Zwanger uitgerekend najaar/winter 2023

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Primavera

Berichten: 2803
Geregistreerd: 08-03-10

Re: Zwanger uitgerekend najaar/winter 2023

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-23 22:24

:') :') :')

Rebel_Jits

Berichten: 5632
Geregistreerd: 28-02-06
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-23 14:12

:(:) Liever huilbuien dan ruzie maken om niks, denk ik dan?
Achteraf is het grappig dat je emo werd, omdat er geen Fanta in huis was :')

Primavera, voelt je rug nog ok tot nu?

Extra controles zijn fijn. De reden erachter meestal niet, maar gewoon maandelijks (of vaker) die opvolging geeft natuurlijk veel geruststelling.
Hier ook maandelijks een controle met echo, maar mijn gyn doet dat in haar "standaard pakket". Ik geloof vanaf maand zeven elke drie weken zelfs.

Vandaag voor het eerst sinds januari weer gesport *\o/* Ik had mijn schema al aangepast, maar zelfs dan trekken sommige oefeningen op m'n buik. Nog meer aanpassen dus. Nu ben ik benieuwd naar de spierpijn :')

Saskia89

Berichten: 1818
Geregistreerd: 29-01-06
Woonplaats: Noordwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-23 19:46

Wie, druk programma Primavera. Aan de ene kant fijn als ze je elke keer gerust kunnen stellen, aan de andere kant wel erg intens.

Lisitano, dat is vast het verschil tussen een jongen en een meisje :+. Ik heb het idee dat ik geen hormonen heb :')

Wat goed Rebel! Wat voor sport doe je?

Hier ook weinig controles. Mijn vorige afspraak bij de verloskundige was 6 april, de volgende 1 juni. Vorige zwangerschap had ik elke maand een echo gehad vanwege m’n bloeddruk en een mogelijk kleine baby. Dat viel uiteindelijk hartstikke mee, dus die zijn vooralsnog niet aan de orde. Deze baby zat ook precies op het gemiddelde so far. Al was dat bij
ons zoontje tot 20 weken ook het geval. Daarna was hij steeds iets onder gemiddeld, maar hij groeide wel goed op z’n eigen lijntje.

Ilse_123

Berichten: 3781
Geregistreerd: 17-05-08
Woonplaats: Haaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-23 20:59

Vorige keer had ik heel weinig echte afspraken, want midden in de eerste corona golf. Niemand gezien tussen de 11 en 20 weken, wel telefonisch paar keer contact gehad.

Toppunt van random huilbui was vorige zwangerschap toen ik mijn favoriete ovenschaal had laten vallen. Helemaal door overstuur :') .

SennaS
Berichten: 263
Geregistreerd: 08-01-11

Re: Zwanger uitgerekend najaar/winter 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-23 21:39

Wat een hoop controles Primavera maar ik kan me goed voorstellen dat je het alleen maar fijn vindt.

Ik heb gewoon de standaard controles 1 keer per 4 weken. Ik krijg wel 2 extra groeiecho’s omdat m’n dochter zo groot was maar dat is geloof ik pas met 30 en 34 weken.

Tijdens m’n 1e zwangerschap was ik vooral tijdens het 1e trimester niet zo lief voor m’n man ;( Dit keer heb ik er niet zo’n last van. Ik krijg wel elke keer dat ik tegen iemand vertel dat ik zwanger ben tranen in m’n ogen. Dat is best awkward bij mensen die ik minder goed ken maar kan er niks aan doen :')

x_Rebecca

Berichten: 5797
Geregistreerd: 15-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-23 21:42

Vorige zwangerschap heb ik wel een hysterische huilbui gehad, nu eigenlijk best stabiel..

Die huilbui was heerlijk ongemakkelijk, want ik kreeg dus bij de AH een bosje half verschimmelde bloemen met 35% sticker gratis omdat ze anders weggegooid werden. En ik begon dus echt tranen met tuiten te huilen en dankjewel, dat is zo lief te snikken. Meisje die de bloemen weg moest geven zal een jaar of 16 zijn geweest, ze zag er vrij ongemakkelijk uit :').

