Ik werk momenteel wisselende shiften van 12uur, slapen is dus belangrijk. Echter ben ik een enorm lichte slaper, ik woon wel afgelegen, maar heb langs beide kanten buren met ook grote tuinen.
Nu is vanochtend de 1ne buur begonnen met de kettingzaag, de andere met de “motorculteur” en verderop brult er een tractor met houthakselaar. Wij hebben nog enkel glas achteraan en zelfs met de rolluiken dicht, is het alsof ze naast mijn bed staan

En dan is er ook mijn partner die dan bvb thuiskomt of… die wel heel zachtjes aan doet, maar ik hoor de muizen op zolder lopen bij wijze van. De honden die over onze houten vloer trippelen achter de deur hoor ik ook bvb

Ik heb al de waxen oordopjes geprobeerd, alpine, laterre en al die soortgelijke dingen, in verschillende maten, maar ik raak ze telkens kwijt.
Mijn op maat gemaakte dopjes waren iets beter qua blijven zitten, maar deden pijn aan mijn oren en wraen que demping niet afdoende. de overige dopjes deden ook pijn na een tijdje trouwens. Ik ben een zijslaper en lig dus echt op mijn oren, daarnaast beweeg ik ook erg veel.
Van de waxen was ik heel tevreden, mar door het bewegen komen deze ook los te zitten waardoor ze niet meer dempen of ze vallen ook uit.
Wat zijn nu goed aan te raden dopjes? Ik zie door de bomen het bos niet meer en gezien sommige best prijzig zijn, wil ik niet weer 200euro aan doppen hebben liggen haha.
Hoe kan je ook je maat makkelijk bepalen? Bij sommige merken krijg je maar 1 maat mee en dan zit het al nauw natuurlijk. Of kan ik dan toch weer beter voor op maat gemaakte doppen gaan?
Ik woon in België overigens! Dus als er hier aanraders zijn qua aanmeten?
Ik had bvb ook een slaapmasker gezien, die zowel de ogen als oren bedekt? Geeft deze op zich alleen voldoende demping of kan je daar dopjes onder doen? Zijn deze comfortabel?

Ik hoef geen bluetooth of muziek, dus is het zonder muziek ook dempend?
Brand los!