Vriend allergisch

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Art_Ificious

Vriend allergisch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-23 16:19

Hoi,
Mijn vriend heeft meerdere voedselallergieën.
Nu is 1 ervan vis en schaaldieren. Echter eet ik dit wel eens graag.

In hoeverre kan hij allergisch reageren als ik 's morgens of 's middags iets met vis eet en dan hem 's avonds rond 20u ga bezoeken en een kus geef? (tussendoor heb ik dan sowieso nog wat anders gegeten en gedronken).

Ik vroeg me dit al een tijd af maar kon niets vinden op internet hierover.

MarliesV

Re: Vriend allergisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-23 16:21

Vraag een allergoloog hier naar, want dit is per persoon heel verschillend.

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-23 16:30

zou dit testen, met medeweten en voorbereiding mocht het reactie opleveren... dan weet je het zeker, iedereen is anders en kan anders reageren. beter safe dan sorry

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-23 16:48

Dat is volledig afhankelijk van hoe allergisch je vriend is. Maar ik ben zelf allergisch voor vis schelp en schaaldieren. En mijn vriend eet bijv wel eens sushi. Een simpele kus doen we gerust als we ruim klaar zijn met eten en hij ook gedronken heeft. Wel maakt ie voor de zekerheid zn mond even schoon met gewoon wat water en een doekje

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-23 17:36

kiwiwitje schreef:
Dat is volledig afhankelijk van hoe allergisch je vriend is. Maar ik ben zelf allergisch voor vis schelp en schaaldieren. En mijn vriend eet bijv wel eens sushi. Een simpele kus doen we gerust als we ruim klaar zijn met eten en hij ook gedronken heeft. Wel maakt ie voor de zekerheid zn mond even schoon met gewoon wat water en een doekje
bedankt voor je reactie.

Ik maak ook wel steeds m'n mond schoon :)

Hij is tevens ook allergisch aan dieren (paarden ook). Als ik m'n paarden een kus gegeven heb half uur ervoor krijgt hij soms dus tintelende lippen als ik hem kus.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-23 17:41

Dan zou ik heel voorzichtig zijn.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-23 17:45

Dat doe ik. :)
De keer dat ik (onbedoeld) een uur ervoor vis gegeten had heb ik hem dat ook gemeld dat die me best niet op de mond kustte.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-23 17:50

Art_Ificious schreef:
Hoi,
Mijn vriend heeft meerdere voedselallergieën.
Nu is 1 ervan vis en schaaldieren. Echter eet ik dit wel eens graag.

In hoeverre kan hij allergisch reageren als ik 's morgens of 's middags iets met vis eet en dan hem 's avonds rond 20u ga bezoeken en een kus geef? (tussendoor heb ik dan sowieso nog wat anders gegeten en gedronken).

Ik vroeg me dit al een tijd af maar kon niets vinden op internet hierover.

Allergie kan enorm wisselen.
Per persoon, en soms zelfs voor 1 persoon per dag.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-23 18:39

Ik heb zelf best wat allergieën en idd geen peil op te trekken. Mij boxer en labrador x rottweiler was ik erg allergisch voor. Mijn duitse herder stokhaar en Duitse jacht terrier x labrador dan weer niet. De husky's ging ook best oke. Ik heb stof en mij allergie. Hooi en stro gaat redelijk behalve vers van het land. Echter kuil voer is verschrikkelijk. Het zand uit de paarden ook. Hier neem ik gewoon extra medicatie op die dagen en dan is het gelukkig houdbaar. Ik kan zelfs periodes zonder. Corona besmetting 2 jaar geleden heeft het helaas wel erger gemaakt.
Idd is het gewoon uitproberen en grenzen verleggen. Kan dus ook zo zijn dat het nog verschilt per schelpdier of manier van bereiding

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-23 18:44

Oei, goeie vraag, ik heb er nooit eerder over nagedacht en mijn vriend is ook allergisch aan schaaldieren :') Maar blijkbaar dus niet in die mate dat ik hem geen kus meer kan geven.

Ook niet de enige allergie die hij heeft - hij is ook allergisch aan katten. Totaal niet aan honden, vreemd mannetje haha. Maar ik merk dat die allergie wel "beter" gaat - we hebben onze katten nu anderhalf jaar :') Enige waar hij nog last van heeft, is als hij ze aait en dan in zijn ogen wrijft zonder zijn handen te wassen. En hij moet volgens mij ook niet met zijn gezicht in hun vacht gaan hangen zoals ik dat doe.

Dus ik kan je helaas niet helpen, ik denk dat het van persoon tot persoon zal schelen. Misschien best je tanden poetsen en met een washandje over je mond gaan nadat je vis/schelpdieren hebt gegeten?

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-23 19:36

Heel fijn de reacties. Gek hoe allergieën zo kunnen wisselen ook.

Ikzelf heb gelukkig geen allergieën, behalve hooikoorts maar ook dat is per jaar verschillend qua ernst.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-23 20:24

Er zijn mensen die een paar uur na het eten nog geen kus kunnen hebben.
Het is zo verschillend per persoon dat wij daar geen uitspraken over kunnen doen.