Amper 25 en haarverlies als vrouw

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kaatastrof

Amper 25 en haarverlies als vrouw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-23 12:14

Het is tot mijn grote spijt maar ook gepaard met schaamte dat ik dit topic maak..

Ik heb altijd al vrij dun haar gehad, maar zeker in mijn tienerjaren was mijn haar prachtig vol en glanzend. Mijn moeder heeft heel dik haar. Mijn vader is vrij vroeg kaal geworden.

Ik heb sinds mijn tienerjaren op en af issues gehad met mijn mentale gezondheid, maar in 2020 crashte ik helemaal.. Ik werd zwaar depressief en gewoon 'leven' betekende voor mij intense chronische stress. Van het één kwam het ander en uiteindelijk ging ik van opname naar opname. Wat allesbehalve bevorderlijk was voor mijn stressgehaltes.

Ik heb helaas ook atopische eczeem, al van baby af aan. Door de omstandigheden werd mijn immuunsysteem zwaar op de proef gesteld en werd mijn eczeem ook heel erg. Daarnaast begon ik te merken hoe intens dun mijn haar aan het worden was.. Als ik stress heb, heb ik ook de slechte gewoonte om aan mijn hoofdhuid te lopen krabben . Als er dan korstjes ontstaan, is de drang nog groter om deze eraf te prutsen. De verpleegkundigen en artsen merkten mijn issues uiteraard op en ik werd doorverwezen naar een dermatoloog in het ziekenhuis. Hiervoor was ik thuis al bij een dermatoloog gegaan die me zinc pillen en een keratolytische shampoo heeft gegeven, maar die ik moest stoppen met nemen omdat er in het psychiatrisch ziekenhuis te veel zinc in mijn bloed zat. Enfin.

In het ziekenhuis werd de alopecia wederom bevestigd en kreeg ik dit keer Monoxidil en vloeibare cortisone (Elocom) mee. Alleen had ik bij beide geen goed gevoel. Van Monoxidil is ook bekend dat als je het gebruikt het heus helpt maar eens je stopt is de werkzaamheid weg. Ik stond er eerlijk gezegd niet op te springen om mijn hele leven Monoxidil op mijn hoofdhuid te spuiten. Het zorgde er namelijk ook voor dat mijn haar er altijd vettig uit zag. Dus ik ben er na een paar maand mee gestopt.

Een belangrijke side-note waar ik ook al aan dacht is anti-conceptie. Maar ik heb slechts een hormoonspiraal in de zomer van 2021 laten zetten. Daarvoor had ik de issues dus al, dus ik betwijfel of het een bijwerking daarvan is. Daarvoor nam ik de pil, maar die nam ik al jaren (sinds mijn 16de) zonder echt issues op te merken.

Verder eet ik vegetarisch. Sinds pakweg sept 2020 ook geen vis meer. Ik neem geen supplementen. Maar heb mijn bloed wegens opnames zeer regelmatig moeten laten onderzoeken en had nooit significante tekorten. Ook mijn schildklier is in orde.

Ik ben dan mijn hele haarroutine beginnen te ontpluizen en besloten geen parabenen ed. meer te gebruiken. Ik merk dat dit vooral bevorderlijk was voor mijn hoofdhuid. Ik gebruik nu de Umberto Gianni Curl repair shampoo en conditioner. Ik borstel mijn haar enkel nat met conditioner in en was mijn haar 1, soms 2x per week. Verder borstel ik het gewoon met mijn vingers door als het klit.

Ik ga eerlijk zijn dat ik het niet meer weet. Ik begrijp dat het lang kan duren voor je haar hersteld na een stressvolle periode, maar het duurt nu al 2.5 jaar bijna en merk niet echt beterschap.. Ik vind het erg dat ik op zulke jonge leeftijd mijn vrouwelijkheid een beetje verlies.. En weet niet goed of ik gewoon geduld moet hebben of moet verder proberen te zoeken naar een andere oorzaak naast stress..

xChanelx

Re: Amper 25 en haarverlies als vrouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-23 12:22

Wat vervelend zeg.. :(:)
Ik heb absoluut niet dezelfde problemen als jij, maar mijn haar is erg opgeknapt (van slap en snel vet naar meer volume en minder vet) door het gebruik van shampoobars.

