Zwanger uitgerekend najaar/winter 2023

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Saskia89

Berichten: 1818
Geregistreerd: 29-01-06
Woonplaats: Noordwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-23 17:52

Larisske schreef:
Het is roestig bruin. De 1e maal was het eerder slijm, en nu enkel bij afvegen wat. Hoop dus dat het gewoon niet is. Ik bel morgen misschien even naar de huisarts ofzo, zie dat de gyn die ik koos net in verlof is :roll: . Mijn vriend vroeg meteen of ik ook buikpijn heb, maar ik heb geen idee, dus ga ervan uit van niet 8)7


Is precies wat ik ook had bij m’n vorige zwangerschap. Geen buikpijn inderdaad. Heb ik wel een paar weken zo nu en dan gehad. Bij mij was het niks, bij jou hopelijk ook niet.

x_Rebecca

Berichten: 5797
Geregistreerd: 15-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-23 17:57

@ Larisske, moet eerlijk zeggen dat wij heel weinig richting mijn geboorteplaats gaan. Maar zowel mijn man als ik hebben een baan 'erbij' + melkveebedrijf nog thuis, dus de weekenden zijn we vooral druk op het bedrijf.

Helpt ook niet mee dat mijn dochtertje wagenziek is, dan voelt het toch wat sneu om haar zo'n rit van 1,5u heen en 1,5u terug aan te doen. Af en toe brengen we haar voor twee nachtjes (ze is nu 1,5 en heeft daar 3x gelogeerd). Denk dat het gemiddeld zo'n 8 keer per jaar is dat we elkaar zien.

Wat een naar bericht Larisske, hopelijk is er niets ernstigs aan de hand en blijft alles goed zitten :(:)

-

Lins, voorzichtig gefeliciteerd, ik duim voor je mee dat alles goed blijft gaan.

linn1502

Berichten: 735
Geregistreerd: 28-05-13
Woonplaats: Veluwe

Re: Zwanger uitgerekend najaar/winter 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-23 18:57

Jaaa lins! Nogmaals gefeliciteerd. Mijn duimen draaien!

Justonebite en bloem gefeliciteerd leuk een jongen en een meisje!

Larisske hmm bloed is niet fijn. Hopelijk stopt het snel en is het niets maar ind misschien morgen wel ff huisarts bellen

Sorry als ik mensen vergeet, update even via m'n telefoon maar dat werkt niet optimaal :(:)

Lau

Berichten: 16681
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Re: Zwanger uitgerekend najaar/winter 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-23 19:23

Ooh jongens ik heb echt een giga vreetkick vandaag eet alles wat los en vast zit….

Rebel_Jits

Berichten: 5632
Geregistreerd: 28-02-06
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-23 19:43

Smakelijk :D Ik heb in het begin kilo's chips gegeten. Echt veeel. Nu alles wat ik vast kan krijgen :o Je hebt een goede reden!

Die lange afstanden zijn heel herkenbaar. Ik woon op bijna 280km van mijn familie. Voor speciale dingen rijdt er iemand heen en weer, maar "spontane" bezoekjes gaat niet. En we hebben ook geen ruimte om moeders te laten slapen hier, alle slaapkamers zijn voorzien :7

Larisske, bij twijfel bellen he! Al is dat 1000 keer. Had je toevallig net een echo gehad in de dagen ervoor? Dat kan ook wat bloedverlies geven.

Gefeliciteerd Lins! Hoe ver ben je, echt nog net nod?

LinsxDot
Berichten: 3393
Geregistreerd: 31-12-04
Woonplaats: Zuid holland

Re: Zwanger uitgerekend najaar/winter 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-23 19:57

Dankjewel!!

Eetse Lau, ik probeer nu wel te beperken ik heb elke dag bij eerste zwangerschap kroketten en patat gegeten.. dat is nog te zien echt om te janken hahaha.

Volgens de app 5 weken bijna 6 maar ik denk zelf gerekend vanaf me ovulatie net 4 weken

Lau

Berichten: 16681
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Re: Zwanger uitgerekend najaar/winter 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-23 20:10

Ik probeer mij ook echt in te houden ik heb echt geen zin om aan te komen. Of Naja niet te veel. Dus probeer zo veel mogelijk fruit te eten :')

linn1502

Berichten: 735
Geregistreerd: 28-05-13
Woonplaats: Veluwe

Re: Zwanger uitgerekend najaar/winter 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-23 20:13

Eetse haha.