Lisitano

Berichten: 4939
Geregistreerd: 05-09-12

Re: Zwanger uitgerekend najaar/winter 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-23 21:50

Hahahaha!

linn1502

Berichten: 735
Geregistreerd: 28-05-13
Woonplaats: Veluwe

Re: Zwanger uitgerekend najaar/winter 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-23 22:17

sorry een bijlees post is echt te lastig vanaf mijn telefoon, ik was even van de radar maar zojuist de termijn echo gehad.
Alles was goed met "pietje" hartje klopte goed, het ruggetje, buikje,maagje en hoofdje was naar behoren. Ben wel twee dagen naar voren gehaald dus de uitgerekende datum is 25-11! Zou iemand dit in het lijstje willen aanpassen? vanaf mijn telefoon gaat dit vrij lastig.

Iemand vroeg mij naar de wissel truck. Ik nam gewoon 2 van die flesjes water en deed daar 0.0 wijn in. Op de verjaardag heb ik dit op de wc om gewisseld.. en bij de foute party nam ik wel drank aan maar dronk het niet op. Daarna wilde mijn vriendin perse de hort op. Ik had even op de kaart gekeken maar zag geen 0.0 en Nee zeggen zou opvallen dus het werd een beetje bluffen.

Ik dacht als ik nu gewoon iets eerder weg fiets dan dat ik tegen haar zeg.. kan ik eerst even naar de bar. Helaas kwamen we tegelijk aan. Ben ik met een smoes naar de bar gelopen, gevraagd of ze een van mijn flesjes koud wilde liggen en bij het bestellen van wijn, mijn wijn in te schenken. Dit liep perfect. Daarna door naar de kroeg.. Daar deed ik het zelfde, aannemen.. afwachten en wisselen haha.

Met konings dag was ik inmiddels getraind, en verliep dit vlekkeloos haha.

Dus toen ik in Ibiza zei, jongens we hebben deze dagen een bob waren ze wel lichtelijk verbaasd haha.

Saskia89

Berichten: 1818
Geregistreerd: 29-01-06
Woonplaats: Noordwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-23 23:06

Oh heerlijk zeg die verhalen over jullie huilbuien :D (Sorry! )

Hahaha, wat een strategieën Linn. Goed gelukt zo te horen.

Ik moet toch vaak ineens nodig plassen de laatste dagen. Alsof die baby continu op m’n blaas loopt te kicken. Houd daarmee op :Y)

Rebel_Jits

Berichten: 5632
Geregistreerd: 28-02-06
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-23 09:34

Zo moeten wisselen met drank, wat een gedoe %) Maar als het dan lukt, is dat wel supergrappig. En die gezichten als je het daarna vertelt :D Ik ben een beelddenker..

:') Die huilbuien. En dat meisje in de appie :(:)
Mijn hormonen zijn redelijk stabiel, met de occassionele bitch-attack. Dan ben ik zo boos, oef, kan de mensen wel wat aandoen. En erna ging het eigenlijk nergens over :o

Ik doe aan fitness trouwens. Maak m'n eigen programma's, vooral op kracht gericht. Vind het supertof om te doen en zo spijtig dat ik nu de meeste leuke dingen niet kan. Ik heb me meer gericht op core en conditie nu en vooral dat laatste suckt echt #) Ik heb de conditie van een slak. Maarja, ben ook als de dood dat ik 0,0 lucht ga hebben tijdens de bevalling, dus ik moet van mezelf :o

Aangepast lijstje.
Citaat:
- Saskia89 - 14 september - nog onbekend
- x_Rebecca - 23 september - nog onbekend
- JustOneBite - 23 september - meisje
- Bloem24 - 25 september - jongen
- daffie1986 - 27 september - nog onbekend
- Gowlan - 5 oktober - meisje
- Rebel_Jits - 6 oktober - jongen
- haasje20 - 7 oktober - nog onbekend
- Ilse_123 - 15 oktober - nog onbekend
- SennaS - 27 oktober - nog onbekend
- Lisitano - 4 november - nog onbekend
- Claudiadvx - 7 November - nog onbekend
- Primavera - 13 november - nog onbekend
- Sylviej - 22 november - nog onbekend
- Lienepien95 - 24 november - nog onbekend
- Larisske - 25 november - nog onbekend
- Melewel94 - 26 november - nog onbekend
- linn1502 - 25 november - nog onbekend
- Maaike - volgens eigen berekening 30 november
- Taartje - 9 december - nog onbekend

