HEMA zwaardvechten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

AbleToDream

HEMA zwaardvechten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-23 17:32

Hoi allemaal,

Ik was eens aan het zoeken geweest en vond niet echt een specifiek topic over zwaardvechten bij de sporten, sinds Oktober vorig jaar heb ik me aangesloten bij een club en tot nu toe bevalt het nog steeds.
Dus vroeg ik me af of er op bokt gelijkgezinden waren die deze wereld van Histrocial Europian Martial Arts ook kennen?

Ik ben als beginner en iemand met weinig hand/voet coordinatie nogal wat trager dan de andere leden met de lessen maar iedereen is zo behulpzaam dat ik het naar de toekomst toe zeker goed zie komen om alle houwen en slagen te leren en vooral durven aanvallen en naar de persoon slaan in plaats van naar hun zwaard :') .

Eind volgende week doe ik een rit naar Zwaard en Volk om mijn eerste inkopen al eens te doen.

Dus nog enthousiastelingen hier?
Laatst bijgewerkt door Giolli op 16-03-23 08:29, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Typfout gewijzigd op verzoek

rider

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-23 17:46

Yes, wel specifiek rossfechten. :j En wel voorkeur voor 18e/19e wapens, sabel is m'n favoriet.

Op de grond ook wel incidenteel, zou het leuk vinden om dat vaker te doen (messer vind ik erg gaaf) en er zit hier ook een club in de buurt (Langenort) maar helaas kan ik er de tijd niet echt voor vinden.

Ladybird
Moderator Algemeen

Re: HEMA zwaardvechten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-23 00:33

Niet ik die dacht het over de HEMA winkel ging :') Vond het al zo'n raar verhaal xD

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-23 00:37

Ladybird schreef:
Niet ik die dacht het over de HEMA winkel ging :') Vond het al zo'n raar verhaal xD

Mijn hoofd: 'verkoopt HEMA nu speelgoed zwaarden? Das gek.', en toen las ik de post....

Sorry AbleToDream, ik ben duidelijk niet een gelijkgezinde :+ hopenlijk vind je een paar mede-zwaardvechters!

AbleToDream

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-23 10:49

rider schreef:
Yes, wel specifiek rossfechten. :j En wel voorkeur voor 18e/19e wapens, sabel is m'n favoriet.

Op de grond ook wel incidenteel, zou het leuk vinden om dat vaker te doen (messer vind ik erg gaaf) en er zit hier ook een club in de buurt (Langenort) maar helaas kan ik er de tijd niet echt voor vinden.

Rossfechten is idd wel echt epic bij jou en Santi! Sabel heb ik nog niet mogen ervaren, hier mogen de beginners/postulanten enkel met longsword en Dussack schermen, pas na de leerlingen proeven mogen we aansluiten bij de Rapier lessen.

Welke referenties gebruik je voor het Rossenfechten meestal? Lijkt me wel interessant om eens in te lezen op andere meesters naast Meyer en Lichtenauer.

Kookaburra schreef:
Ladybird schreef:

Mijn hoofd: 'verkoopt HEMA nu speelgoed zwaarden? Das gek.', en toen las ik de post....

Sorry AbleToDream, ik ben duidelijk niet een gelijkgezinde :+ hopenlijk vind je een paar mede-zwaardvechters!

Haha, ja sorry, maar het gaat niet over de winkel helaas, maar ik snap de verwarring wel :D

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-23 11:02

Bestaat een training hier voor ook in de regio van Zwolle toevallig?

Valerie93

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-23 11:04

Mijn oud buurman geeft les hierin. Heb ook ooit een spreekbeurt op school erover gehouden inclusief een zwaard mee mogen nemen(onder begeleiding van een volwassene)

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-23 11:12

Oh ik zou dat zo graag willen doen! Ben alleen zenuwachtig om me aan te melden, ook omdat ik een beetje bang ben om er als vrouw een beetje buiten te vallen. Hoe is dat bij jou?

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-23 14:04

Mariett schreef:
Oh ik zou dat zo graag willen doen! Ben alleen zenuwachtig om me aan te melden, ook omdat ik een beetje bang ben om er als vrouw een beetje buiten te vallen. Hoe is dat bij jou?

Een stalgenootje van mij deed het, heb haar nooit horen klagen over vrouwen/ vrouwen tekort ed.