Ik heb helaas weinig tot geen honger. Als ik dan eet blijkt toch dat ik prima honger had heel tegen strijdig haha. Wel ben ik afentoe misselijk dus eet een beetje verdeeld en kleinere porties op zulke dagen

Gowlan
Berichten: 4977
Geregistreerd: 21-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-23 00:09

Citaat:
- Saskia89 - 14 september - nog onbekend
- x_Rebecca - 23 september - nog onbekend
- JustOneBite - 23 september - nog onbekend
- Bloem24 - 25 september - jongen
- Gowlan - 5 oktober - nog onbekend
- Rebel_Jits - 6 oktober - nog onbekend
- haasje20 - 7 oktober - nog onbekend
- Ilse_123 - 15 oktober - nog onbekend
- Claudiadvx - 4 November - nog onbekend
- Primavera - 13 november - nog onbekend
- Melewel94 - 25 november - nog onbekend
- Larisske - 25 november - nog onbekend
- linn1502 - 27 november - nog onbekend
- Lienepien95 - nog onbekend - nog onbekend
- Lisitano - 8 november - nog onbekend
- Lau - nog onbekend - nog onbekend


Ik meld mij voorzichtig.. (schoon)familie weet het nu en vriendinnen die dichtbij staan. Morgen denk ik mijn leidinggevende inlichten en ik denk eind vd week de rest op mijn werk en social media..
5 oktober uitgerekend van ons 2e kleintje. <3
Nipt was gelukkig goed evenals de 13 weken echo :). Nu wel al voor de 2e keer flinke bloedingen die niet verklaard zijn, volgende keer dat het gebeurd krijgen we een counseling bij de gynaecoloog. Maar goed, hopelijk dat het hierbij blijft want het maakt je behoorlijk onzeker. Wel elke keer direct mogen zien dat de kleine het gelukkig prima deed. :D
Geslacht willen we graag weten, dat weten we op 13 april. We hebben al een zoontje, dus heel benieuwd of het een knul erbij wordt of dat we een dochter mogen verwachten. :)

sylviej

Berichten: 188
Geregistreerd: 05-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-23 09:38

Gefeliciteerd @Lins en @Gowlan <3
Hier begint de misselijkheid feller en feller te worden, verschillend van 's morgens een uurtje tot hele dagen ;(

Gelukkig kan ik nog gewoon werken en gaat het precies ook beter als ik me op iets anders focus.
Ik heb niet echt bepaalde goestingen in eten, maar wel precies een sterk ontwikkeld ruikorgaan _O-
Doet toch rare dingen met je lichaam die hormonen :j

Lisitano

Berichten: 4939
Geregistreerd: 05-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-23 09:48

Gefeliciteerd Gowlan! Vervelend van die bloedingen, ik kan me voorstellen dat dat onzeker maakt.

Ik ruik ook alles 100x beter. Heel vervelend want ik ga van heel veel geuren direct overgeven. Zeker van eten. Ik heb ook honden en als ik ontlasting op moet ruimen moet ik echt adem inhouden en zo snel mogelijk dat zakje kwijt want ik ga echt. Mijn vriend doet de poepluiers van ons zoontje. Ik heb mijn eigen toilet geclaimd in huis want ik wil niks vreemds ruiken :') De supermarkt kan ik ook slecht handelen dus ik laat veel bezorgen. En dingen die ik eerst heel lekker vond ruiken vind ik nu vies. Gegrilde kip bijvoorbeeld, dat ruikt nu naar rot vlees. Hoe dan?
Ik kan me niet herinneren dat ik dit bij mijn vorige zwangerschap ook zo sterk had. Toen vond ik gebakken gehakt wel heel vies ruiken maar verder had ik niet zoveel last.

LinsxDot
Berichten: 3393
Geregistreerd: 31-12-04
Woonplaats: Zuid holland

Re: Zwanger uitgerekend najaar/winter 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-23 09:52

Gowlan gefeliciteerd!

Oh die hormonen en ruiken gelukkig ben ik al 2 weken mega verkouden dus dat scheelt.

Maak me wel beetje zorgen.. mijn testen lopen niet op. Het blijven echt lichte streepjes. Denk ik straks maar andere ga halen om rust te krijgen ofzo

Rebel_Jits

Berichten: 5632
Geregistreerd: 28-02-06
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-23 11:07

Proficiat Gowlan. Nog een smurfje erbij *\o/* Als de nipt en echo goed waren, is de kans op iets slechts echt miniem hoor, probeer niet teveel te stressen :(:)

Lins, misschien die van clearblue ofzo proberen? Die zou toch 3+ moeten aangeven nu.

