24 21:25

Popstra schreef:
Vanmiddag weer rondje kliniek gedaan. Botox Kraaienpootjes, fillers in de slapen en de traangoten. De botox is routine maar slapen en traangoten of "under eye area" laten vullen heb ik nog nooit laten doen.
Daar word dit mens blij van...


Leuk! Traangoot word je heel blij van inderdaad. Dat maakt veel verschil.

borderjay

Berichten: 1489
Geregistreerd: 04-02-05
Woonplaats: Veluwe

Re: Oogleden liften, hoe/wat/waar? Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-24 21:41

Ik ben nu heel benieuwd naar een voor en na foto van die traangoot, ik kan mij niet helemaal voorstellen hoe dat er uit ziet.

Suzanne F.

Berichten: 49216
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-24 21:47

Als je googlet op traangoot filler dan zie je veel foto’s van voor en na.

tinker_sally

Berichten: 1459
Geregistreerd: 11-01-13
Woonplaats: Een durpke vlakbij de zee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-24 22:55

@ StalNollie mag ik vragen hoe het ondertussen bij jou genezen is? En zie je veel verschil?


7 Februari mijn ooglidcorrectie gehad en nog steeds super blij met het resultaat.
Had ik dit maar jaren eerder gedaan.
Van iedere dag hoofdpijn naar geen hoofdpijn meer.
En het staat gewoon een stuk mooier.
Vandaag deze vergelijkingsfoto gemaakt *\o/*
Afbeelding

StalNollie

Berichten: 9119
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-24 14:13

Tinker.
Er is zeker verschil wel minder als wat ik bij jou zie. Maar dat is ook met elkaar niet te vergelijken qau behandeling

Ik weet wel als het weer gaat zakken dat ik het wel weer laat behandelen ( en welke behandeling dat zien we dan wel)
Heb veel meer rust in mijn gezicht en voel dat ook. Ben er onwijs blij mee. Afbeelding
Net wat je zegt had ik het maar eerder gedaan.

eva1969

Berichten: 4036
Geregistreerd: 01-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-24 15:10

Hoe lang duurde het bij jullie voor je het uiteindelijke resultaat zag?
Ik ben inmiddels 6 weken verder na de ingreep maar ben nog niet dolenthousiast. Nou heb ik wel een allergische reactie gehad op de littekencreme die ik meekreeg van Bey (by Bergman) dat was ook niet echt grappig. Onmetelijk veel jeuk, roodheid en dikte en het duurde even voordat ik doorhad dat het een reactie was op de littekencreme.
Ik hou me voor nu vast aan het feit dat ik gehoord heb dat het soms wel tot 6 maanden duurt voor je mag spreken van een 'eindresultaat', en anders ga ik gewoon flink even balen dat het niet het resultaat heeft gegeven wat ik er van had verwacht -O-

LaDonna75

Berichten: 2145
Geregistreerd: 01-01-10
Woonplaats: Gelderland

Re: Oogleden liften, hoe/wat/waar? Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-24 15:22

Ja na 6 maanden kun je pas echt het beoordelen maar ik moet zeggen dat ik al heel snel van de druk van mijn ogen af was. Dat was voor mij de belangrijkste reden om de ingreep te laten uitvoeren, de zware oogleden.

Cer

Berichten: 30164
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Oogleden liften, hoe/wat/waar? Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-24 15:29

Ik zag het na een week al,dat het ontzettend verbeterd was.. daarna werd het alleen maar beter..

eva1969

Berichten: 4036
Geregistreerd: 01-04-06

Re: Oogleden liften, hoe/wat/waar? Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-24 16:07

Ik had geen last van druk op mijn ogen dus het was bij mij puur cosmetisch. Het is wel verbeterd, mijn omgeving ziet ook een frissere blik, maar laten we zeggen dat ik er zelf meer van had verwacht.

cinniz123

Berichten: 4399
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-24 16:59

eva1969 schreef:
Hoe lang duurde het bij jullie voor je het uiteindelijke resultaat zag?
Ik ben inmiddels 6 weken verder na de ingreep maar ben nog niet dolenthousiast. Nou heb ik wel een allergische reactie gehad op de littekencreme die ik meekreeg van Bey (by Bergman) dat was ook niet echt grappig. Onmetelijk veel jeuk, roodheid en dikte en het duurde even voordat ik doorhad dat het een reactie was op de littekencreme.
Ik hou me voor nu vast aan het feit dat ik gehoord heb dat het soms wel tot 6 maanden duurt voor je mag spreken van een 'eindresultaat', en anders ga ik gewoon flink even balen dat het niet het resultaat heeft gegeven wat ik er van had verwacht -O-


Wat heb je precies laten doen?
Ik heb wel lang last gehad van in de ochtend dikkere ogen en 1 litteken heelde bij mij ook langzaam,was ook echt pimpelpaars en ben pas littekencreme gaan gebruiken toen alles echt dicht was maar het was binnen 4 weken echt al enorm verschil.

eva1969

Berichten: 4036
Geregistreerd: 01-04-06

Re: Oogleden liften, hoe/wat/waar? Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-24 17:10

Er is een ooglidcorrectie uitgevoerd door een plastisch chirurg, bij beide oogleden is er 1 cm aan huid tussenuit gehaald.

