Zwanger uitgerekend najaar/winter 2023

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Primavera

Berichten: 2803
Geregistreerd: 08-03-10

Re: Zwanger uitgerekend najaar/winter 2023

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-23 19:24

Welkom melewel

Lienepien95

Berichten: 819
Geregistreerd: 20-06-10
Woonplaats: omgeving Tiel

Re: Zwanger uitgerekend najaar/winter 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-23 19:39

Gefeliciteerd Melewel! Wat een mooi nieuws!

Rebel_Jits

Berichten: 5631
Geregistreerd: 28-02-06
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-23 12:26

Kom er gezellig bij Melewel *\o/*
Heb je wat eerder of later getest?

Primavera

Berichten: 2803
Geregistreerd: 08-03-10

Re: Zwanger uitgerekend najaar/winter 2023

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-23 12:58

Hier een goede echo <3 vruchtzak en dooier gezien. Vroedvrouw was heel positief voor dit termijn <3

Saskia89

Berichten: 1818
Geregistreerd: 29-01-06
Woonplaats: Noordwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-23 16:54

Wat fijn! *\o/*
Welkom Melewel! :)

x_Rebecca

Berichten: 5795
Geregistreerd: 15-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-23 21:17

Goed nieuws, wat fijn primavera! *\o/*

Melewel, welkom! Voorzichtig gefeliciteerd!

Saskia, wat grappig dat jullie beide hetzelfde dachten te zien! Ben benieuwd of het klopt uiteindelijk!

Je vroeg nog naar de zorg voor m'n dochtertje, dat gaat redelijk. 's Middags slaapt ze nog wel een tijdje en anders gaat ze met papa op pad op de boerderij, daar kan ze zich gelukkig heerlijk vermaken. Thuis ook trouwens, ze kan rustig een half uur alleen spelen, dus dat scheelt. Mijn werk is een grotere uitdaging (ik werk 4 dagen in de week in het onderwijs als docent/teamleider/coach).

We hebben vandaag de laatste mensen ingelicht, dus nu mag ik eindelijk mijn foto delen <3.


Afbeelding

Saskia89

Berichten: 1818
Geregistreerd: 29-01-06
Woonplaats: Noordwijk

Re: Zwanger uitgerekend najaar/winter 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-23 21:58

Ahh, wat zoet! En wat knap dat je dochtertje het servies zo netjes vasthoudt (en heel laat :+ )

Lastig met je werk. Niet bepaald een baan die je vanuit huis kunt doen zo te horen. Voor zover dat ‘helpt’ natuurlijk…

x_Rebecca

Berichten: 5795
Geregistreerd: 15-01-08

Re: Zwanger uitgerekend najaar/winter 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-23 23:58

Haha, na het maken van de foto is het kopje ook weer snel afgepakt hoor.
Met haar eigen servies gooit ze gewoon netjes als ze klaar is :').

Gelukkig ontwikkel ik ook veel lesmateriaal, dat kan ook vanuit huis/op momenten dat ik me goed voel, maar de rest moet ik inderdaad wel gewoon voor op school zijn. Ach, komt vanzelf weer goed, daar ga ik van uit!

Primavera

Berichten: 2803
Geregistreerd: 08-03-10

Re: Zwanger uitgerekend najaar/winter 2023

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-23 09:13

Ahh wat een lieve foto Rebecca! <3

Melewel94

Berichten: 1604
Geregistreerd: 15-02-15
Woonplaats: Lommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-23 12:08

Die foto, hoe snoezig!! <3

Net nog eentje gedaan om weer te zien of het duidelijker wordt. De foto zegt genoeg <3 hopelijk blijft alles goed gaan! Morgen is mijn NOD normaal (volgens de berekening van de app)
Afbeelding

Gisteren werd manlief na het karten ineens hondsmisselijk, ik zei tegen hem, normaal ben ik degene die misselijk hoort te worden :+ (en dat ben ik tot heden ook nog altijd niet, enkel lekker veel zweten)

Primavera

Berichten: 2803
Geregistreerd: 08-03-10

Re: Zwanger uitgerekend najaar/winter 2023

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-23 15:18

Mooie opkoop! Ik ben ook (nog) niet misselijk Mel, maar dat was ik bij Liam ook nooit.