Dat ruiken is hier in vlagen gelukkig. Soms ruik ik de vuilniskar al van 300m afstand, soms ruik ik gewoon normaal. Ik merk sprongetjes in hormonen op met misselijkheid en vermoeidheid. Dan gaat het een paar dagen goed en ineens BAM, een dag ellendig.

Gowlan
Berichten: 4977
Geregistreerd: 21-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-23 12:22

Rebel_Jits schreef:
Proficiat Gowlan. Nog een smurfje erbij *\o/* Als de nipt en echo goed waren, is de kans op iets slechts echt miniem hoor, probeer niet teveel te stressen :(:)

Lins, misschien die van clearblue ofzo proberen? Die zou toch 3+ moeten aangeven nu.

Dat ruiken is hier in vlagen gelukkig. Soms ruik ik de vuilniskar al van 300m afstand, soms ruik ik gewoon normaal. Ik merk sprongetjes in hormonen op met misselijkheid en vermoeidheid. Dan gaat het een paar dagen goed en ineens BAM, een dag ellendig.


Dat is ook zo, maar het is wel ongebruikelijk om met 13,5 week nog steeds bloedingen te hebben (en niet een beetje.. menstruatie is er niks bij).
Ik heb in juli 2022 een spoedkeizersnede gehad dus op die manier maakt het me wel onzeker. :(
Bij mijn zoontje had ik dit soort gekke dingen niet.
Hoop vooral dat het gauw stopt en straks als ik de baby kan voelen (waarschijnlijk over een week of 2/3 al, zoontje voelde ik ook zo snel en nu weer placenta hoog achter) zal dat wel wat rust geven.

haasje20
Berichten: 500
Geregistreerd: 29-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-23 16:51

Jeetje wat gaan jullie hard!

Vervelend van het bloedverlies, maar fijn dat jullie serieus worden genomen Gowlan.

Hier hadden we net een goede 13 weken echo, de echoscopiste was super leuk en vroeg me omdat ik een medische achtergrond had wat ik van de echo vond. Of ik dacht dat het een jongetje of een meisje was, en ik zag het volgens haar goed *\o/*
Over 2 weken nog wel een pretecho staan, maar we zijn heel blij dat alles goed was!

Larisske

Berichten: 494
Geregistreerd: 15-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-23 16:53

Bedankt voor de vele steun. Het is al gestopt en mijn CB test geeft ook de 3+ mooi aan, dus ga het proberen loslaten. Moest het terugkomen, ga ik toch bellen. Maar in principe is bruin bloed inderdaad wel oud, dus hou het vast dat het oké zal zijn :x

Proficiat met de goede echo haasje! Is de pretecho dan voor het geslacht, of gewoon nog eens extra piepen?

Gefeliciteerd Gowlan! Al een goede nipt en echo, dan zou het inderdaad al vrij safe moeten zijn. Maar hoop dat de bloedingen stoppen, of de gyn kan geruststellen! :(:)

Lins, ook gefeliciteerd! Hopelijk lopen de testen een beetje op. Al lees ik ook vaak dat het soms afgeraden wordt om dit op te volgen (al kon ik zelf het ook niet niet doen). Misschien is het een optie je HCG waarden te laten controleren bij de huisarts?

Rebecca, ik denk dat dit voor mijn ouders ook zoiets zal zijn. Misschien iets meer. Ik vind het ergens zo sneu voor hen, maar het is wat het is :=

Ook leuk alle cravings te horen. Voor mij was het mayo chips, echt hele zak in eenmaal op. Intussen heb ik even in niets zin, en moet ik mezelf herinneren dat ik nog moet eten. Hongergevoel 0, en ben ook afgevallen in plaats van bijkomen, maar dit kan blijkbaar de eerste periode. Gelukkig is er wat reserve _O-

haasje20
Berichten: 500
Geregistreerd: 29-05-08

Re: Zwanger uitgerekend najaar/winter 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-23 17:01

Ja normaal hoor je het geslacht niet bij 13 weken, dus de pretecho stond al gepland en laten we dus ook leuk staan :D

x_Rebecca

Berichten: 5797
Geregistreerd: 15-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-23 19:43

Gefeliciteerd Gowlan en welkom!

Haasje, wat fijn dat de echo goed was en wat leuk dat je al een kijkje op het geslacht hebt gehad!
Volgens mij is bij ons de 'onderkant' zeg maar op de 13 weken echo helemaal niet in beeld geweest, ik heb er in elk geval al niets van meegekregen. Nog een weekje wachten en dan weten wij het geslacht ook :D.

Vervelend voor de mensen met misselijkheidsklachten, hopelijk trekt het snel bij jullie weg.

