Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Lau_ schreef:Druif_01 schreef:Ik ben het soms ook wel onregelmatig, een aantal maanden keurig op de dag af en dan ineens weer twee weken later.
Maar ik begrijp niet helemaal waarom je zo van slag bent ervan?
Stress kan overigens zeer zeker meespelen.
Vanwege het tussentijds bloed verlies. Ik heb dat nooit gehad.
Druif_01 schreef:Nee vanaf 30 is het inderdaad, dus daar val je nog niet onder. Heb je verder geen contactbloedingen of iets dergelijks?
Als je je erg ongerust maakt, zou ik gewoon opnieuw naar de huisarts gaan en het bespreekbaar maken. Ben je trouwens aan de pil? Of andere hormonen?
Daantjuh88 schreef:Heb je toevallig corona gehad? Herken het van mijzelf, had corona gehad en mijn ongesteldheid bleef 3 maanden uit. Af en toe een druppeltje. Jaar later idem dito, wederom corona en weer geen ongesteldheid voor paar maanden.
MissBambi schreef:Als je echt onregelmatig bent, laat je dan ook even door verwijzen! Kans is zeer aanwezig dat je pcos of wellicht iets anders hebt. Het is niet oké als je zo onregelmatig bent! Met een echo is al heel veel te zien. Dit is ook belangrijk omdat je hier op latere leeftijd een grotere kans op diabetes en hart en vaatziekten mee hebt. Dus echt heel erg van belang om te weten waar dit vandaan komt!
Zag dat iemand het meer benoemde, ik heb Inmiddels 3 jaar een onvervulde kinderwens vanwege pcos en ik had en heb wel een regelmatige cyclus. Had echter wel andere symptomen vanaf augustus een miskraam en een missed avortium met curretage als gevolg (blijk nu zelfs nog restweefsel te hebben zitten en de miskraam is van oktober.
Dus vanwege kinderwens en andere ziekten vraag aan de huisarts of ze je doorverwijzen.
Gaabje schreef:MissBambi schreef:Als je echt onregelmatig bent, laat je dan ook even door verwijzen! Kans is zeer aanwezig dat je pcos of wellicht iets anders hebt. Het is niet oké als je zo onregelmatig bent! Met een echo is al heel veel te zien. Dit is ook belangrijk omdat je hier op latere leeftijd een grotere kans op diabetes en hart en vaatziekten mee hebt. Dus echt heel erg van belang om te weten waar dit vandaan komt!
Zag dat iemand het meer benoemde, ik heb Inmiddels 3 jaar een onvervulde kinderwens vanwege pcos en ik had en heb wel een regelmatige cyclus. Had echter wel andere symptomen vanaf augustus een miskraam en een missed avortium met curretage als gevolg (blijk nu zelfs nog restweefsel te hebben zitten en de miskraam is van oktober.
Dus vanwege kinderwens en andere ziekten vraag aan de huisarts of ze je doorverwijzen.
Interessant dit. Ik ben dus van nature ook super onregelmatig (soms een half jaar niet ongesteld). Verder heb ik niet de typische symptomen van pcos maar ik vermoed dit wel. Met de huisarts en later ook een keer met de gynaecoloog besproken en die zeiden beide dat het geen zin had om verder te onderzoeken omdat de diagnose verder niets uitmaakt. Je wordt niet behandelt oid… boodschap was dus kom maar terug als je zwanger wilt worden.
Ben heel benieuwd naar meer informatie hierover als je dat hebt!
@ts, erg vervelend wel! Menstruatieklachten kunnen echt stressvol zijn. Ik lees wel veel veranderingen en personal trainer en misschien veranderingen in eetpatroon. Bij sommige mensen hebben dit soort dingen meteen invloed op de menstruatie. Als je je er niet goed over voelt dan zou ik toch blijven duwen op vervolgonderzoek. Zoals hierboven te lezen word je in mijn ervaring wel makkelijk afgewimpeld als je verder geen andere klachten hebt.