Had gister bij de echo ook nog een bloedtest voor de opkoop van hcg en waar deze vorige week maandag nog 165 was, was deze gisteren 13.862. Ben benieuwd naar het telefoontje maandag maar volgens mij is dat een heel goede score op 5+4 <3

Bloem24
Berichten: 3566
Geregistreerd: 27-02-09

Re: Zwanger uitgerekend najaar/winter 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-23 20:03

@ Melewel : gefeliciteerd! En die testen lopen heel mooi op!

@ Primavera : wat fijn dat je eerste echo goed was en dat je waardes zo stijgen, bizar trouwens hoe dat stijgt he? Ik snap dan meteen waarom ik zo misselijk was haha.

@ Rebecca : ohhh wat een lieve foto! Hoe waren de reacties?

Hier inmiddels 12+5 en de misselijkheid begint af te nemen! Blijf me daarover verbazen hoe het dan ‘ineens’ beter kan gaan.
Vorige week hebben wij het nieuws op social media gedeeld en de reacties waren zo hartverwarmend. We zijn nog in afwachting van de uitslag van de NIPT en a.s woensdag hebben we de 13 weken echo.
Vind het allemaal vreselijk spannend! Mijn boek groeit echt bizar, lijkt wel een tweelingbuik :+

Primavera

Berichten: 2803
Geregistreerd: 08-03-10

Re: Zwanger uitgerekend najaar/winter 2023

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-23 21:49

Fijn dat de misselijkheid beter is bloem! Ik moet echt afkloppen, heb (nog) nergens last van maar ik hoop ook gewoon dat sta weg blijft :P

Mooi is dat hé als je buik begint te groeien <3 Vindt dat echt prachtig. Ik Pronk ook al met mijn opgeblazen buik hoor, ook al is dat nog verre van een buik van de zwangerschap :+

Saskia89

Berichten: 1818
Geregistreerd: 29-01-06
Woonplaats: Noordwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-23 00:19

Hahaha, bij mij ziet het er dan hooguit uit alsof ik 10 kilo ben aangekomen i.p.v. zwanger. Vorige keer duurde die fase ook heel lang. Pas in de laatste weken durfden mensen te vragen of ik zwanger was :') . Vond het dan wel weer fijn dat ik niet zo’n giga-buik had. Kijken hoe dat nu gaat :Y)

Larisske

Berichten: 494
Geregistreerd: 15-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-23 02:43

Na heel lang niet actief te zijn hier, mag ik mij ook (voorzichtig) melden?

Ik testte vrijdagochtend (onverwacht) positief. Sinds december gestopt met de pil, maar nog geen duidelijke cyclus door lang pilgebruik. Nog maar net begin maart toevallig bij de dokter geweest om een algemene bloedcontrole (vnl toxoplasmose) al te laten doen ivm mijn job in het asiel. Ze raadde aan om toch regelmatig te testen al en zie hier het resultaat :+

Mijn vriend weet het nog niet. Heb een bandana voor onze hond besteld met Baby Security (in training) om het toch leuk te laten weten. Want weet dat bij hem de paniek wat gaat inslaan :') . Het is zeker gewenst, maar hadden niet verwacht zo snel raak te zitten.

Ik vind het stiekem wel leuk om iedereen zijn verschillende ervaringen al te lezen!

Primavera

Berichten: 2803
Geregistreerd: 08-03-10

Re: Zwanger uitgerekend najaar/winter 2023

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-23 09:35

Welkom lariske, wat een spannende tijd gaan jullie tegemoet! Wat een leuke en creatieve manier om het aan je vriend te vertellen! :D

Melewel94

Berichten: 1604
Geregistreerd: 15-02-15
Woonplaats: Lommel

Re: Zwanger uitgerekend najaar/winter 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-23 13:38

Oh leuk met die Bandana! Die heb ik ook zien staan. <3

Rebel_Jits

Berichten: 5631
Geregistreerd: 28-02-06
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-23 17:23

Primavera, hoe fijn van de goede echo. En je hCG is goed gestegen! Top!

