Zwanger uitgerekend najaar/winter 2023

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
x_Rebecca

Berichten: 5797
Geregistreerd: 15-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-23 20:57

Wow Lisitano, na een maand al 68 :oo Mijn dochtertje van 1,5 jaar draagt aan bovenkleding nu nog steeds 68 :'). Broekjes zit ze qua lengte dan weer op 80, smal kindje met belachelijk lange beentjes. Wij hebben de eerste 3 maanden maat 50 aan kunnen trekken.

Ik heb nu nog niets gekocht qua kleding, wacht sowieso even het geslacht (en de sale :') ) af. Ik heb wel een redelijk specifieke smaak en favoriete merkjes. Vind kleertjes voor meisjes wel veel makkelijker hahaha. Ben heel benieuwd a.s. dinsdag, maar eerst nog eventjes een weekendje weg met Pasen :):).

Mijn paard reageert niet heel anders op mij overigens. Ze is even lomp als altijd :'). Heb een tinkermerrie staan, maar die fungeert vooral als grasmaaier. De bedoeling was om haar weer te laten dekken (ze heeft vorig jaar een veulen gekregen) maar ik heb de afgelopen weken niet de energie gehad om me er in te verdiepen.

Dit is d'r <3
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door x_Rebecca op 05-04-23 21:00, in het totaal 1 keer bewerkt

LinsxDot
Berichten: 3393
Geregistreerd: 31-12-04
Woonplaats: Zuid holland

Re: Zwanger uitgerekend najaar/winter 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-23 20:58

Wij wachten ook het geslacht af. Ik heb nog mega veel jongens meuk liggen. Al zal er wel veel nieuws komen.

Ilse_123

Berichten: 3787
Geregistreerd: 17-05-08
Woonplaats: Haaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-23 21:06

Ik heb ook nog veeeel meisjes kleding liggen. Ook wel wat neutraler spul dus dat zou voor een jongen ook kunnen, maar hoe dan ook is shoppen in die kleine maatjes leuk <3 .

Ik ben vorige keer ook rond 39 weken ingeleid omdat ze haar groot hadden geschat, woog nog geen 3400 gram. Had allemaal maat 56 liggen maar ze heeft nog best lang maat 50 nodig gehad. Agja, inleiding heeft ook z’n positieve kanten.

Overigens geen paard meer, heb hem afgelopen winter moeten laten inslapen ;( . Voorlopig komt er ook geen opvolger.

Saskia89

Berichten: 1818
Geregistreerd: 29-01-06
Woonplaats: Noordwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-23 21:18

Gaaf paard Rebecca!
En de foto met jouw paard is ook schattig Bloem!
Ahhh, wat rot van je paard Ilse!

Leuk dat steeds meer het geslacht weten. Inderdaad leuker shoppen haha. Niemand hier die het een verrassing wil laten trouwens?

Ons zoontje was bij de geboorte juist vrij klein. Ook maanden maat 50/56 aangehad. Hij is nog steeds niet zo groot. Qua maat gaat ie net een beetje over naar 86, hier juist korte beentjes, dus broekjes maat 80 zitten nog prima.

Ik ben al jaren geleden gestopt met de paarden. We hebben wel een hond, zonder enig empatisch vermogen }:0

LinsxDot
Berichten: 3393
Geregistreerd: 31-12-04
Woonplaats: Zuid holland

Re: Zwanger uitgerekend najaar/winter 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-23 21:24

Grappig altijd dat verschil in kindjes hè!
Mijn zoontje heeft echt maanden in 50/56 gezeten en in alle maatjes heel lang gezeten. Hij word 5 en zit nu in 98/104 al hou ik wel van oversized dus heeft hij soms al 110 aan.

Lau

Berichten: 16681
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Re: Zwanger uitgerekend najaar/winter 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-23 21:37

Ik ben net even een potje aan het janken geweest. Had helder bloed verlies en best veel ook. Daarvoor ook wat krampen. Maar verder geen klodders of proppen gelukkig.

Had ook even een verloskundige gebeld voor advies. Die gaf aan dat als het actief bloed zij nu niks zou kunnen zien omdat het vruchtje en het bloed dezelfde kleur is. Dus bel morgen fertiliteit even voor advies.