Lisitano

Berichten: 4939
Geregistreerd: 05-09-12

Re: Zwanger uitgerekend najaar/winter 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-23 10:04

Zo te zien zorgen meisjes vooral voor zwangerschappen met huilbuien :))

Kiichi

Berichten: 1027
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: De Goorn

Re: Zwanger uitgerekend najaar/winter 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-23 13:40

Citaat:
- Saskia89 - 14 september - nog onbekend
- x_Rebecca - 23 september - nog onbekend
- JustOneBite - 23 september - meisje
- Bloem24 - 25 september - jongen
- daffie1986 - 27 september - nog onbekend
- Gowlan - 5 oktober - meisje
- Rebel_Jits - 6 oktober - jongen
- haasje20 - 7 oktober - nog onbekend
- Ilse_123 - 15 oktober - nog onbekend
- SennaS - 27 oktober - nog onbekend
- Lisitano - 4 november - nog onbekend
- Claudiadvx - 7 November - nog onbekend
- Primavera - 13 november - nog onbekend
- Sylviej - 22 november - nog onbekend
- Lienepien95 - 24 november - nog onbekend
- Larisske - 25 november - nog onbekend
- Melewel94 - 26 november - nog onbekend
- linn1502 - 25 november - nog onbekend
- Maaike - volgens eigen berekening 30 november
- Taartje - 9 december - nog onbekend
- Kiichi - 15 december - nog onbekend



Mezelf ook even toegevoegd aan de lijst. Hier vooralsnog geen extra controles, maar omdat er een echo apparaat is op mijn werk, kan ik zelf even spieken, en dat is ook erg leuk :j

Ilse_123

Berichten: 3781
Geregistreerd: 17-05-08
Woonplaats: Haaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-23 08:36

Dat is handig Kiichi!

Coole wisseltruc Linn! Daar heb ik echt nooit de puf voor gehad, alleen afgelopen carnaval het voor elkaar gekregen om dat ene uurtje in de feestzaal het bier (inclusief alcholvrij voor mij) te halen. Verder niet gevierd afgelopen jaar, want iedereen thuis was ziek :').

Heb je een tip waar je goede fitness oefenigen kan vinden Rebel? Ik ben heel slecht in sporten, maar ga meestal braaf een paar keer per week naar de Basic fit en dan doe ik oefeningen aan de hand van de app, maar ik vind het nu moeilijk beslissen welke oefeningen ik beter wel of niet kan doen. Overigens schiet mijn conditie achteruit, normaal doe ik een half uur over fietsen naar mijn werk, nu is het hijgen zwoegen en zweten en ben ik 3 kwartier onderweg. Krijg volgende week weer een auto maar wil het fietsen wel een beetje blijven volhouden, dat is tenminste nog iets van beweging. Al heb ik met vlagen wel redelijk intensief werk dus dat scheelt ook weer.

Momenteel zit ik te genieten bij het ziekenhuis na het nuttigen van een heerlijk suikerdrankje om mijn glucose waardes te checken. Zo vies.

nps
Berichten: 1988
Geregistreerd: 12-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-23 09:51

Ik lees al heel lang mee, maar meld me hier ook voorzichtig! Nu 11 weken, uitgrekende datum 1 december, geslacht nog onbekend. Komende maandag tweede echo, zo benieuwd! Tot nu, afkloppen, maar nergens last van. Niet echt hormonaal behalve dat ik sneller moet huilen (van lieve beestjes, van heftige verhalen, en inderdaad, als ik het vertel :') ) .