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-23 12:28

Is je schildklier werking gecheckt?

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-23 12:29

Tekorten gecheckt?

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-23 12:35

Wat vervelend. Heel gek misschien, maar ik zie een vergelijking met wat mijn paard (Tinker) had. Mijn paard had mijt (chronisch, maar toen een opleving) en ongeveer tegelijkertijd een luizeninfectie. Daardoor was haar weerstand heel slecht en opeens waren haar sokken volledig uitgevallen en haar normaal grote manenbos werd steeds dunner. Uiteraard beide ziektes behandeld, maar de haargroei kwam niet terug. In overleg met de dierenarts ben ik toen begonnen met probiotica en omega 3-6-9 olie bij gaan voeren. Dit had een heel positief effect.

Zelf slik ik bij een verminderde weerstand, bij jou dus chronisch, ook probiotica (goeie, van lucovitaal, geen Yakult zeg maar) en visolie bij. Wellicht ook wat voor jou. En daarnaast erop letten dat je gezond eet natuurlijk.

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-23 12:42

Behalve een hart onder de riem, misschien nog wat tips om je haar zoveel mogelijk te beschermen:
- een satijnen kussensloop of een satijnen bonnet dragen tijdens het slapen. Dit vermindert de wrijving op je haar tijdens het slapen
- een microvezel handdoek om je haar af te drogen. Gewone handdoeken zijn erg ruw en vergroten de kans op breken
- is er ook op testosteron getest bij jou? Dit kan misschien nog invloed hebben op de hormonen in je lichaam
- vermijd het dragen van een staart (dit trekt aan de haarzakjes)

Daarnaast snap ik dat het verschrikkelijk voelt om je haar te verliezen.. Maar je bent er niet minder jou om. Mocht het steeds erger worden, kan het fijn zijn om een vrijblijvend gesprek bij een haarwerkenstudio te bespreken. In mijn ervaring zijn dat echt hele lieve mensen en zijn er tegenwoordig zoveel kleine en grote mogelijkheden om je fijn te laten voelen :knuffel:

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-23 12:42

En toch zegt het niet altijd wat als je geen aanwijsbare tekorten hebt bij een bloedonderzoek. Ik zou beginnen met een multivitamine supplement en een aanvullend haarsupplement. Ik heb die van Kruidvat of Etos. Dan het aanschaffen van goede shampoo, conditioner en haarolie. Door die haarolie kan je wat castorolie en wat druppels Rozemarijn olie toevoegen. Beiden staan bekend om de stimulatie van haargroei.
En veel geduld hebben. Het heeft jaren geduurd voor mijn haar weer een beetje wat was na jaren van stress en niet goed voor mezelf zorgen. Ik ben bij een internist geweest die mij de castorolie en de rozemarijn aanraadde. Verder ben ik trouw elke dag vitaminen en mineralen gaan nemen en ik was mijn haar 1-2 x in de week met goede shampoo (Moroccanoil of Olaplex). Elke avond 1 pompje olie in masseren op mijn hoofdhuid en een pompje in de lengtes/puntjes. Ik ga 2 x per jaar naar de kapper en verf het niet meer zelf. Het is in de afgelopen jaren enorm opgeknapt daarmee.

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-23 12:43

Suzanne F. schreef:
En toch zegt het niet altijd wat als je geen aanwijsbare tekorten hebt bij een bloedonderzoek. Ik zou beginnen met een multivitamine supplement en een aanvullend haarsupplement. Ik heb die van Kruidvat of Etos. Dan het aanschaffen van goede shampoo, conditioner en haarolie. Door die haarolie kan je wat castorolie en wat druppels Rozemarijn olie toevoegen. Beiden staan bekend om de stimulatie van haargroei.
En veel geduld hebben. Het heeft jaren geduurd voor mijn haar weer een beetje wat was na jaren van stress en niet goed voor mezelf zorgen. Ik ben bij een internist geweest die mij de castorolie en de rozemarijn aanraadde. Verder ben ik trouw elke dag vitaminen en mineralen gaan nemen en ik was mijn haar 1-2 x in de week met goede shampoo (Moroccanoil of Olaplex). Elke avond 1 pompje olie in masseren op mijn hoofdhuid en een pompje in de lengtes/puntjes. Ik ga 2 x per jaar naar de kapper en verf het niet meer zelf. Het is in de afgelopen jaren enorm opgeknapt daarmee.