Suzanne F.

Berichten: 49216
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-24 17:21

eva1969 schreef:
Er is een ooglidcorrectie uitgevoerd door een plastisch chirurg, bij beide oogleden is er 1 cm aan huid tussenuit gehaald.


Dat klinkt alsof er toch wel flink iets weggehaald is. Is je naam ook je geboortejaar? Want dan kan ik me zo voorstellen dat je misschien eigenlijk een wenkbrauwlift erbij nodig zou hebben. Hebben ze het daar ook over gehad vooraf? Op zich is Bergman een heel prima kliniek. Ik heb er goede ervaringen mee, al is dat 15 jaar geleden inmiddels.

cinniz123

Berichten: 4399
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-24 17:29

eva1969 schreef:
Er is een ooglidcorrectie uitgevoerd door een plastisch chirurg, bij beide oogleden is er 1 cm aan huid tussenuit gehaald.

Klinkt inderdaad niet zuinig.
Wat is er niet naar je zin?
Kan natuurlijk wat suzanne f zegt dat een wenkbrauw lift het gene is wat je mist maar dat moet je wel liggen natuurlijk.
Hadden ze bij mij geadviseerd maar dat is juist niet wat ik wilde.

Heb je voor en na foto’s?

tinker_sally

Berichten: 1459
Geregistreerd: 11-01-13
Woonplaats: Een durpke vlakbij de zee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-24 18:13

StalNollie schreef:
Tinker.
Er is zeker verschil wel minder als wat ik bij jou zie. Maar dat is ook met elkaar niet te vergelijken qau behandeling

Ik weet wel als het weer gaat zakken dat ik het wel weer laat behandelen ( en welke behandeling dat zien we dan wel)
Heb veel meer rust in mijn gezicht en voel dat ook. Ben er onwijs blij mee. [ [url=m/TcjyHC.jpg]Afbeelding[/url] ]
Net wat je zegt had ik het maar eerder gedaan.

Heb even in je berichten terug gekeken naar een voor foto. Maar het verschil is toch goed te zien zeg. Ziet er netjes uit.


Mijn arts vertelde dat het zeker 3 maanden duurde voor het echte eindresultaat te zien zou zijn.
Smorgens merk ik dat het regelmatig nog wat dikker is, maar dat is zo weggetrokken.

Wenkbrauwlift werd mij ook aangeraden over een jaar of 3. Maar denk niet dat ik dat ga doen. Vind het ook erg duur.

eva1969

Berichten: 4036
Geregistreerd: 01-04-06

Re: Oogleden liften, hoe/wat/waar? Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-24 18:36

Wenkbrauwlift werd mij afgeraden. Het probleem zit bij mezelf denk ik, mijn ogen waren niet gelijk en ik had verwacht dat dat beter zou worden maar dat is niet echt zo. Ik zal binnenkort even zoeken voor een voor en na foto. 1969 is idd mijn bouwjaar haha

cinniz123

Berichten: 4399
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-24 19:23

eva1969 schreef:
Wenkbrauwlift werd mij afgeraden. Het probleem zit bij mezelf denk ik, mijn ogen waren niet gelijk en ik had verwacht dat dat beter zou worden maar dat is niet echt zo. Ik zal binnenkort even zoeken voor een voor en na foto. 1969 is idd mijn bouwjaar haha


Ogen niet gelijk in de zin van ene ooglid hing meer of anders?
Want dat had ik ook en vind het nu echt meevallen.
Mijn voor en na foto staat op pagina 7.
Als ze wenkbrauwlift afraden zit het iig niet in je zware wenkbrauwen.

Popstra
Berichten: 13753
Geregistreerd: 21-06-08

Re: Oogleden liften, hoe/wat/waar? Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-24 21:57

Wat raar je geen verschil ziet Eva1969
Dat hoor je toch wel met 2 weken te zien ook al zit er nog zwelling en is het nog wat blauw.

Is er ook evt vet weg genomen?
Dat hebben ze bij mij bijv wel gedaan aan de kant waar het het meeste hing zeg maar.
Er is bij mij ook 1cm tussenuit gehaald..ook best een breed stuk tot stukje verder na mijn buitenste ooghoek.

Padoertje
Berichten: 1539
Geregistreerd: 12-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-24 23:27

Hier ook een goede centimeter weggehaald en zag al verbetering toen de hechtingen er nog in zaten. Na 8 dagen en hechtingen er net uit was het al zo.
Afbeelding

Na 6 mnd was het al super netjes en vrijwel geen littekens te zien, echt een minimaal dun streepje. Wel zei de arts bij mij al met de intake dat ze in principe niets doen aan symmetrisch maken van je oogopslag. Ze halen aan beide kanten weg wat kan en dat is het. Bij de meeste mensen staan de ogen iets anders, of zit een wenkbrauw hoger dan de andere. Dat passen ze niet aan. Maar als je niet tevreden bent Eva, dan zou ik contact opnemen met de kliniek.