LinsxDot
Berichten: 3393
Geregistreerd: 31-12-04
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-23 21:39

Lau schreef:
Ik ben net even een potje aan het janken geweest. Had helder bloed verlies en best veel ook. Daarvoor ook wat krampen. Maar verder geen klodders of proppen gelukkig.

Had ook even een verloskundige gebeld voor advies. Die gaf aan dat als het actief bloed zij nu niks zou kunnen zien omdat het vruchtje en het bloed dezelfde kleur is. Dus bel morgen fertiliteit even voor advies.

Oh no Lau, dikke knuffel! Hoop dat het niks is en zeker morgen even bellen!

linn1502

Berichten: 735
Geregistreerd: 28-05-13
Woonplaats: Veluwe

Re: Zwanger uitgerekend najaar/winter 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-23 22:20

Oh lau, wat rot en onzeker! Hopelijk valt t mee. Dikke knuffel voor jou!

Lisitano

Berichten: 4947
Geregistreerd: 05-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-23 22:24

Hopelijk is het “niets”, Lau. Ik had bij mijn vorige zwangerschap ook helder bloedverlies en baby zat er helemaal prima. Misschien stelt het je wat gerust :* Die ongerustheid herken ik zo. Succes morgen.

Melewel94

Berichten: 1604
Geregistreerd: 15-02-15
Woonplaats: Lommel

Re: Zwanger uitgerekend najaar/winter 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-23 22:30

Ohnee Lau hopelijk is het gewoon een stom adertje die wat gesprongen is…

Pfoe al die maten joh… := dit is mijn eerste zwangerschap dus moet (ofja mag :+ ) alles nog kopen. Ik neem lekker een keer moeders en schoonmoeders mee _O-

Momenteel 6+4, symptomen beginnen stilaan te komen. Zere borsten had ik al iets, maar ik heb nu steeds wat sneller een rottig honger gevoel in m’n maag, of dat nu een soort van misselijkheid moet voorstellen, geen idee :') en net een puistje gespot _O-

linn1502

Berichten: 735
Geregistreerd: 28-05-13
Woonplaats: Veluwe

Re: Zwanger uitgerekend najaar/winter 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-23 22:38

Het is ook mijn eerste zwangerschap.. merk wel dat ik steeds meer naar kleertjes enz durf te kijken maar dan zie ik een setje... die is dan anders op de foto .. maar dan blijkt het dus een boks pakje zijn met volgens mij een soort overslag ding erover... en toen dacht ik.. omg hoe werkt dit haha misschien een beetje dom := maar dat word wss vast vanzelf duidelijk haha

Lisitano

Berichten: 4947
Geregistreerd: 05-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-23 22:40

R is nu bijna 2,5 en draagt al 104/110. Dat is normaal voor 4/5 jarigen. Ik denk wel dat hij nu heel even in deze maat blijft.

Voor baby’s is 50/56 een maat om mee te beginnen. Soms maat 44 voor echte kleintjes. Koop met stretch boorden, ribbroekjes etc want je wil dat alles makkelijk aan gaat. Overslag is ideaal, zo min mogelijk over het hoofdje. Ik sta altijd aan mouwen te trekken voor ik kleding voor baby’s koop :') bij die ukken heb je vooral dikke billen en kromme pootjes dus je kunt te lange broeken gewoon omslaan. Doe je er wat langer mee. En het ene merk valt heel anders dan het andere. Ik vind dat echt bizar bij kinderkleding. Lekker live gaan shoppen, kan je stofjes voelen, stretch testen en de maat zien.
My 2 cents.

linn1502

Berichten: 735
Geregistreerd: 28-05-13
Woonplaats: Veluwe

Re: Zwanger uitgerekend najaar/winter 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-23 22:42

Maar klopt t dat je dan een bokspakje hebt en daar dan een soort truitje/ overslag ding overheen doet?

Zal is kijken of ik t nog kan vinden wat ik precies bedoel. Merk dat verwoorden lastig is.