welke vitaminen slik jij?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-23 12:50

Een multivitamine en een haarvitamine, gewoon van Etos of Kruidvat. En nog magnesium 400.

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-23 12:56

Wat super verdrietig dat je dit mee maakt. Ik heb ook veel last gehad van haaruitval door mijn eetstoornis (boulimia) en de stress daarvan. Nu ben ik ruim 3 jaar verder en is mijn haar echt aan het herstellen. Ik doe niks speciaals behalve dat mijn stress element weg is. Ik zal nooit een mega volle bos haren hebben want dat heb ik nooit gehad maar mn 'rattenstaartje' is ook weg. Heb echt geduld!

DyphusionJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-23 13:06

Op Instagram en TikTok staan tegenwoordig heel veel tips om haargroei te stimuleren. Haargroei begint van binnenuit en vanaf je hoofdhuid, dus daar ‘moet’ je beginnen met het probleem aan te pakken, door middel van behandelingen met olie, rozemarijnwater, hoofdhuidmassages etc. Daarnaast is het wel aan te raden om ook je lengtes te beschermen met olie en bijvoorbeeld een satijnen kussensloop oid voor het voorkomen van gespleten haarpunten. Droog je haar tijdens het afdrogen met een microvezel doek en niet met katoen. Het kost echter wel tijd en energie voordat je resultaat ziet, dus als je na 3 maanden (ik noem maar wat) nog geen resultaat ziet, dan is dat volkomen logisch. Op Instagram kan ik je Afsennah en thehealthyhur aanraden voor de verzorgtips. Aminathepharmacist heeft sinds kort haargroeisupplementen en een haarolie op de markt gebracht, en als ik de resultaten van haar huid en hormoonbalans supplementen zie, vind ik dat veel belovend, maar is het nog te kort om daar iets over te zeggen. Ik ben nog altijd bezig met het eerste potje namelijk. Thepharmacistbeauty is haar bedrijf.

maitestar23

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-23 13:24

Het vergelijk is misschien helemaal krom, maar ik ben de afgelopen maanden te streng geweest tijdens het afvallen en ben daarmee ook aardig wat haar verloren.
Ik had dus echt tekorten qua vitaminen, ijzer e.d. Nu ik dit sinds een tijdje extra inneem begint mijn haar weer te herstellen.
Ook Corona kan dit trouwens veroorzaken, weet niet of je dit recent nog hebt gehad?

Depende

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-23 13:25

Wat vervelend, ik heb zelf geen ervaring. Op YouTube volg ik Cassandra Bankson, zij had een goed resultaat voor haar terug laten groeien door een infrarood helm. Het is wel duur. Ook liet ze middelen zien die voor haar niet werken. Misschien interessant om haar eens op te zoeken. Voor zover YouTube influencers betrouwbaar zijn, komt zijn op mijn betrouwbaar over.

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-23 13:34

Van de week was er bij Op1 een mevrouw die ook aan alopecia leed en er zelfs een haarstuk voor droeg. Ze zat er nu om te laten zien dat haar haar weer heel mooi was teruggegroeid. Het is dus niet onmogelijk, dat lijkt me het belangrijkste nieuws.
De tips van Suzanne F zijn heel goed en passen misschien beter bij je dan wat je arts je heeft gegeven. Vitamines en met name ijzer zijn dingen die je bij een vegetarisch dieet soms misloopt.
Verder is het misschien slim om je haar te borstelen voor je het gaat wassen als het nog droog is, dan kost het minder moeite om te kammen met conditioner in als je haar nat is.