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-23 14:28

AbleToDream

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-23 14:40

Mariett schreef:

Ik heb het heel lang uitgesteld net om die reden, ik kende niemand in de Gilde waar ik nu lid van ben, maar toch mijn stoute schoenen aan getrokken en gewoon een proefles gevraagd, we zijn nu meestal met 4 dames, in een groep van +-30 tijdens de les, en iedereen is zeer lief, geduldig (in mijn geval is dat zeker nodig, ik snap niet alle bewegingen meteen als het wordt voorgedaan :') )

Dus ik zou zeggen ga ervoor! Enige aparte dat ik al heb meegemaakt is dat de mannen voorzichtiger zijn als er een oefening is met steken richting de borst bij de training, haha, dan steken ze heel voorzichtig richting schouder of middenrif.

Het sparren na de les vind ik nog steeds wat moeilijk omdat ik er nog niet zo goed in ben, maar ik hoop binnenkort een trainings pell in elkaar te kunnen knutselen en mijn eigen zwaard te kopen om zo thuis alle bewegingen te oefenen en er meer zelfvertrouwen met te krijgen.

Nickeltje schreef:

Ik ben zelf van België maar onze Gilde heeft wel een afdeling in Gouda, misschien dat zij je wel in de richting van een gilde of sportclub kunnen gidsen in je omgeving?

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-23 15:11

crazycactus schreef:
Nickeltje schreef:

Als het goed is zit MARS in Zwolle

https://www.mars-swordfighting.com

Top! Die ga ik uitzoeken!!
Misschien vindt mijn vriend dit wel leuk om te doen dus eens uitzoeken of daar clinics ofzo in bestaan om kennis te maken.

AbleToDream

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-23 15:17

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-23 15:41

Ik zou hier graag aan deel nemen, het heeft altijd mijn interesse gehad, maar helaas, er zijn ook nadelen aan het wonen in the middle of nowhere...

AbleToDream

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-23 16:38

Van welke omgeving ben je Kuggur? Ik woon nu ook niet meteen ergens in de buurt in mijn polderdorp
dus ik rijd ook 35 min. zonder file tot 45min. met file tot aan de sporthal waar ze de lessen geven.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-23 16:41

AbleToDream schreef:
Van welke omgeving ben je Kuggur? Ik woon nu ook niet meteen ergens in de buurt in mijn polderdorp
dus ik rijd ook 35 min. zonder file tot 45min. met file tot aan de sporthal waar ze de lessen geven.

Aan een fjord in het Noordoosten van IJsland... :D

AbleToDream

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-23 16:56

Oh, hahaha, ja dat is misschien iets moeilijker idd! :')
Net even gegoogled en in Rekjavik is er wel een maar dat zal misschien te ver zijn zeker?
Laatst bijgewerkt door AbleToDream op 16-03-23 17:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-23 17:00

Mooi dat ik dit nu tegenkom!
Ik wil eigenlijk al sinds ik een jaar of 15 ben leren zwaardvechten, maar er was toendertijd geen plek waar dat kon in Groningen.
Nu zie ik dat MARS ook in Groningen zit, ben ik meteen met mijn vriend aan het bespreken of we niet eens een proeflesje kunnen nemen :D

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-23 18:34

AbleToDream schreef:
Oh, hahaha, ja dat is misschien iets moeilijker idd! :')
Net even gegoogled en in Rekjavik is er wel een maar dat zal misschien te ver zijn zeker?

Hoogstens een uurtje of acht rijden...

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-23 12:30

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-23 18:38

Marie111 schreef:
Zijn er hier mensen die geïnteresseerd zijn in mee te gaan naar een Viking kampement en dan demonstratie willen geven met zwaardvechten?

https://www.facebook.com/10000241262259 ... Ce8gxdCjl/

Waar is het, mijn zoons zouden dat heel leuk vinden, 2 blonde stoere Vikingen

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-23 14:21

Kun je het Facebook bericht ook zien?
Zo ja, dan kun je ook daar een berichtje sturen

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-23 20:25

AbleToDream

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-23 11:59

Vanavond mij nieuwe t shirt en trui al eens testen op de training *\o/* <3

Komend weekend rijd ik naar Nederland om in Tilburg al wat inkopen te doen van kledij,
hopelijk hebben ze nog genoeg in kleine dames maten liggen.

Afbeelding

Alecks

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-23 13:09

crazycactus schreef:
Nickeltje schreef:

Als het goed is zit MARS in Zwolle

https://www.mars-swordfighting.com

Daar wil ik ook lid van worden. Ik ben nu al jaren bezig met af en aan lessen nemen maar ik heb het nog steeds niet onder de knie. Ik woon in Deventer, dan is Zwolle goed te doen. En ik wil nu ook beginnen met Rossfechten. Ons vorige paard was daar niet geschikt voor.