Rebecca, die foto is echt schattig <3 Dat snuitje van je dochter :D

Larisske, welkom! Knap hoe je dat nog even geheim kan houden voor je vriend. Maar hoe je het hem gaat vertellen vind ik dan weer heel tof. Ach, na de eerste schrik gaan ze het (meestal) vanzelf leuk vinden. Hier duurde de ontkenning en paniek ook tot de eerste echo :')

x_Rebecca

Berichten: 5795
Geregistreerd: 15-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-23 20:57

Bedankt voor de leuke reacties! Om het iedereen te vertellen was wel heel leuk, bij de eerste heb ik niets 'openbaar' gedeeld omdat ik het na de miskraam niet durfde. Was zo bang dat het weer mis zou gaan.

Nu super veel hele leuke en lieve reacties gehad, heel fijn!

Melewel, wat fijn dat je testen zo mooi oplopen! Vandaag is dan je echte NOD? :D. Misselijkheid begon bij mij bij alle zwangerschappen pas rond de 5,5/6 weken. Rond die tijd is je hcg ook echt belachelijk hoog. Hopelijk is je man niet meer misselijk in elk geval al, haha!

Primavera, wat fantastisch dat de hcg zo lekker oploopt! Altijd fijn om dan een soort geruststelling te hebben dat alles gaat zoals het zou moeten gaan zover je nu kunt inschatten!

Bloem, wat fijn dat je misselijkheid begint af te nemen! Hopelijk heb je daar straks dan geen hinder meer van. Dat groeien van de buik herken ik ook, 's avonds zetten mijn darmen ook nog extra uit, ben dan net zo groot als dat ik was aan het eind van mijn zwangerschap van mijn dochtertje :'). Niet meer normaal. Ik woon nu ook echt in van die flared pants die helemaal van stof zijn, die rekken mooi uit :'). Spijkerbroeken zijn echt om te huilen en ik kan het nog niet aan om positiebroeken aan te doen hahahah.


Larisske, welkom! Wat een leuke manier om het je vriend te vertellen! Lijkt me wel lastig om het nog even stil te houden, spannend ook dat je zo plotseling een positieve test had. Weet je wel ongeveer hoe lang je al zwanger bent of is dat nog een verrassing?

Melewel94

Berichten: 1604
Geregistreerd: 15-02-15
Woonplaats: Lommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-23 21:27

x_Rebecca schreef:
Melewel, wat fijn dat je testen zo mooi oplopen! Vandaag is dan je echte NOD? :D. Misselijkheid begon bij mij bij alle zwangerschappen pas rond de 5,5/6 weken. Rond die tijd is je hcg ook echt belachelijk hoog. Hopelijk is je man niet meer misselijk in elk geval al, haha!



Ja vandaag is de echte NOD :D
Moet zeggen, sinds vandaag een gekke smaak in m’n mond en m’n tepels beginnen wat te jeuken :+ het is dus begonnen.

Morgen afspraak bij de huisarts om alles rustig op te starten wat nodig is. :D

Saskia89

Berichten: 1818
Geregistreerd: 29-01-06
Woonplaats: Noordwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-23 22:05

Haha, ojee. Hopelijk blijft het bij deze subtiele symptomen Melewel. Ik ben nooit bij de huisarts geweest voor een zwangerschap. Wat doet hij of zij dan eigenlijk?

Vrijdag had ik een wat trekkerig gevoel in m’n buik en sindsdien lijkt er een kleine explosie te hebben plaatsgevonden. Ben bang dat ‘de buik’ nu echt z’n intrede heeft gedaan :')
Vind die flared broeken ook heel fijn. Bij m’n zoontje had ik maar 1 zwangerschapsbroek en die was echt voor de laatste weken. Hoop dat nu ook nog wel even flink uit te kunnen stellen. Ben psychisch ook nog niet zover haha.

Welkom Larisske. Ben benieuwd hoe je vriend gaat reageren :)

Melewel94

Berichten: 1604
Geregistreerd: 15-02-15
Woonplaats: Lommel

Re: Zwanger uitgerekend najaar/winter 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-23 22:08

Ik heb eerlijk gezegd geen idee wat ik moet verwachten bij de huisarts. Dit is m’n eerste zwangerschap, dus zij zal mij vast de juiste weg in sturen. :)

Primavera

Berichten: 2803
Geregistreerd: 08-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-23 22:46

Spannend, succes morgen!