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-23 13:42

Ik heb kort een shampoobar gebruikt, maar dat was wel een commerciële van één of ander bekend haarmerk waar blijkbaar een heleboel prut in zat ook. Dus dat is zeker nog het proberen waard als ik eentje zoek met louter natuurlijke ingrediënten. Welke gebruik jij xChanelx?

Mijn schildklier is getest Luxx. Ik had ergens gehoopt dat dat het probleem was omdat dat met medicatie slikken wel te doen is. Mede omdat ik ergens een blog las van iemand die ook al jaren struggelde met eczeem en dat de oorzaak bleek te zijn. Maar mijn schildklier is zoals ik in de OP schreef oké.

Tekorten zijn idem meermaals gechecked. Al was mijn laatste bloedtest maar een korte analyse. Had nochtans benadrukt dat ik vitaminen ed wou checken ivm dieet maar dat heeft mijn arts kennelijk niet goed gehoord. Of ze vond het onnodig, dat kan ook..

Dorientjuh, bedankt voor de tips. Ik denk dat ik wel redelijk gezond en gebalanceerd eet. Soms wel te weinig op een dag denk ik. Ruim onder de dagelijkse 2000 kcal althans. Zeker omdat ik het erg moeilijk heb om routine te creëeren voor mezelf. Op moeilijke dagen geraak ik pas tegen de middag uit bed en als je zo laat eet kom je gewoon niet aan je maaltijden. := Ik probeer er wel echt wat meer op te letten.

Een satijnen kussensloop heb ik een tijdje terug gekocht. Een bonnet is misschien nog handiger. Ik wissel momenteel regelmatig van slaapplek (afwisselend thuis bij ouders en mijn vriend) dus ik gebruik het niet consistent genoeg denk ik. Een microvezel handdoek ga ik eens aanschaffen. Heb dat meermaals voorbij zien komen, dus lijkt me de moeite om eens te proberen.

Een haarstukje is misschien al heel drastisch. Ik heb gelukkig geen kale plekken, het is gewoon super dun. Je ziet mijn hoofdhuid erg duidelijk. Vooral achteraan mijn hoofd piept die door mijn haren door. :'(

Ik meen mij te herinneren dat mijn hormonen getest zijn in het ziekenhuis om een bepaalde genetische aandoening uit te sluiten. Ik dacht dat dat normaal was. Weet niet of testosteron daar bij zat maar dat kan ik wel terugvinden.

Ik ga eens op zoek naar een fijne multivitaminen supplement en haarsupplement. Dat lijkt me zeker het proberen waard. Qua haarolie heb ik black seed oil een tijdje gebruikt. Maar dat dien je op je hoofdhuid te doen, te laten inwerken en dan uitwassen. Alleen kreeg ik het idee dat door die extra stap er meer haren uitvielen. := Castor- en rozemarijnolie kan ik wel nog eens bekijken. De shampoo die je noemt Suzanne F. ga ik ook eens opzoeken.

Jij ook dikke knuffel Lucifertje :knuffel: Ik weet niet of bij mij mijn stress-element ooit gaat weggaan. Het is echt iets waar ik al van jongs af aan mee struggle. En met ouder worden lijkt het haast erger te worden.. Nu is er nog altijd wel heel wat onstabiliteit en onduidelijkheid in mijn leven. Misschien als dat wegvalt dat het wat beter wordt..

Depende, die naam ga ik opzoeken. Dankjewel.

Maitestar, ik heb idd Corona gehad. Maar mijn haarproblemen had ik jammer genoeg daarvoor al. Wellicht heeft het er wel geen goed aan gedaan. Naast Corona heb ik ook klierkoorts gehad in de loop van mijn opname.

Er zijn zo veel middeltjes. Op wetenschappelijk vlak lees je dat eigenlijk niets echt helpt. Ik heb momenteel geen super goede financiële middelen waardoor ik ook niet heel veel dingen kan gaan testen of veranderen. Zeker haarproducten kunnen enorm aan de prijs zijn. Ik ga bekijken wat mogelijk is. :j

Misschien handig om te vermelden is dat ik ook huisstofmijt allergie heb en daarvoor antihistamine neem. Geen idee hoe relevant dat is. Ik heb dit wel pas ontdekt tijdens alle medische tests in het zkh bij de dermatoloog dus dat is ook vrij 'nieuw'.