Ik heb gisteren voor het eerst in 9 weken geen medicijnen geslikt tegen de misselijkheid en op 1x een flinke misselijkheid/kokhalzen na geen klachten gehad. Vandaag ging het ook heel goed, kwam ik thuis, waren zowel mijn dochtertje als m'n man continu aan het overgeven :'). Geloof dat ze een buikgriepje te pakken hebben, maar daar kan m'n maag nog niet helemaal tegen :'). Maar goed, ik mag niet klagen, ben zo blij dat het na 15 weken toch nog beter lijkt te worden *\o/*.

daffie1986
Berichten: 4323
Geregistreerd: 26-04-05
Woonplaats: Southland, Nieuw-Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-23 03:06

Citaat:
- Saskia89 - 14 september - nog onbekend
- x_Rebecca - 23 september - nog onbekend
- JustOneBite - 23 september - nog onbekend
- Bloem24 - 25 september - jongen
- daffie1986 - 27 september - nog onbekend
- Gowlan - 5 oktober - nog onbekend
- Rebel_Jits - 6 oktober - nog onbekend
- haasje20 - 7 oktober - nog onbekend
- Ilse_123 - 15 oktober - nog onbekend
- Claudiadvx - 4 November - nog onbekend
- Primavera - 13 november - nog onbekend
- Melewel94 - 25 november - nog onbekend
- Larisske - 25 november - nog onbekend
- linn1502 - 27 november - nog onbekend
- Lienepien95 - nog onbekend - nog onbekend
- Lisitano - 8 november - nog onbekend
- Lau - nog onbekend - nog onbekend


Jemig, jullie gaan hard zeg. Even gauw het lijstje ingevuld en dan nu bijlezen vanaf pagina 8.
Echo was trouwens goed, moet volgende week donderdag voor de 16 weken echo terug komen.

daffie1986
Berichten: 4323
Geregistreerd: 26-04-05
Woonplaats: Southland, Nieuw-Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-23 04:38

Zo even algemeen bijgelezen.
Voor zover ik weet zie je in NL en NZ alleen de gynaecoloog als je daar een reden voor hebt. Afwijking in huidige zwangerschap, voorgaande miskraam/stilgeboorte/keizersnede, erfelijke afwijking in voorgaande zwangerschap, ik meen dat suikerziekte er ook onder valt en volgens mij zijn er ook bepaalde uitzonderingen bij vruchtbaarheids behandelingen. Hier in NZ kun je via de huisarts een gratis zwangerschapstest doen en dan door naar de midwife (verloskundige). Ik ben door haar ook doorverwezen naar de gynaecoloog i.v.m. Noah en mijn 2de was een keizersnede dus daarom ook extra controle.

Primavera schreef:
Ik zal oprecht heel hard genieten van deze zwangerschap maar toch zal ik blij zijn als ik over een maand of 7,5 een gezond kindje in mijn armen heb ..

Ik had het er laatst over met de echoscopist, ik heb haar met de laatste 2 gehad, dat ik een soort bindingsangst voel als bescherming voor waneer het fout gaat. Was volgens haar wel heel normaal, maar ze vondt het wel heel sneu voor me. Ik moet de 16 weken echo nog alleen doen, nog wat mee met de 20 weken en als die goed is wil ik het pas gaan vertellen, inclusief familie. Dochter weet het ook nog niet officieel, verbaasd me niets als ze het al vermoed.

Rebel_Jits schreef:
Een oppasmoeder hier vlakbij zit al vol tot 1/3/25 !! Gewoon 2025, hoe dan :o?

Het is natuurlijk niet zo dat dat ivm nog geboren baby's is, dat is gewoon wanneer er pas een kindje weggaat waardoor er plek voor jouw kindje is. Daarvoor zullen er ook al genoeg weggegaan zijn maar die plaatsen zullen al door andere op de wachtlijst ingevuld worden. Dat probleem heb ik dan gelukkig niet als thuisblijfmoeder.

Hier wordt bij de uitslag van de NIPT, die was overigens ook goed, niet het geslacht getest. Pret echo kennen ze niet dus moeten zoiezo wachten tot 20-weken echo. We hebben al een meisje (6) en een jongen (2) dus zolang het maar gezond is. Denk dat ik het dit keer ook niet wil weten, bij Noah konden ze het niet meer zien op de echo en eigenlijk vond ik die verassing toch nog best leuk achteraf.

Onze kinderen slapen ook op 1 kamer, zal blij zijn als we een aanbouw hebben want dan kunnen ze alle 3 een eigen kamer.