@linn, wauw, wat een wisseltruuk zeg ;). Wij zijn ook nog op festival geweest, heb het maar gewoon verteld anders wordt het zo ingewikkeld met drank halen. En normaal drink ik best graag een drankje dus het valt meteen op ;)

@x_Rebecca :')

daffie1986
Berichten: 4323
Geregistreerd: 26-04-05
Woonplaats: Southland, Nieuw-Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-23 10:11

Gefeliciteerd en welkom aan alle nieuwe dames.

Hier even een ego berichtje, sorry. Heb wel al die tijd meegelezen en wou reageren na mijn 20-weken echo. Ik dacht dus dat ik eindelijk van deze zwangerschap kon gaan genieten, maar helaas te horen gekregen dat deze zwangerschap toch echt niet onbezorgd gaat wezen. Er is een afwijking in de placenta gevonden (placenta circumvallata), betekenis is kort samengevat dat de placenta dus niet goed werkt. Zowel mijn VK als Google zoektocht leveren mij niet heel veel informatie op dus als iemand van de medische kundige hier er meer van weet hoor ik het echt heel graag.

Op de echo waren al braxton hicks te zien, het bloed in het hart niet goed kunnen zien, een kindje dat tot nog toe gewoon groeit, lange benen voor zijn/haar leeftijd en tot nu toe een gemiddeld gewicht. Wat ik tot nu toe begrijp is dat mijn risico's verhoogd zijn voor: te vroeg gebroken vliezen, te vroeg geboren baby, baby die het niet gaat halen, een placenta die los scheurt (met een flink risico ook voor mijzelf), spoed keizersnede of dat de baby vroeger gehaald moet worden als de placenta echt slecht gaat werken.

Er schijnen ook gewoon vrouwen te bevallen waarbij het pas na de geboorte ontdekt wordt dus dat is enige troost, maar de stress die ik kwijt leek te zijn na de echo is weer behoorlijk terug. VK heeft een aanvraag gedaan voor extra echo, maar daar kreeg ik een sms over dat ze geen plaats hebben en ik op de wachtlijst sta.
Laatst bijgewerkt door daffie1986 op 12-05-23 10:14, in het totaal 2 keer bewerkt

linn1502

Berichten: 735
Geregistreerd: 28-05-13
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-23 10:12

nps schreef:
Ik lees al heel lang mee, maar meld me hier ook voorzichtig! Nu 11 weken, uitgrekende datum 1 december, geslacht nog onbekend. Komende maandag tweede echo, zo benieuwd! Tot nu, afkloppen, maar nergens last van. Niet echt hormonaal behalve dat ik sneller moet huilen (van lieve beestjes, van heftige verhalen, en inderdaad, als ik het vertel :') ) .

@linn, wauw, wat een wisseltruuk zeg ;). Wij zijn ook nog op festival geweest, heb het maar gewoon verteld anders wordt het zo ingewikkeld met drank halen. En normaal drink ik best graag een drankje dus het valt meteen op ;)

@x_Rebecca :')


Haha, nou moet je zeggen dat het na de eerste x wel prima ging maar ik wilde het gewoon echt niet met 6 weken al vertellen en aangezien ik best van een drankje houd.. isnhet dan het een of ander. Gelukkig weet op mn werk na, al de dichtbijstaande mensen het dus dat maakt het een stuk makkelijker

Floortje88
Berichten: 1565
Geregistreerd: 18-05-10
Woonplaats: Midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-23 10:14

Hi dames,

Ik zou ook graag mee gaan kletsen. Hier ook precies 11 weken en 1 dec uitgerekend. Lopen we precies gelijk nps! Ik heb termijn echo net gehad, was erg leuk om te zien. Nu echt een baby met alles er op en eraan. Maandag bloed laten prikken voor de nipt. 1 juni heb ik de 13 weken echo en dan horen we ook (of paar dagen erna) of jongen of meisje is. Heel benieuwd!