Lisitano

Berichten: 4947
Geregistreerd: 05-09-12

Re: Zwanger uitgerekend najaar/winter 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-23 22:49

Haha het is ook een nieuwe wereld. De wereld van babykleding.
Bedoel je misschien een romper? Dat is als het ware ondergoed dat de luier op zijn plek houdt. Daar doe je de kleding dus overheen. Al heb je ook mooie rompers, die kun je gewoon met broekje combineren.
Al is mijn advies: koop geen mooie want ze worden ondergescheten :+

linn1502

Berichten: 735
Geregistreerd: 28-05-13
Woonplaats: Veluwe

Re: Zwanger uitgerekend najaar/winter 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-23 22:51

Haha nee het ie geen romper. Heb wel regelmatig de Kids van mn vriend zn zus hier gehad al vanaf 6 maanden maar die waren in de zomer dus dan was t niet zo ingewikkeld mer kleertjes.

Zal is kijken of ik t nog kan vinden. Ik dacht dar het een broekje was met een shirtje... maar als ik dan kijk was het meer een heel pakje met iets er over...

Saskia89

Berichten: 1818
Geregistreerd: 29-01-06
Woonplaats: Noordwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-23 22:51

Oh Lau, hopelijk niets ernstigs :(:)

Qua rompers wil ik alleen nog maar Hema bamboe. Die dingen zijn ideaal :))

x_Rebecca

Berichten: 5797
Geregistreerd: 15-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-23 22:59

Ach, kleertjes en wat je wel of niet fijn vindt is ook per persoon en kindje verschillend. Mijn zus en een vriendin waren helemaal enthousiast over overslagrompers/boxpakjes, dus ik had dat flink ingeslagen. Nou, dat aantrekken vond ik verschrikkelijk, kindje elke keer overstuur bij die dingen. Terwijl ze dus echt geen enkel probleem had met dingetjes over haar hoofd. Achteraf bleek ook wel waarom, ze kan door een aangeboren afwijking haar schouder/arm minder makkelijk bewegen, wat juist vervelend was bij zulke pakjes.

De bamboe rompers van de Hema zijn wel echt fantastisch inderdaad!

Lau, hopelijk is er niets ernstigs :(:).

Lisitano

Berichten: 4947
Geregistreerd: 05-09-12

Re: Zwanger uitgerekend najaar/winter 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-23 07:33

Ja, die bamboe rib rompers vond ik echt fantastisch.
Wat sneu van de arm van je dochter, Rebecca. Ik ken weer vooral baby’s die alles over het hoofd stom vonden, mijne ook.
Maar idd, het verschilt natuurlijk gewoon. En het is ook leuk om als je baby er eenmaal is, ook te kunnen kopen. Dan weet je al wat staat en wat jij en baby fijn vinden.

LinsxDot
Berichten: 3393
Geregistreerd: 31-12-04
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-23 07:47

Lisitano schreef:
Ja, die bamboe rib rompers vond ik echt fantastisch.
Wat sneu van de arm van je dochter, Rebecca. Ik ken weer vooral baby’s die alles over het hoofd stom vonden, mijne ook.
Maar idd, het verschilt natuurlijk gewoon. En het is ook leuk om als je baby er eenmaal is, ook te kunnen kopen. Dan weet je al wat staat en wat jij en baby fijn vinden.

Wij hebben wel zelfde smaak kwa merken! Ben wel heel benieuwd hoe je een meisje aan kleed haha

linn1502

Berichten: 735
Geregistreerd: 28-05-13
Woonplaats: Veluwe

Re: Zwanger uitgerekend najaar/winter 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-23 08:25

Uiteraard kan ik niet meer vinden waarbij ik t zag ;(

Maar over t algemeen is het gewoon broekje en shirtje en dat is voor mij ook veel logischer _O-

Lau

Berichten: 16681
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Re: Zwanger uitgerekend najaar/winter 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-23 08:50

Wij hebben morgen een vervroegde echo met 6 weken al om te kijken of het nog goed zit :(

JustOneBite

Berichten: 824
Geregistreerd: 28-01-07
Woonplaats: Nieuw-lekkerland

Re: Zwanger uitgerekend najaar/winter 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-23 09:29

Oh nee Lau wat naar, ik ga heel hard voor je duimen dat alles oké is en de bloeding ‘normaal’ is. :(:) succes morgen met de echo!