Tot slot ben ik super dankbaar voor het meedenken en alle tips. :knuffel: Had niet gedacht dat er zo veel reactie op ging komen.

zazaza

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-23 13:52

De acupuncturist kan wellicht ook wat betekenen, hielp bij mij prima

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-23 14:01

Allereerst heel veel sterkte.

Wat zegt jouw kapper over de situatie? Heeft hij of zij nog goede adviezen? Een kapper is er niet alleen voor het knippen en verven van haar. Maar ook voor het geven van advies en verzorging.

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-23 14:08

MRIIIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-23 14:11

Ik heb alopecia en veel baat bij hennaverf van It's pure organics (maakt je haar steviger) en mesotherapie (duur maar werkt!). Ik was m'n haar ook alleen nog maar met Madara organic skincare.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-23 14:14

En schaam je niet voor een haarstuk hoor! Ik heb ook een tijd een haarstuk gedragen en nu nog draag ik hem af en toe. Maar omdat mijn haar zo opgeknapt is draag ik hem niet meer elke dag.
Als je echt de diagnose alopecia hebt van de arts dan krijg je vaak ook een deel van de zorgverzekering vergoed. V-parts zijn heel mooi en je ziet niet dat je een haarstuk draagt omdat je haaraanzet en je scheiding van jezelf blijft.

Momo94

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-23 14:17

Ik weet niet of je er wat aan hebt, maar ik zou eens kijken bij mediceuticals.

Desireeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-23 14:17

Allereerst heel veel sterkte, het lijkt me een lastige situatie. Hopelijk heb je wat aan de tips in dit topic. :)

Ik zou zeker eerst eens beginnen met meer eten en vitaminen slikken :) Met een eetpatroon waar je ruim onder de 2000 kcal zit (wat ik persoonlijk al erg laag vind…), met enorm veel stress én geen vlees en vis eten, dan is het voor je lichaam ook heel lastig om alle processen goed te laten draaien. Daarnaast zegt het niet altijd even veel als je je laat testen bij de huisarts en geen tekorten hebt. Huisartsen houden over het algemeen een hele brede marge aan. Wat voor de een goed is, is misschien voor de ander te weinig. En daarnaast leren huisartsen tijdens hun opleiding over het algemeen weinig over vitamines.

Als je bijvoorbeeld zoals jij veel stress heeft, heb je ook meer magnesium nodig dan iemand die geen of weinig stress heeft.

Ik zou proberen eens een tijdje wat meer (maar wel gezond natuurlijk) te eten en te starten met vitamines slikken. Ik kan zeker Vitakruid aanraden. Naast dat ze je ook enorm goed kunnen helpen en ze (gratis) adviesgesprekken bieden met orthomoculaire therapeuten, zijn hun vitamines ook erg goed. Ik zou goed oppassen met vitamines kopen bij bijv de kruidvat, sommigen bevatten namelijk véél te veel meer dan de dagelijkse aanbevolen inname. En anderen bevatten bijvoorbeeld veel kleur-, geur- en smaakstoffen.

Je kunt starten met de gratis online test bij Vitakruid. Ook hier staat al veel informatie https://www.vitakruid.nl/gezondheidsdoelen/haar
Een goede multivitamine heb je denk ik ook al enorme baat bij :)

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-23 21:08

De kappers die ik gezien heb, hebben er nooit veel over gezegd. Buiten dat het dun is. Maarja, dat wist ik zelf ook. Een winkelmedewerkster in een haarspeciaalzaak sprak me wel eens spontaan aan en zag dat ik lijd aan haarverlies. Ze zei toen dat het wel aan de betere hand leek omdat ik veel kleine haartjes had toen die aan het teruggroeien waren. Dat gaf me wel wat moed. Maar we zijn al bijna twee jaar verder ondertussen en ik merk toch niet veel verschil helaas. := De haren die loskomen bij het douchen zijn soms ook van die kleine haren dus het lijkt me dat er toch wel ergens een issue zit in mijn haargroei.