Nu op pagina 11 maar dochter ophalen van school

M_aaike
Berichten: 924
Geregistreerd: 26-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-23 06:09

Citaat:
- Saskia89 - 14 september - nog onbekend
- x_Rebecca - 23 september - nog onbekend
- JustOneBite - 23 september - nog onbekend
- Bloem24 - 25 september - jongen
- daffie1986 - 27 september - nog onbekend
- Gowlan - 5 oktober - nog onbekend
- Rebel_Jits - 6 oktober - nog onbekend
- haasje20 - 7 oktober - nog onbekend
- Ilse_123 - 15 oktober - nog onbekend
- Claudiadvx - 4 November - nog onbekend
- Primavera - 13 november - nog onbekend
- Melewel94 - 25 november - nog onbekend
- Larisske - 25 november - nog onbekend
- linn1502 - 27 november - nog onbekend
- Lienepien95 - nog onbekend - nog onbekend
- Lisitano - 8 november - nog onbekend
- Lau - nog onbekend - nog onbekend
- Maaike - volgens eigen berekening 30 november


Ik was van het lijstje gevallen. :(:)

daffie1986
Berichten: 4323
Geregistreerd: 26-04-05
Woonplaats: Southland, Nieuw-Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-23 06:29

Primavera schreef:
Ik weet niet of het waar is maar ik heb me laten vertellen dat dat is omdat de abortus wet in Nederland langer is en er koppels zijn die op basis van geslacht de zwangerschap aborteren. Door het geslacht pas later bekend te maken kan dit niet meer.

In NL mag abortus tot 24 weken, meen dat je dan wel naar het ziekenhuis moet en geen idee of je bewijs moet overleggen van medische reden.

Welkom en gefeliciteerd aan alle nieuwe dames.

Ik zie ook goede echo's voorbij komen en bekendmakingen, gefeliciteerd.

Ik zie ook opluchting voorbij komen, herkenbaar. Zelf de laatste 3 zwangerschappen bloed verlies gehad. Deze keer zelfs best veel vers bloed, maar ook niets te vinden op de echo.

Persoonlijk heb ik bij alle kinderen altijd niets gehaald, pas vanaf 36 weken (bij de eerste ook toen pas aan de babykamer begonnen) ben ik dingen gaan kopen. Nu natuurlijk alles al in huis voor zowel een jongen als een meisje, dus voor deze enkel een nieuw ziekenhuis pak kopen. Dat is echt iets wat ze allebij echt van hun eigen houden. Kwa namen is mijn meisje naam al gebruikt, had hem al voor de tweede in mijn hoofd als het een meisje zou worden en toen kreeg een vriendin een meisje en noemde haar Hayleigh. Meisjesnamen is echt een drama, jongensnaam hebben we al, alleen nog even kijken welke 2de naam we daarbij willen. Al onze namen eindigen op een ie-klank in het Engels en dat probeer ik eigenlijk wel zo te houden en alle namen kunnen zowel in het Nederlands als Engels uitgesproken worden. Kwa roepnaam vooral oud Engelse namen.

Oh sorry M_aaike, ik ging er vanuit dat de laatste het meest recent was dus had die blind gekopieerd.

LinsxDot
Berichten: 3393
Geregistreerd: 31-12-04
Woonplaats: Zuid holland

Re: Zwanger uitgerekend najaar/winter 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-23 07:15

Wij moeten wel voor de 30 weken alles klaar hebben staan.
Wij hebben hele grote kans door de behandelingen dat we de 36 weken niet gaan halen.

sylviej

Berichten: 188
Geregistreerd: 05-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-23 10:30

Citaat:
- Saskia89 - 14 september - nog onbekend
- x_Rebecca - 23 september - nog onbekend
- JustOneBite - 23 september - nog onbekend
- Bloem24 - 25 september - jongen
- daffie1986 - 27 september - nog onbekend
- Gowlan - 5 oktober - nog onbekend
- Rebel_Jits - 6 oktober - nog onbekend
- haasje20 - 7 oktober - nog onbekend
- Ilse_123 - 15 oktober - nog onbekend
- Claudiadvx - 4 November - nog onbekend
- Sylviej - 22 november - nog onbekend
- Primavera - 13 november - nog onbekend
- Melewel94 - 25 november - nog onbekend
- Larisske - 25 november - nog onbekend
- linn1502 - 27 november - nog onbekend
- Lienepien95 - nog onbekend - nog onbekend
- Lisitano - 8 november - nog onbekend
- Lau - nog onbekend - nog onbekend
- Maaike - volgens eigen berekening 30 november


Ik stond er ook niet meer tussen :P

Lau

Berichten: 16681
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Re: Zwanger uitgerekend najaar/winter 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-23 11:48

Mijn test loopt mooi op
Afbeelding