Haha onze twee boxen lijken heel wat mijn zitten ook vooral lakentjes, slaapzakken, Wikkeldeken, badcape en gordijntjes in haha. Beginnetje gemaakt aan de hydrofiele luiers/doeken, want die schijn je veel nodig te hebben als ik het zo om me heen hoor :+ dus het vullen ging hard haha. Verder echt wel kleertjes van maat 50-80, die laatste maatjes vooral bij de gekregen/uitgezochte spullentjes van vrienden. De bovenste zijn vooral de kleine maatjes gekregen of zelf gekocht. Ik hou ervan het opruimen.

Heb wel bewust gekozen voor zowel ‘losse’ pakjes als boxpakjes om uit te proberen wat wij fijn gaan vinden, vind het sowieso lastig want eind september kan het nog prachtig weer zijn natuurlijk. Nu weet ik wel dat zeker in het begin ze zichzelf niet warm kunnen houden en je altijd een laagje meer dan jezelf aan doet. Maar er zijn er ook die tips geven voor juist echte winter kleertjes al! ? :? Hoe denken de mama’s daar hier over? Ik zelf dacht gewoon aan laagjes, warmere opties behouden voor indien nodig? Zo deed ik het als gastouder ook met de oppas kindjes, maar die waren 3+ maand als ik bij ze kwam natuurlijk.. blijft lastig haha, zoveel vragen.

Lisitano

Berichten: 4947
Geregistreerd: 05-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-23 09:52

LinsxDot schreef:
Lisitano schreef:
Ja, die bamboe rib rompers vond ik echt fantastisch.
Wat sneu van de arm van je dochter, Rebecca. Ik ken weer vooral baby’s die alles over het hoofd stom vonden, mijne ook.
Maar idd, het verschilt natuurlijk gewoon. En het is ook leuk om als je baby er eenmaal is, ook te kunnen kopen. Dan weet je al wat staat en wat jij en baby fijn vinden.

Wij hebben wel zelfde smaak kwa merken! Ben wel heel benieuwd hoe je een meisje aan kleed haha

Ook als hysterische regenboogkabouter :') Ik ben wel echt benieuwd of het een meisje is of weer een jongen.
Hoe gaat het met jou? Merk je al verschijnselen? Hoe noem je dat :+

JOB, mijn zoontje is van eind november. De eerste weken hebben we vooral een omslagdoek om hem heen gedragen. En wat heel fijn is voor baby’s is wol, dat heb je ook heel zacht en dun. Wij hadden bij hem vooral mutsen en wollen sloffen. Voor buiten een schapenvacht in de wagen en een soort wikkelpak van Koeka. Die was ideaal en lekker warm. Capuchons zijn normaal ellende bij baby’s vind ik, maar toch waren die Engel wollen jasjes wel heel fijn. Die groeien ook nog aardig mee.

SennaS
Berichten: 263
Geregistreerd: 08-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-23 09:56

Mijn dochter is van eind oktober, maar heeft nooit echte winterkleren aangehad. Ze droeg gewoon een romper met korte mouw, shirtje met lange mouwen, een lange broek en sokken of slofjes. Ze had het ook niet snel koud. Als we naar buiten gingen dan kreeg ze wel een dikke jas en muts of dik pak aan en lag ze lekker in de voetenzak.

Wat naar Lau, hopelijk is er niks aan de hand. Zoals je wellicht hebt gelezen, heb ik ook diverse malen bloedverlies gehad en gaat alles gewoon goed.

Saskia89

Berichten: 1818
Geregistreerd: 29-01-06
Woonplaats: Noordwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-23 10:55

Ahh Lau, we gaan voor je duimen dat alles goed zit!

Ons zoontje is ook van eind oktober en ik heb hem wel altijd flink aangekleed de eerste maanden :') . Altijd rompers met lange mouwen, broek, trui of shirtje met lange mouwen en slofjes. De eerste weken inderdaad vaak ook nog in een wikkeldoek. Buiten lag ie in het begin vaak in een dikke berenwikkeldoek, plus deken. In de echte wintermaanden kreeg ik ook nog een jas aan. Voor in de auto hadden we een berenpakje. Vond ik ook handig, want dan hadden z’n benen ook gelijk een extra laagje. Hij zal het niet koud gehad hebben :+