2021
Afbeelding
Afbeelding

Vandaag
Afbeelding
Wel kort geknipt en zwart gekleurd (haarverf op natuurlijke basis)

Haarinzicht vind ik een heel goede tip!! Ik ga zeker eens informeren wat kostprijs en misschien terugbetaling betreft. Als het volle prijs betalen is, weet ik niet of dat gaat lukken momenteel. Ik heb niet echt zicht op werk wegens omstandigheden en krijg momenteel een leefloon.

Ik denk dat ik voorlopig stop met haarverf dus de henna ga ik persoonlijk skippen. De Madara organic skincare ga ik ook eens opzoeken.

Ik denk dat ik een verkeerd beeld had bij een haarstukje. Ik heb er eens naar gekeken en valt idd wel goed mee. Ik ga eens moeten kijken of ik in mijn dossier meer info vind ivm alopecia diagnose, maar kan me vaag herinneren dat ze er iets van gezegd hebben.

Mediceuticals heb ik eens opgezocht. Mijn issue met alle merken die claimen te helpen tegen haarverlies is dat er geen enkel bewijs is dat het wél zo is. Ze zijn vaak peperduur om 'even te testen' en dan nog moet je het al erg lang gebruiken voor je misschien resultaat ziet (en dan hebben ze je geld al..). Er zit een gigantische markt achter helaas. De voor en na reclame foto's die erbij gepaard gaan zijn vrijwel altijd gigantisch gefotoshopt. := Ik durf het dus niet zo goed. Van Monoxidil weet ik bv wel dat het 'werkt' gezien daar wetenschappelijke studies van bestaan. Ik heb ook echt ontelbaar veel huidzalfjes en dingetjes geprobeerd, zowel van artsen als van drogisten voor mijn huidproblemen bv. Ik wil niet weten wat het allemaal gekost heeft, maar nu zit ik met half lege tubes haha. Gelukkig nu wel redelijk succes met mijn huidige routine wat mijn eczeem betreft.

Ik was eigenlijk meer op zoek naar ervaringen van mensen in een gelijkaardige situatie en wat voor hun goed gewerkt heeft. Gelukkig komt dat hier ook gewoon voorbij. +:)+

Ik ga proberen wat meer op mijn eten te letten. Want dat zal idd niet echt helpend zijn aan de hele situatie. In het ZKH had ik wel een gebalanceerde maaltijd op de correcte tijdstippen. Dus ik denk wel dat het niet louter dit is. Ik ga de online test eens doorlopen, dank!

Wistaire

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-23 21:56

Mijn haaruitval begon toen ik een jaar of 14 was, inmiddels begin 30 en er is helaas bijna niets meer van mijn (ooit) dikke haar over. In het begin was het nog te verbergen met een zijscheiding, maar ook dat haalt weinig meer uit.

Allerlei onderzoeken gehad en meerdere keren bij de huisarts aangeklopt en een dermatoloog gezien. Maar niemand kon een oorzaak vinden, ik kreeg geen diagnose en van de dermatoloog enkel te horen 'Dat hebben wel meer mensen, je kan altijd een haarstukje kopen'.

Zelf vanalles geprobeerd maar zonder succes. Sinds kort van anticonceptiepil veranderd (nu alleen progestageen) en sindsdien opvallend minder uitval, van bijna een borstel vol na het kammen tot praktisch niets. Ik denk niet dat ik mijn haar ooit nog terugkrijg maar elke haar die minder uitvalt is er één...

Ik heb helaas geen advies, maar ik begrijp maar al te goed wat je haren verliezen met je kan doen.

Levita

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-23 21:58

Ik wil je heel veel sterkte wensen. Ik ben erg veel haar verloren na mijn eerste Corona besmetting. Nu 2 jaar later is het eindelijk redelijk bij gegroeid. Ik was mijn haar met olaplex en kam het nooit als het nat is.

Ik zie dat de meeste tips al gegeven zijn. Heb je hulp bij het verlagen van je stress?