Bij mij hebben de test blues plaats gemaakt voor de eerste onzekerheden. Had wel verwacht dat ik niet zo zorgeloos door kon gaan :Y)
Mijn buik is veel minder opgezet dan afgelopen week en dat maakt me gelijk onzeker... Zou alles nog goed gaan daarbinnen? Minder krampjes ook vandaag en hoewel ik dat fijn zou moeten vinden maakt het me ook een beetje onrustig :(

We zullen 't donderdag wel zien, fingers crossed :)
Laatst bijgewerkt door Primavera op 19-03-23 23:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Melewel94

Berichten: 1604
Geregistreerd: 15-02-15
Woonplaats: Lommel

Re: Zwanger uitgerekend najaar/winter 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-23 23:00

Had net ook wat krampjes… dacht ook gelijk van gaat het wel goed daar beneden, maar na een rammelende darm en een scheetje is het weer weg :+

Wat gaat dat wat geven de komende maanden :+

Larisske

Berichten: 494
Geregistreerd: 15-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-23 00:05

Ik heb intussen het topic ook wat grondig doorgelezen. Ga niet meer op alles reageren, maar toch eem beetje samenvattend.

@Rebel, zo ver in de zwangerschap dat je er pas achter kwam. Moet ook even een oeps momentje zijn. Ik lees dat jij het ook al vroeg vertelde op het werk. Ik zou dit ook best doen, on verband met risico's op het werk, maar vind dit toch ergens eng. :')

@Saskia, een goede nipt is denk ik al een grote geruststelling. Ergens wilde ik al zo ver zijn. Ik ben ook enorm benieuwd naar de reactie van mijn vriend, ik gok op grote paniek dat het al raak is. We waren meer in het idee dat het lang ging duren.

@Primavera, vind het zo jammer te lezen over het verlies van jullie zoontje. Ik wens je een zorgeloze zwangerschap toe, al zal dat niet altijd makkelijke zijn om volledig gerust te zijn. Maar de testen en HCG lopen zo te zien mooi op. De aankondiging voor de grootouders vind ik zo mooi! Mijn test staat nu op 2-3 weken, dus misschien zit ik in jouw buurt met zwangerschapsduur!

@Fabienne, veel sterkte voor het verlies. Fijn dat je wel positief vooruit kijkt!

@Daffie, Gefeliciteerd! Maar ook zo'n heftige vorige zwangerschap, en verlies. Ik snap dat je door de reacties nu wat terughoudend bent om veel te delen in je omgeving.

@Lienepien, gefeliciteerd! Ook eerder onverwacht dus. Ik vind het wel vervelend/spannend om de uitgerekende datum/zwangerschapsduur zo niet te weten. Fijn dat er nog iemand met hetzelfde "probleem" zit.

@Melewel, ook gefeliciteerd!

@Rebecca, wat een leuke aankondiging. Ik vind dit altijd leuk om te zien als het/de al aanwezige kindje(s) mee aankondigt. Zo schattig! Ik testte nu 2-3 weken met de Clearblue. Dus dit zou een 4 a 5 weken zijn? Ik had nog geen echt (duidelijke) cyclus, dus het is een beetje giswerk.

Voor iedereen met de zware misselijkheid. Ik hoop dat dit mij voorbij mag gaan. Ik en gewoon enorm moe, nog erger dan anders. Heb sowieso al een "zware" job, dus lig standaard al snel eens in de zetel in slaap, maar nu is het echt een struggle momenteel om de dag al door te komen. Dat voelt zo flauw, gezien het echt nog maar het begin is. :o

Ik merk door veel verhalen dat de onzekerheid die ik voel, duidelijk normaal is. "Vroeger" als niet zwangere dacht ik altijd: zo zou ik niet zijn. Terwijl ik nu mezelf elke dag zou testen om zeker te zijn dat het nog steeds positief is. Dus hoop snel een beetje mijn inner calm vinden. 8-)