@ Ilse, klinkt smerig idd! Succes

@ Kiichi, oh dat is fijn zeg, dat je dat af en toe kan doen! Hier elke keer best wel zenuwachtig voor echo. Nu 3 gehad dus begin er nu beetje vertrouwen in de krijgen.

@daffie, weet niet zo goed wat ik moet zeggen, wat een naar bericht en snap dat je hier stress van krijgt. Wat vreemd ook dat je met dit nieuws op de wachtlijst gaat, je zou dan toch meer prioriteit verwachten. Hoop voor je dat je snel wat meer duidelijkheid krijgt en dat het allemaal mee gaat vallen.

Lisitano

Berichten: 4939
Geregistreerd: 05-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-23 10:45

Oh Daffie, wat een rotnieuws. Ik ken iemand die ook een placenta had die het niet zo goed bleek te doen. Haar baby is eerder gehaald maar gelukkig verder helemaal gezond. Ik hoop dat dat verhaal je iets geruststelt maar ik kan me je zorgen heel goed voorstellen. Is er niet een andere plek mogelijk voor een tweede echo? Wat vervelend dat je nu op de wachtlijst moet.

Welkom en gefeliciteerd aan de nieuwe dames.

claudiadvx

Berichten: 2799
Geregistreerd: 11-01-14
Woonplaats: Emmer-Compascuum

Re: Zwanger uitgerekend najaar/winter 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-23 11:49

Oh daffie wat een rot nieuws! Hopelijk valt het uiteindelijk mee!
Gefeliciteerd Floortje en nps!

Primavera

Berichten: 2803
Geregistreerd: 08-03-10

Re: Zwanger uitgerekend najaar/winter 2023

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-23 13:56

Jeetje daffie wat een nieuws, daar zit je ook niet op te wachten :knuffel: mijn duimen draaien heel hard voor je dat je toch nog een goede (zoveel mogelijk) zorgeloze zwangerschap mag hebben en natuurlijk een gezond kindje :knuffel:

Primavera

Berichten: 2803
Geregistreerd: 08-03-10

Re: Zwanger uitgerekend najaar/winter 2023

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-23 13:57

Welkom nps en Floortje :D

Kiichi

Berichten: 1027
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: De Goorn

Re: Zwanger uitgerekend najaar/winter 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-23 14:45

Welkom, nps en Floortje

Daffie, wat een vervelend nieuws zeg… zou inderdaad verwachten dat je dan wel voorrang krijgt met echo’s. Evt ergens anders inplannen? Ik ga duimen voor een goede afloop!

Saskia89

Berichten: 1818
Geregistreerd: 29-01-06
Woonplaats: Noordwijk

Re: Zwanger uitgerekend najaar/winter 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-23 15:20

Hè bah Daffie, wat een rotnieuws! Snap dat de zwangerschap dan inderdaad veel zorgen met zich meebrengt die pas ophouden als je een gezond kindje in je armen hebt.
Inderdaad wel gek dat je op de wachtlijst moet voor een echo. Vinden ze dat je daar nu nog niets aan kunt zien? Het klinkt best urgent.

Welkom nieuwe dames. Fijn dat de eerste echo’s goed waren :)

Goldie

Berichten: 10450
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-23 16:28

Jeetje Daffie wat een vervelend nieuws, zo blijf je toch de hele zwangerschap veel spanning hebben. Wel raar dat je nu op een wachtlijst staat, hopelijk krijg je toch snel de extra echo en ik duim echt dat alles gewoon normaal gaat verlopen :*

Ik lees hier al een tijdje mee, maar durf me nu ook te melden. Wij hebben vandaag onze eerste echo gehad. Wat was ik zenuwachtig := Gelukkig meteen een mooi kloppend hartje te zien <3
Vandaag 8+6, over 2 weken de termijnecho.
Heel fijn gesprek gehad ook met de verloskundige, ik heb ook een nierziekte dus we hadden genoeg te bespreken :j
Onze voorlopige uitgerekende datum is 16 december :)

Primavera

Berichten: 2803
Geregistreerd: 08-03-10

Re: Zwanger uitgerekend najaar/winter 2023

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-23 17:52

Welkom Goldie!